Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juni 2013, 11:31   #91
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ochtenderecties worden voor een belangrijk deel veroorzaakt door druk van de volle blaas op de prostaat. Finasteride is eigenlijk een medicijn tegen prostaatvergroting, dus wellicht dat het iets doet met de prostaat waardoor die minder gevoelig is voor druk.

Als je wat ouder bent, dan weet je ook dat ochtenderecties komen en gaan. Soms heb je ze een poos, dan ineens jaren niet. Daar hoef je geen finasteride voor te slikken
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 11:44   #92
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ochtenderecties worden voor een belangrijk deel veroorzaakt door druk van de volle blaas op de prostaat. Finasteride is eigenlijk een medicijn tegen prostaatvergroting, dus wellicht dat het iets doet met de prostaat waardoor die minder gevoelig is voor druk.

Als je wat ouder bent, dan weet je ook dat ochtenderecties komen en gaan. Soms heb je ze een poos, dan ineens jaren niet. Daar hoef je geen finasteride voor te slikken

'Als je wat ouder bent', geldt dit ook voor 23-jarigen haha? Dus in principe kan het geen kwaad?
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 11:55   #93
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick1989 Bekijk bericht
'Als je wat ouder bent', geldt dit ook voor 23-jarigen haha? Dus in principe kan het geen kwaad?
Nee, op je 23e denk je nog dat alles eeuwig duurt en dat alles altijd zal blijven zoals het was. De komende 10 jaar ga je leren dat je lichaam continu aan veranderingen onderhevig is.

Ochtenderecties horen niet tot de eerste levensbehoeften en hele volksstammen hebben er geen last van. Dus nee, als dat het enige is, dan kan het wegblijven ervan geen kwaad.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 13:26   #94
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Ik heb nog wel ochtenderecties gelukkig. Zeurende pijn is weg. Twijfel nog wel steeds of ik zal doorgaan om 2 redenen.

1. PostFinasterideSyndroom (+ alle rechtszaken die lopen tegen Merck).
2. Onduidelijkheid lange termijn, effect op zenuwstelsel.

Ik vind wel dat je bovenstaande punten serieus moet nemen. De grote vraag, zijn het uitzonderingen? De fabrikant heeft zichzelf ingedekt door te vermelden dat er geen lange termijn onderzoek is gedaan en door een aantal toevoegingen aan de bijsluiter.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 17:34   #95
napalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2013
Berichten: 17
Ik had zelf bijna altijd ochtenderecties voordat ik Saw Palmetto gebruikte en die zijn tijdens het gebruik weggegaan. Dit hoeft geen probleem te zijn en ik weet ook niet genoeg van het onderwerp af. Als ik er op terug kijk vind ik het een enge gedachte maar misschien waren ze ook vanzelf minder geworden.

Ik ben wel benieuwd of de komende jaren niet steeds meer onderzoek, rechtszaken en mensen bovenwater komen die ons meer vertellen over hoe dht en dht-blokkers op de lange termijn werken en na het stoppen.

(ik twijfel of ik wel echt PFS heb en wacht nu gewoon af, ik zal eerlijk en objectief blijven en laat jullie weten hoe het ervoor staat)
napalm is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2013, 18:17   #96
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napalm Bekijk bericht
Ik had zelf bijna altijd ochtenderecties voordat ik Saw Palmetto gebruikte en die zijn tijdens het gebruik weggegaan. Dit hoeft geen probleem te zijn en ik weet ook niet genoeg van het onderwerp af. Als ik er op terug kijk vind ik het een enge gedachte maar misschien waren ze ook vanzelf minder geworden.

Ik ben wel benieuwd of de komende jaren niet steeds meer onderzoek, rechtszaken en mensen bovenwater komen die ons meer vertellen over hoe dht en dht-blokkers op de lange termijn werken en na het stoppen.

(ik twijfel of ik wel echt PFS heb en wacht nu gewoon af, ik zal eerlijk en objectief blijven en laat jullie weten hoe het ervoor staat)
Probeers eens naar sexuele dingen te kijken video's of plaatjes. Misschien dat je dan een reactie krijg in je zaakje?
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2013, 22:45   #97
Bestian91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2013
Berichten: 13
Hoi!

even een update van mijn kant..

ik ben nu 3 weken aan de fina waarvan een week aan de 0,5 mg/d.

de laatste drie dagen is mijn haar uitval echt drastisch toegenomen. Zou dit nu al een shedding kunnen zijn, of is dat veel te snel? Ik denk wel ver drie- of viervoudigd..

Bij elke keer dat mijn hand door mijn haar gaat komen er weer haren mee. Ik tel ze niet, denk dat ik daar alleen maar depressief van wordt..

Betekent een shedding dat de haren op de plek van de uitgevallen haren weer terug gaan groeien, of is dat nog maar de vraag?

vr gr

B
Bestian91 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2013, 00:05   #98
Lokaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bestian91 Bekijk bericht
Hoi!

even een update van mijn kant..

ik ben nu 3 weken aan de fina waarvan een week aan de 0,5 mg/d.

de laatste drie dagen is mijn haar uitval echt drastisch toegenomen. Zou dit nu al een shedding kunnen zijn, of is dat veel te snel? Ik denk wel ver drie- of viervoudigd..

Bij elke keer dat mijn hand door mijn haar gaat komen er weer haren mee. Ik tel ze niet, denk dat ik daar alleen maar depressief van wordt..

Betekent een shedding dat de haren op de plek van de uitgevallen haren weer terug gaan groeien, of is dat nog maar de vraag?

vr gr

B
Ik hoop dat iemand anders hier antwoord op kan geven, ik weet er nog te weinig vanaf.
Maar als het shedding is en het ligt aan de finasteride dan zou dit eigenlijk een goed teken moeten zijn, aangezien de aangetaste haren het loodje leggen en plaats gaan maken voor nieuwe sterkere/gezonde haren.

Verder zit ik nu op 1 week, geen bijwerkingen opgemerkt, werd vanmorgen wakker met mijn eerste odol sinds ik ben begonnen, dus dat was een feest.
Lokaal is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2013, 08:37   #99
Kekkie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2013
Berichten: 12
Als je de verdere detaills maar voor je houdt
Kekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2013, 12:50   #100
fcbruges
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Nee, op je 23e denk je nog dat alles eeuwig duurt en dat alles altijd zal blijven zoals het was. De komende 10 jaar ga je leren dat je lichaam continu aan veranderingen onderhevig is.

Ochtenderecties horen niet tot de eerste levensbehoeften en hele volksstammen hebben er geen last van. Dus nee, als dat het enige is, dan kan het wegblijven ervan geen kwaad.
Tuurlijk is het erg als je geen ochtenderectie meer hebt aan uw 23. Hoe kun je dat nu gaan ontkennen? Als je 60 bent en je geen meer hebt kan ik nog inkomen. Als een man geen erectie meer kan krijgen is het eerste wat ze nagaan kijken of hij nog een ochtenderectie heeft. Kan hij geen meer krijgen dan is het omdat er fysisch iets schort en niet psychologisch. Dus hoe hard men het hier ook probeert te verdedigen, het is volkomen abnormaal en tuurlijk is het te wijten aan dat medicijn.

Het stoot me toch wel tegen de borst hoe jij (als moderator dan nog) in alle topics de nevenwerkingen van Fina probeert te minimaliseren en probeert te wijten aan iets anders. Ik heb zo mijn bedenkingen hier over al die harde Fina-roepers in meerdere topics
fcbruges is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2013, 13:00   #101
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcbruges Bekijk bericht
Tuurlijk is het erg als je geen ochtenderectie meer hebt aan uw 23. Hoe kun je dat nu gaan ontkennen? Als je 60 bent en je geen meer hebt kan ik nog inkomen. Als een man geen erectie meer kan krijgen is het eerste wat ze nagaan kijken of hij nog een ochtenderectie heeft. Kan hij geen meer krijgen dan is het omdat er fysisch iets schort en niet psychologisch. Dus hoe hard men het hier ook probeert te verdedigen, het is volkomen abnormaal en tuurlijk is het te wijten aan dat medicijn.

Het stoot me toch wel tegen de borst hoe jij (als moderator dan nog) in alle topics de nevenwerkingen van Fina probeert te minimaliseren en probeert te wijten aan iets anders. Ik heb zo mijn bedenkingen hier over al die harde Fina-roepers in meerdere topics
Hmm, ik zal dan wel raar zijn, maar met mijn libido is nooit wat mis geweest en toch heb ik maar zelden ochtenderecties gehad. Het al dan niet hebben van ochtenderecties zegt helemaal niks over je viriliteit. En het niet hebben van een erectie bij het wakker worden is volkomen normaal. Weet je wel waar we het precies over hebben?

Ik probeer niks te minimaliseren, ik kom op voor de rede. Ik ageer dus tegen onwetendheid en ongefundeerde paniek.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2013, 13:07   #102
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Hmm, ik zal dan wel raar zijn, maar met mijn libido is nooit wat mis geweest en toch heb ik maar zelden ochtenderecties gehad. Het al dan niet hebben van ochtenderecties zegt helemaal niks over je viriliteit. En het niet hebben van een erectie bij het wakker worden is volkomen normaal. Weet je wel waar we het precies over hebben?

Ik probeer niks te minimaliseren, ik kom op voor de rede. Ik ageer dus tegen onwetendheid en ongefundeerde paniek.
Dan ligt jouw situatie gewoon anders dan bij de rest. Als je nooit echt ochtend erecties heb gehad voor je fina gebruik dan zal je niet aan de bijwerkingen lijden.
Maar als je altijd al ochtenderecties hebt gehad zoals ik en anderen hier op de forums en dat verdwijnt plotseling door fina of duta gebruik dan kan je zeker wel concluderen dat er iets niet goed/normaal is.
Ik heb daar overigens geen last meer van
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2013, 13:13   #103
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
Dan ligt jouw situatie gewoon anders dan bij de rest. Als je nooit echt ochtend erecties heb gehad voor je fina gebruik dan zal je niet aan de bijwerkingen lijden.
Maar als je altijd al ochtenderecties hebt gehad zoals ik en anderen hier op de forums en dat verdwijnt plotseling door fina of duta gebruik dan kan je zeker wel concluderen dat er iets niet goed/normaal is.
▲ this !! Klopt als een bus.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2013, 13:25   #104
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
Dan ligt jouw situatie gewoon anders dan bij de rest. Als je nooit echt ochtend erecties heb gehad voor je fina gebruik dan zal je niet aan de bijwerkingen lijden.
Maar als je altijd al ochtenderecties hebt gehad zoals ik en anderen hier op de forums en dat verdwijnt plotseling door fina of duta gebruik dan kan je zeker wel concluderen dat er iets niet goed/normaal is.
Ik heb daar overigens geen last meer van
Of misschien is het dankzij fina dan juist wel goed/normaal en ben je van een te veel geprikkelde prostaat genezen

Maar goed, je hebt het 'probleem' kennelijk zelf in het juiste perspectief kunnen plaatsen en bent niet in paniek geraakt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2013, 13:25   #105
fcbruges
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Berichten: 13
Een ochtenderectie is het spontaan stijf zijn van de penis, 's morgens bij het ontwaken. Deze erectie komt niet enkel in de ochtend voor, maar meerdere keren tijdens het slapen, voornamelijk tijdens de remslaap. De ochtenderectie komt voor bij alle mannen zonder fysieke erectiestoornis. Het bestaan van de ochtenderectie wordt gebruikt om te bepalen of een erectiestoornis van fysieke of psychische aard is.[1]

Dus elke gezonde man heeft een ochtenderectie. En verdwijnt die na het innemen van Fina dan schort er toch wel serieus iets en zou ik toch deftig nadenken over het verder gebruik hiervan. Hier zomaar promoten dat het geen kwaad kan dat je geen ochtenderectie meer hebt is er toch wel los over...

Laatst gewijzigd door fcbruges; 3 juli 2013 om 17:13
fcbruges is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.