Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 42 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 25 april 2006, 10:20   #151
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evaatje
Zet je 'prettige' gesprek met Tiuri over het 'hoe' maar gerust verder.
....door zulke 'gesprekken' blijf ik echter wel aan dit forum kleven....

Ik ken het 'probleem', Evaatje. Normaal kom ik 1x daags even kijken, maar tijdens zo'n 'gesprek' veel vaker. Ik vind het altijd wel fijn om over dit soort dingen te discussiëren.

"En het is inderdaad mogelijk dat wij het weten leren, maar het is uiterst onwaarschijnlijk" van Lao Tse.
http://www.innerned.org/tao.html

Tja, door het boek Alledaagse onsterfelijkheid, meditaties voor spirituele transformatie van Deepak Chopra, heb ik me enkele jaren geleden ook doorheen geworsteld.
Nu leest het als een kinderboekje.

Groeten,
Eva.
Grappig is dat toch altijd. Er zijn dingen waarmee je vreselijk kunt 'worstelen', terwijl ze uiteindelijk kinderlijk eenvoudig blijken.

Overigens even op je link gekeken, en daar staat het deel van de bijbel dat ikk het mooiste vind, Prediker. Kan geen toeval zijn .
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2006, 11:49   #152
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Georgie

Ook ik vind het fijn om over dit "soort dingen" te discussiëren.
Met jou kan ik ( jammer genoeg ) geen discussie hierover aangaan, we zitten duidelijk op dezelfde golflengte.

Prediker, prachtig ja, even prachtig als de andere teksten die ik op de haarweb plaats.
Je kan die gedichten onmogelijk begrijpen met je verstand.
Je begrijpt ze door te voelen met je Ziel, door stilte, door te mediteren op je hart.
Want wie niet denkt
zal alles kunnen begrijpen.
Het antwoord zal komen,
als je niet denkt.
Open daarom je hart
en stop met ratelen.
Het antwoord komt,
en het komt in stilte.

MVG.
Evaatje.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2006, 11:12   #153
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Zie boven. De mens verwacht beloningen: als ik maar dit doe, dan.... Als ik maar dat doe, dan.... We doen vaak dingen omdat we verwachten dat het ons iets oplevert. Zo ben ik in ieder geval wel opgevoed. Maar ach, iedereen zijn eigen manier.
Ik heb je reactie gelezen Georgie, interessant allemaal, je kunt het goed verwoorden. Ik kan alleen even geen antwoord meer verzinnen, ook omdat het me nu ook onduidelijk is geworden waar we eigenlijk over discussieren. Over de vraag of zen paradoxaal is zijn we het nog niet eens, maar of dat een interessante discussie is, is de vraag. In ieder geval wel grappig om je posts te lezen. Ben jij zelf veel met Zen bezig geweest?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2006, 16:51   #154
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik heb je reactie gelezen Georgie, interessant allemaal, je kunt het goed verwoorden. Ik kan alleen even geen antwoord meer verzinnen, ook omdat het me nu ook onduidelijk is geworden waar we eigenlijk over discussieren. Over de vraag of zen paradoxaal is zijn we het nog niet eens, maar of dat een interessante discussie is, is de vraag. In ieder geval wel grappig om je posts te lezen. Ben jij zelf veel met Zen bezig geweest?
Ik lees regelmatig over Zen, mediteer zelf al jaren. En ik merk wel dat dat na verloop van tijd toch een verandering in jezelf teweeg brengt. Ik ben oneindig veel relaxter dan vroeger, geniet van het leven, van het 'nu'. Materiele zaken interesseren me veel minder. Hetgeen niet wegneemt dat ik heel erg kan genieten van lekker eten, reizen en dat soort dingen. Juist het feit dat ik veranderd ben, maakt dat ik het veel beter kan. Het is een soort open deur, een populaire term, maar ik ben veel meer 'mezelf'. Ik word veel minder afgeleid door negatieve dingen, ben veel positiever.
Ik ben trouwens op dit moment bezig met een vreselijk mooi boek, 'Een nieuwe aarde', van Eckart Tolle, over de invloed van het ego. Waarbij het 'ego' gezien wordt als de 'laag' bovenop onze persoonlijkheid, een onbewustheid, die ons weerhoudt van werkelijk bewustzijn.

Ken je de ervaring, dat je iets heel, heel erg moois meemaakt, of ziet, en dat die ervaring zo verschrikkelijk puur en zuiver kan aanvoelen? Dan kijk je alleen nog maar vanuit je bewust-zijn, en wordt die ervaringen niet 'afgeschermd' door een on-bewust ego, dat vaak gebukt gaat onder negativiteit, nare ervaringen uit het verleden e.d., en conditionering.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2006, 09:21   #155
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Bewustzijn

Hoi Georgie

Net als jij mediteer ik ondertussen ook al enkele jaren.
Het geeft mij innerlijke rust en wijsheid.
Ik wist dat er "meer" moest zijn en ben op zoek gegaan.
Waarom ben ik hier? Wat doe ik hier? Waar gaat al die dwaasheid en waanzin over? Wat is de zin van dit alles?
Boeken en nog eens boeken heb ik gelezen over meditatie, yoga, chakra' s, ayurveda, holistisch bewustzijn, wonderbaarlijke genezingen, dianetics, kwantumgenezing, kwantumfysica, sjamanisme, boedhisme, antieke esseense teksten, de bijbel, enz...enz...
Ik vond overal éénzelfde leiddraad terug.
Tja, en toen stond ik toch even heel perplex!
Alles is "bewustzijn"!
Het is mijn bewustzijn die in de brij van holografische lijnen mijn werkelijkheid creërt.
Eens ik dat wist bracht ik stilaan kleine veranderingen teweeg in mijn holografisch lichaam.
En het werkt.
De geest en de dingen die ik geloof bepalen mijn werkelijkheid.
Ik ben de tekenaar op het superhologram.
Dit "weten" maakt het leven inderdaad heel wat "rustiger"!

MVG.
Evaatje.
http://www.stayaerusa.nl/
http://www.whatthebleep.be/
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2006, 09:58   #156
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Een Hemel op Aarde

Een groot geleerde kwam bij Nan-In om Zen te leren.
Nan-In die zeer bedreven was in de kunst van het thee zetten, schonk een grote kop voor hem in maar bleef door schenken toen de kop allang vol was.
De professor kon zich niet langer bedwingen : " De kop is allang meer dan vol, er gaat niets meer in".
"Zoals deze kop", zei Nan-In, "is ook jouw kop : vol van meningen en illusies.
Hoe kan ik je Zen tonen als je niet eerst je kop leeg maakt?".

Een Hemel op Aarde.
Ongelooflijk maar mogelijk.
Eenvoudige handleiding van A tot Z om weer MENS te worden.

http://kettingloos.punt.nl/?id=285662&r=1&tbl_archief=&

MVG.
Evaatje.
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 22:59   #157
laurens7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 46
Ik heb het ook (voor de 2e keer(1e keer was verteld dat er medicatie bestond)) geaccepteerd.Ik ben volledig gestopt met medicatie, HT of pruik interesseren mij niet, ik ben geen pop.
Nu ga ik mn kapsel binnenkort aanpassen en de mogelijkheden bekijken hoe het er het best uitziet,heb al veel blonde koppen gezien met heel kort haar,das best nog mooi en vooral praktisch.


Zen toestanden en andere theorieën interesseren me eigenlijk niet,tis maar wat haar hee.

groeten laurens
__________________
dé oplossing!
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...4432#post94432
laurens7 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 14:58   #158
mariav
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 5
Ws heb je gelijk .Zelf vind ik een man zonder haar ook aantrekkelijk.....sommige mannen zijn zelfs aantrekkelijker zonder haar dan met haar.Helaas heb ik nog nooit een man dat horen beweren van een vrouw. Het zou prettig zijn als dat voor vrouwen ook zou kunnen gelden!
mariav is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 15:23   #159
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Haha, leuk dat je dat zegt Mariav! Maar Laurens7 is weer alive en kickin' op dit forum hoor. Het is ook zo verslavend! Hij is welliswaar nog steeds gestopt met medicatie wat ik bewonderingswaardig vind! Leuk dat je zegt dat je kale mannen ook aantrekkelijk vindt. Dat vind ik leuk om te horen omdat ik echt het gevoel heb dat meisjes alleen maar jongens willen met een grote bos haar en mede daardoor probeer ik met medicatie/zalven en pillen m'n haar te behouden. Maar hopelijk vallen vrouwen in de praktijk niet alleen maar op jongens met een grote bos en een strakke haarlijn. Op mijn beurt vind ik het soms overdreven hoe op vrouwenfora iedere vrouw bang is voor hoe de buitenwereld op haar uiterlijk zal reageren. Persoonlijk maakt het me geen ene hol uit of vrouwen hun benen, oksels, vagina scheren, maar vrouwen zijn er als de dood voor hoe mannen op hun lichaam reageren. Ik heb niet enorm veel ervaring met meisjes, maar als ik dan een vriendinnetje had merkte ik vaak dat ze hun buik strak inhielden of hun excuses gingen aanbieden als ze niet volledig glad geschren waren, wat ik altijd wel jammer vond. Over kale meisjes zou ik niet echt weten hoe ik daar op zou reageren. Om eerlijk te zeggen ken ik geen enkel kaal meisje en wist ik niet eens dat meisjes/vrouwen haarproblemen konden hebben totdat ik op dit forum kwam. Ik let niet echt op meisjes hun haar moet ik zeggen. Maar misschien wel onderbewust. Ik heb geen idee. Ik zou een meisje dat ik leuk zou vinden denk ik niet beoordelen op de kwaliteit of kwantiteit van haar haar. Maar zoals ik al eerder zei ken ik eigenlijk geen meisjes met haarproblemen. Misschien wel, maar dan valt het me gewoon niet op!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 16:00   #160
mariav
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 5
Het is zelfs zo......een jongere vriend van mij werd begin twintig al kalend ...jaren onzeker,allerlei middeltjes... rond zijn dertigste uiteindelijk acceptatie...schoor zich helemaal kaal...en kreeg ineens veel meer belangstelling van de dames .....werd veel sexier bevonden !
Het voelt overigens echt lekker om zo"n kale bol te aaien en te kussen!

Laatst gewijzigd door mariav; 15 mei 2006 om 16:07
mariav is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 17:15   #161
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariav
Het is zelfs zo......een jongere vriend van mij werd begin twintig al kalend ...jaren onzeker,allerlei middeltjes... rond zijn dertigste uiteindelijk acceptatie...schoor zich helemaal kaal...en kreeg ineens veel meer belangstelling van de dames .....werd veel sexier bevonden !
Het voelt overigens echt lekker om zo"n kale bol te aaien en te kussen!
ik zou ook wel eens mijn kop willen kaalscheren, puur om te kijken hoe het staat.
maar stel dat je er dan niet uitziet. kun je 3 maanden wachten voordat je enigzins weer een beetje haar op je koppie hebt.

trouwens zijn er hier nog mensen die goed kunnen fotoshoppen?
als ik een goede foto van me maak moet iemand me toch kaal kunnen maken

als het zou staan dan zou ik het misschien nog wel doen ook
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 22:00   #162
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
vandaag heb ik voor het eerst tegen een vrouwelijke vriendin gezegd dat ik inhammen heb.
voor het eerst dat ik zoiets nuchter heb verteld.

stelt misschien voor weinigen niet veel voormaar vind het zelf wel een stap

edit: het is dus een vriendin die ik al 6 jaar ken maar weinig nog zie laatste tijd en die in junie ff bij me langs komt.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 22:35   #163
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
vandaag heb ik voor het eerst tegen een vrouwelijke vriendin gezegd dat ik inhammen heb.
voor het eerst dat ik zoiets nuchter heb verteld.

stelt misschien voor weinigen niet veel voormaar vind het zelf wel een stap

edit: het is dus een vriendin die ik al 6 jaar ken maar weinig nog zie laatste tijd en die in junie ff bij me langs komt.
Vrouwelijke vriendin?
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 00:01   #164
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas6562
Vrouwelijke vriendin?
hahaha, ja dat ging ff mis.
vrouwelijke vriend

naja, ik was haar een beetje aan het jennen over haar kleding en dergelijke (tis een alto-meisje). en toen vroeg ze of ik nog mannelijke kwalen had, naja inhammen dus

bij haar was ik altijd bang dat ze het zou zien, tis namelijk een meisje waar ik misschien nog wel een beetje gek op ben, en dat is kennelijk wederzijds.
alleen ze heeft al 2 jaar een vriend

maja, volgensmij vind ze het niet zo erg van die inhammen, ik heb voor het eerst sinds lange tijd echt weer een leuk gesprek gehad met een meisje
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 19:14   #165
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Ik denk dat het ook al langzaam wat meer begin de accepteren. Ik kom minder op dit forum en zit niet elke dag meer te kijken of er een oplossing hier wordt gepost. Ik blijf gewoon mn regiem volhouden en maak me er niet meer zo druk om (omdat ik denk ik het id heb dat ik meer niet kan doen dat ik nu doe...), ook sta ik steeds minder voor de spiegel
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Testosteron als oplossing? Dude22 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 26 maart 2007 00:42
beste oplossing tegen haaruitval!!!! cicco AGA - Algemeen 2 2 januari 2007 14:18
Beauty tatoo en toppik tussen de transplants een eventuele oplossing? 4roluca Chirurgische behandelingen 2 18 februari 2005 00:03
Oplossing gevonden voor littekenweefsel Jaytje Chirurgische behandelingen 0 9 januari 2005 14:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.