Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juni 2013, 12:43   #1
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
te laat?

hallo,

ik ben sinds kort lid geworden van dit forum en daarvoor al het een een ander gelezen. En vond toch eens tijd om zelf eens een aantal vragen te stellen.

ik ben nu 20 jaar en heb al sinds bijna een jaar het idee dat me haren dunner worden/uitvallen, nu is het dus de afgelopen maanden al zo erg dat ik op me hoofdhuid kan kijken, ik zelf heb redelijk lang haar en zou dit liever willen houden.
En net zoals bij de meeste op dit forum zou ik er graag iets aan willen doen.


Zoals bij veel mannen heb ik ook last van roos, alleen was dit bij soms zo erg dat ik bijna standaard met een anti-roos shampoo me haren waste, ik heb hier voor head and shoulders gebruikte en de versie van nivea. Uiteindelijk vertelde me kapper dus dat dit schadelijk was voor me haren. Dus was mijn vraag meteen of dit dus een bijdragen kan hebben gegeven aan dunner worden van me haar?

Verder heb ik een best stressvolle periode achter de rug,dus dacht de huisarts in eerste instantie dat het stress gerelateerd was en kreeg ik betamethason mee. Maar dit is alleen tegen irritatie van de hoofdhuid. De huisarts wou me op dat moment nog geen finasteride voorschrijven van wegen dat ik zelf nog niet zeker weet of ik het wil gebruiken door wat ik had gelezen over de bijwerkingen.

Ook had ik na het zien van de reclame van alpecin deze shampoo gekocht, ik heb van wegen me roos dus het dubbeleffect gekocht. Alleen weet ik dus niet zeker of dit wel zo goed is, om zoals er word gezegd 2 keer per dag op je haren in te brengen. ik gebruik dit dus nu een paar weekjes en merk wel da na het uitspoelen me haren voller zijn en zachter aanvoelen ook heb ik het idee dat er minder haren uitvallen. maar toch als ik op foto's vergelijk van nu en paar weken terug is het er erger op geworden.


Wat raden jullie mij aan?


groeten
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 12:54   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Head & Shoulders is net zoiets als cola. Iedereen 'weet' dat het slecht is. Ik ben een cola-junk (ik heb al mijn tanden nog, geen gaatjes en ik ben goed afgetraind) en ik vind H&S een geweldige shampoo die milde roos heel goed onder controle houdt en je hoofdhuid grondig reinigt. Je krijgt er echt geen dunner haar van.

Maar goed, als je echt AGA hebt, dan gaan shampoo's je lange haar niet redden. Je zult toch serieuze middelen moeten gaan overwegen of gewoon accepteren dat het niet anders is. Het beste wat je in ieder geval kunt doen is een korter kapsel nemen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 12:59   #3
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Voot te beginnen eerst een andere huisarts zoeken, een arts die al bijvoorbaat weigert Finasteride voor te schrijven omdat je als patient haarverlies begint te merken is bij mijn klap voor de neus waard!

Veel artsen schrijven om principe redenen vaak geen middelen voor die cosmetisch van aard zijn.

Plaats een een foto van je huidige haarstatus, kunne we beter beoordelen wat er nou wel of niet aan de hand is.

Vaak blijkt het een storm in een grote bos haar te zijn.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 13:29   #4
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
@Hakuna

Er staat dat de doktor nog geen finasteride wil voorschrijven, voornamelijk doordat Casa zelf nog niet zeker weet als hij het wil gebruiken.

Ik ben zelf ook 20 en heb het na een mindere periode waar ik er veel over in zat de keuze gemaakt om het te accepteren. Haren kort geknipt en nu heb ik een buzzcut en ik voel me beter dan ooit.

Daarom zou ik je ook aanraden om te kijken als je er mee kan leven en te zien hoe je er uit ziet met een stuk korter haar. Dat kan een boel geld en stress schelen, aangezien de huidige middelen constant gebruikt moeten worden (stop je, dan raak je het nieuwe haar / haar dat je hebt behouden ook weer kwijt).
Wat je ook kiest, denk er goed over na en maak dan een definitieve beslissing (wel middelen gebruiken met eventueel een haartransplantatie in de toekomst of de keuze maken om het echt te accepteren.)

Veel succes gewenst.

Laatst gewijzigd door Vincent18; 1 juni 2013 om 13:32
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 14:02   #5
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
oke H&S is dus niet een groot probleem, er is namelijk tegen mij gezegd dat dit nogal een agressief middel is.

het deel van de huisarts staat er niet heel erg duidelijk merk ik. Het is namelijk wel zo dat deze huisarts me niet echt wou helpen vanwege cosmetische aard. Ook heb ik zelf grote twijfels bij dit product van wege bijwerkingen.

Ik heb hier voor kop gemillimeterd gehad vanwege een verloren weddenschap ik heb toen uiteindelijk zelf ook weer gekozen om me haren terug te laten aangroeien sindsdien is het dus duidelijker te zien dat me haren dunner worden.

maar zoals ik nu opvang uit deze reacties moet ik het toch gaan overwegen om aan een serieuzer middel te gaan beginnen. Want namelijk wel duidelijk AGA alleen bij ons in de familie hebben de meeste het pas rond hun 40ste

hier heb ik een paar plaatjes van de voorkant, me kruin zelf zie ik nog niet heel veel van is nog best een dik pak.



casa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 14:22   #6
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
hmm ze worden wel heel groot zo en ook onduidelijk zelfs.

mischien als ik maar even een link geef dat het beter werkt


http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a...1_11.27.35.jpg

http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a...1_11.29.00.jpg
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 14:35   #7
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
dat is best dun ja. Je bent een stap verder dan mijn situatie. Ik heb ook last van verdunde haren waardoor je m'n hoofdhuid kan zien. Hou het bij alpecin dubbel effect shampoo, die werkt het best! H&S heeft na 3 + maanden voor mij niks gedaan! Met alpecin had ik binnen 2 weken effect. Ik gebruik het nu elke keer als ik douche. Je hoeft het echt niet 2 keer per dag te gebruiken of elke dag. Om de dag is ook goed hoor. Zoals antonieh al zei: Wil je je haren redden dan moet je middelen gaan gebruiken. Ik heb niet veel ervaring met stress + haarverlies (aga) dus ik weet niet waar het bij jou precies aan ligt. Naar mijn mening kan stress niet zo erg zijn om voor zoveel haarverlies te zorgen (vooral op jouw jonge leeftijd) het is mogelijk, maar het is een makkelijke smoes om je haarverlies aan te wijten. Gelijke met het harde geschut beginnen voordat het te laat is, is mijn mening. Of alles kortscheren zoals eerder is gezegd.
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 14:39   #8
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Oke, dan heb ik het alsnog verkeerd geïnterpreteerd, excuses aan Hakuna.

Aan Casa, op basis van je foto's lijkt het inderdaad wat uitgedund en je hebt beginnende inhammen. Mocht je het graag willen stoppen en definitief middelen gaan gebruiken (het is erg slecht om ineens te stoppen en dan weer te starten voor zover ik begrijp) dan zou ik daar inderdaad mee bezig gaan. Het zou vanwege je leeftijd hopelijk een boel verbetering kunnen zorgen.
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 15:24   #9
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
@Nord het kan inderdaad een makkelijke smoes zijn maar ik merkte wel na dat ik in een korte periode van heel veel stress het verschil veel groter was dan in de rest van de tijd dat me haren dunner werden

Ik zou dus tot nu toe gewoon de alpecin aan houden en er dus echt even goed over moeten nadenken of ik aan de finasteride wil gaan. Ik had gelezen dat het op een jonge leeftijd de kans bijwerkingen heel klein is maar dit is zeker niet uitgesloten? of een andere optie zoals minoxidil of sawpalmetto gaan proberen
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 17:35   #10
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Die kun je ook gaan gebruiken. Saw palmetto moet je zeker doen. Dat is een supplement waar ik nog geen slecht iets over sides heb gehoord. Dus het kan niet kwaad. Minoxidil kan ook, velen gebruiken het hier behalve ik. Ik vind het niet erg betrouwbaar klinken. De meesten gebruiken het vooral in combinatie met finasteride. Het is tenslotte beter om de 'vijand' van 2 kant aan te vallen: finasteride vanuit de bodem, minoxidil van boven. Sides kunnen bij minoxidil meevallen. Al heb ik hier en daar een paar keer klachten over wallen onder de ogen en hartproblemen? gehoord... de kans daarop lijkt me wel klein
jij zit nu in dezelfde situatie als dat ik 7 a 8 maanden geleden in zat. Ik kreeg minoxidil voorgeschreven, ging er een tijdje over nadenken, had het gekocht, na 2 weken vond ik het niks vanwege het vettige effect op je haren. Toen een maandje gewacht voordat ik met dutasteride begon. Waarschijnlijk ga jij dat uiteindelijk ook wel doen maar dan met finasteride :p Hoe langer je de strijd aangaat hoe meer spul je gaat gebruiken. Ik begon met 1 middel en eindig uiteindelijk met een stapel anti-haaruitval middelen!
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 18:17   #11
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
dat is best dun ja. Je bent een stap verder dan mijn situatie.
En zelfs 28 stappen verder (lees 28 jaar) van mijn haar vandaan.

Wat is het tegenwoordig met al de jonge 20ers die steeds meer last krijgen van dunner wordend haar alsof ze al ver in de 30 begin 40 zijn??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht

Gelijke met het harde geschut beginnen voordat het te laat is, is mijn mening. Of alles kortscheren zoals eerder is gezegd.
Zwaar geschut is missschien een te zware term, maar TS zal zeker al voorzorgsmaatregelen kunnen nemen en hoe dan ook aan de medicatie moeten om op z'n minst de boel te stabiliseren.

Helaas zijn er maar paar effectieve middelen dan de grote 3.

Accepteren werkt op dit forum gewoon niet!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 1 juni 2013 om 18:25
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 20:05   #12
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
groot regime

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
Hoe langer je de strijd aangaat hoe meer spul je gaat gebruiken. Ik begon met 1 middel en eindig uiteindelijk met een stapel anti-haaruitval middelen!
hier ben ik dus uiteindelijk ook bang voor dat ik dus met echt van alles opgescheept zit om het er beter op te laten lijken. wat me dus terug brengt op wat vincent zei
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent18 Bekijk bericht
(het is erg slecht om ineens te stoppen en dan weer te starten voor zover ik begrijp)
dus als ik bijv. aan de slag zou gaan met allerlei producten te gebruiken kun je dus uiteindelijk niet stoppen? ook al zou je het gewenste haar dikte weer hebben?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
En zelfs 28 stappen verder (lees 28 jaar) van mijn haar vandaan.

Wat is het tegenwoordig met al de jonge 20ers die steeds meer last krijgen van dunner wordend haar alsof ze al ver in de 30 begin 40 zijn??
Als ik begin 30 of 40 was geweest had ik er inderdaad wat kalmer over gedaan als nu en had ik me misschien er zelfs nog bij neergelegd. Maar het verbaast mij ook dat er meerdere mensen zijn op jongere leeftijd op dit forum. misschien is het testosteron gehalte veel hoger?
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 20:11   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casa Bekijk bericht
hier ben ik dus uiteindelijk ook bang voor dat ik dus met echt van alles opgescheept zit om het er beter op te laten lijken. wat me dus terug brengt op wat vincent zei

dus als ik bijv. aan de slag zou gaan met allerlei producten te gebruiken kun je dus uiteindelijk niet stoppen? ook al zou je het gewenste haar dikte weer hebben?

Als ik begin 30 of 40 was geweest had ik er inderdaad wat kalmer over gedaan als nu en had ik me misschien er zelfs nog bij neergelegd. Maar het verbaast mij ook dat er meerdere mensen zijn op jongere leeftijd op dit forum. misschien is het testosteron gehalte veel hoger?
Het laatste eerst, nee. Alleen was er 25 jaar geleden geen internet. Kaalheid is iets van alle tijden. Misschien is het wel net als met misdaad en kindermisbruik en zo. Vroeger was het eigenlijk erger, maar je hoorde er gewoon nooit van ....

En nee, kaal worden is een proces dat de rest van je leven door gaat. Er is geen kuurtje om het even te stoppen. Je zult het de rest van je leven moeten bestrijden. En als je ophoudt met strijden, dan gaat het vrolijk verder. Als ze in reclames over 'kuurtjes' spreken, dan weet je zeker dat het een onzinmiddel is dus
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 20:25   #14
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het laatste eerst, nee. Alleen was er 25 jaar geleden geen internet. Kaalheid is iets van alle tijden. Misschien is het wel net als met misdaad en kindermisbruik en zo. Vroeger was het eigenlijk erger, maar je hoorde er gewoon nooit van ....

En nee, kaal worden is een proces dat de rest van je leven door gaat. Er is geen kuurtje om het even te stoppen. Je zult het de rest van je leven moeten bestrijden. En als je ophoudt met strijden, dan gaat het vrolijk verder. Als ze in reclames over 'kuurtjes' spreken, dan weet je zeker dat het een onzinmiddel is dus
daar zit wat in


ik had mijn vraag denk duidelijk moet stellen over het geval van bestrijden van haaruitval. ik begrijp dat zoals in reclames over kuurtjes gewoon onzin is. Maar ik probeerde meer eigenlijk te verwijzen dus naar het "zware"geschut dit was meer mijn vraag of als je dus het uiteindelijk gewenste effect weer hebt gewoon aan de shampoo en bijv. de supplementen kan blijven.
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2013, 20:34   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casa Bekijk bericht
ik had mijn vraag denk duidelijk moet stellen over het geval van bestrijden van haaruitval. ik begrijp dat zoals in reclames over kuurtjes gewoon onzin is. Maar ik probeerde meer eigenlijk te verwijzen dus naar het "zware"geschut dit was meer mijn vraag of als je dus het uiteindelijk gewenste effect weer hebt gewoon aan de shampoo en bijv. de supplementen kan blijven.
Nee, kaal worden is een proces dat je kunt vertragen of misschien zelfs stop kunt zetten, maar niet 'genezen'. Als je stopt met middelen, dan gaat het meteen weer vrolijk verder.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.