Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 september 2007, 14:10   #31
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wandelen, fietsen, zwemmen en schaatsen vind ik wel leuk, maar zodra 't een wedstrijd moet worden, is voor mij de lol er af.

Als je jezelf aangeleerd hebt om veel te eten en te drinken, en je krijgt dan een ernstige sportblessure waardoor je lange tijd niet kunt bewegen, zie je er ongeveer uit als deze:

obesitas.jpg
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 14:28   #32
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Wandelen, fietsen, zwemmen en schaatsen vind ik wel leuk, maar zodra 't een wedstrijd moet worden, is voor mij de lol er af.

Als je jezelf aangeleerd hebt om veel te eten en te drinken, en je krijgt dan een ernstige sportblessure waardoor je lange tijd niet kunt bewegen, zie je er ongeveer uit als deze:
Die man op de foto moet een geweldig fanatieke sporter zijn geweest! Ik mag hopen dat ik geen blessure ga oplopen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 14:50   #33
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
De meeste mensen in de welvarende landen(inclusief jij, durf ik te wedden) eten en drinken minstens 3 keer zoveel als noodzakelijk. Vervolgens moeten ze dat er allemaal weer af trimmen. Als zij dus 's zouden leren om minder te eten en drinken, hoeven ze daarna niet naar een sportschool of afslankcursus e.d.
en

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Overigens belonen sporters zichzelf naderhand meestal met voedsel en drank, want van sporten krijgen ze honger en dorst, waardoor ze in een vicieuze cirkel zitten.
fouten die je hier maakt:

jij gaat er in het 1e stukje vanuit dat vetweefsel en spierweefsel hetzelfde is. Als ik niet veel zou eten, en niet zou sporten, zou ik gewoon dun zijn, weinig vet, weinig spieren.
Als ik veel eet, weinig sport heb ik alleen veel vet, wanneer ik veel sport en vervolgens veel eet etc. verbrand ik vet en heb ik extra bouwstoffen voor een goed gespierd lichaam (heeft zelfs een naam dit...ben het alleen vergeten, zo'n training)

Ik zou liever doodgaan aan een 'sport'kwaal, wetende dat ik lekker gezond heb geleefd en dingen in mn levend heb durven doen, dan dat ik op mn 90e sterf en mn hele leven uit angst voor een sportkwaaltje voor de geraniums heb gezeten
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 15:23   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Another,
Dat weet ik allemaal wel, maar er lopen hier een paar zaken door elkaar heen. Ik heb 't niet over gezond etende mensen die spiermassa willen kweken.

Voor of achter de geraniums is 't andere uiterste. Ik zei dat veel bewegen wèl gezond is, maar sporten is overdreven veel bewegen. De gemiddelde huisvrouw loopt 25km per dag, gewoon door de huishouding en boodschappen te doen. Voor mannen liggen de cijfers heel anders en mannen kunnen ook inderdaad maar beter wel gaan sporten, anders gaan velen hun overschot aan energie op andere dingen afreageren.

(Vallen de gevolgen van dopinggebruik ook onder de sportkwalen?)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 16:38   #35
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
De gemiddelde huisvrouw loopt 25km per dag, gewoon door de huishouding en boodschappen te doen.
Welke huisvrouw zou dit verzonnen hebben om haar onwil om meer te bewegen te rechtvaardigen?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 17:40   #36
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nou, dat wist zelfs mijn vroegere huisarts....en die wist verdomd weinig, vandaar dat ik een andere huisarts heb genomen.

Pff, ik ben nu best moe van bedden verschonen, alles in de wasmachine doen en dan later weer alles centrifugeren en ophangen(ja, lekker ouderwets), ondertussen 3 verdiepingen stofzuigen, balkons eerst vegen en dan schrobben, ramen lappen, boodschappen doen op de fiets, voorbereidingen doen voor de maaltijd. Het trappenlopen vind ik nog 't vervelendste, minstens 30 keer per dag op en neer. Ik wil een bungalow!

En ik weeg nog geen 50 kilo, moet ik nog slanker worden? Nee, ik zit nu lekker een halve doos bonbons leeg te eten, want ik heb als brunch alleen maar 2 sneetjes rozijnenbrood gehad.

Ik behoor tot degenen die veel meer dan 25km per dag halen, hier zijn degenen die nog 10 meter per dag halen:


sexy.jpg
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 18:35   #37
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
hier zijn degenen die nog 10 meter per dag halen:


Bijlage 1951
Nou Hanna, die halen gemakkelijk 10 meter: van de luie stoel naar de koelkast en weer terug; en dat 50 keer op een dag!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 18:51   #38
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nou, dat wist zelfs mijn vroegere huisarts....en die wist verdomd weinig, vandaar dat ik een andere huisarts heb genomen.

Pff, ik ben nu best moe van bedden verschonen, alles in de wasmachine doen en dan later weer alles centrifugeren en ophangen(ja, lekker ouderwets), ondertussen 3 verdiepingen stofzuigen, balkons eerst vegen en dan schrobben, ramen lappen, boodschappen doen op de fiets, voorbereidingen doen voor de maaltijd. Het trappenlopen vind ik nog 't vervelendste, minstens 30 keer per dag op en neer. Ik wil een bungalow!

En ik weeg nog geen 50 kilo, moet ik nog slanker worden? Nee, ik zit nu lekker een halve doos bonbons leeg te eten, want ik heb als brunch alleen maar 2 sneetjes rozijnenbrood gehad.

Ik behoor tot degenen die veel meer dan 25km per dag halen, hier zijn degenen die nog 10 meter per dag halen:
Ik zeg niet dat het huishouden doen geen energie kost hoor. Ik hou een eenpersoonshuishouden draaiend en dat kost me al moeite genoeg. Maar die 25 kilometer is gewoon de grootst mogelijke onzin. Zelfs als iedere dag eruit ziet zoals je hiervoor beschreef (maar dan zou ik je er van verdenken smetvrees te hebben en raad ik je aan hulp te zoeken).

Mijn moeder geloofde in hetzelfde sprookje. Ik heb dus eens voorjaarsschoonmaak gehouden met een stappenteller aan mijn broeksriem. Huis gezogen, alles nat nagedaan, gestoft, ramen gezeemd, keukenkastjes opgeruimd, plaatsje geschrobd, etc. etc. Ik kwam op 11.200 stappen, een kilometer of 8 dus. En dat was zeker geen gemiddelde dag in mijn huishouden.

Ik daag je uit om jouw dagelijkse 30 a 35.000 stappen te verklaren. 7:00 uur bed uit, 23:00 uur er weer in, uurtje voor eten (zittend), half uurtje voor douchen, op toilet zitten ... gemiddeld 29 meter per minuut. In mijn huis betekent het dat ik iedere minuut dus een keer van mijn voordeur naar het verste hoekje in de logeerkamer loop en weer terug en dat alles bij elkaar bijna 15 uur lang.

O ja, en je gaat er weer van uit dat sporten bedoeld is om slanker te worden. Geef gewoon toe dat je een broertje dood hebt aan sporten. Slappe excuusjes en geloof in sprookjes om niet te hoeven sporten is echt niet nodig hoor!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 23:22   #39
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Pff! Ik heb toch al -tig keer gezegd dat ik een broertje dood heb aan sporten! Nogmaals: bewegen is gezond, sporten niet. Zelfs artsen zijn daar nu van overtuigd, alhoewel ze dat tegen vetzakken natuurlijk niet zeggen.

Smetvrees heb ik beslist niet en met stofzuigen haal ik de loodzware bank, dressoir, kasten en bedden echt niet van hun plaats om erachter en eronder ook schoon te maken, maar de huishouding bestaat uit heel wat meer dan ik vandaag gedaan heb en jij op een dagje thuis hebt gedaan.
Maar, hoe reken jij in godesnaam? Een mens loopt makkelijk 5 km per uur en voor 25km moet je dus 5 uur lopen en geen 15 uur zoals in jouw berekening.

Laatst gewijzigd door Hanna; 13 september 2007 om 00:47
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 09:56   #40
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Pff! Ik heb toch al -tig keer gezegd dat ik een broertje dood heb aan sporten! Nogmaals: bewegen is gezond, sporten niet. Zelfs artsen zijn daar nu van overtuigd, alhoewel ze dat tegen vetzakken natuurlijk niet zeggen.

Smetvrees heb ik beslist niet en met stofzuigen haal ik de loodzware bank, dressoir, kasten en bedden echt niet van hun plaats om erachter en eronder ook schoon te maken, maar de huishouding bestaat uit heel wat meer dan ik vandaag gedaan heb en jij op een dagje thuis hebt gedaan.
Maar, hoe reken jij in godesnaam? Een mens loopt makkelijk 5 km per uur en voor 25km moet je dus 5 uur lopen en geen 15 uur zoals in jouw berekening.
Ik betwijfel sterk of je op een doorsnee dag net zo veel in het huishouden doet als ik op die ene dag dat ik mat. Ik heb een doorsnee eensgezinswoning en was die dag echt heel grondig. Zo af en toe moet dat eens. Voor het overige heb ik mijn huishouden zo ingericht dat ik met de schoonmaakkant hooguit 2 uurtjes kwijt ben in het weekend.

Maar zie je jezelf 5 uur lang flink doorstappend met 5 km per uur door je huis draven heen om schoon te maken? Mij zou het niet lukken! Stofzuigend leg ik misschien 3 meter per minuut af. Dweilend kom ik veel minder ver, zeker als ik het op mijn knieen doe. Stoffend haal ik misschien nog wel 5 meter per minuut, zeker in mijn woonkamer waar niet veel frutsels staan. Ramen zemend gaan er minuten voorbij dat ik helemaal niet loop.

Die 25 kilometer is heus baarlijke nonsens. Misschien dat je net zo veel calorieën verbruikt als bij een wandeling van 25km, maar zelfs dat kan ik me bij een gemiddelde huishouddag gewoon niet voorstellen.

Het spijt me, maar in mijn oren klinkt het als een huisvrouwenexcuus om niet lekker in het weekend een eind met manlief te hoeven gaan wandelen.

Bewegen is gezond en sporten is bewegen. Het huishouden doen is ook een vorm van bewegen, maar lang zo effectief niet als jij dus denkt. De dokter zal het je natuurlijk nooit zeggen. Die ziet een patient die niet te zwaar is en die toch niet vrijwillig de fitness in zal duiken. Die praat dus wel met je mee.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 11:11   #41
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
het leuke is, er is recent onderzoek (heeft de kranten nog gehaald, in elk geval de lokale krant) wat uitwijst dat bewegen (wandelen etc) minder energie verbrand en minder gezond is dan sporten, aangezien je met sporten een grotere spierdiversiteit gebruikt.

Dat sporten gezonder is dan bewegen is ook logisch in deze, omdat men in de tijd van jagers-verzamelaars (waarin de man vnl. jager was en de vrouw vnl. verzamelaar) natuurlijk niet al nordic-walkend op een mammoet afstapte, om vervolgens vriendelijk te vragen of het beestje dood neer zou willen vallen, zodat vrouwlief er een lekkere mammoet-steak van kon maken.
Jagen was rennen, klimmen, springen, terwijl je liep met een knots of met een speer of waar die mensen dan ook mee liepen. Topsport.
Das ook de reden dat mannen meer aanleg hebben voor sport/spierkweek dan vrouwen.
Toegegeven, vrouwen hebben een beter reuk-, smaak- en zichtsvermogen, om de kleurtjes, geurtjes en smaken van bessen, paddestoelen en ander eetbaar spul te onderscheiden van hun giftige neefjes en nichtjes.
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 12:35   #42
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Nou, dat wist zelfs mijn vroegere huisarts....en die wist verdomd weinig, vandaar dat ik een andere huisarts heb genomen.
Hehe dan wist je dokter blijkbaar heel weinig. Ik zie in mn omgeving 2 huisdoktoren gaan joggen waarom zouden zei het doen?

Natuurlijk is topsport niet goed, maar elke dag 1 uur lopen of 1.5 uur krachttraining is gezond. Natuurlijk heb je tijd nodig voor andere dingen dus om de 2 dagen 45 min gaan lopen is perfect. En zoveel displine heb je er niet voor nodig.

Als je zegt dat je moe bent na een dag werken en dat je 50 kilo weegt wil gewoon zeggen dat je teweinig eet.(Ik weet natuurlijk niet hoeveel vet je hebt en hoe groot je bent)
En dan bonbons gaan eten gaat zeker niet helpen.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 12:53   #43
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
1. Die 25 kilometer is heus baarlijke nonsens. Misschien dat je net zo veel calorieën verbruikt als bij een wandeling van 25km, maar zelfs dat kan ik me bij een gemiddelde huishouddag gewoon niet voorstellen.

2. Het spijt me, maar in mijn oren klinkt het als een huisvrouwenexcuus om niet lekker in het weekend een eind met manlief te hoeven gaan wandelen.

3. Bewegen is gezond en sporten is bewegen.
ad 1. 25km per dag stelt echt niks voor. Jij vergeet alle km's erbij te tellen die je aflegt tijdens het boodschappendoen (en niet met de auto!) Als ik een middagje ga winkelen, loop ik aan één stuk door winkel-in, winkel-uit, zonder pauze, makkelijk 3 uur lang, en dan heb ik al ongeveer 15 km gelopen zonder inspanning. Verder verbruik je bij inspanningen zoals poetsen, boenen, ladder op, trapje af, 3 trappen op en af naar de zolder, etc. veel meer energie dan met een beetje lopen. Inderdaad, niet alleen de km's van het lopen tellen, maar ook de andere bewegingen. Als ik een kozijn aan het uitstukken ben, vul met 2-componententroep, daarna ga schuren en aflakken of alle zware flagstones bij mijn moeder uit de tuin haal, heb ik niet veel km's afgelegd, maar wel veel spieren gebruikt, want dan voel je 't wel in je rug.

ad 2. Wandelen doe ik juist graag en kost mij geen enkele moeite. Manlief scheurt 't liefst met de auto naar het bos, parkeert 'm daar en loopt een rondje van 't liefst nog geen 500 meter om zo snel mogelijk weer bij de auto terug te zijn.
Mijn ongetrainde zusje deed de 1e keer mee met de 4-daagse en had zich ingeschreven voor de 25km. Met vlag en wimpel zonder blaren kwam ze met gemak over de finish. Meteen het volgende jaar schreef ze zich in voor de 40km en legt dat ook af zonder al te veel moeite.

ad 3. Waarom zijn er dan zoveel sportblessures? (retorisch)

Domme jagers rennen achter een mammoet aan, slimme jagers wachten tot-ie vlakbij is.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 12:57   #44
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Een nóg slimmere jager zorgt dat zijn huis/grot/whatever niet in de buurt staat/ligt/gelegen is, bij plaatsen waar mammoeten ronddwalen, die het niet tof vinden als ze worden aangevallen
En gaat daarom achter zijn prooi aan
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 14:16   #45
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ontopic?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
minoxidil 5% gemaakt door apotheek ze zeggen maar 3 mnd houdbaar is dat zo??? lola-lola Medicijnen/haargroeimiddelen 0 12 april 2007 21:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.