Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 maart 2008, 10:41   #1
WackoV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 69
Heb ik wel AGA?

Beste

Ik gebruik nu ongeveer 4 maanden fina...nog steeds geen resultaat
Ik maak me gewoon zorgen om de snelheid waarmee mijn haren uitvallen...

Enkele voorbeelden:
* bij het wassen komen zo'n ongeveer 10-15 haren mee per keer ik door mijn haar wrijf
* na een nachtje slapen liggen ook haren op mijn nachtkussen en in mijn bed (blijkbaar niet enkel op mijn hoofdhuid dat haar uitvalt)
* bij het wrijven door droge haren komen ook veel haren mee

Is dit dan nog gewone AGA, want ik ken enkele personen waarvan hun haar ook uitdunt, maar niks van haarverlies merken?
WackoV is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2008, 16:59   #2
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Foto's zeggen denk ik meer dan 1000 woorden, of je moet echt even langs een dermatoloog .
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2008, 23:24   #3
WackoV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haargek Bekijk bericht
Foto's zeggen denk ik meer dan 1000 woorden, of je moet echt even langs een dermatoloog .
op foto's kun je nog niet veel zien, aangezien ik een heel dichte haargroei had...
WackoV is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 16:06   #4
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Als je een terugtrekkende haarlijn krijgt of een dunner wordende kruin hebt dan is het AGA. Als je 15 haren verliest tijdens het douchen is dat heel normaal. Als er haren in je kam zitten nadat je je haren hebt gekamt is dat heel normaal. Als je 's ochtends wakker wordt en er liggen haren op je kussen, dan is dat heel normaal. Die fase heb ik ook gehad. Dat ik haren ging tellen. Het had echter geen fuck met AGA te makken en had er toen ook helemaal nog geen last van.

Als je geen haren zou verliezen tijdens het douchen, kammen, slapen zou ik me pas druk gaan maken. En hoe dikker je haar is, hoe meer haar je verliest.

Ik zou niet aan de fina gaan omdat je haren verliest. Alleen als je AGA hebt, maar dat zou ik maar even bij je huisarts of dermatoloog gaan checken als je daar niet zeker van bent.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 21:52   #5
Maestro84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2008
Berichten: 4
wat is 650 nm laser ? is dat lasercomb ?
en waar koop jij spironolactone ? bij dr lee misschien ?

en hoe werkt folligen creme ... ? dat is tog koper ? ik heb namelijk american crew shampoo en conditioner en serum...

voor die pompoenpitten heb ik iets anders voor je : www.smartbomb.com
dat zijn grape seed extract van solgar , heel geconcentreerd.
maar dat is natuurlijk iets anders dan pompoenpitten.

waar koop jij pompoenpitten en werkt het beetje ? is niet beter om pompoen extract van solgar dan egte pitten ...

en je drinkt 1 liter groene thee per dag ? hoe doe je dat dan ? drink je 12 kopjes groene thee per dag of trek je in 1 x een cola fles met groene thee ?
miss iets van groene thee poeder dat je in fles kunt doen ofzo...
Maestro84 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2008, 04:09   #6
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maestro84 Bekijk bericht
wat is 650 nm laser ? is dat lasercomb ?
Ja, dat is het werkende deeltje van de lasercomb alleen dan zonder het comb gedeelte. Alleen de laser dus. Een lasercomb kost een paarhonderd dollar en een 650 nm laser kost een paar dollar.

Citaat:
en waar koop jij spironolactone ? bij dr lee misschien ?
Jep.

Citaat:
en hoe werkt folligen creme ... ?
Dat staat allemaal uitgelegd in het haarwoordenboekje.

Citaat:
dat is tog koper ?
Klopt!

Citaat:
ik heb namelijk american crew shampoo en conditioner en serum...
Dat is van hetzelfde laken een pak..... Als je dat gebruikt hoef je niet ook nog folligen te kopen.

Citaat:
voor die pompoenpitten heb ik iets anders voor je : www.smartbomb.com
dat zijn grape seed extract van solgar , heel geconcentreerd.
maar dat is natuurlijk iets anders dan pompoenpitten.
Dank je! Misschien ooit op een dag.......

Citaat:
waar koop jij pompoenpitten
Bij De Tuinen.

Citaat:
en werkt het beetje ?
Geen idee of het werkt. Het is in ieder geval gigantisch gezond, dus ik ga er niet mee stoppen.

Citaat:
is niet beter om pompoen extract van solgar dan egte pitten ...
Geen idee. Ik denk dat het echte altijd beter is. Maar als je geen tijd hebt om te eten of je vindt de smaak ranzig dan kan je waarschijnlijk ook de capsules nemen.

Citaat:
en je drinkt 1 liter groene thee per dag ?
Jep. Soms twee.

Citaat:
hoe doe je dat dan ? drink je 12 kopjes groene thee per dag of trek je in 1 x een cola fles met groene thee ?
Vaak in ιιn keer een liter. Of ik meng het met Brinta voor ontbijt. Of ik neem twee keer per dag een liter. Groene thee is bijna het enige wat ik nog drink.

Citaat:
miss iets van groene thee poeder dat je in fles kunt doen ofzo...
Ik heb geen idee wat je bedoelt met groene thee poeder. Voor zover ik weet bestaat zoiets niet. Of bedoel je groene thee capsules en die dan open snijden?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2008, 09:20   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Ik heb geen idee wat je bedoelt met groene thee poeder. Voor zover ik weet bestaat zoiets niet. Of bedoel je groene thee capsules en die dan open snijden?
Ik heb hier thuis een 'green tea super fat burner'. Het is in poedervorm en er zit groene thee in ... naast ook nog choline, taurine, inositol en een heel klein beetje groene koffie extract. Ooit gekocht bij De Tuinen, meen ik, rood potje. Smaakt naar citroenlimonade. Maar ik gebruik het dus niet tegen haarverlies
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2008, 07:27   #8
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Ik heb last van ongeveer hetzelfde, alleen in een iets snellere vaart. Bij het wassen laat mijn haar in natte toestand sneller los, dan komen er zo 50 haren mee. En in droge toestand kan ik er ook beter niet aan zitten. Ik heb er daarnaast een bizar vreemd gevoel bij, alsof er wat over mijn hoofd loopt die de zooi om probeert te hakken. Mijn haar lijn mag dan nog niet direct teruglopen, de zooi dunt wel uit.. en mijn scheiding wordt steeds breder. Mijn huisarts wil me voor me zoiets niet naar de dermatoloog doorsturen. Hij doet pas wat als je duidelijk kale plekken hebt en dan ben ik bang dat het al te laat is. De laatste keer heeft mijn arts me weggestuurd met de keto zout zuur mik mak behandeling, nou dat is het echt niet. Het heeft mijn haaruitval x10 verergerd. Mijn vader heeft geen AGA en als hij dat had, zeker niet voor zijn dertigste. Niemand in mijn familie heeft het, daarom zit ik net zoals jij me hard klote te voelen waarom dit me moet overkomen. Heb je heel toevallig net als ik een plotsklaps toegenomen talgproductie?
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2008, 16:14   #9
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik denk dat zowel jij, als Maestro84 als WackoV het beste even foto's kunnen posten. We kunnen hier denk ik wel beoordelen wat het kan zijn. Observaties beschrijven worden vaak enorm subjectief en kan vaak van alles zijn. Het is heel normaal om tijdens het douchen 50 haren te verliezen. Het klinkt minder normaal als je het gevoel hebt dat iets over je hoofd loopt dat de boel probeert om te hakken. Wachten tot je kale plekken hebt? Dat klinkt niet als AGA maar meer als Alopecia Areata. Om welke van de twee gaat het denk je?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2008, 16:25   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nishi,

Heb je al de afdeling dermatologie van het Erasmus gebeld voor een afspraak? Je hoort dan vanzelf wel of je een verwijsbrief van de huisarts nodig hebt (vaak niet nodig).
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2008, 20:51   #11
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Ik heb zelf de foto's van Nishi gezien, denk dat het niet goed te beoordelen is of hij aga heeft zolang hij niet van zn schilfers en jeuk af is die ook zeker verband houden met de haaruitval.... maar bij de kruin lijkt het wel degelijk kaler, dan van achter en opzij.

zelf ben ik ook vandaag weer weggestuurd bij de huisarts met de mededeling dat ik schapen en wolven e.d. zou zien. ik denk dat het beste is om dan een andere huisarts te zoeken.

ik had verdomme een heel dik oog van de hormoonzalf, dus ben er van overtuigd dat ik al een of andere bestaande aandoening aan mn oog moet hebben waardoor de druk verhoogd wordt :S
ik heb barstende koppijn en knipper wel 20duizend keer per minuut, kan ook slecht tegen licht.
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2008, 23:08   #12
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Aan Guoy. Aan dat 50 haren per dag regeltje hecht ik geen betekenis. Ik kijk eerder hoe het vroeger was en tijdens douchemomenten had ik nooit zomaar haarverlies van 50 haren. Ik merk gewoon dat mijn haar niet meer stevig in mijn hoofd zit en zoals het hier ergens wordt gezegd, in eindfase zit..(brr). De haaruitval lijkt voornamelijk een plaag te zijn op de bekende genetica plekken, maar wel vanaf de scheiding en de kruin die zich dan telkens uitbreidt. Mogelijk is de zijkant en achterkant slecht te zien omdat de haren over elkaar heen vallen.

Hanna, Ik ga dan morgenochtend wel bellen naar het Erasmus MC, want vanochtend kreeg ik te horen dat het huisartsenpraktijk gesloten was tot maandag. Dat is toch wel de druppel, ik heb echt geen vertrouwen meer in de huisarts. Ik word ook net zo makkelijk als Valencia weggestuurd met een "welnee". Je moet echt voor jezelf opkomen en laten merken dat het serieus is. Ik zou mijn arts moeten vragen of hij eigenlijk wel nieuwe haargroei kan spotten. Ben bang dat hij daarop het antwoord schuldig zal blijven.

Denk je trouwens dat ijsthee light (mogelijk theeine en aspartaam) haaruitval kunnen veroorzaken. Ik drink 3 flesjes per dag, omdat het weinig kalorien bevat, goedkoop en lekker is.

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 14 maart 2008 om 02:45 Reden: ijsthee
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2008, 01:02   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Denk je trouwens dat ijsthee light (mogelijk theeine en aspartaam) haaruitval kunnen veroorzaken. Ik drink 3 flesjes per dag, omdat het weinig kalorien bevat, goedkoop en lekker is.
Geen idee. Lijkt me eigenlijk onzin. Ik drink nooit "light"-smaakverpesters.

Doordouwen bij de doktoren!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2008, 11:48   #14
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Erasmus MC gebeld en geschrokken van die lange wachtlijsten. Pas in Mei kan ik op afspraak komen. Ik heb het maar genomen in de hoop dat ik er dan nog niet te laat mee ben.. he zucht, had ik nu maar eerder een afspraak gemaakt. Misschien kan ik het beter in een andere stad gaan zoeken?
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2008, 12:18   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Over 2 maanden al, dat is nog vrij snel, want Dr. Munte heeft een wachtlijst van 4 maanden.

Je zou nog kunnen proberen een andere dermatoloog te vinden om sneller een afspraak te krijgen, maar dan moet je wel veel mazzel hebben.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.