Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2008, 15:57   #1
jimmie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 7
16 jaar en haaruitval

Beste Haarwebbers,

ik ben een jongen van 16 jaar en ik heb al vanaf mijn 14e haaruitval,
na een jaar merkte ik er nog niet zo heel veel van omdat mijn haar van heel stijl naar krullend was veranderd. Nu heb ik er inmiddels jammergenoeg veel last van. Als mijn haar nat is zie je mijn huid er heel goed doorkomen, vooral op de kruin, daarom douche ik ook nooit na het sporten omdat ik bang ben dat anderen het zien..
Bij mijn vader begon dit ook ongeveer op dezelfde leeftijd als waar ik nu ben maar hij heeft er nooit een probleem mee gehad en ik dus wel..

Heeft er misschien iemand een advies voor me hoe ik dit aan moet pakken?

groetjes jimmie
jimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2008, 19:00   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een heel vervelend probleem, Jimmie, je bent ook wel erg jong nog.

Het is een hele moeilijke stap, maar ik zou zeker langs de huisarts gaan. Voor erfelijke mannelijke kaalheid lijk je me wat jong. Misschien is het wel iets simpels, wat te behandelen is. Je huisarts kan je ook altijd nog doorverwijzen naar een dermatoloog.

Ik heb zelf ook een periode gehad toen ik jong was dat ik dacht dat ik kaal werd. Ik ging steeds minder vaak en heel voorzichtig mijn haar wassen om toch maar vooral geen haren los te wrijven. Mijn hoofdhuid werd vies en vet en mijn haren werden sliertig waardoor het echt een ramp leek. Ik ben uiteindelijk gewoon mijn haar weer gaan wassen met een shampoo waarvan heel veel mensen vinden dat ie heel agressief en slecht voor je is (Head & Shoulders ), maar ik heb daarna zeker 10 jaar zonder complex nog rond kunnen lopen ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2008, 21:20   #3
jimmie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 7
ja maar dat is juist waar ik toch wel tegenop zie om naar de huisarts te gaan Ik weet zelf haast wel zeker dat het aga is. Ik heb de kenmerken daarvan gelezen hier op het forum en het lijkt er iig verdacht veel op.. hierbij komend dat mijn vader precies hetzelfde heeft gehad. Zijn 2 broers trouwens ook op zo´n jonge leeftijd. Het zit dus duidelijk in de familie.
Ik wil eigenlijk eerst zelf kijken of ik er wat aan kan doen..
Ik heb gelezen dat propecia e.d. niet aan te bevelen zijn op mijn leeftijd maar misschien zijn er wel andere ´smeerseltjes´ of tabletten die niet gevaarlijk zijn? ik hoop dat iemand me daarover een advies kan geven.

groeten jimmie
jimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2008, 22:40   #4
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Probeer mijn topics eens door te lezen

succes!
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2008, 22:45   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmie Bekijk bericht
ja maar dat is juist waar ik toch wel tegenop zie om naar de huisarts te gaan Ik weet zelf haast wel zeker dat het aga is. Ik heb de kenmerken daarvan gelezen hier op het forum en het lijkt er iig verdacht veel op.. hierbij komend dat mijn vader precies hetzelfde heeft gehad. Zijn 2 broers trouwens ook op zo´n jonge leeftijd. Het zit dus duidelijk in de familie.
Ik wil eigenlijk eerst zelf kijken of ik er wat aan kan doen..
Ik heb gelezen dat propecia e.d. niet aan te bevelen zijn op mijn leeftijd maar misschien zijn er wel andere ´smeerseltjes´ of tabletten die niet gevaarlijk zijn? ik hoop dat iemand me daarover een advies kan geven.
Ik vind zelfdokteren op jouw leeftijd maar gevaarlijk hoor. Ik zou me zeer zeker niet wagen aan middelen als finasteride en dutasteride. Maar ook minoxidil en saw palmetto lijken me toch best eng.

Wat je in ieder geval wel kunt doen is gewoon goed voor je lichaam zorgen. Goed eten, voldoende bewegen, stress vermijden. Gezond haar op een gezond lichaam

Het zal AGA niet stoppen, maar misschien wel vertragen en in ieder geval houdt het je haar in de best mogelijke conditie.

En soms melden mensen toch goed resultaat bij shampoo's die ketoconazol bevatten, Rooscure of Nisim. Misschien kun je eens uitzoeken of dat kwaad zou kunnen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2008, 12:15   #6
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
Hey Jimmie,

Ik heb ook als sinds mijn 14e haaruitval (ik ben nu 20), bij mij is het begonnen met inhammen, maar mijn haar wordt nu over iets dunner. Toen ik 16 was ben ik begonnen met L'oreal anti haaruitval shampoos, dure shampoo van de kapper, later Topical SP van Wella en de matrix shampoo van de kapper plus Aldi Shampoo voor droog haar (met ceramiden en vit b5), die shampoo verkoopt de Aldi helaas niet meer.

Sinds mijn 18e gebruik ik rooscure shampoo (met ketaconozal, gewoon van de kruidvat) en minoxidil (kirkland 5% via ebay).

Een paar weken geleden begon mijn haaruitval weer heel erg. Ik denk er nu tijdens het schrijven van deze post in een keer aan, sinds die tijd was ook mijn laatste fles Aldi shampoo (Mildeen kuur actief shampoo, cera-vit-b5). op.
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag

flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2008, 21:11   #7
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
kut om te zeggen maar gezien je leeftijd is fina of andere medicatie echt niet aan te raden. bij mensen die nog in de groei zitten kan dat gevaarlijk zijn en de vraag is als jij zo'n agressieve vorm van aga hebt of fina wel zo goed zou werken.

als ik jouw was zou ik eerst eens gaan checken of een kaalgeschoren hoofd je niet staat, misschien scheer je je kop kaal en heb je de looks van die gast uit prisonbreak en wil je geeneens haar meer

als je je dan toch in de ellende van middeltjes wilt storten dan zou ik ff kijken naar een lasercomb en als dat te duur is dan kun je er zelf een bouwen of een goedkope variant kopen

en verder gewoon gezond leven, dat kan ook schelen.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2008, 21:39   #8
jimmie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 7
Hoi,

Ik snap inmiddels gelukkig wel dat ik niet met medicatie moet gaan rotzooien omdat dat nog wel eens meer vervelende dingen kan opleveren.

@flyehigh: ik ben ook al wat shampootjes aan het proberen, de Fructis Nutri Repair heb ik momenteel. Ik zie wel dat mijn haar er mooier van wordt maar het heeft geen invloed op de haaruitval ofzo (hier is het dan ook niet voor gemaakt) Ik eens gaan kijken bij de Kruitvat of ik Rooscure kan vinden en dan zie ik wel wat het effect is. Kun je bij jou trouwens wel al zien dat je kaal wordt? Bij mij kun je het niet direct zien als je het niet weet omdat ik mijn haar liggend naar beneden draag. Maarja mijn vader en ooms e.d. die waren rond hun 20e wel ver kaal dusja is er dan hoop is de vraag

@ray: bedankt voor de tip maar ik heb het vermoeden dat kaalgeschoren echt voor geen meter staat. De omvang van mijn hoofd is namelijk aan de grote kant Ik heb het nu op ongeveer 6 centimeter en een soort out of bed look. Het lijkt dan alsof ik een hele bos haar heb maar in feite draagt de groote van je hoofd ook bij aan dat beeld.


Ik zit er toch maar over te denken om eens bij de dokter langs te gaan. Die man die doet het tenslotte ook maar voor zijn werk en voor de rest zie ik hem toch nooit Maar ik denk dat ik nog een tijdje wilskracht moet vergaren om die stap te zetten.
jimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2008, 22:24   #9
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
als je nog zo jong bent groeit je lichaam wel na, dan is je hoofd weer in verhouding
anders sportschool, kop kaal en de "bad guy" spelen die schijt aan alles heeft , vinden de vrouwtjes dan vaak wel erg aantrekkelijk
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2008, 13:40   #10
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmie Bekijk bericht
Hoi,

Ik snap inmiddels gelukkig wel dat ik niet met medicatie moet gaan rotzooien omdat dat nog wel eens meer vervelende dingen kan opleveren.

@flyehigh: ik ben ook al wat shampootjes aan het proberen, de Fructis Nutri Repair heb ik momenteel. Ik zie wel dat mijn haar er mooier van wordt maar het heeft geen invloed op de haaruitval ofzo (hier is het dan ook niet voor gemaakt) Ik eens gaan kijken bij de Kruitvat of ik Rooscure kan vinden en dan zie ik wel wat het effect is. Kun je bij jou trouwens wel al zien dat je kaal wordt? Bij mij kun je het niet direct zien als je het niet weet omdat ik mijn haar liggend naar beneden draag. Maarja mijn vader en ooms e.d. die waren rond hun 20e wel ver kaal dusja is er dan hoop is de vraag

@ray: bedankt voor de tip maar ik heb het vermoeden dat kaalgeschoren echt voor geen meter staat. De omvang van mijn hoofd is namelijk aan de grote kant Ik heb het nu op ongeveer 6 centimeter en een soort out of bed look. Het lijkt dan alsof ik een hele bos haar heb maar in feite draagt de groote van je hoofd ook bij aan dat beeld.


Ik zit er toch maar over te denken om eens bij de dokter langs te gaan. Die man die doet het tenslotte ook maar voor zijn werk en voor de rest zie ik hem toch nooit Maar ik denk dat ik nog een tijdje wilskracht moet vergaren om die stap te zetten.
Hey,

Eerst viel het bij mij niet op, maar sinds een aantal weken geleden ben ik veel haar verloren en nu valt het wel een beetje op. Sinds een paar maanden gelden gebruik ik super Hair repair van de Kruidvat, dat is een soort haarcreme. Bij mij lijkt het haar met de creme er in veel gezonder en het lijkt ook dikker en mijn inhammen vallen ook veel minder op als ik die creme er in heb, het is van het eigen merk van de Kruidvat.
Ze hebben trouwens nog wel vitamine b5 shampoo bij de Aldi, alleen dat is zonder de ceramiden, die er eerst in zaten.
De huisarts kan je minoxidil voorschrijven, alleen schrijven huisartsen meestal 2% minoxidil voor, de meeste mensen hier op het forum gebruiken 5% minoxidil. Ik koop het via het internet, kirland minoxidil via www.ebay.com uit de US), voor ongeveer 70 eu incl. verzending heb ik een jaarvoorraad. Je kunt via Paypal betalen, een soort internetbetaalsysteem, daar voor moet je eerst vanf je bank geld overmaken naar je payal account. Een account is gratis en als je, je aanmeld wijst het zich zelf verder wel.
Je moet de minoxidl wel gelijkmatig over je hoofd druppelen en inmasseren, anders wordt je dizzy.
Ik ga denk ik binnenkort aan de finasteride of aan de dutasteride beginnen, omdat het bij mij met alleen minox etc. dus niet meer stabiel is, maar daar moet je nog niet aan beginnen als je nog geen 18 bent.
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag

flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 12:14   #11
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
Hier mijn topic van toen ik 16 was:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3332

En een aantal foto's van mijn situatie:

Foto1: 13 jaar links nat
Foto2: 20 jaar links nat
Foto3: 16 jaar voor beetje nat
Foto4: 20 jaar voor nat
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 13jaar nat links.jpg‎ (42,5 KB, 240x gelezen)
Bestandstype: jpg 20 jaar nat links.jpg‎ (53,6 KB, 232x gelezen)
Bestandstype: jpg 16jaar beetje nat voor.jpg‎ (93,6 KB, 229x gelezen)
Bestandstype: jpg 20jaar nat voor.jpg‎ (47,6 KB, 228x gelezen)
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag

flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 13:32   #12
echoes
echoes
 
Geregistreerd: 8 februari 2005
Berichten: 226
Ik zou als ik jou was propecia gaan slikken icm met minox.. Het haar dat je hebt ziet er nog goed uit hoor, behalve door je kapsel accentueer je je inhammetjes he.. Als ik jou was zou ik mn haar milimeteren, moet je es kijken hoe goed dat staat, je hebt er een geschikt hoofd voor.. Hierdoor valt je aga veel minder op!

Succes verder (Y)
__________________
Regimen:


Spectral DNC-L + Remox
Dagelijks Propecia
Hairmax Lasercomb SE om de dag ongeveer 25 a 30 minuten
echoes is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2008, 14:17   #13
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door echoes Bekijk bericht
Ik zou als ik jou was propecia gaan slikken icm met minox.. Het haar dat je hebt ziet er nog goed uit hoor, behalve door je kapsel accentueer je je inhammetjes he.. Als ik jou was zou ik mn haar milimeteren, moet je es kijken hoe goed dat staat, je hebt er een geschikt hoofd voor.. Hierdoor valt je aga veel minder op!

Succes verder (Y)
@ Echoes,

Dit is mijn haar (Flyehigh1987) en niet dat van Jimmie. Verder heb ik mijn haar voor de fotos nat gemaakt en achterovergeborsteld om de inhammen te laten zien (Jimmie vroeg of mijn inhammen opvielen), normaal draag ik het natuurlijk niet zo. Op de foto: 20 jaar nat voor kun je goed zien dat ik diepe inhammen heb.
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag

flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2008, 14:35   #14
jimmie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 7
@ray, bedankt voor de tip maar ik ben niet zo''n badguy dus dan is het wel erg nep dat je dat op eens gaat lopen spelen he Maargoed,



@flyhigh1987,
Ik zie wel aan de foto's dat je op je 16e minder haar dan mij had. Ik heb nog niet zulke grote inhammen en wat ook wel belangrijk is, ik heb krulhaar waarmee het lijkt alsof je meer hebt dan het is. wat dat betreft mag ik dan niet klagen. Ik weet voor de rest ook niet echt meer wat ik er hier over moet zeggen. Ik ga maar eens moed verzamelen om naar de dokter te gaan en eens kijken voor die shampo.

In ieder geval bedankt
jimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2008, 14:45   #15
flyehigh1987
HaarWeb lid
 
flyehigh1987's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmie Bekijk bericht
@ray, bedankt voor de tip maar ik ben niet zo''n badguy dus dan is het wel erg nep dat je dat op eens gaat lopen spelen he Maargoed,



@flyhigh1987,
Ik zie wel aan de foto's dat je op je 16e minder haar dan mij had. Ik heb nog niet zulke grote inhammen en wat ook wel belangrijk is, ik heb krulhaar waarmee het lijkt alsof je meer hebt dan het is. wat dat betreft mag ik dan niet klagen. Ik weet voor de rest ook niet echt meer wat ik er hier over moet zeggen. Ik ga maar eens moed verzamelen om naar de dokter te gaan en eens kijken voor die shampo.

In ieder geval bedankt
Hey Jimmie,
Minoxidil wordt NIET door de verzekering vergoed en de minoxidl van de huisarts is ook veel duurder dan die via ebay.com en meestal maar 2% ipv. 5%, dus minder sterk.
__________________

Extern
Topicals:
-Kirkland Minoxidil 5% 2x1ml per dag
-Dr. Lee Spironolactione crème 5% 2x1ml per dag
Shampoos
-Mildeen Vitamine B5 Shampoo(Aldi), 2x per week
-Dr. Lee shampoo 2 x per week
-Rooscure Shampoo 1 x per 2 week
-Denorex shampoo (heel soms)

Intern:
-Vitamine B5 complex (Kruidvat), elke dag
-Zink Picolinate 22mg elke dag
-Kruidvat Multi A-Z elke dag

flyehigh1987 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
1,5 jaar haaruitval, amandelen en schildklier wondertje Haarproblemen bij vrouwen 2 20 september 2007 11:35
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11
Hey ben 17 en al 1,5 jaar haaruitval Rosalinde Haarproblemen bij vrouwen 2 10 december 2004 18:02
17 en al 2 jaar haaruitval wordt steeds erger??!!! Rosalinde AGA - Algemeen 2 8 december 2004 21:03
haaruitval hoofd en lichaam Emeritius AGA - Algemeen 2 30 augustus 2004 23:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.