Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 mei 2003, 10:35   #1
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
haarwebbijeenkomst

Hai allemaal!

Een tijdje geleden opperde Carla hier op het forum om een (informele) bijeenkomst te organiseren voor lotgenoten onder elkaar. We hebben het er nog met elkaar over gehad en besloten definitief een oproep te plaatsen.
De bijeenkomst kan van alles worden. Praten over je overbeharing, over dagelijkse dingen of gewoon nieuwsgierig zijn naar welke gezichten er schuil gaan achter de namen op het forum, en misschien wel uitleg over verschillende methodes om van je overbeharing af te komen door iemand die in het vak zit. Dat laatste kan terzijner tijd geregeld worden.

Lijkt het je wat? Laat dan een berichtje achter zodat we weten wie er interesse hebben.

Liefs, Diana!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2003, 13:16   #2
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Thumbs up

Tuurlijk! Mochten er mensen willen helpen bij de organisatie, jullie zijn van harte welkom!
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2003, 09:30   #3
Carla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 25
Goed idee, Diana
Natuurlijk ben ik van de partij en natuurlijk ben ik ook bereid te helpen.
Het is een beetje afhankelijk van waar en wanneer, maar daar moeten we het dan nog maar eens over hebben.
Ben benieuwd of er nog meer mensen geinteresseerd zijn.

Groetjes,
Carla
Carla is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2003, 17:01   #4
Daniella
HaarWeb lid
 
Daniella's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2002
Berichten: 91
Thumbs up

Ik ben zeker van plan om te komen en ik wil best helpen met de organisatie
Daniella
Daniella is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2003, 09:34   #5
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Question

Citaat:
Originally posted by Wendy
Tuurlijk! Mochten er mensen willen helpen bij de organisatie, jullie zijn van harte welkom!
Groetjes, Wendy
Ha Wendy,

Misschien is het een goed idee dit te combineren met een bezoek aan Matje? Zij zou jullie hier goed behulpzaam bij kunnen zijn.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2003, 13:55   #6
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi Webmaster,
Ik moet tot mijn schaamte bekennen, dat ik tot nu toe weinig tijd heb gehad om over de bijeenkomst na te denken..
maar om het te combineren met een bezoek aan Matje is misschien wel zo handig.... Ik kan me zo voorstellen dat het tijdstip beter na de zomer kan liggen; iedereen gaat toch met vakantie nu. Bovendien komt dat waarschijnlijk voor Matje ook beter uit, maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd!
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2003, 09:06   #7
Carla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 25
Lightbulb ideetje voor de bijeenkomst....

Hallo allemaal,

Voor de bijeenkomst dacht ik dat het een goed idee zou zijn om aan Donna te vragen of zij misschien iets meer wil vertellen over dat nieuwe apparaat van haar. Ik ben daar zelf toch eigenlijk heel benieuwd naar al durf ik er eigenlijk ook niet in te geloven (maar dat zal jullie ook wel bekend voorkomen).
Om haar alvast een beetje te polsen heb ik vorige week een mailtje aan Donna gestuurd met de vraag of zij ook naar de bijeenkomst zou komen en zo ja, of ze dan iets meer zou willen vertellen over het apparaat.
Donna wil dat graag doen - ze stelt ook een locatie bij haar praktijk beschikbaar en wil graag helpen met de organisatie.
Ik zal Donna wel vragen om daarover eea zelf op het web te zetten, want anders ga ik voor haar spreken en dat kan ze natuurlijk beter zelf.
Het gaat me nu om het idee. Met Diana heb ik het er al over gehad en die zag het wel zitten, maar hoe denken jullie er allemaal over? Ik weet niet precies wie Matje is, maar volgens mij is zij een huidterapeute of zoiets? In elk geval iemand die er verstand van heeft, dus misschien heeft zij ook wel iets over dat nieuwe apparaat te zeggen.
Kortom: laat even weten wat je van het idee vindt.
Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik dit initiatief genomen heb, maar dat hoor ik allemaal dan nog wel.

Over de periode: ik denk inderdaad dat het na de zomer zal worden. September lijkt me wel een goede maand, hoe is dat voor jullie?

Groetjes,
Carla
Carla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2003, 09:47   #8
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi Carla,
Goed plan, ook om te laten zien wat voor Donna wel werkt, voor anderen zeker niet hoeft te werken. Het hangt echt allemaal van de ernst en de oorzaak van de beharing af...
Voor sommigen zal het apparaat van Donna inderdaad de oplossing zijn, voor anderen niet...
Zit jij trouwens weleens op MSN, dat communiceert wat makkelijker?
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2003, 10:10   #9
Carla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 25
Nee, ik zit nooit op msn - eigenlijk weet ik niet eens hoe dat allemaal werkt. We kunnen wel mailen als je dat handiger vindt. Ik zal je wel een mailtje sturen zodat je mijn mailadres in elk geval hebt.

Verder wil ik nog even terug komen op mijn bericht van vanmorgen: Donna vroeg of ik haar mailtje aan mij op het forum wilde zetten. Ze heeft zelf weinig tijd ivm tentamens.
Hieronder dus de tekst van haar mail aan mij.
Groetjes,
Carla

__________________________________________________ __

Hoi Carla, fijn dat je het initiatief neemt mij te mailen, want ik had gisteren inderdaad op het web gelezen over een mogelijke bijeenkomst, maar ik durfde me niet aan te melden, want ik dacht dat jullie dit zouden kunnen interpreteren als een commerciele zet van mij, en dat is niet de bedoeling. Ik wil heel graag meedoen. Ik heb ook een paar onderwerpen die ik graag met mensen van het forum zou willen bespreken:

Zodra ik m'n fysiotentamens van dit jaar heb afgerond (midden juli), heb ik tijd over en wil ik me ook meer gaan verdiepen in de oorzaken van overbeharing (endocrinologisch bedoel ik, dus ik zoek daar meer informatie over, bijvoorbeeld over het verband tussen hyperinsulinisme en testosteron), en ook een cultuurfilosofisch artikel gaan schrijven op m'n website over acceptatie van lichaamshaartjes. Want ik vind eigenlijk dat we in deze cultuur als vrouw zeer ge-indoctrineerd worden met hoe we eruit zien (nou ja, dat is eigenlijk in alle culturen wel zo; maar het lijkt hier in NL wel erger te zijn voor vrouwen dan voor mannen). En wat ik nu doe is eigenlijk alleen maar symptoombestrijding, en ik zou meer de diepte in willen. Ik vind het ook geweldig moedig van die foto op internet.

Het is allemaal zo dubbel: aan de ene kant wil ik dolgraag dat mijn haartjes weggaan en heb ik dan maar dat bedrijfje erin opgezet als neveneffect, maar aan de andere kant ben ik ook boos - op de maatschappij als op mezelf - dat ik het niet gewoon accepteer. En dan is er ook nog de ongerustheid dat wat ik doe dweilen met de kraan open kan zijn als de hormoonhuishouding niet in orde is bij sommige mensen. En dan heb ik dus ook een stuk verantwoordelijkheid over hun gezondheid. Dit allemaal zou ik graag met mensen van het forum willen bespreken.

Wat mij betreft kan het prima plaatsvinden in m'n praktijk. Ik heb een redelijk grote wachtkamer. Als er meer mensen komen dan is er een minuut verderop in een schoolgebouw wel een leuk zaaltje te huur. Ik organiseer daar ook altijd de oefenavonden voor de haagse masseurs, dus ik wil dit ook best organiseren hoor. zeg het maar, ik ben van de partij.

hartelijke groet,
Donna
Carla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2003, 10:20   #10
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi Carla,
Lijkt me inderdaad handig als je je mailadres geeft, maar ik zal je ook in mijn buddylijst zetten.

Het mailtje van Donna was heel verhelderend, ik heb een poosje gedacht dat het alleen een commerciele zet was; daarom refereerde ik ook aan de diverse oorzaken enzo. Ben blij dat zij zich daar ook inderdaad bewust van is, dat niet iedere schijnbare oplossing voor iedereen een oplossing is. Daarom willen we ook het liefst zoveel mogelijk deskundigen, dus ook artsen, bij de nieuwe werkgroep betrekken.
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2003, 15:39   #11
Donna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 7
bijeenkomst 14 september

Beste mensen, jullie zijn dus van harte welkom aanstaande zondag 14 september 2003 om 15.00 uur in de praktijk in Den Haag voor de `lotgenoten en experts bijeenkomst'. De agenda kunnen we ter plekke samenstellen met z'n allen, of misschien hebben degenen die het initiatief hebben genomen wel een programma bedacht. We zien wel. In ieder geval zijn Brigitte en ik paraat om het apparaat te demonstreren, en kunnen jullie ons het vuur aan de schenen leggen haha. Mijn gladde buikje kan ik al laten zien, en wat proefstukjes op de benen ook.

De route vind je uitgebreid beschreven op de website: http://www.korpos.nl/praktijkroute.html
Het adres is Amstelstraat 2 t/m Boomsluiterskade 300,
Den Haag Centrum, 2511 VJ. Er is genoeg parkeerruimte gratis die zondag.
Als je met OV komt: het makkelijkst is uitstappen op centraal station, dan is het nog maar 5 minuten lopen:

Neem de zij-uitgang van het station (dus waar de tramhaltes zijn). Steek de trambanen over, en loop onder het Ministerie van VROM door (groot wit gebouw). Direct na het ministerie sla je linksaf, je loopt nu langs een gracht rechtdoor (dit is de Oranje Buiten Singel).
Aan het einde hiervan rechtdoor oversteken, je passeert hiermee weer een trambaan, een weg, een busviaduct, en weer een weg, en dan kom je al op de Boomsluiterskade (trappetje naar beneden). Blijf op de linkerkant van de gracht. Je ziet nu als het goed is in de verte al de grote letters van apotheek Azivo, deze ligt in de bocht van de gracht. Loop daar naar toe.
Daar aangekomen is de praktijk precies ernaast op de hoek links. Er staat op de ruit `Vrolijk & Legemaat, huisartsen'. De ingang is links om de hoek, in de Amstelstraat 2.


Mocht je verdwalen, bel dan naar de praktijktel. 070 - 381 58 67

Graag tot zondag. Er is plaats voor maximaal 15 personen denk ik, anders wordt het te vol in de praktijk. Dus meld je ajb via mail bij mij aan, dan weet ik wanneer het `vol' is en kan ik je waarschuwen. Want ik kan op zondag er geen zaaltje meer bij gaan huren. mail: korpos@therapist.net

groet, Donna
Donna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2003, 17:10   #12
Carla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 25
Hallo!
Nou, een agenda en een programma is er dus wat mij betreft helemaal niet.
Het hoeft allemaal niet zo officieel. Wat mij betreft is het gewoon een gezellig, informeel samenzijn en voegen we het nuttige en het aangename samen om gelijk ook even naar jouw apparaat te kijken. Als anderen behoefte hebben aan een programma of agenda of zoiets - ga gerust je gang. Ik vind dat ook prima maar ik heb dus niets gepland.
Zie jullie zondag.
Groetjes,
Carla
Carla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2003, 15:28   #13
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
Hoi,

Een programma hoeft er wat mij betreft ook niet te zijn. Eerst maar eens kennismaken met elkaar.

Tot zondag!

Groet, Diana
Diana is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.