Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 januari 2005, 17:00   #31
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Wilders is in de VS geweest om met conservatieve medestanders van gedachten te wisselen. Nota bene deze Amerikaanse conservatieven (en die zijn dan ook echt heeeeeel conservatief) verbaasden zich over het feit dat tweede- of derde generatie Marokkanen, Turken of Antillianen in Nederland nog altijd als 'allochtoon' bestempeld worden. En gelijk hebben ze! In de 'melting pot' is zoiets ondenkbaar.
Wat doen we toch fout?
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 19:56   #32
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Het gaat hier vooral om ''jongeren'' van ''Marokkaanse afkomst'', een probleem in een probleem. De fout ligt in de opvoeding. De kinderen krijgen niet of onvoldoende zorg en aandacht van de ouders, dit gaat al snel de verkeerde kant op. Wat ik dus bedoel met ''een probleem in een probleem'' is dat (1) jongeren al snel kunnen ontsporen zonder de nodige opvoeding aandacht etc (dit geldt natuurlijk voor zowel allochtone als autochtone jongeren), en (2) veel belangrijke dingen ontbreken in de Marokkaanse opvoeding. Marokkaanse ouders kunnen of willen niet de nodige opvoeding geven die de westerse maatschappij vereist, en daardoor zie je al snel verschillen tussen Nederlandse en Marokkaanse jongeren. Dit is natuurlijk niet alleen met de Marokkanen zo, dit is met veel allochtonen zo met een andere cultuur en dus ook de opvoeding.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 19 januari 2005 om 20:19
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 22:19   #33
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Mogelijke oplossingen:
1. [Algemeen] Schooltijden verruimen, eventueel i.c.m. centralisatie van scholen (veel meer leerlingen bij elkaar van allerlei afkomsten ergens in de Veluwe). In strijd tegen de verveling.
2. Avondklok voor jongeren onder de 18 jaar. Evt. i.c.m. een boete/overleg met school voor passende straf (sociaal diensplicht of iets dergelijks).
3. Buiten schoolvakantie's om een algeheel samenscholingsverbod in publieke ruimten.
4. Actieve spreidingsbeleid. Quota's opstellen om een eenzijdige samenstelling v/d bevolking van een buurt (o.b.v. CBS-indeling van buurten) te voorkomen.
5. ..

6. [Rigoreus] Na het tweede kind geen kinderbijslag meer.
7. [Rigoreus] Sterilisatie van criminelen boven de 18 jaar.


Ik kan nog een hele tijd doorgaan, maar ik ga nu een warme douche nemen.
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 12:07   #34
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Wilders vroeg aan de Amerikaanse conservatieven wat er gebeurde als immigranten niet wilden inburgeren. Hun antwoord: 'Poverty'.

Tsja, dat is natuurlijk een positief neveneffect van het keiharde Amerikaanse 'sociale' beleid. En tegelijk een negatief bijeffect van de humane Europese verzorgingsstaat: misbruik. In de VS moeten immigranten hard werken om het voor elkaar te krijgen, zo snel mogelijk Amerikaan worden is aan te raden (behalve als je Latino bent en in het zuiden woont > the silent take-over).
Zeer simplistisch gezegd: een humaan land dat terroristen en kutmarokkaantjes produceert, of een inhumaan land dat brave burgers en criminele getto's huisvest; het is kiezen tussen die uitersten.
Bij ons worden types als Mohammed B. jarenlang in de watten gelegd. Begrijp me goed: ik ben voorstander van een uitgebreid verzorgingsstelsel, maar we moeten goed nadenken over (sommige) perverse effecten ervan.

En natuurlijk speelt het geisoleerde probleem van de Marokkaanse opvoeding, zoals DHtkiller terecht zegt. Door zoiets te zeggen ben je echt niet meteen een racist of generalist. Ik raad altijd het boek 'Ieder voor zich' van criminoloog Frank van Gemert aan, werkelijk een zeer inzichtelijk boek over de cultuurclash tussen de Nederlandse en Marokkaanse (Rif!)cultuur.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 17:11   #35
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Wilders vroeg aan de Amerikaanse conservatieven wat er gebeurde als immigranten niet wilden inburgeren. Hun antwoord: 'Poverty'.
hoho dat is wel erg makkelijk gezegd van die conservatieveling. Ik zou hier eerder 'Criminaliteit' op antwoorden.

In Amerika heb je twee keuzes als je er niet in slaagt je eigen geld te verdienen: 1) armoede en 2) criminaliteit. Wij hebben dan wel last van veel misbruik van ons sociale stelsel, maar aan de andere kant zorgt die misbruik er bij sommigen wel voor dat ze net niet dat stapje nemen naar de misdaad. Als je het sociale stelsel in Nederland laat varen krijgen alle grote steden er in een klap een wijk à la Harlem bij, waar de politie nauwelijks in durft en waar iedere sloeber een BMW 6-series voor de deur heeft staan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 17:17   #36
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Heb je helemaal gelijk in. Distantieer me sowieso bij voorbaat al van iedere Amerikaanse conservatief..
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.