Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juli 2003, 11:57   #46
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi allemaal !!

Best redelijk geslapen vannacht !!
Nogmaals enorm bedankt voor jullie hartverwarmende
reacties , mede (eigenlijk vooral !!! ) dankzij jullie kan ik dit proces nu aan gaan , ik ben niet meer alleen en dat voelt erg goed en veilig !!
Simone , ook namens mij een warm welkom op dit forum: je mailtje is wel degelijk aangekomen hoor !! Nog bedankt ! Ik ben "blij" dat ik iets heb kunnen losmaken bij je en hoop ook dat je hier bij "ons" steun kan vinden !
Ik snap best dat je ervan moest huilen , ik had dezelfde reactie toen ik Bolleke op de tv zag , het is zo ontzettend confronterend en daarbij nog onbegrijpelijk ook...en dat terwijl ik toen allang wist hoe het heette enzo...
Suus , jij ook welkom hier , en ik vind het echt niet erg dat je jouw verhaal in "mijn "topic zet hoor , als de webmaster het ook goed vind

Wel , het wordt nu tijd om de "straat-test" te gaan doen.....er moet toch brood op de plank komen ( met pruimenjam !! )
Ben wel een beetje zenuwachtig !!
Later meer !
Kus van Ellis !!!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2003, 13:45   #47
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Re: Hoi allemaal !!

Citaat:
Originally posted by Ellis
Suus , jij ook welkom hier , en ik vind het echt niet erg dat je jouw verhaal in "mijn "topic zet hoor , als de webmaster het ook goed vind
Nou..... vooruit dan! Voor deze ene keer....

Ook ik wil graag nog iets kwijt over de uitzending: ik vind het ontzettend knap wat je gedaan hebt! Het is zo ongelooflijk belangrijk voor anderen -en vooral jezelf- dat je hebt aangedurfd om deze moedige stap te zetten!

Ik heb er heel veel bewondering voor en zoals je kunt lezen ben ik niet de enige....

Dankjewel,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2003, 17:36   #48
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Dank je Webmaster !!!

Ik zit nu weer met rode wangetjes ......!!

Ellis !
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2003, 19:39   #49
mirjam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: Ede Gelderland
Berichten: 76
Thumbs up

Ellis, ik heb geen idee of je nog weet wie ik ben. Ik schrijf hier al een tijdje niet meer maar lees nog wel regelmatig. Ik vind het enorm knap van je die uitzending en het kwam heel goed over. En wat hiervoor ook al is gezegd blijf alsjeblieft van je prachtige hoofdhaar af want ook al heb je veel de schade is vaak niet te overzien (helaas).
Ik ben heel benieuwd of je nog reacties uit je opgeving hebt gehad/krijgt.
Simone, ook welkom hier. Fijn om te weten dat je niet de enige bent hé? Goed dat je het aan je moeder hebt verteld, bij mij luchtte dat enorm op toen ik het aan iemand kwijt kon.

Doei allemaal (en ik zal weer wat vaker van me laten horen)
Mirjam
mirjam is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2003, 00:30   #50
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Mirjam !

Zoals ik al eerder zei , ik denk wel dat ik nooit hoofharen zal gaan plukken , dat doet letterlijk te veel pijn !! Maar ik heb gelukkig ook nog andere plekjes waar haren groeien die er van mij met plezier uitmogen !
Ik heb niet echt alles verklapt op de buis....maar dat ging ook "niemand" wat aan . Bovendien zijn die plekken niet een probleem voor me , ik had het anders wel
weggeschoren ! ( .....benen , bikinilijn , oksels....)
Alleen groeien ze daar steeds zo vervelend terug dat je ze onder je huid vandaan moet pulken.....wel een "leuk" werkje , waar je ook weer uren zoet mee kan zijn , maar het maakt zoveel korstjes !!

Vanavond was het ook nog even spannend ! Ik werk als vrijwilliger bij "de lichtjesroute" ( we maken ornamenten met licht ; te zien over een route van 22km. per 18/9 ....)
Dit is echt een mannenwereldje en daar heb ik het er ook maar uitgegooid , doodeng , maar ik dacht , ik kan ze maar beter voor zijn ?!
Ook hier heb ik hele lieve reacties gekregen ! Oef !!!
Morgen boodschappen doen.....maar ik denk dat ik er nu wel doorheen ben ..?!

Tot gauw dan he !!
groetjes Ellis !
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2003, 10:42   #51
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Re

Hallo Ellis',

Ook ik ben geen TTM'er maar heb toch met belangstelling naar de uitzending gekeken.

Hierbij mijn complimenten meid!!! Wat een ontzettende moed!!! Jij mag ONTZETTEND TROTS op jezelf zijn!!!

Je make-up vond ik ook GEWELDIG, heel natuurlijk en absoluut geen dik met potlood vol gesmeerd gezicht. IK VOND HET PRACHTIG EN HEEL NATUURLIJK!!!! (geloof dat wij haarwebbies zo onderhand allemaal artiesten zijn op het gebied van camoufleren). Maar dit moet me toch ook even van het hart: zonder make-up vond ik je er ABSOLUUT niet vreemd uitzien! Wat dat betreft heeft je vriend gelijk, ik ben, net als zo vele andere, ook een van die vrouwen die er zonder make-up wat "blotebillerig"uitziet. Vond je een BEAUTY met en zonder make-up!!

Ik wens je heel veel sterkte en moed toe in de strijd tegen TTM

Groetjes Do
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif duimomhoog.gif‎ (6,6 KB, 106x gelezen)
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2003, 14:17   #52
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Merci Do !!

Ben het natuurlijk niet helemaal met je eens , vind mijn make-up er juist niet natuurlijk uitzien , het is veel , vet en zwart , en mezelf mooi voelen , misschien ooit een keer ???
Het rare is toch altijd dat weten en voelen 2 totaal verschillende dingen zijn !
Maar nu heb ik er ( zolang als het duurt ! ) vertrouwen in dat ik , mede met jullie steun , weer stabiel kan worden , het bewijs
( wenkbrauwen wel , wimpers nog niet ...) groeit nu al en daar ben ik zo ongelofelijk blij mee !!!!
Heb een beetje het gevoel dat ik een enorme sprong in de goede richting heb gemaakt !!! Dat voelt echt heel fijn !!

Liefs Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2003, 20:58   #53
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoii Ellis,

Goed van je dat je wenkbrauwen aan het teruggroeien zijn. Wat doet dat goed he? Ik heb de uitzending nog eens bekeken en hoor dan ook weer diezelfde spanningsontlading, het blijft raar, maar voor ons ttm-ers zo herkenbaar. (hahaha dat rijmt)
Op de een of andere manier is het ook moeilijker om aan mannen te vertellen dan aan vrouwen, of niet? Toch heb ik het inmiddels ook al aan een aardig aantal mannen verteld wat ik doe en die reageren helemaal niet anders.....Het blijkt dat mensen je gewoon accepteren om wie je bent, niet om je haar.
Dit proces heeft tijd nodig, maar bekendheid en openheid werken hier positief aan mee, daar ben ik van overtuigd. Sinds ik mijn probleem kan delen is het het een stuk dragelijker geworden.
Ik hoop dat deze openheid jou ook veel goed zal doen en je helpen in je verdere strijd.....en zoals je schreef is het begin er........
Groetjes en een lieve groet van madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2003, 21:54   #54
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
the day after...

Hoi ellis en de rest!

bedankt voor de lieve reacties, doet me goed...
Zoals jij (Ellis) bang was voor jouw eerste keer ne de uitzending de straat op, was ik dat ook!
Gek he..maar ik had echt het idee dat nu ineens iedereen aan me kon zien dat ik TTM heb...
Maar goed, volgens mij ben jij die eerste dag wel doorgekomen, of heb je nog erg moeilijke momenten gehad?
Op m'n werk begonnen collega's wel over het programma, bijna iedereen had het gezien. SLIK...ik heb het onderwerp maar gauw gegooid op de manisch- depressieve jongen in het item na TTM.

Ik moet zeggen dat het langzamerhand al wel een plekje krijgt, maar het blijft vreemd. TTM was zo ontzettend van mij, dat was mijn ding, mijn geheimpje en nu blijken jullie er ook allemaal te zijn...met MIJN geheimpje...

Ach, ik ben hoe dan ook blij met wat ik nu weet en met het feit dat ik jullie gevonden heb!
liefs sim
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2003, 22:09   #55
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
scriptie fara

Hoi,
ben ik nog even...
ik wilde nog even tegen Fara zeggen: zoals ik er nu tegenaan kijk, denk ik dat ik wel mee wil werken aan je scriptie. Ik hou het forum in de gaten voor als je meer info hebt!
Sim
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2003, 19:19   #56
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Ten eerste: dank voor je voorlopige mogelijkheid om eventueel mee te werken aan mijn onderzoek! (ik schrijf het heeeel voorzichtig, om je niet af te schrikken )

En ten tweede: ik had hetzelfde: "bang"dat iedereen die de uitzending had gezien het ook meteen met mij in verband zou brengen (wat egocentrisch eigenlijk he )...

Heb er nog niemand over gehoord, maar denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als jij Sim: gauw over een van de andere twee beginnen.

Stom eigenlijk, want dit zou natuurlijk De ideale timing zijn voor een "coming out". Maar ik vreesdat ik nog niet zo ver ben als Ellis en een aantal anderen op dit forum. Ik blijf nog een beetje steken in de "het is mijn geheimpje dat vooral niemand mag ontdekken want anders vinden ze me raar en gaan ze naar me kijken" -fase

Misschien komen wij er ook ooit nog wel...

Ellis: nogsteeds op de goede weg met je wenkbrauwen? Go for it girl!!!

Liefs, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2003, 20:32   #57
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
hoi Fara !

Met veel moeite hield ik het vandaag vol.....ik heb er vanmiddag erg lang aan zitten voelen , maar NIET geplukt !!
Wel zijn er weer 2 wimpertjes gesneuveld , maar zolang ik maar van mijn wenkbrauwen af kan blijven blijf ik blij !!
Ik heb wel het vermoeden dat dit weer een soort van "vals alarm" was , denken dat het nu ECHT gaat lukken ,maar dan toch weer stiekum..... !!! Bah !!
Maar goed , ik laat me na deze enorme stap niet overrompelen door een mini-terugval en blijf gewoon vrolijk doorhopen dat het wel ooit goedkomt !!

Liefs Ellis !!!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2003, 17:46   #58
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Mini terugval??? Ieniemienieterugval!!! Heel knap hoor: slechts 2 wimperhaartjes eruit na een hele tijd voelen!!! Ik wou dat ik dat kon! En iets optimistischer denken hoor! Dit soort taal ben ik van jou niet gewend
Al herkend? Wat zeiden de buren/het meisje bij de bakker/... ervan?

Volhouden hoor! Elke dag niet geplukt is er toch mooi weer een!!!
Liefs, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2003, 14:58   #59
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
Hoi Ellis,

Een beetje late reactie ivm met mijn vakantie maar ik heb (op vakantie) naar de uitzending gekeken. Hardstikke knap van je!!!
Ik vond het heel leuk om je zo op TV te 'ontmoeten' en ik ben jaloers op je haar. Wat een heerlijke bos. Maar zo zal jij jaloers zijn op andermans wenkbrauwen en wimpers. Ik vond je er heel goed uitzien en je verhaal kwam goed over.

Ik heb samen met mijn ouders en man gekeken en ik vond dat wel een beetje gek. Ze weten al van mijn TTM vanaf het begin dus dat was geen probleem maar toch. (Mijn moeder vroeg zich af of je mijn kinderen niet een keer wilde tekenen want ze vond de tekening zo goed maar dat is een ander verhaal.)

Nogmaals hardstikke goed en ik hoop je binnenkort in het echt te ontmoeten.

Gr.
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2003, 08:39   #60
Yet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Berichten: 54
Aan ellis

Ik ben weer terug van weggeweest! Heeele leuke vakantie gehad!!! En ellis, hoe voelt het om "bekende" nederlander te zijn? Allereerst: goed gedaan, wijffie! Moedig hoor, om jezelf zo("naakt") op televisie te laten zien. Was ook benieuwd hoe jij eruit zag (je creeert toch een beeld van iemand die je nog nooit hebt gezien) well, lookin' great!
Ik heb helaas de eerste tien minuten gemist, had mijn video volgens gids ingesteld, maar heb inmiddels gelezen dat het eerder werd uitgezonden (Daah..'k neem een andere gids) Wat ik ervan gezien heb, vond ik qua vraagstelling niet echt serieus, ik weet ook wel dat deze programma geen "vinger aan de pols" is maar vergeleken met de andere personen werd er niet echt een goede uitleg over gegeven, bijv."ga televisie kijken" als je de drang voelt komen, bij mij was het juist zo dat ik onder tv kijken ging plukken... maar goed, jammer dat ik het niet helemaal gezien heb missschien dat ik dan met andere ogen ertegen aan keek. Ik had het er andere verwachtingen van. Zo te zien heb je vele goede reacties gehad, heb je nou ook minder leuke reacties ervaren?
Groetjes van mij en tot mails!
Yet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.