Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 maart 2008, 11:20   #31
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Dat klopt. Als ik jou was zou ik ook maar de soja uit m'n regime gooien. http://www.fonteine.com/soja.html
Ik drink soja melk sinds het op msn (vandaag) werd aangeraden...
gebruik het en een mens word niet kaal stond er!
ik moet zeggen mijn kaalheid is sinds toen gelijk gebleven ik heb er opzich wel een goed gevoel bij...
maar wat op jouwn site staat daar word ik niet vrolijk van...
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 14:59   #32
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Mmm, dat mensen dik en ongezond zijn komt door hun leefwijze, niet door de warenwet. Als ik me met 180 km per uur te pletter rijd tegen een pilaar van een viaduct is het ook niet de schuld van de Wegenverkeerswet, toch?
Nee, ik bedoel het niet zoals je denk ik denkt dat ik het bedoel. De VS is voor mij een behoorlijk vreemd land qua voedsel. Ik ben er 3 keer geweest en heb daar zulke extreem vadsige mensen gezien...... Geen idee waarom dat daar mag.

Dat Hairboy2008 met het voorbeeld komt dat het daar volgens de warenwet prima is als mensen 7 liter cola per dag drinken, verbaasd mij niet veel. Of het nou light is of niet. Het is gewoon verschrikkelijk ongezond en dat weet die warenwet ook wel. Dit zou nooit 'OK' bevonden moeten worden door een warenwet. Nooit. Jammer alleen dat Coca-cola verkiezingscampagnes van presidentskandidaten financieel steunt. Op die manier is 7 liter wel makkelijk "legaal" te krijgen.

Ik vind je 180-km-per-uur-tegen-een-pilaar vergelijking overigens niet zo terecht. Je mag in Nederland (voor zover ik weet) nergens 180 km per uur rijden en daarom is het ook niet 'OK' bevonden door de wegenverkeerswet. Als de wegenverkeerswet het prima vindt dat mensen 180 km per uur gaan rijden op eenbaanswegen dan zou ik het wel terecht vinden als de wegenverkeerswet de schuld op zich nemen voor jou capriolen en botsingen. Omdat ze zouden moeten weten dat het nooit legaal bevonden zou moeten worden!

Ik ben het verder met je eens dat mensen zelf ook verantwoordelijkheden moeten nemen voor hun acties. Maar de voedselwarenwet moet weten dat er genoeg paupers in de wereld zijn die dat moeilijk kunnen. Met name in de VS denk ik. (Kijk naar hun democratisch gekozen president die ze nu al bijna 8 jaar hebben.) Er zijn genoeg mensen die denken dat alles wat voedselwarenwet goed keurt ook daadwerkelijk "goed" voor ze is en zien niet in dat het schadelijk is om 7 liter aangezuurd water met E-nummers en zoetstoffen per dag te drinken.

Off topic: Leuk dat je Mod bent geworden! Want ik zeg maar altijd: Beter moderator met Cola-light dan moddervet door cola-light! We hebben een goede aan je.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 15:01   #33
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donniedarko Bekijk bericht
Ik drink soja melk sinds het op msn (vandaag) werd aangeraden...
gebruik het en een mens word niet kaal stond er!
ik moet zeggen mijn kaalheid is sinds toen gelijk gebleven ik heb er opzich wel een goed gevoel bij...
maar wat op jouwn site staat daar word ik niet vrolijk van...
Er schijnt nogal een verschil te zijn tussen gefermenteerde soja en niet-gefermenteerde soja. Ik weet niet hoe het exact zit. Voor de zekerheid laat ik tofu en sojamelk maar links liggen, maar tempeh is één van mijn favorieten.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 16:16   #34
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Er schijnt nogal een verschil te zijn tussen gefermenteerde soja en niet-gefermenteerde soja. Ik weet niet hoe het exact zit. Voor de zekerheid laat ik tofu en sojamelk maar links liggen, maar tempeh is één van mijn favorieten.
Ik drink al sinds jaar en dag soja melk, omdat ik veel moeite heb melk, kaas en dergelijke. Wil toch een vorm van "zuivel" binnen krijgen. Heb daarbij niet het idee dat die soja melk in wat voor zin dan ook voor negatieve aspecten bij mij heeft gezorgd.

Als je gaat zoeken, kun je overal "negatieve" studies over vinden, ook over groene thee en dergelijke. Maar dat je het dan gelijk moet laten staan?!

Verder geloof ik er absoluut geen klap van dat zoetstoffen je haaruitval doen versnellen. Eerst is suiker een boosdoener, nu zoetstoffen, straks krijgen we nog haaruitval door de gordijnen die op onze kamer hangen :S! De meesten hier hebben een ziekte waardoor het haar uitvalt, niet meer en niet minder.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 20:45   #35
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Nee, ik bedoel het niet zoals je denk ik denkt dat ik het bedoel. De VS is voor mij een behoorlijk vreemd land qua voedsel. Ik ben er 3 keer geweest en heb daar zulke extreem vadsige mensen gezien...... Geen idee waarom dat daar mag.
De VS is heus geen uitzondering, hier zie je tegenwoordig ook veel meer dikke mensen dan 20 jaar geleden. Waar de VS in verschilt is dat dik zijn er meer geaccepteerd is. Maar dat is -denk ik- vooral omdat ze qua consumptie- en leefpatroon gewoon 20 jaar op ons voor lopen. Hier eten mensen ook best veel en hele volksstammen zijn vergroeid met hun auto.

Ik ben zelf ook regelmatig in de VS geweest. In Zuid Californië. Daar zag ik een grote tweedeling. Mensen die heel bewust en gezond leefden en mensen die gewoon veel te zwaar waren. Mensen daartussenin waren schaars. Ze vonden mij maar vreemd omdat ik alles at en dronk, maar toch niet dik ben ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Dat Hairboy2008 met het voorbeeld komt dat het daar volgens de warenwet prima is als mensen 7 liter cola per dag drinken, verbaasd mij niet veel. Of het nou light is of niet. Het is gewoon verschrikkelijk ongezond en dat weet die warenwet ook wel. Dit zou nooit 'OK' bevonden moeten worden door een warenwet. Nooit. Jammer alleen dat Coca-cola verkiezingscampagnes van presidentskandidaten financieel steunt. Op die manier is 7 liter wel makkelijk "legaal" te krijgen.
Ik vraag me af hoeveel mensen de warenwet lezen als het gaat om wat ze consumeren. Ik weet niet 100% zeker hoe ze aan die maxima komen, maar ik betwijfel of de cola lobby er mee te maken heeft. Ik vermoed dat ze gewoon de LD50 hebben bepaald met muizen. Met cola kom je dan op 7 liter. Voor water is dat 14 liter. Cola is dus 2 maal dodelijker dan water. Een zinnig mens drinkt geen 7 liter cola op een dag of 14 liter water!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Ik vind je 180-km-per-uur-tegen-een-pilaar vergelijking overigens niet zo terecht. Je mag in Nederland (voor zover ik weet) nergens 180 km per uur rijden en daarom is het ook niet 'OK' bevonden door de wegenverkeerswet. Als de wegenverkeerswet het prima vindt dat mensen 180 km per uur gaan rijden op eenbaanswegen dan zou ik het wel terecht vinden als de wegenverkeerswet de schuld op zich nemen voor jou capriolen en botsingen. Omdat ze zouden moeten weten dat het nooit legaal bevonden zou moeten worden!
Mmm, daar zit wel iets in.Maar ook met 80 km/uur ben ik behoorlijk plat. Nu ben ik redelijk intelligent en ik weet dat het niet zo gezond is om met 80 km/uur tegen stilstaande betonnen objecten aan te rijden. Ik heb geen Wegenverkeerswet nodig om me dat te vertellen.

Ik weet ook dat ik moet oppassen met wat ik allemaal eet en drink. Daarom rook ik niet, drink ik hooguit 2 wijntjes op een avond, eet en drink ik verder dus bewust en matig. Maar ik heb verder geen idee welk maximum de warenwet voorschrijft voor alle dingen die ik consumeer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Ik ben het verder met je eens dat mensen zelf ook verantwoordelijkheden moeten nemen voor hun acties. Maar de voedselwarenwet moet weten dat er genoeg paupers in de wereld zijn die dat moeilijk kunnen. Met name in de VS denk ik. (Kijk naar hun democratisch gekozen president die ze nu al bijna 8 jaar hebben.) Er zijn genoeg mensen die denken dat alles wat voedselwarenwet goed keurt ook daadwerkelijk "goed" voor ze is en zien niet in dat het schadelijk is om 7 liter aangezuurd water met E-nummers en zoetstoffen per dag te drinken.
Zeg eerlijk, hoeveel van die paupers zouden naar die voedsel en waren autoriteit luisteren? We weten al jaren dat je dood gaat van roken, toch rookt eenderde van de mensen stug door. We weten al jaren dat te veel, te vet en te eenzijdig eten slecht zijn voor je gezondheid ... toch zien we het aantal te dikke mensen steeds toenemen ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Off topic: Leuk dat je Mod bent geworden! Want ik zeg maar altijd: Beter moderator met Cola-light dan moddervet door cola-light! We hebben een goede aan je.
Mooie wijsheid

Deze moddereter gaat niet dik worden van cola light hoor! Mijn gif is het pure spul
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2009, 16:27   #36
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
tjah ik weet niet of dit nou ook nog eens kan ... zo kan je echt niks meer eten in vlees zitten teveel hormonen die negatief werken op je haren etc

trouwens Giel Beelen leeft al 15 jaar op ongeveer alleen een cola en peuken dieet ... ik kan niet zeggen dat hij er vitaal uitziet maar veel haar heeft die. nav:
ssibilities for further health impacts. p.s. the combination of coke & cigarettes just multiplies further...
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 17:58   #37
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
trouwens Giel Beelen leeft al 15 jaar op ongeveer alleen een cola en peuken dieet ... ik kan niet zeggen dat hij er vitaal uitziet maar veel haar heeft die. nav:
ssibilities for further health impacts. p.s. the combination of coke & cigarettes just multiplies further...
haha wat weet jij nou wat er schuil gaat onder dat petje van hem
Het gehele aga gebied ken je er wel onder verschuilen...
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....
wax is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 18:02   #38
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wax Bekijk bericht
haha wat weet jij nou wat er schuil gaat onder dat petje van hem
Het gehele aga gebied ken je er wel onder verschuilen...
Giel Bielen de laatste tijd niet meer waargenomen ? Opzich heel verstandig, maar toch maar weer eens doen misschien.

Laatst gewijzigd door norwood2; 13 juni 2009 om 18:19
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2009, 09:14   #39
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik heb van de week Erythritol besteld als suikervervanger. Ik gebruik al jaren geen extra toegevoegde suikers meer, zoals suiker in de thee of op aardbeien. Maar dit lijkt mij wel ok om een keer te proberen en het helpt ook nog eens tegen tandplak .

Wat info hierover:

Citaat:
Erythritol, a polyol (sugar alcohol), is a good-tasting sweetener which is suitable for a variety of reduced-calorie and sugar-free foods. It can be used as a sugar substitute in most sugar-free recipes.Erythritol has been part of the human diet for thousands of years due to its presence in foods such as pears, melons, grapes and mushrooms. Now Erythritol is 100% pure and derived from a corn source.Erythritol resembles sugar in consistency and taste but has a caloric value near zero. It is also a great sugar alternative for diabetics. Erythritol, like Xylitol, may also inhibit cavities by denying plaque bacteria the fuel (sugar) it needs to erode tooth enamel.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2009, 17:25   #40
ingrid73
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2009
Berichten: 1
haaruitval en aspartaam

Ik heb sinds 2 jaar last van haaruitval, 120 tot 200 haren per dag. Ivm met een langdurige verbouwing heb ik lange tijd geen aandacht aan geschonken maar nu mijn leventje weer wat rustiger was geworden hield het me steeds meer bezig tot het punt dat ik het niet meer los kon laten en me echt heel naar voelde hierover. Ik ben na gaan denken wat er is verandert aan mijn eetgewoonte de laatste 2 jaar en ik besefte mij dat ik redelijk veel icetea dronk per dag ( zo'n 1,5 liter per dag). Ik dacht gezond bezig te zijn het was tenslotte groene thee en ook nog eens weinig calorien. Het was aardig verslavend. Nu ben ik er sinds een week mee gestopt en mijn haarverlies was na 3 dagen drastisch verminderd. Voorheen verloor ik 60 haren of meer bij het fohnen, nu een stuk of 5 a 10. Bij het kort kammen een stuk of 20 nu misschien 5 en als ik met mijn handen door mijn haar ging steeds een stuk of 3 haren en na 30 haren stopte ik er maar mee omdat ik er ellendig van werd. Ik wil niet te vroeg juichen maar deze omslag is mij te groot om niet te denken dat het door het stoppen met aspartaam komt. Wordt vervolgt..........
ingrid73 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2009, 18:46   #41
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
glucose fructosestroop is ook letterlijk rotzooi en zit in bijna alles.
pasta sauzen, jam, koekjes, etc.
dat is een van de redenen waarom kinderen tegenwoordig dikker zijn dan voorheen.
ik gebruik sinds 2 weken biologische producten, misschien duur, maar mijn lichaam verdiend het.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2009, 18:56   #42
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
glucose fructosestroop is ook letterlijk rotzooi en zit in bijna alles.
pasta sauzen, jam, koekjes, etc.
dat is een van de redenen waarom kinderen tegenwoordig dikker zijn dan voorheen.
ik gebruik sinds 2 weken biologische producten, misschien duur, maar mijn lichaam verdiend het.
De hele natuur draait om fructose en glucose! Dat kinderen tegenwoordig dikker zijn komt doordat ze er veel te veel van binnen krijgen en veel te weinig bewegen.

In jouw biologische producten zit net zo goed fructose en glucose. Eet er teveel van en beweeg te weinig en je zult merken dat je er echt niet automatisch gezonder van wordt
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2009, 15:43   #43
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
De hele natuur draait om fructose en glucose! Dat kinderen tegenwoordig dikker zijn komt doordat ze er veel te veel van binnen krijgen en veel te weinig bewegen.
De patatgeneratie wordt alleen maar erger....

Vroeger (toen was geluk heel gewoon) liep ik altijd naar school. Nu zijn er altijd enorme verkeersopstoppingen bij scholen...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2011, 00:16   #44
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Interessant topic!
Vroeg me al tijdje af hoe dat zat met aspartaam en kwam toen dus hier terecht. Ondanks het ontbreken van harde feiten moet ik toch maar eens extra gaan nadenken over die glaasjes cola light...
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2011, 22:25   #45
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Gewoon wel suiker gebruiken, maar met mate. Suikervervangers hebben nog veel meer nadelen dan die nadelen die reeds genoemd zijn.Al is het maar het directe effect op ontlasting. In de een na laatste quest (blad) staat een toegankelijk artikel over de vraag of we suiker wel kunnen vervangen. Conclusie: Nog niet!
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Straightener oorzaak haaruitval? Josianne40 Haarproblemen bij vrouwen 4 9 april 2007 17:19
haaruitval zonder oorzaak linda_master Haarproblemen bij vrouwen 8 31 januari 2006 10:45
is het mogelijk om haaruitval te stoppen enkel door gebruik van bepaalde shampoos? marc50 Medicijnen/haargroeimiddelen 12 30 augustus 2005 10:07
Essentiële oliën mogelijk werkzaam bij haaruitval Chris AA - Behandelingen 8 25 juni 2005 17:33
Onderzoeken naar de oorzaak van JOUW haaruitval. Jaapie AGA - Algemeen 1 12 mei 2004 18:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.