Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 augustus 2006, 12:32   #61
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
Dàn is het beter te verklaren. Israël, een redelijk groot volk, heeft geen land, en wil zich settelen op de plaats waar het al zo lang woonde (logisch).
Islamieten vallen de israëlieten vervolgens aan, omdat ze de 'heilige stad nummer 375' hebben gekregen.
Doordat ze aanvallen op Israël uitoefenen, gaat Israël de tegenaanval in.
Maar ze hebben toch al een land? Het is logisch natuurlijk dat ze meer en beter land willen. ( Niet alles dat je wilt krijg je ook)
Maar het is toch meer logischer dat de Palestijnen een land zouden mogen hebben tenslotte leven ze er al heel hun leven.
En in de tijd van de Romeinen leefden er ook al andere mensen dan Joden(die mensen waren toen al 2de rangs burgers) en de Palestijnen zijn misschien afstammelingen van die mensen.

En wie heeft de aanval eerst ingezet? Eerst moeten verhuizen dan nog de kolonisten.
Wie is er dan eerst dan eerst begonnen met de aanval misschien zijn het de Palestijnen die de tegenaanval inzetten.

Libanon heeft het zelf wel een beetje gezocht (maar niet de omringende landen vergeten). Dat Israel buiten proporties aanvalt is natuurlijk een andere zaak. Al die organisaties zijn nu sociale organisaties geworden en kun je niet gemakkelijk meer vernietigen.
Anders moet je de burger bevolking raken en dat doet Israel nu.
Ik weet niet ofdat het een gegronde eis is om de gevangenen van Israel terug te geven aan de Hezbollah.
Toch worden er veel Palestijnen opgepakt zonder dat ze iets gedaan hebben( lid zijn van een organisatie, maar wie is er niet lid van)
Maar als het een gegronde eis is dan zou je toch ook iets terug doen? bv soldaten ontvoeren.
__________________


Laatst gewijzigd door vrosjnivosj; 2 augustus 2006 om 12:39
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 15:05   #62
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
ja, en weetje, christenen en joden kunnen (op een uitzondering na) goed met elkaar overweg. Je ziet zo vaak bedevaartstochten naar jeruzalem van christenen en joden. Das geen probleem. voor moslims is jeruzalem samen met mekka, en ngo een paar steden (die ik niet uit mn hoofd weet) belangrijk. En het probleem is, ('inheemse', vaak uit dorpjes afkomstige ) moslims hebben snel de neiging om anti-jood (en soms ook anti-christen) te zijn.
Het lijkt me niet vreemd om anti-jood te worden als Joden je van je land verdrijven en je continu belagen.

Citaat:
En om even in jouw manier van denken te blijven.
Streep het woordje Nederland dan weg, en vervang het door Europa.
Goed, dan wordt het wel heel vreemd. "Waar komen Friezen oorspronkelijk vandaan? Uit Europa! We ontruimen Europa voor de Friezen en de Europeanen rotten maar op."

Citaat:
Dàn is het beter te verklaren. Israël, een redelijk groot volk, heeft geen land, en wil zich settelen op de plaats waar het al zo lang woonde (logisch). Islamieten vallen de israëlieten vervolgens aan, omdat ze de 'heilige stad nummer 375' hebben gekregen.
Doordat ze aanvallen op Israël uitoefenen, gaat Israël de tegenaanval in.
Ik snap niet waar je dit vandaan haalt, want dit is dus echt TOTAAL niet waar. Je hebt een volk (palestijnen) dat leeft in een land. Vredig, rustig en sereen. Vervolgens besluit een Europeaanse dictator (waar de palestijnen geen ene ruk mee te maken hebben) om Joden in Duitsland en vervolgens de hele wereld te gaan uitmoorden. (Ben ik het niet zo mee eens.) Vervolgens wordt Hitler ten val gebracht en bepalen een aantal landen waaronder de VS en Engeland (die met de hele kwestie ook geen ene ruk te maken hebben) dat de Joden hun eigen land moeten krijgen in Palestina dat maar Israel genoemd moet worden. De Palestijnen worden naar de kutste stukkies land verdreven. Hoe kan je het daar mee eens zijn?

Jij blijft het maar zien als een kwestie van geloof. (Moslims zijn eng en Joden niet, dus ben ik voor de Joden.) Maar zo moet je het niet zien. Je hebt een volk dat leeft in een land en moet plotseling weg omdat andere landen achter hun rug om hebben besloten dat ze weg moeten. Dat is het hele iedee! Of de palestijnen nou moslim, joods, christen, satanisten, boeddhisten, agnosten, hindoeisten of atheisten zijn staat heeft hier niets mee te maken. Dat is wat er aan de hand is. Basta. Vanaf dag 1 dat de Joden hun eigen land willen vestigen in Palestina is het oorlog. En logisch. Als ik een Palestijn was zou ik me ook niet zo laten behandelen. En het land wat ze kregen was niet voldoende, want Israel wilde ook nog vruchtbare gebieden zoals de Gaza strook en de westerlijke Jordaanoever die ze ook maar in 1967 besloten in te nemen. Nou, dat is zo verschrikkelijk idioot dat ik het bizar vindt dat ook maar iemand dat logisch vindt!

Citaat:
-op bijna alle media valt te horen/zien/lezen wat joden zeggen en wat islamieten te zeggen hebben (en christenen in islamitische landen). allen willen ze de oorlog voorbij hebben (over het algemeen). Maar de manier waarop verschilt:

-Joden: willen de oorlog graag stoppen, omdat het onnodig bloed vergieten is, wel willen ze terroristische groeperingen weghebben (hetzij met oorlog, hetzij dmv gesprekken)
Als de Joden willen dat de oorlog stopt dan moeten ze het land wat ze hebben bezet terug geven. Fair enough.

Citaat:
-Christenen: worden ook beschoten (omdat ze in die wijken wonen). En zeggen, dat ze willen dat Israël stopt met oorlog, maar wel begrip kunnen opbrengen voor hun standpunt
Zij staan hier redelijk neutraal in en willen natuurlijk dat de oorlog stopt. Bovendien is maar 2% van de bevolking van Israel Christen.

Citaat:
Islamieten: Willen dat de inferieure Israëlische parasieten die deel uitmaken van het Westerse bolwerk (de VS) worden uitgeroeid door de heilige strijders van Allah's verzet.
Ik kan me niet voorstellen dat alle Islamieten dit willen. Het is zo dat sommige Islamieten cranky worden als ze worden behandeld als honden en als ze het land wat van hun is proberen terug te pakken met beperkte middelen dat ze overal voor terrorist worden uitgemaakt.

Citaat:
ik kan niet tegen die taal ^^
Als deze taal wordt gebruikt kan ik hier ook niet tegen. Maar de pallestijnen zijn gewoon een onderdrukt volk. Hier kan je niet omheen draaien. Het is een feit. Ik ben ook niet voor de palestijnen omdat ze moslim zijn. Ik ben ook voor een vrij Tibet.

Citaat:
Sorry als anderen er anders over denken, maar ik voel me vrijwel altijd bedreigd door moslims...ze hebben dan ook vaak een dreigende houding, misschien dat dat ook wel m'n oordeel beïnvloed.
Dan laat je hier toch zien dat je vanwege vooroordelen tegen moslims bent en dus voor de Israeliers.

Citaat:
(ow, en dat ik puntjes ... zet in plaats van een . tsja, weet niet, ik vind een tekst makkelijker te lezen, als het op zo'n wijze wordt verdeeld ^^)
Het maakt mij niets uit, alleen ik vind het minder overzichtelijk.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 16:32   #63
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is daar maar een rotsituatie en gewone mensen, Joods, Moslim, Christen of wat dan ook zijn daar de dupe van. Men kan graven in het verleden zoveel men wil, bedenken wie schuld heeft waaraan, maar al dat gespit zal niks oplossen in het heden. Israel zal zichzelf niet opheffen en als Joodse steen des aanstoots uit het Midden Oosten verdwijnen en zo lang Israel bestaat kan een democratisch gekozen regering ook niet leidzaam toezien dat kiezers cartucharaketten op hun kop krijgen.

Overigens, de oorlog in 1956 begon met de annexatie door Egypte van het Suezkanaal. Die in 1967 begon met de blokkade door Egypte van de haven van Eilat en in 1973 vielen Syrie en Egypte samen bij verrassing Israel aan. Israel is nooit een oorlog begonnen voor gebiedsuitbreiding en Egypte en Syrië trokken zich van de 'Palestijnse zaak' bitter weinig aan, maar vochten voor eigen eer.

Wat ik nogal tekenend vind voor de onverschilligheid van de Arabische wereld tegenover de Palestijnen was dat ambtenaren in de gebieden onder Palestijns bestuur hun salaris niet meer uitbetaald kregen toen het verfoeilijke Westen de geldkraan dichtdraaide bij het aan de macht komen van Hamas. Je zou toch verwachten dat rijke Arabische broedernaties dat gat zouden kunnen vullen.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 19:29   #64
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
Uhm, niet helemaal..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy

Ik snap niet waar je dit vandaan haalt, want dit is dus echt TOTAAL niet waar. Je hebt een volk (palestijnen) dat leeft in een land. Vredig, rustig en sereen.Jordanie houdt al veel langer een stuk van Palestina bezet dan de joden er zitten, inclusief wapengekletter.Vervolgens besluit een Europeaanse dictator (waar de palestijnen geen ene ruk mee te maken hebben ooit gehoord van de groot Moefti van Jeruzalem ?) om Joden in Duitsland en vervolgens de hele wereld te gaan uitmoorden.Vergeet ook niet de pogroms van de 19e en begin 20e eeuw waar alleen al naar schattingen meer dan 1 miljoen doden zijn gevallen (Ben ik het niet zo mee eens.) Vervolgens wordt Hitler ten val gebracht en bepalen een aantal landen waaronder de VS en Engeland Met name Engeland heeft er alles aan gedaan om de joodse vluchtelingen na WO II tegen te houden om Israel in te komen(die met de hele kwestie ook geen ene ruk te maken hebben Palestina was na WO I een Engels mandaat, Amerika bevatte de grootste zionistische bewegingen) dat de Joden hun eigen land moeten krijgen in Palestina dat maar Israel genoemd moet worden Dit is in 1917 al door de Balfour declaratie vastgelegd. De Palestijnen worden naar de kutste stukkies land verdreven.Direct na het uitroepen van de Israelische staat, is Israel binnengevallen door Egypte, Syrie, Libanon Irak Saoedi Arabie , Jordanie, Jemen en Arabisch-Palestijnse strijders.Het verdrijven was dus een reactie op een aanval van een overmacht Hoe kan je het daar mee eens zijn?

Jij blijft het maar zien als een kwestie van geloof. (Moslims zijn eng en Joden niet, dus ben ik voor de Joden.) Maar zo moet je het niet zien. Je hebt een volk dat leeft in een land en moet plotseling weg omdat andere landen achter hun rug om hebben besloten dat ze weg moeten. Joden en Palestijnen hebben eeuwen samengeleefd in Israel. De VN, inclusief de arabische landen, heeft in alle openheid gestemd of er een nieuwe staat gevormd mocht worden. De wereld was het daar blijkbaar dus mee eens (erg krap overigens) Dat is het hele iedee! Of de palestijnen nou moslim, joods, christen, satanisten, boeddhisten, agnosten, hindoeisten of atheisten zijn staat heeft hier niets mee te maken. Dat is wat er aan de hand is. Basta. Vanaf dag 1 dat de Joden hun eigen land willen vestigen in Palestina is het oorlog. En logisch. Als ik een Palestijn was zou ik me ook niet zo laten behandelen Nogmaals, de arabische omgeving is de oorlog begonnen door zonder vooraankondigen met 7 naties Israel binnen te vallen En het land wat ze kregen was niet voldoende, want Israel wilde ook nog vruchtbare gebieden zoals de Gaza strook en de westerlijke Jordaanoever die ze ook maar in 1967 besloten in te nemen.De Joden hebben al voor WO II land van de Palestijnen gekocht en het met veel moeite vruchtbaar gemaakt Nou, dat is zo verschrikkelijk idioot dat ik het bizar vindt dat ook maar iemand dat logisch vindt!


Ik begrijp dat je tegen bent, maar kijk ook even naar de feiten, want een heleboel van je argumenten veeg ik zo van tafel
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 19:59   #65
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
dfasd, dank je...ik wou dat argument van de 'hele arabische samenleving' die israel na hun vestiging aanviel ook gebruiken, maar ik wist niet zeker wanneer die aanval was..

De beste oplossing zou zijn om helemaal samen te leven, maar er zijn (voornamelijk islamitische) groeperingen die de 2 geloven niet samen wil hebben...

en ik geef israel gelijk dat ze die groeperingen aanvallen

(dfasd, jij weet er echt veel van, misschien kun je ons een beetje bijlichten op dit onderwerp?)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 20:01   #66
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
(ow, en dit is tog wel grappig:

Quote:
(ow, en dat ik puntjes ... zet in plaats van een . tsja, weet niet, ik vind een tekst makkelijker te lezen, als het op zo'n wijze wordt verdeeld ^^)


Het maakt mij niets uit, alleen ik vind het minder overzichtelijk.

hahah...eerst felle discussie, dan hiermee eindigen...blijft het iig in een vriendschappelijke sfeer ^^)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 21:03   #67
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
De Palestijnen worden naar de kutste stukkies land verdreven.Direct na het uitroepen van de Israelische staat, is Israel binnengevallen door Egypte, Syrie, Libanon Irak Saoedi Arabie , Jordanie, Jemen en Arabisch-Palestijnse strijders.Het verdrijven was dus een reactie op een aanval van een overmacht
1)1947 de Algemene Vergadering van Verenigde Naties stemt in met een Brits plan voor de deling van het mandaatgebied Palestina in twee delen. Er wonen op dat moment tussen de Jordaan (rivier) en de Middellandse Zee ongeveer 1 miljoen Arabieren en 600.000 joden. 6,7% van het grondgebied is joods eigendom, de rest openbaar eigendom en privé-eigendom van moslims, christenen en Druzen. Vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen joden en Arabieren. Joodse milities slagen er in een groot deel van de Arabische bevolking met geweld te verdrijven. Met name na gevechten rond het dorp Deir Yassin op 9 april 1948 komt een grote vluchtelingenstroom op gang die volgens sommige bronnen direkt door de gevechten op gang kwam terwijl andere bronnen de oproepen van Arabische leiders aanhalen die de Arabische bevolking opriepen tijdelijk te vluchten in afwachting van de verwachte Arabische overwinning

Ze zijn samen begonnen maar de joden hebben wel de Arabieren verdreven.
bv: Deir Yassin.
Terwijl maar heel weinig van dat gebied hun gebied was.

__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 21:10   #68
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj

Ze zijn samen begonnen maar de joden hebben wel de Arabieren verdreven.
bv: Deir Yassin.
Terwijl maar heel weinig van dat gebied hun gebied was.
klopt, maar nadat Palestijnen begonnen zijn met aanvallen en aanslagen plegen.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik vind ook dat Israel bezette gebieden moet teruggeven en dat ze buitenproportioneel reageren op aanvallen van de arabieren
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 23:27   #69
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfasd
Jordanie houdt al veel langer een stuk van Palestina bezet dan de joden er zitten, inclusief wapengekletter.


Ik ben hier ook niet om Jordanie te verdedigen.

Citaat:
ooit gehoord van de groot Moefti van Jeruzalem ?)
Vertel eens over hem.

Citaat:
Vergeet ook niet de pogroms van de 19e en begin 20e eeuw waar alleen al naar schattingen meer dan 1 miljoen doden zijn gevallen


Je hoeft me niet te vertellen hoeveel doden er zijn gevallen. Ik ben niet anti-Jood.

Citaat:
Met name Engeland heeft er alles aan gedaan om de joodse vluchtelingen na WO II tegen te houden om Israel in te komen


Dit zal best. Ik zou hier graag wat meer over lezen. Heb je wat?

Citaat:
Palestina was na WO I een Engels mandaat, Amerika bevatte de grootste zionistische bewegingen


In Engeland en helemaal de VS is toch wel wat meer ruimte voor een Joodse nederzetting of staat. Palestina is gewoon een beetje klein waar al mensen woonden.

Citaat:
Direct na het uitroepen van de Israelische staat, is Israel binnengevallen door Egypte, Syrie, Libanon Irak Saoedi Arabie , Jordanie, Jemen en Arabisch-Palestijnse strijders.
Kijk, ik ben anti-oorlog, maar ik blijf erbij dat als je een nieuw land probeert te maken in een al bestaand land, dat dit vragen is om moeilijkheden. En dat Israel direct wordt aangevallen is niet correct, maar Israel is een idioot moordend land geworden dat voor iedere zelfmoordaanslag een heel pallestijns dorp terug pakt. Daarnaast heb je ook nog de bezette gebieden die Israel maar niet wilt terug geven. Ik zou hier als Pallestijn ook cranky van worden. Kijk, het lijkt me niet dat Pallestijnen een hekel hebben aan Joden aangezien ze daarvoor ook al naast elkaar leefden. (Geef je ook aan) Maar als ze gaan proberen een nieuw land te vestigen in jou land, dan ga ik er niet van uit dat "Israel" warm wordt onthaald.

Ik ben bijvoorbeeld ook niet tegen junkies en wat mij betreft komen er zoveel als ze zin hebben naar Amsterdam om lekker een jointje te roken. Maar als ineens wordt besloten door alle druggebruikers wereldwijd dat Amsterdam meer moet worden dan een bedevaardsoord, maar ook eigen staat voor junkies en dat de originele Amsterdamse bevolking maar moet optyfen dan zou dit bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten. Helemaal als de hele wereld het hier mee eens is. (Ok, het is een bizar voorbeeld aangezien junkies niet een machtige staat zouden kunnen produceren, maar het gaat om het idee.)

Citaat:
Joden en Palestijnen hebben eeuwen samengeleefd in Israel. De VN, inclusief de arabische landen, heeft in alle openheid gestemd of er een nieuwe staat gevormd mocht worden. De wereld was het daar blijkbaar dus mee eens (erg krap overigens)


"De wereld" heeft hier voor mij helemaal niets over te zeggen, want "de wereld" woont niet in Palestina.

Citaat:
De Joden hebben al voor WO II land van de Palestijnen gekocht en het met veel moeite vruchtbaar gemaakt.
Als je land koopt geeft dit je nog niet het recht om hier een nieuwe staat te beginnen.

Citaat:
Ik begrijp dat je tegen bent, maar kijk ook even naar de feiten, want een heleboel van je argumenten veeg ik zo van tafel
Ik vind het nog wel meevallen.

De redenen waarom zoveel mensen voor Israel zijn is omdat de Pallestijnen eng en moslim zijn en allemaal enge terroristen. Maar ze zijn een volk dat onderdrukt wordt door een regering die het eens is met de VS en dus de VS met Israel. Israel kan alles maken en de VS vindt het goed en de Pallestijnen kunnen niets maken en het wordt veroordeeld door de VS. Het is een zieke kromme idiote situatie daar. Het liefst heb ik dat de Joden gewoon in Palestina gaan wonen maar niet zo moeilijk doen over persee hun eigen vlaggetje en landje willen hebben. Beetje pathetisch allemaal.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 23:28   #70
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfasd
Begrijp me overigens niet verkeerd, ik vind ook dat Israel bezette gebieden moet teruggeven en dat ze buitenproportioneel reageren op aanvallen van de arabieren
Mooi zo! Dat wilde ik even horen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2006, 18:13   #71
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Met name Engeland heeft er alles aan gedaan om de joodse vluchtelingen na WO II tegen te houden om Israel in te komen

Dit zal best. Ik zou hier graag wat meer over lezen. Heb je wat?

Ik heb wat: bron
Citaat:
1930 - 1939 Door het antisemitisme in Duitsland vluchten veel Joden naar Palestina.
Tussen 1936 en 1939 vindt 'de grote opstand' plaats. Dit is onder andere een staking van Arabieren. Zij protesteren hiermee tegen de joodse immigratie. De Britten leggen hierop scherpe beperkingen aan de immigratie, hetgeen tot toenemende wrijvingen met de joods-Palestijnse bevolking leidt
En wat over moefti: bron
Citaat:
Mohammad Amin al-Hoesseini




Ga naar: navigatie, zoek
Mohammad Amin al-Hoesseini, ook gespeld als al-Husayni en tal van andere versies (Jeruzalem, ca. 1895 - Beiroet, 4 juli 1974) was een Palestijns-Arabische nationalist en een islamitisch leider.
Al-Hoesseini was lid van Jeruzalems meest prominente familie, al-Huseini. Zijn belangrijkste posities waren die van moefti van Jeruzalem en president van de Hoogste Moslimraad.

Ondanks dat Al-Hoesseini bekend stond als de 'Grote Moefti', hield hij die titel niet officieel. Hij speelde een belangrijk rol in het Arabische verzet tegen de zionistische politieke ambities in het Britse mandaatgebied Palestina. Hij onderhield nauwe betrekkingen met nazileiders (waaronder dictator Adolf Hitler) en leidde radio-uitzendingen en aanwervingsoperaties onder moslims om te vechten in het Duitse leger tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Na de Tweede Wereldoorlog vluchtte hij naar Egypte. Onder andere Joegoslavië vroeg na de oorlog om zijn uitlevering maar dit verzoek werd niet ingewilligd. Van 1948 tot 1959 leidde hij een Palestijnse regering die door enkele Arabische landen werd erkend maar geen grondgebied verkreeg (Egypte hield de Gazastrook bezet, Jordanië had de Westelijke Jordaanoever geannexeerd en erkende al-Hoesseini's regering niet). In 1959 werd de regering door Egypte opgeheven.

Mohammad Amin Al-Hoesseini overleed op ongeveer 79-jarige leeftijd in Libanon. Zijn bij leven gedane wens om in Israël begraven te worden werd door de Israëlische autoriteiten niet ingewilligd.
Ik weet wel dat het misschien niet helemaal juist kan zijn en dat het ctrl c is en dan ctrl v maar is. Maar je wou wat info hier heb je wat.

Guoy je voelt je wat aangevallen chill men.
groet
__________________


Laatst gewijzigd door vrosjnivosj; 3 augustus 2006 om 18:19
vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2006, 18:28   #72
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
hehe , lang leve Wikipedia !!
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2006, 23:52   #73
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Is het niet een leuk idee om een Joodse staat op te richten in Flevoland? Lijkt me wel een puik plan!

Citaat:
Guoy je voelt je wat aangevallen chill men.
Ik voel me trouwens al weer wat chiller.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2006, 16:01   #74
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Citaat:
Het beeld van 'Nederland als trouwste bondgenoot van Israël in Europa en het Nederlandse volk dat al eeuwen een speciale band heeft met het joodse volk', dat beeld werd deze week ruw verstoord. Uit een opiniepeiling bleek dat maar liefst 74% van de Nederlanders Israël als grootste bedreiging voor de wereldvrede ziet. Een veel hoger percentage dan in andere Europese landen.


Bron
Tja .. Als Israel op een lijst voor zou komen met de vraag òf ze een bedreiging voor de wereldvrede vormen dan had ik ook bevestigend geantwoord. Het is nu eenmaal een feit, los van de vraag of dat dan ook hen te verwijten valt.
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2006, 18:50   #75
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
waarom niet alle joden uit israel halen.
alle in europa wonende moslims naar israel en omringende landen en dan is iedereen blij.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie bestelde al een haarstukje uit het oosten REVENGE AGA - Algemeen 0 31 mei 2004 13:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.