Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 mei 2010, 15:10   #1
Mr Jeuk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 17
Thumbs up Gewonnen gevecht tegen AGA en Seborrhoïsch eczeem

Beste jeukers !
Als het topic overbodig is of als het niet op ze plek is, excuses dan verplaats of sluit ik hem. Maar lees dit stuk, misschien is het voor jou ook de remedie.

Voorwoord
Hier een stuk over mijn regime en gevecht tegen haaruitval door o.a. AGA en Seborrhoïsch eczeem. Ik ben geen dermatoloog of huisarts dus neem niet alles als een feit maar als een reminder dat je het bij je zelf kan controleren of je het ook zo aanvaart.

Inleiding
Sinds mijn 22e heb ik last van mijn hoofdhuid, de dermatoloog gaf aan dat het een eczeem was, ook wel genoemd Seborrhoïsch eczeem. Door de startende terugtrekkende haarlijn gaf de dermatoloog als recept Finasteride (propecia) en om het eczeem tegen te gaan Denorox.

Ik had voorheen (20 tot 22) een mooie rechte haarlijn nu is deze vervangen voor een net NW2 (nog niet eens zo erg maar aangezien ik erg ijdel ben is NW2 erg genoeg). En lopend langs grote ramen kijkend naar me levenloze droge haar werd soms erg frustrerend totdat...

Symptomen
Hieronder de symptomen en kenmerken die ik had:

- Jeuk,
- Schilfers,
- Kleine bultachtige plekjes (variabelen periode),
- Rode hoofdhuid,
- Vette huid,
- Hoofdhuid ruikt onaangenaam, vooral op de vochtige plekken.
- Vochtige jeukplekken (variabelen periode),
- Geelachtige schilfers, talg (lijkt op loskomende hoofdhuid) rond de wortels van de haren
- Haaruitval bij intense jeuk op deze plekken en bij het kammen van het haar
- Bij douchen voelde ik de plekken waar ik hevig heb wezen krabbe. (wondjes door krabbelen)
- Jeuk bij gebruik van GEL, (variabelen, merk dat sterke GEL's meer jeuk gaven),

Oorzaken
Ik merkte dat de jeuk heviger werd door de volgende punten: