Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 november 2009, 02:49   #1
onsgoederen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2007
Berichten: 55
Smile date

Hallo mensen

Ik wou iets over fullmore kwijt, waarom bedekt het niet zo goed"?

en waarom zijn sommige plaatsen zoals bijvoorbeeld voor een raam waar buitenlicht door komt je hoofd helemaal kaal???

en als je achter het raam gaat dan zie je bijna niks meer van je kaalheid,maar dan sta je (WEL) in het volle licht Buiten!!!

Ik begrijp er absoluut niks van,En waarom zie je er voor een raam er ontiegelijk lelijk eruit? en achter het raam weer niet?

Ik ben hierdoor al jaaaaaaaaaaaren onzeker van me zelf! ik snap het gewoon niet, als ik in mijn kamer in mijn spiegel kijk, ben ik zeer tevreden over me zelf, en als ik in mijn kruin gebied kijk dan zie ik bijna helemaal niks van enige kaalheid, maar zodra ik voor een raam ga staan dan is mijn kruin ineens helemaal kaal, en zie ik er ook enorm lelijk uit???? en in mijn gezicht zie je dan ook duidelijk alle vormen!!!

maar als ik dan paar centimeter verschuif en van de voorraam vandaan ben, en als ik daar in de spiegel kijk ben ik ineens de ware voor me zelf!!!

IK Ben niet bezig met iets grappigs, maar ik wil gewoon antwoorden op mijn vraagjes, Ik Hoop dat jullie aardige lieve mensen de moeite willen nemen om mijn vragen te beantwoorden,


Het is gewoon heeeel raar voor mij, als ik buiten ergens (PERONGELUK) in een raam kijk en me zelf zie of in een auto glas dan schrik ik me kapot,

En dan is mijn hele dag weer verpest, Dan ben ik weer thuis,endan kijk ik in de spiegel, dan voel ik me weer beter,getroost, endan wordt het donker gaan de gloeilampen aan,endan zie ik ineens een monster!!! Alleen al hierdoor durf ik nooit naar disco's en in het donker ergens heen te gaan,

ik snap echt niks van dit gebeuren, Ik wil gewoon weten,waar ik al jaaren naar opzoek ben, Ben ik lelijk? of KNAP??? psychologische ben ik helemaal kapot van dit gebeuren, Daarom zij ik ook Als ik PERONGELUK in een spiegel kijk, want ik vermijd liever een spiegel of iets anders, er is een tijd geweest dat ik maanden geen spiegel meer heb gezien, Iets dat mij verraad, maar ook veel personen speelt, Welke persoon is nou de juiste voor de spiegel?

En wat mijn titel betreft,

Ik ga deze weekend daten, Hiervoor heb ik al talloze dates afgezegd,omdat ik gewoon bang ben,

mijn kruin is redelijk aanwezig (IN SOMMIGE GEBIEDEN WAAR IK ME BEVINDT!!) Maar ben bang dat die persoon me kruin gaat zien en dat ik wordt afgewezen, op foto heeft die persoon me gezien, en wilt wel graag,maar ik ben bang dat de achterkant van mijn deel die persoon doet laten schrikken, Kijk Ik bied mijn excuses aan iedereen die mij haat, maar ik ben eenmaal zo, Als die persoon een meisje was dan zou ik niet zo erg ermee zitten, maar het is een jongen, En ik moet eerlijk bij zegen dat ik meer gevoelens voor jongens hebt,

Nou ja ik heb vullmore gebruikt vandaag, en nog kreeg ik vandaag een opmerking van iemand, Hey je haren zijn kaal aan het worden,hoe komt dat enzo,ga jeniet naar de dokter, O velen weten hoe dat aan had moeten voelen, je gaat er kapot aan, nu zit ik dus op een punt om mijn date af te zegen, maar toch vraag ik het maar hier,

kunnen mensen ook verliefd worden op een kalende jongen? en gaat het bij liefde altijd om het Perfecte haren?

Alvast bedankt voor de komende negatieve en positieve reacties,

Ik ben benieuwd naar jullie mening,
onsgoederen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2009, 08:51   #2
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Beste Onsgoederen,

Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb al eens eerder - op een ander lijntje hier - aan je gemaild, het zit bij jou misschien wel tussen de oren.

Zoek het niet in smeerseltjes, etc. (of steeds als een soort fobie in de spiegel kijken of steeds naar je kruin kijken) maar ga eens naar een psycholoog.

En wat betreft die date, ga er gewoon voor (want met al dat afzeggen wordt het alleen maar moeilijker, krijg je ook nog pleinvrees).

Als je date niets wordt, laat je dan niet ontmoedigen en is het wel leuk, dan werkt dat ook weer aan je zelfvertrouwen (want daar schort het volgens mij wel wat aan).

Succes ermee !

Gr. Roloff

Laatst gewijzigd door roloff; 18 november 2009 om 08:55
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2009, 12:02   #3
onsgoederen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2007
Berichten: 55
Smile

Heel erg bedankt voor je vriendelijke reactie,

ik ga eind van de maand naar een psycholoog .


ik vroeg me alleen af of dat alleen bij mij was,dat je er op verschillende plekken heel anders eruit ziet en je van uiterlijk verandert onder bepaalde plaatsen,


maar toch bedankt, ik heb al een afspraak,kijken hoever ik daarmee kan komen,
onsgoederen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2009, 12:38   #4
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onsgoederen Bekijk bericht
Heel erg bedankt voor je vriendelijke reactie,

ik ga eind van de maand naar een psycholoog .


ik vroeg me alleen af of dat alleen bij mij was,dat je er op verschillende plekken heel anders eruit ziet en je van uiterlijk verandert onder bepaalde plaatsen,


maar toch bedankt, ik heb al een afspraak,kijken hoever ik daarmee kan komen,
Mooi zo !

Werken aan je positieve zelfbeeld is namelijk een hele belangrijke.

Alleen zo kan je je (weer) goed gaan voelen en dan zal je dat ook gaan uitstralen. Anderen zien die toegenomen zekerheid en dat toegenomen zelfvertrouwen dan ook, benaderen je dan vervolgens ook anders en dat versterkt dan ook weer jouw zelfvertrouwen en welzijn.

Dat "tussen de oren" is zeker 80%, die laatste (zeg 15 - 20%) kan je dan - als je daar voor kiest - zoeken in haartransplantaties, smeerseltjes, etc. Dus begin met het werken aan die "80%". Goede actie naar die psycholoog, maar bedenk dat hij/zij je hooguit wat handvatten kan geven.

Of je er in slaagt hangt vervolgens af van wat je er zelf mee doet, kortom hoe positief je het allemaal oppakt en ook in de praktijk brengt.

Misschien kunnen anderen je hier dan nog wat antwoorden geven op je meer "technische" (haar)vragen, als bovenstaand.

Gr. Roloff

Laatst gewijzigd door roloff; 18 november 2009 om 12:42
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2009, 12:40   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Dat herken ik wel, in de ene spiegel zie je er 'perfect' uit, in de andere is het een drama.

Je bent er inderdaad teveel mee bezig (herken ik ook van vroeger) en dat is geen goede zaak.

Heel goed van je om naar een psycholoog te gaan want het is het niet waard om je leven zo negatief te beïnvloeden.

Zeg alles tegen die psycholoog wat je dwarszit, zo kan je het beste worden geholpen en schaam je nergens voor!

En het gaat voor de andere vaak meer om je uitstraling dan om je kapsel!!

Sterkte en succes met alles!!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2009, 13:29   #6
onsgoederen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2007
Berichten: 55
Smile

Ik voel me al veel beter,in mijn vel, nu ik jullie steun heb,

het leven gaat door, En ik moet gewoon dingen voor de ogen zien zoals ze zijn, niks wagen is altijd verliezen,

Nogmaals bedankt voor jullie steun,

groetjes huseyin
onsgoederen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2009, 12:05   #7
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Ik zie d'r ook steeds anders uit in elke spiegel die ik kijk.
Kijk ik thuis in de spiegel dan zie ik het er het best uit
kijk ik in de sportschool in de spiegel dan oog ik 3 x lelijker of dikker.
Gelukkig is er tenminste 1 spiegel waar ik er nog een beetje ooglijk uitzie hou je er maar aan vast dat die spiegel 'klopt' en de rest een vertekend beeld geeft.
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2009, 09:23   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Korthaar Bekijk bericht
Ik zie d'r ook steeds anders uit in elke spiegel die ik kijk.
Kijk ik thuis in de spiegel dan zie ik het er het best uit
kijk ik in de sportschool in de spiegel dan oog ik 3 x lelijker of dikker.
Gelukkig is er tenminste 1 spiegel waar ik er nog een beetje ooglijk uitzie hou je er maar aan vast dat die spiegel 'klopt' en de rest een vertekend beeld geeft.
Dat had ik in een sportschool ook, volgens mij maken ze de spiegels stiekem een beetje hol

Maaruh, Onsgoederen, fixeer je wat minder op je kaalheid. Ook met wat minder haar kun je heel goed over komen. Slim, gevat, vlot, leuk en kalend gaan ook samen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2009, 19:10   #9
onsgoederen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2007
Berichten: 55
owke haha dankje, ja ben van plan nog eens eenht te ondergaan,

voor de laatste keer, 1500 grafts of iets minder voor mn kruin is mer dan genoeg, als ik zie wat 586 grafts al heeft kunnen doen!

alleen tog is het nogsteeds niet voldoende,

in de spiegel zie ik niks bijna,geen kalend gebied ofzo op mn kruin,

maar zodra ik voor een raam sta endan in de kruin kijk is hij behoorlijk kaal maar als ik buiten sta met spiegels dan zie ik weer niet zo goed dat ik kalend ben, het blijft een misterie hoe dat kan??

maar ja blijf maar beter uit de buurt van ramen,

bedankt voor de reacties,

huseyin
onsgoederen is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2009, 19:23   #10
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onsgoederen Bekijk bericht
owke haha dankje, ja ben van plan nog eens eenht te ondergaan,

voor de laatste keer, 1500 grafts of iets minder voor mn kruin is mer dan genoeg, als ik zie wat 586 grafts al heeft kunnen doen!

alleen tog is het nogsteeds niet voldoende,

in de spiegel zie ik niks bijna,geen kalend gebied ofzo op mn kruin,

maar zodra ik voor een raam sta endan in de kruin kijk is hij behoorlijk kaal maar als ik buiten sta met spiegels dan zie ik weer niet zo goed dat ik kalend ben, het blijft een misterie hoe dat kan??

maar ja blijf maar beter uit de buurt van ramen,

bedankt voor de reacties,

huseyin
Je bent nog wel erg bezig met het "kijken in de spiegel" om - op basis daarvan - daarna heel snel je eigen conclusies te trekken.

Ambo gaf dacht ik - paar dagen geleden - ook al aan dat hij dat gedrag (van destijds) van hemzelf herkende.

Ik heb 2 HT's gehad (in 2007 en 2008) en 24 december a.s. mijn volgende HT, dus ik herken dat ook wel een beetje (dat er "teveel" mee bezig zijn).

Misschien kan jij het ook wat - gaan - loslaten (en op termijn een HT).

Mijn vrouw (ze is 4 jaar geleden overleden) zei altijd "echte schoonheid zit van binnen".

Dat moet je maar goed onthouden (75 % is je uitstraling, 25% is je uiterlijk).

In gewone mensentaal: je uitstraling is 3 keer zo belangrijk als je looks !!

Remember that !!!

Gr. Roloff

Laatst gewijzigd door roloff; 25 november 2009 om 19:38
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2009, 01:47   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Huseyin,
Ik ben eigenlijk heel erg nieuwsgierig hoe jouw date is gegaan. Wil je dat vertellen?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 11:58   #12
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onsgoederen Bekijk bericht
en waarom zijn sommige plaatsen zoals bijvoorbeeld voor een raam waar buitenlicht door komt je hoofd helemaal kaal???

en als je achter het raam gaat dan zie je bijna niks meer van je kaalheid,maar dan sta je (WEL) in het volle licht Buiten!!!
Veel mannen en vrouwen zijn verliefd op een man die kaal of kalend is. Des te ouder mensen worden, des te minder erg vinden ze dat bij hun partner vaak.

De mate waarin je kaalheid ziet, hangt af van de kleur en felheid van het licht, de kleur en matheid van de hoofdhuid, het contrast van je huidkleur ten opzichte van je haarkleur, de steilheid van je haar, je kapsel en de kijkpositie van de ander.

Als je bang bent dat men afknapt op je kalende kruin, kun je dat eventueeel al zeggen voordat je een afspraak maakt. Sommigen zullen dan het contact verbreken, maar er zijn waarschijnlijk wel mensen te vinden die een kalende kruin niet erg vinden.

Koop een tondeuze en probeer eens om je haar heel kort te scheren. En scheer jezelf ook eens helemaal kaal en smeer zonodig een zelfbruinende crème op je schedel. Mogelijk vinden veel mensen je dan nog aantrekkelijker.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 24 mei 2010 om 12:00
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Platelet Rich Plasma Therapie (PRP) magnetron01 Overige behandelingen 167 17 mei 2011 14:27
Bijna 50 jaar haartransplantatie, het begin van ´t einde? hairobservator Chirurgische behandelingen 225 2 april 2007 08:55
Hai ik ben nieuw! fashiongirl TTM - Algemeen 31 8 oktober 2006 20:59
Targretin (Bexarotene) tegen AA Tiuri AA - Behandelingen 4 22 november 2005 13:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.