Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 februari 2007, 16:55   #1
coop013
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 3
klinkt als latijn

klinkt als latijn
Hallo allemaal,

Heb me sinds vandaag hier aangemeld, na het lezen van een item in de krant over kaalheid ed. Ik ben vanaf begin 20 kalende en dacht dat hier weinig of niets aan te doen was (behalve g.joling-methode, hahaha, heb trouwens ooit regaine gebruikt) maar nu heb ik e.e.a. gelezen over finasteride en op deze site m.n in pilvorm propecia en proscar. In het krantenartikel sprak men over "trixplus" hoeveel medicijnen zijn er eigenlijk met finasteride erin?? Ik ben "gelukkig" langzaam kalend, maar ben nu 32 en vind dat toch te jong voor zo'n glimmer. Kan iemand mij in lekentaal uitleggen wat er het beste voor te gebruiken is en ik zie bij iedereen op dit forum nogal wat behandelmethodes vermeldt staan, is finasteride alleen dan wel voldoende??

Coop013
coop013 is offline  
Oud 2 februari 2007, 20:24   #2
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coop013
klinkt als latijn
Hallo allemaal,

Heb me sinds vandaag hier aangemeld, na het lezen van een item in de krant over kaalheid ed. Ik ben vanaf begin 20 kalende en dacht dat hier weinig of niets aan te doen was (behalve g.joling-methode, hahaha, heb trouwens ooit regaine gebruikt) maar nu heb ik e.e.a. gelezen over finasteride en op deze site m.n in pilvorm propecia en proscar. In het krantenartikel sprak men over "trixplus" hoeveel medicijnen zijn er eigenlijk met finasteride erin?? Ik ben "gelukkig" langzaam kalend, maar ben nu 32 en vind dat toch te jong voor zo'n glimmer. Kan iemand mij in lekentaal uitleggen wat er het beste voor te gebruiken is en ik zie bij iedereen op dit forum nogal wat behandelmethodes vermeldt staan, is finasteride alleen dan wel voldoende??

Coop013
Welkom Coop013,

Als ik jou was zou ik als eerste het haarwoordenboekje doorlezen. Hier kun je de meeste termen op alfabet opzoeken! Dus je hoeft niet gelijk het hele boekje te lezen maar je kan gewoon bij de F van Finasteride beginnen! Het is wel een aanrader het gehele boekje een keer rustig door te nemen
Voor termen die je niet direct terug vind kan je de zoekfunctie gebruiken!

Via de zoekfunctie heb ik bv gevonden dat de trixplus capsules het volgende bevatten:
-finasteride 1,25 mg
-Saw palmetto 1:4 extract 100 mg
-Pigeum africanum 2,5 extract 5 mg
-Biotine 1,5 mg
-Tocopherol acetaat 10 mg
-Cellulosum microcryst. ph. 102

Is dus gewoon hetzelfde als proscar of propecia alleen met een aantal extra toevoegingen!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline  
Oud 2 februari 2007, 22:07   #3
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi coop013,

Welkom op Haarweb.
Bekijk ook eens deze algemene thread over finasteride: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3752
Kan je de discussie daar verderzetten, of in een andere al bestaande thread? Deze doe ik op slot.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nisim / MiN Biljartbal Medicijnen/haargroeimiddelen 210 20 september 2011 22:04
Klinkt te goed om waar te zijn... Avacor Jay Medicijnen/haargroeimiddelen 0 24 november 2001 20:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.