Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2012, 19:55   #1
TMFlash
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2010
Berichten: 13
Haartransplantatie in mei 2011, haren vallen nu uit ... oorzaken?

Hallo kenners, vorig jaar mei heb ik bij Transhair een FUE-transplantatie ondergaan. Alles prima verlopen en tevreden over het resultaat. Alleen ... sinds vorige maand vallen de getransplanteerde haartjes weer uit Nou zeg, gelijk een soort van in de stress. Komt dit jullie bekend voor en kan het met de seizoenen te maken hebben? Of is het gewoon een wisseling van de wacht en moet ik weer even geduld hebben ??
TMFlash is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2012, 22:59   #2
TMFlash
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2010
Berichten: 13
Helaas nog geen reactie. Misschien wat uitgebreider toelichten. In mei vorig jaar een transplantatie gehad. In september prima resultaat. Was er echt blij mee. Slik al een aantal jaren finasteride, maar begin maart gestopt ivm bijwerkingen. Ben toen Saw Palmetto gaan gebruiken. Geen goede beslissing. Haar werd futloos. Half maart weer begonnen met fina en nu gaat het hard achteruit. Zou dit een zgn shedding kunnen zijn dat zelfs de getransplanteerde haartjes tijdelijk uitvallen ??
TMFlash is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2012, 23:44   #3
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Geweldige reclame voor Transhair, mijn transplantaten vallen uit ! Uiteraard geen reactie. Drie dagen later, oh toch nog even een toevoeging, ik ben begin maart gestopt met finasteride...

Nu weet ik niet of stoppen direct zo snel effect heeft maar ik zou het toch eerder daarin zoeken dan dat je transplantaten het begeven.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2012, 00:06   #4
TMFlash
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2010
Berichten: 13
Nou zeg, het is maar een vraag. Heb gezocht, maar kon geen vergelijkbare discussie vinden waarbij transplantaten later uitvallen. Kon me eerst niet voorstellen dat het aan het stoppen van finasteride kan liggen omdat de DHT in principe niet van invloed is op transplantaten. Achteraf bedacht dat deze wellicht nog enige zwakte vertonen en daarom uitvallen tijdens een shedding. De aanvulling betreft dus de vraag of dat mogelijk is ????
TMFlash is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2012, 00:37   #5
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
sorry, ik bedoelde het niet verkeerd, maar je weet toch waar finasteride voor dient en wat beginnen en stoppen voor gevolgen kan hebben. En die informatie deel je (express) niet? Zonder twijfel schrijf je dat je transplantaten uitvallen. Misschien dat sterk verzwakte haren nog in leven werden gehouden door de fina en dat die het hebben begeven nadat je gestopt bent.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2012, 01:56   #6
TMFlash
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2010
Berichten: 13
Ik snap waar finasteride voor dient, maar dat kan toch geen invloed hebben op getransplanteerde haren? Kan ook zijn dat ik me het verbeeld en dat de lijn achter de transplantatie dunner wordt door het tijdelijk stoppen. Had alleen niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Nou ja, wellicht was ik er nog snel genoeg bij en betreft het een hernieuwde shedding. Ik hoop het maar. Fina sloeg bij mij nameliijk prima aan .....
TMFlash is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2012, 08:29   #7
Henk78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2011
Berichten: 35
Ik zou gewoon een afspraak maken bij transhair. Zij kunnen je toch de juiste informatie geven. Als de transplantaten uitvallen dan zal transhair hier toch wel een verklaring voor hebben? Normaal vallen ze nooit meer uit. Dus iets klopt er niet. Ik kan het je jammer genoeg niet vertellen.
Henk78 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2012, 09:22   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is soms moeilijk om uit een beschrijving te begrijpen wat er misschien precies aan de hand is. Het is wat je zegt, TMFlash, de getransplanteerde haren zouden niet of nauwelijks horen te reageren op finasteride. Maar als er nog bestaande haren tussen stonden, of er direct achter, dan zouden die wel heftig kunnen reageren.

Ik weet niet hoe 'objectief' je naar jezelf kijkt. Om heel eerlijk te zijn, uit je verhaal maak ik een beetje op dat dat misschien wat moeilijk voor je is. Begin maart stoppen met finasteride, half maart weer beginnen omdat Saw Palmetto verkeerde dingen doet bijvoorbeeld. Twee weken is echt te kort om conclusies te trekken. Sterker nog, na 2 weken is fina wel uit je bloed verdwenen, maar het effect ijlt nog wel iets langer na. Zelf zou ik verwachten dat een pauze van 2 weken in het finasteridegebruik helemaal geen gevolgen zou hebben.

Maar goed, ik zou toch de moeite nemen om eens bij Transhair te gaan praten.

Misschien is er wel iets totaal anders aan de hand. Geen last van stress gehad? Zware griep, antibioticakuurtje, te ver gegaan met sporten, jeukende hoofdhuid?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2012, 10:06   #9
TMFlash
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2010
Berichten: 13
Thanks Anthonie, kan eventueel ook stress zijn geweest en dan is dit natuurlijk dubbelop. Hmmm, toch maar wat objectiever kijken inderdaad. Misschien te snel geoordeeld.
TMFlash is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2012, 11:59   #10
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TMFlash Bekijk bericht
Ik snap waar finasteride voor dient, maar dat kan toch geen invloed hebben op getransplanteerde haren? Kan ook zijn dat ik me het verbeeld en dat de lijn achter de transplantatie dunner wordt door het tijdelijk stoppen. Had alleen niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Nou ja, wellicht was ik er nog snel genoeg bij en betreft het een hernieuwde shedding. Ik hoop het maar. Fina sloeg bij mij nameliijk prima aan .....
Nee dat heeft geen invloed op de transplantaten maar hoe is die transplantatie verlopen ? Stond er nog haar e.d. of was het helemaal kaal ? Als er nog haren stonden dan een kans dat die uitgevallen zijn. Maar wat ik al eerder zei, dat zoiets zo snel kan gaan, geloof ik ook weer niet.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2012, 12:08   #11
TMFlash
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2010
Berichten: 13
Was een correctie van de haarlijn / inhammen en ik was tot een aantal weken geleden ZEEER tevreden over het resultaat. De laatste tijd wat minder en dan is stoppen met fina een redelijke verklaring. Zal het maar 's even aanzien en kijken of de hernieuwde start van fina nog een postivieve uitwerking heeft ..... dank U allen voor de reacties.
TMFlash is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2012, 12:21   #12
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Succes laat nog even weten wat de uitkomst is. Ik kan begrijpen dat dit zeer frustrerend is. Transhair is in beginsel een ervaren kliniek en kan mij niet voorstellen dat jullie er samen niet uit zouden komen.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2012, 13:56   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Inderdaad niet treuzelen maar snel naar TH toe. Dit zou niet moeten kunnen, maar wellicht is er een reden. We horen het graag. Succes!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2012, 10:27   #14
Graft
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2008
Berichten: 152
Beste TMFlash,

Kun je contact met ons opnemen zodat we een afspraak kunnen inplannen? Dan kunnen we controleren en proberen te achterhalen wat er is gebeurd. Ik heb je ook een PM gestuurd.

gr,

Transhair
__________________
Transhair, al 20 jaar haartransplantatie ervaring!

Al meer dan 30.000 behandelingen!

Voor meer informatie: www.transhair.nl
email: info@transhair.nl

Het bovenstaande bericht is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb
Graft is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2012, 17:07   #15
TMFlash
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2010
Berichten: 13
Wil overigens wel even kwijt dat TransHair een prima kliniek is. Heb de behandeling als zeer positief ervaren. Houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
TMFlash is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.