Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 februari 2008, 01:08   #76
Bewust
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2007
Berichten: 25
Mijn ervaring

mijn ervaring is ook dat ik veel haarverlies heb in combinatie met jeuk...

door de jeuk krab en trek ik soms aan me haren gewoon omdat het onaandraagbaar is. Heeeeeel dom ik weet het. Mijn mening is dat AGA wel in combinatie kan met jeuk, uit mijn eigen ervaring...

commentaar is altijd welkom

ben overigens ook jong 19 en heb last van veel haaruitval, deze week wil ik mijn regime met finasteride gaan inzetten. Ik heb persoonlijk het een tijdje aan gekeken hoe me haarverlies verliep of ik mezelf gek maakte of dat het echt AGA is. Ik weet niet hoe het zit met shampoo's en middelen van de doctor om de jeuk te voorkomen daar kan ik je geen mening over geven, wel dat ik ook te maken heb met AGA in combinatie met jeuk...

Succes

Laatst gewijzigd door Bewust; 17 februari 2008 om 01:11 Reden: aanvulling
Bewust is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2008, 18:01   #77
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valencia. Bekijk bericht
finasteride (pillen) kan geen kwaad lijkt me als je het zogenaamde aga probleem aan wilt pakken.
maar met minox en rooscure zou ik stoppen.
rooscure zeker nooit meer doen.
(tenzij je echt binnen een half jaar the baldy man wil zijn....)

bekijk eerst maar eens of het beter word, slik eventueel een vitamine b complex om je haar wat sneller te laten groeien.
je had echt mega veel diffuse haaruitval boven op je hoofd van het eczeem volgens mij.
aga begint bij de haarlijn/inhammen die langzaam terugloopt. maar dat gaat echt LANGZAAM.
Wat is er mis met rooscure? Het schijnt juist goed tegen haaruitval te zijn (zie haarwoordenboekje) En Minoxidil? Ook (tegen) haaruitval en kaalheid.

Dus ik begrijp totaal niet waarom je met Minoxidil en rooscure zou moeten stoppen.

Zou je dit kunnen uitleggen? Want dankzij die minoxidil en rooscure en Saw Palmetto (universal) is mijn haaruitval wel mooi gestopt ,omdanks de vele jeuk die ik soms heb.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2008, 18:06   #78
)Remco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 620
En ik heb door de Minoxidil zelfs nieuwe haargroei ,en daardoor gaat je hoofdhuid ook jeuken ,dat heb ik vaak gehoord en gelezen.
)Remco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2008, 21:37   #79
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Remco,
Dat is wel zo wat jij schrijft, maar als je veel jeuk hebt, is dat geen goed teken. Had jij al jeuk vóórdat je aan de medicatie begon? Dan had eerst de oorzaak van die jeuk ontdekt moeten worden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2008, 22:01   #80
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door )Remco Bekijk bericht
Wat is er mis met rooscure? Het schijnt juist goed tegen haaruitval te zijn (zie haarwoordenboekje) En Minoxidil? Ook (tegen) haaruitval en kaalheid.

Dus ik begrijp totaal niet waarom je met Minoxidil en rooscure zou moeten stoppen.

Zou je dit kunnen uitleggen? Want dankzij die minoxidil en rooscure en Saw Palmetto (universal) is mijn haaruitval wel mooi gestopt ,omdanks de vele jeuk die ik soms heb.
Stoppen met rooscure is een persoonlijk advies gericht aan fruit.
Niet iedereen kan er namelijk tegen, het is dan zeker niet zo onschuldig...
Rooscure is overigens ook niet speciaal gemaakt voor mensen met aga. De naam zegt het immers al! Het is een antischimmel middel. De 1% ketoconazol zou ook net zo goed werken als de 2% variant die alleen op recept verkrijgbaar is.
Hoe dan ook, veel mensen met aga hier gebruiken rooscure / ketoconazol omdat het waarschijnlijk in staat is de androgeenreceptoren te blokkeren, waardoor DHT zich niet aan de haarzakjes kan hechten.
Het maakt de haren iets dikker en houdt ze langer in de anagene fase. Verder neemt de talgproductie natuurlijk af.
Dit is dus een beetje het gevaar denk ik. Dat je een hele droge hoofdhuid kan krijgen, waardoor dus makkelijk een eczeem kan ontstaan.
Mensen met roos hebben immers een versnelde talgproductie. Het goedje is dus afgestemd voor mensen met een hele vette kop.

Als bijwerkingen staat er:
Bij topische applicatie wordt ketoconazol over het algemeen bijzonder goed verdragen. Bij sommigen kan een overgevoeligheidsreactie optreden in de vorm van roodheid of jeuk.

Over Minoxidil heb ik verder geen uitlatingen gedaan, maar Hanna zou er bijvoorbeeld dus ook niet tegen kunnen. Het is dus per persoon heel verschillend.

Laatst gewijzigd door valencia.; 18 februari 2008 om 00:39 Reden: ...
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2008, 00:19   #81
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Wanneer je dus langdurig of veel met rooscure/ ketoconazol wast zal je hoofdhuid steeds droger worden.
Hierdoor kunnen irriterende stoffen makkelijk in de huid doordringen en een ernstige huidaandoening veroorzaken. Vandaar dat fruit nu waarschijnlijk een contact eczeem heeft ontwikkeld.

Misschien dat iemand eens een onderzoek kan doen wie er allemaal rooscure heeft gebruikt en klaagt over aga mét jeuk.

Rooscure is ook duidelijk een trend onder mannen en niet bij de vrouwen.

Het punt is gewoon: is het nu nog wel zo verstandig om met rooscure te starten als je een gezonde hoofdhuid hebt.... ?
In de versie van de 2% staat ook dat je het zelfs niet moet gebruiken ter preventie van roos. Het is dus niet goed om ermee te wassen als je hoofdhuid gezond is.

Blijkbaar zijn ze dit vergeten te vermelden in het haarwoordenboekje.... Er worden alleen de zogenaamde voordelen vermeldt voor aga-ers. maar dus niet de nadelen. Want het werkt gewoon zo, en niet anders. Doordat je hoofdhuid droger wordt, wordt de vatbaarheid voor irriterende stoffen verhoogd en zo kan dus makkelijk een eczeem met erg vervelende kriebel onstaan.

Dit is mijn eigen theorie over rooscure. Naar mijn mening wordt het onderschat en heb ik er een onomkeerbaar contact eczeem van gekregen. Ik was al overgevoelig voor shampoos en conditioners, maar nu kan ik helemaal nergens meer tegen.
Daarom is het ontzettend gevaarlijk wanneer dokters/dermatologen direct ketoconazol voorschrijven aan iemand die klaagt over roos en verschrikkelijke jeuk en er dus vanuit gaan dat er sprake is van een schimmel.
Stel dat er al slechts een overgevoeligheid bestaat voor bepaalde stoffen; die zal dus met ketoconazol alleen maar heviger worden en de conditie van de hoofdhuid zal verslechteren.

Zo zijn hier dus volgens mij vele mensen in een vicieuze cirkel belandt, die komen niet meer van hun roos en jeuk af.
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2008, 08:52   #82
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Sinds ik rooscure gebruikte op mijn 'gezonde' hoofdhuid had ik last van steken, jeuk en irritatie. Ook voelde mijn hoofdhuid vettig maar toch heel erg droog aan. Nu ik ermee ben gestopt begint het weer steeds beter en rustiger te worden.

Het verhaal van Valencia klopt in mijn geval dus, en ik heb maar 4 keer mijn haren gewassen met dat spul. Het schuimt en ruikt wel lekker trouwens...misschien probeer ik het over een tijdje nog een keer.
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)

Laatst gewijzigd door haargek; 18 februari 2008 om 08:55
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2008, 13:02   #83
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haargek Bekijk bericht
Ook voelde mijn hoofdhuid vettig maar toch heel erg droog aan. .
Vettig en droog tegelijkertijd? Lekker duidelijk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2008, 16:18   #84
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haargek Bekijk bericht
Sinds ik rooscure gebruikte op mijn 'gezonde' hoofdhuid had ik last van steken, jeuk en irritatie. Ook voelde mijn hoofdhuid vettig maar toch heel erg droog aan. Nu ik ermee ben gestopt begint het weer steeds beter en rustiger te worden.

Het verhaal van Valencia klopt in mijn geval dus, en ik heb maar 4 keer mijn haren gewassen met dat spul. Het schuimt en ruikt wel lekker trouwens...misschien probeer ik het over een tijdje nog een keer.
Kijk dat bedoel ik dus... aan rooscure is een conditioner toegevoegd om de droogheid een beetje te verdoezelen. Het lekkere geurtje en de prachtige glans is slechts een verkoop truc. Er wordt beweerd dat het ph-neutraal is > dus vriendelijke voor de hoofdhuid. Maar ketoconazol blijft een irriterende stof (eczeem verwekkend) en het goedje blijft ook afgestemd voor mensen met vet haar (roos). Je verstoord de balans van de hoofdhuid denk ik, en veel mensen krijgen (blijvende) problemen na het gebruik van ketoconazol.

Vroeger heb ik ook geleerd dat je niet met een anti-roos shampoo moest blijven wassen als je geen roos hebt.

Ach, iedereen hier doet maar wat die zelf wil....
Maar hecht niet teveel waarde aan de voordelen voor aga-ers die in het haarwoordenboekje worden vermeld bij het gebruik van ketoconazol. Er is ook een groot nadeel.
En wat is een lage dosering als de 1% net zo goed zou werken als de 2% versie? Mannen kennende gebruiken ze ook altijd teveel shampoo.
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2008, 21:21   #85
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Zoo dat is lang geleden dat ik naar deze forum kwam

Iemand raade me Active-M tonic aan..
Iemand hier ervaring mee? Anders begin ik vanaf morgen
weer met minoxidil...
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2008, 19:09   #86
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
hmm.. k*t? Ik wil zwaardere dingen gaan gebruiken..
Maar wat? Want me kaalheid wordt nu wel heel erg.
Ziet er nog erger uit dan als ik in de spiegel kijk
CHECK:

Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2008, 19:12   #87
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Ik denk dat je inmiddels wel weet welke middelen er dan overblijven. De vraag is of je het aandurft en of je er vrede mee kunt hebben dat je deze gaat gebruiken tegen je haarverlies.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2008, 20:59   #88
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
het moet wel, ik word gek van het haarverlies
waar stond dat woordenboekje ook alweer? kan het niet terug vinden

Laatst gewijzigd door Fruit; 20 maart 2008 om 21:05
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2008, 21:09   #89
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fruit Bekijk bericht
het moet wel, ik word gek van het haarverlies
waar stond dat woordenboekje ook alweer? kan het niet terug vinden

Hier:Haarwoordenboekje
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2008, 21:14   #90
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Wat is dit trouwens?

http://www.x5hairlaser.com/hairlosshelp/

Vet gek?
Fruit is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 21:08
Kaal aan één kant tweetyPandora AGA - Algemeen 2 24 april 2007 19:34
Te jong om kaal te worden hakkuhbar AGA - Algemeen 2 16 maart 2004 20:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.