Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2010, 13:37   #1
incredible
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 7
Pro hair klein overzichtje

Hier een klein overzichtje van wat mijn plan zou zijn geweest. Ik dacht dat het misschien wel handig was om te posten voor andere mensen. Nogmaals het is maar een 'klein' overzichtje.
Ik was op consult geweest bij meerdere klinieken maar ik was er nog niet over uit. Na een beetje research op internet vond ik Pro Hair er wel betrouwbaar uitkomen. Dus ik deed een online consult omdat ik in Nederland woon, voor het consult had ik me er echter al op gesteld dat ik mijn Fue behandeling hier zou doen. Mij werd echter verteld dat ik niet geschikt was voor de behandeling. Dit omdat ik mijn haarlijn wilde verlagen maar zelfs met dense packing niet een goed resultaat behaald zou kunnen worden omdat ik van mezelf en zeer hoge dichtheid per cm2 heb.
Nadat ik dat had gelezen was ik uiteraard eerst boos, want wtf moest ik nu doen?!
Onderhand ben ik al lang andere methodes aan het onderzoeken, maar ik wilde het toch even kwijt. Enkel omdat dit de enige kliniek was die eerlijk er voor uitkwam dat ik niet echt geschikt ben voor de procedure. Bij alle andere klinieken, die voor zo ver ik weet zelfs minder ervaring hebben dan Pro Hair, werd mij verteld dat ze dat wel ff konden doen. No problem!!
Achteraf ben ik heel blij dat ik bij zoveel verschillende klinieken ben geweest en mij uiteindelijk eerlijk is verteld dat het resultaat niet mooi zou zijn. Dus mijn advies: ga zo veel mogelijk op consult bij verschillende klinieken want de meeste klinieken willen alleen maar geld aan je verdienen ongeacht hoe jij er straks bij loopt!!
Een goede kliniek hoeft jou niet over te halen, of kortingen in je gezicht te gooien, of je praktisch te dwingen alvast je gegevens achter te laten.
Maar goed, back to the point, hier is mijn overzichtje...


Kostenoverzicht:
Pro Hair kliniek Fue transplantatie



1. Transplantatie Fue
1500 grafts 4250
2000 grafts 5000

4250


2. Treinreis Rotterdam Centraal – Antwerpen Centraal


Vanwege het feit dat je vroeg aanwezig moet zijn vertrek je de


dag vóór de behandeling naar Antwerpen om daar te overnachten.


Derhalve plan je de heen en terugreis op verschillende data!


Heenreis NS 5,6001:05h (07:55 – 09:00)
Terugreis NS 5,60 01:06h (20:00 – 21:06)

11,20


3.[1] Taxi Antwerpen Centraal – Kliniek prohair Mechelen
Enkele reis (heen/terug) +/- 6,8 km – 7 km
Vertrekgeld 2,75
Per km 1,60
Voor 7 km 13,95
Heen/terug 35,00

35,00


4. Hotel Antwerpen (voorbeeld berekening )
Hotel Antigone
Single kamer 75,00/85,00
2-pers. en douche 85,00/95,00
2-pers. en bad 95,00
Suite 125,00


Bovenstaande is bij betreffend hotel inclusief ontbijt en btw,


echter zonder city tax van 2,50 p.p.p.n.

97,50


Totaal kosten 2-3-4 : 143,70
1: 4250
1-2-3-4: 4393,70


FAQ:

- hoeveel grafts heb ik nodig?

1500 grafts


- Hoe duur zal dat zijn?

4250,00 €


- Kan dat in termijnen betaald worden?

Er kan niet in termijnen worden betaald


- Wat moet vooraf en wat moet achteraf betaald worden

Je betaalt 20% van de prijs voor reservering, en de


rest vooraf aan de procedure. Dus die ochtend!


- Wat kan er mis gaan?
- Bloedtoevoer bij dense-packing

Geen constatering van een verminderde bloedtoevoer,


waarschijnlijk door gebruik van kleine mesjes


- Hoeveel grafts per cm2?
- Versnijden meegerekend?

Voor het versnijden betaal je niet


- Hoeveel moet geschoren worden?
- Wat te doen bij een infectie?
- Is shock-loss permanent?

Niet permanent


- Richting van de haren implantatie gebied?

Bepalen a.h.v. richting haar in huidige haarlijn


- Onregelmatige haarlijn?

Uiteraard, zo natuurlijk mogelijk


- Hoe slapen de eerste nacht?
- Hoe verloopt de dag


7:30 administratie (betalen)


8:30 start van de behandeling


Voormiddag: uitnemen van grafts


Middag: half uur lunch pauze


Vervolgens implantatie proces


Bij 1500 grafts rond 16:00-17:00 klaar


Bij 2000 grafts 1 a 2 uur later


- Controle dagen telefonisch?

Kan telefonisch of via internet



- Wanneer kan je weer sporten?

Niet-contact sport na een week


- Kan bij vertrek een grote capuchon op?
- Hoeveel mm punch?
- Wie doet wat (arts/assistent)

Arts boort en snijdt voor implantatie


Assistenten halen grafts uit en implanteren


[1] Het is waarschijnlijk handiger om met de taxi terug naar huis te gaan. Een lange afstandsrit naar Rotterdam van Antwerpen zal ongeveer 200€ kosten. Goed gespendeerd!



PS: ik heb gewoon copy/paste gedaan dus het eest wat moeilijk, excuus daarvoor!
incredible is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 13:39   #2
incredible
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 7
Nog een kleine note: die treinreis is zo goedkoop omdat ik een kortingskaart heb...
incredible is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 15:37   #3
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Ik begrijp het niet helemaal....
Ga je de behandeling nu wel of niet doen bij Prohair?? En wat is de huidige dichtheid dan, waarom ze het niet helemaal zien zitten?
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 15:44   #4
incredible
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 7
Ik ga de behandeling niet doen omdat ik niet geschikt ben. Ik heb dik krullend kroes haar ( halfbloed ) en als ik mijn haarlijn zou verlagen zou je dus duidelijk het verschil zien tussen mijn eigen haarlijn en de nieuwe...
Maar nogmaals ik dacht dat het misschien wel handig kon zijn om dus mijn overzicht te plaatsen voor anderen. Gewoon qua kosten of behandeldag e.d.
incredible is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 16:56   #5
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door incredible Bekijk bericht
Ik ga de behandeling niet doen omdat ik niet geschikt ben. Ik heb dik krullend kroes haar ( halfbloed ) en als ik mijn haarlijn zou verlagen zou je dus duidelijk het verschil zien tussen mijn eigen haarlijn en de nieuwe...
Maar nogmaals ik dacht dat het misschien wel handig kon zijn om dus mijn overzicht te plaatsen voor anderen. Gewoon qua kosten of behandeldag e.d.
Vind het wel goed van je dat je dit hier neer post duidelijk overzichtje.
Zo te zien financieel heb ik nog genoeg te sparen helaas maar dat had ik al verwacht
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 17:19   #6
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door incredible Bekijk bericht
Ik ga de behandeling niet doen omdat ik niet geschikt ben. Ik heb dik krullend kroes haar ( halfbloed ) en als ik mijn haarlijn zou verlagen zou je dus duidelijk het verschil zien tussen mijn eigen haarlijn en de nieuwe...
Maar nogmaals ik dacht dat het misschien wel handig kon zijn om dus mijn overzicht te plaatsen voor anderen. Gewoon qua kosten of behandeldag e.d.
Dan begrijp ik het !
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 17:28   #7
vriesema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Berichten: 62
Citaat:
Ik ga de behandeling niet doen omdat ik niet geschikt ben. Ik heb dik krullend kroes haar ( halfbloed ) en als ik mijn haarlijn zou verlagen zou je dus duidelijk het verschil zien tussen mijn eigen haarlijn en de nieuwe...
Maar nogmaals ik dacht dat het misschien wel handig kon zijn om dus mijn overzicht te plaatsen voor anderen. Gewoon qua kosten of behandeldag e.d.

Ik heb zelf ook dik krullend kroes haar en vroeg me eigenlijk of het voor mij mogelijk is om een FUE te ondergaan.(FUT is namelijk geen optie)
Of het nu bij Prohair, Hasci of AC is.
vriesema is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 18:11   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriesema Bekijk bericht
Ik heb zelf ook dik krullend kroes haar en vroeg me eigenlijk of het voor mij mogelijk is om een FUE te ondergaan.(FUT is namelijk geen optie)
Of het nu bij Prohair, Hasci of AC is.
Nou ja, je las het, het is kennelijk wel uitvoerbaar. Maar als je het wil gebruiken om je haarlijn te verlagen, dan loop je een groot risico dat de getransplanteerde haren uit de toon vallen bij het haar dat er nog groeit.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 21:13   #9
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Ik begin nu echt te twijfelen. Ik heb een afspraak staan bij prohair voor mijn haargrens die naar achter is getrokken én ik heb krullen. Ik heb geen kroeshaar maar het is ook niet stijl..het zijn wel krullen. Zal dit een probleem zijn voor het verlagen van mijn haargrens?
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 22:09   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Narcis Bekijk bericht
Ik begin nu echt te twijfelen. Ik heb een afspraak staan bij prohair voor mijn haargrens die naar achter is getrokken én ik heb krullen. Ik heb geen kroeshaar maar het is ook niet stijl..het zijn wel krullen. Zal dit een probleem zijn voor het verlagen van mijn haargrens?
Welnee joh, anders zouden ze je er wel op gewezen hebben. Je ziet bij Incredible dat ze niet schromen om een potentiele klant toch af te wijzen als ze het gevoel hebben dat ze die klant niet tot tevredenheid kunnen helpen. Bij jou denken ze dat duidelijk wel te kunnen. Ik denk dat ze ervaren genoeg zijn om zoiets goed in te schatten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2010, 23:12   #11
Dahlia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2008
Berichten: 52
< omdat ik niet geschikt ben. Ik heb dik krullend kroes haar ( halfbloed ) en als ik mijn haarlijn zou verlagen zou je dus duidelijk het verschil zien tussen mijn eigen haarlijn en de nieuwe..>

<. Maar als je het wil gebruiken om je haarlijn te verlagen, dan loop je een groot risico dat de getransplanteerde haren uit de toon vallen bij het haar dat er nog groeit.>

Nou, he he, we zijn er na een paar postjes van mijn kant! DAT is dus wat mij overkomen is, groot verschil tussen de bestaande (dikke) golvende/krullende haren en de (nog dikkere) getransplanteerde haren, die ruim 2jr na dato nog steeds kroezen.

Jammer dat het me niet door zowel de consulent als dr Feriduni van te voren verteld is, want dan had ik wel iets anders gedaan met die 4000 euro.

Dahlia.

Laatst gewijzigd door Dahlia; 7 juli 2010 om 23:19
Dahlia is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 19:55   #12
incredible
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dahlia Bekijk bericht
< omdat ik niet geschikt ben. Ik heb dik krullend kroes haar ( halfbloed ) en als ik mijn haarlijn zou verlagen zou je dus duidelijk het verschil zien tussen mijn eigen haarlijn en de nieuwe..>

<. Maar als je het wil gebruiken om je haarlijn te verlagen, dan loop je een groot risico dat de getransplanteerde haren uit de toon vallen bij het haar dat er nog groeit.>

Nou, he he, we zijn er na een paar postjes van mijn kant! DAT is dus wat mij overkomen is, groot verschil tussen de bestaande (dikke) golvende/krullende haren en de (nog dikkere) getransplanteerde haren, die ruim 2jr na dato nog steeds kroezen.

Jammer dat het me niet door zowel de consulent als dr Feriduni van te voren verteld is, want dan had ik wel iets anders gedaan met die 4000 euro.

Dahlia.
En dat zou mij nu ook overkomen zijn als ik had geluisterd naar al die andere klinieken. Echt balen voor je, ik hoop dat het toch nog goed komt voor je!
Overigens voor diegene die gepost dah dat die krullen had, ik zou inderdaad gewoon op consult gaan bij pro hair. Het is niet dat het bij mij niet kon enkel vanwege mijn krullen, maar meer om de dichtheid. Daarboven op is mijn haar kroes dus het zou gewoon niet mooi worden.
incredible is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 20:00   #13
incredible
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vriesema Bekijk bericht
Ik heb zelf ook dik krullend kroes haar en vroeg me eigenlijk of het voor mij mogelijk is om een FUE te ondergaan.(FUT is namelijk geen optie)
Of het nu bij Prohair, Hasci of AC is.
Je zou op consult kunnen gaan, maar in dat geval zou ik zeggen doe het bij zoveel mogelijk klinieken waaronder pro hair. Ik denk dat als je inderdaad het soort haar hebt als ik dat een Fue geen goede optie zal zijn voor je. Kijk bijvoorbeel maar naar Dahlia.
En als je toch op consult komt en er wordt niets gezegd over de eventuele moeilijkheid van je haar dan zou ik er al vraagtekens bij zetten.
incredible is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2010, 21:03   #14
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door incredible Bekijk bericht
Je zou op consult kunnen gaan, maar in dat geval zou ik zeggen doe het bij zoveel mogelijk klinieken waaronder pro hair. Ik denk dat als je inderdaad het soort haar hebt als ik dat een Fue geen goede optie zal zijn voor je. Kijk bijvoorbeel maar naar Dahlia.
En als je toch op consult komt en er wordt niets gezegd over de eventuele moeilijkheid van je haar dan zou ik er al vraagtekens bij zetten.
Hmm.. Ik heb wel erg dik krullend haar maar geen kroes maar begin me wel zorgen te maken..

Wat als mijn haargrens ineens kroeshaar zal worden na de behandeling?
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2010, 09:18   #15
incredible
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Narcis Bekijk bericht
Hmm.. Ik heb wel erg dik krullend haar maar geen kroes maar begin me wel zorgen te maken..

Wat als mijn haargrens ineens kroeshaar zal worden na de behandeling?
Als je nu geen kroeshaar hebt dan denk ik niet dat je dat zal krijgen. In het begin zal je haar qua structuur misschien wel anders zijn, het duurt een tijdje totdat het gaat matchen bij je normale haar maar dat is volgensmij bij elk haartype zo.
incredible is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 21:41
Haarwerken FAQ (verouderde versie) - Feedback en suggesties Webmaster Haarwerken 28 24 april 2009 14:00
Hairmultiplication homersimpson Overige behandelingen 36 24 september 2006 22:30
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 14:44
GOED NIEUWS!!!! 6-bap is verkrijgbaar!!!!!!! melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 20 14 oktober 2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.