Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 8 februari 2012, 02:31   #3646
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelsenperen Bekijk bericht
Beste mensen, ik gebruik nu 2 maanden minox 5% en ik ben ontevreden.
De plekken waar ik het aanbreng worden dunner. Dit kan (is???) shedding zijn.

en ik heb even nagedacht. als minoxidil de zwakkere haren uit laat vallen. en er donshaartjes voor terugbrengt, wat is dan het voordeel?

Ik twijfel erg of ik ermee door moet gaan of niet.

Iemand uitleg, suggesties of tips?
De bedoeling is dat de donshaartjes gaan uitgroeien tot sterkere haren dan de haren die er eerst hebben gezeten. Maar ik ben afgezien van de voordelen en bewezen werking van Minoxidil (voorlopig) gestopt met het gebruik hiervan, reden de stof PPG veroorzaakte bij mij hevige huid irritatie, jeuk en korsten op mijn hoofdhuid, nu ben ik twee weken gestopt met Minox en de korsten zijn zo goed als verdwenen evenals de jeuk. Maar wil over een maand ofwat PPG vrije Minox proberen, kijken of ik hier geen last van ga krijgen. Maar door het loskrabben van de korstjes vanwege de jeuk op de hoofdhuid heb ik wel kleine haarplukjes verloren, die hopelijk weer terug aangroeien, maar gelukkig niet veel van te zien is.

Heb je naast het idee dat je schrijft dat je haar dunner lijkt door de Minox, ook last van jeuk of een soort witte schilfers?
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 8 februari 2012 om 02:37
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 15:28   #3647
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
De bedoeling is dat de donshaartjes gaan uitgroeien tot sterkere haren dan de haren die er eerst hebben gezeten. Maar ik ben afgezien van de voordelen en bewezen werking van Minoxidil (voorlopig) gestopt met het gebruik hiervan, reden de stof PPG veroorzaakte bij mij hevige huid irritatie, jeuk en korsten op mijn hoofdhuid, nu ben ik twee weken gestopt met Minox en de korsten zijn zo goed als verdwenen evenals de jeuk. Maar wil over een maand ofwat PPG vrije Minox proberen, kijken of ik hier geen last van ga krijgen. Maar door het loskrabben van de korstjes vanwege de jeuk op de hoofdhuid heb ik wel kleine haarplukjes verloren, die hopelijk weer terug aangroeien, maar gelukkig niet veel van te zien is.

Heb je naast het idee dat je schrijft dat je haar dunner lijkt door de Minox, ook last van jeuk of een soort witte schilfers?
Altijd Rogaine Foam gebruikt en nooit ook maar iets van irritatie cq jeuk. Het kan wel ietsje duurder zijn maar dan heb je ook wat.
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 18:13   #3648
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door afroindo Bekijk bericht
Altijd Rogaine Foam gebruikt en nooit ook maar iets van irritatie cq jeuk. Het kan wel ietsje duurder zijn maar dan heb je ook wat.
Maar deze is dan ook PPG vrij, schijnt dat als je op een recept laat vermelden dat je geen PPG in de Minox wilt hebben ivm allergie dat de apotheek dan het lab opdracht geeft een aangepaste (PPG vrije) Minox te leveren.

In Duitsland kun je wel zonder recept zowel de foam alsook de gewone Minox kopen van Rogaine. Ik woon vlak bij de grens en bij die Grenzapotheke kan ik het gewoon kopen, en als ze het niet hebben is het na bestellen de volgende dag aanwezig.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 11:49   #3649
26jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 43
Mijn minox is binnen, ik begin vanavond met de 5% versie, klopt het dat als je na 3 a 6 maand geen resultaat ziet je beter kan stoppen? Ik heb gekocht voor een half jaar en heb het alleen nodig voor mijn inhammen voor. Dus ik hoop er een jaar mee te doen. Laten we hopen dat het effect heeft, het boekje zegt zie je na 4 maand geen resultaat, stop dan en dat ga ik zeker doen.

Laatst gewijzigd door 26jaar; 9 februari 2012 om 18:34
26jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 13:50   #3650
26jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 43
Shedding na 2x gebruik?

Ik heb nu gisteren avond en vanmorgen minox gebruikt, zojuist deed ik mijn handen door mijn haar om het wat in model te brengen en ik had direct 3 a 5 haren vast met witte puntjes aan het uiteinde...

Is dit wel oke?
__________________
Regime:
Kirkland minoxidil 5% (9-2-2012 gestart)
Zaagbladpalm (de Tuinen 2x per dag 450mg)
Kruidvat Multi Vitaminen & Mineralen Voor Sporters (1x per dag)
26jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 23:39   #3651
w12345r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Berichten: 146
Ik gebruik inmiddels dik 10 maanden minox (Spectral DNC-L), maar helaas zonder resultaat, ik heb het idee dat minox bij mij vrijwel niks doet...

Geen schedding gehad, het is niet voller oid geworden, in principe merk ik gewoon niet dat ik minox gebruik.. Mijn haarlijn trekt dan ook nog steeds langzaam maar zeker terug.

Ik wil dus eigenlijk stoppen met minox...
Kan ik dit zomaar doen? Is er een grote kans dat ik toch 'minox haren' heb en dat er dus in een keer aardig wat kan uitvallen? Desondanks dat ik niks geen reactie op de minox heb kunnen zien?

Wat is de beste manier om te stoppen? In één keer of langzaam afbouwen?
Ik heb hier al wat finasteride liggen waar ik zeer waarschijnlijk op wil over gaan (nadat ik gestopt ben met minox)...
w12345r is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2012, 08:30   #3652
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Er zijn twee scenario's. Minox heeft echt niks gedaan, je stopt en niks valt uit. En minox heeft verdere achteruitgang vertraagd, je stopt, de behouden haren vallen versneld uit en je haaruitval gaat sneller verder.

En je kunt vooraf niet met zekerheid zeggen welk scenario bij jou het meest waarschijnlijk is ... de enige manier om zekerheid te krijgen is stoppen en gewoon zien wat er gebeurt.

Wat je vooral niet moet doen, is stoppen met minox en meteen overstappen op fina. Dan heb je dus helemáál geen zicht meer op wat er precies gebeurt. Stop cold turkey met minox, kijk wat er gebeurt en begin pas over een half jaar met finasteride.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2012, 15:28   #3653
26jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 43
Waarom heeft niemand hier foto's gepost van behaalde resultaten met Minox o.i.d.? Als ik google krijg ik veel resultaten van mensen die dit wel posten, toch heb ik van buitenlanders vooral USA e.d. het gevoel dat het nep is. Ik zou graag resultaat van een Nederlander zien. Ik gebruik het nu vanaf donderdag, en ik heb 1 ontstoken haarzakje waar nu een haartje uitkomt.
__________________
Regime:
Kirkland minoxidil 5% (9-2-2012 gestart)
Zaagbladpalm (de Tuinen 2x per dag 450mg)
Kruidvat Multi Vitaminen & Mineralen Voor Sporters (1x per dag)
26jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2012, 19:39   #3654
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb zelf helaas nooit het resultaat bij mij fotografisch vastgelegd. Het was nog in de begindagen van mijn strijd, toen ik voor dat soort zaken geen aandacht had. Maar het heeft bij mij echt goed werk gedaan op kruin en op het midden. Later heeft finasteride er nog een schepje bovenop gedaan.

Wellicht kun je eens zoeken naar verhalen van gebruiker Nieuwhaar. In mijn geheugen zit dat hij een heel mooi resultaat had. Met voor- en na-foto's.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 20:06   #3655
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Op de één of andere manier vind ik het spijtig dat ik nu al aan de minox ga/moet; ik ben slechts 20. Enfin, spijtig vindt iedereen het waarschijnlijk, maar als ik op zo'n jonge leeftijd al minox moet gebruiken, kan ik het dan überhaupt wel m'n hele leven tegen houden? Zijn er al meer studies over minox op de lange termijn? Ik heb niet het gevoel dat veel mensen heel lang hun haarsituatie kunnen behouden met enkel minoxidil..
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 20:49   #3656
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Op de één of andere manier vind ik het spijtig dat ik nu al aan de minox ga/moet; ik ben slechts 20. Enfin, spijtig vindt iedereen het waarschijnlijk, maar als ik op zo'n jonge leeftijd al minox moet gebruiken, kan ik het dan überhaupt wel m'n hele leven tegen houden? Zijn er al meer studies over minox op de lange termijn? Ik heb niet het gevoel dat veel mensen heel lang hun haarsituatie kunnen behouden met enkel minoxidil..

Minox moet je beschouwen als een aanvulling en hoop op een beetje hergroei. Ben tijdelijk met Minox gestopt en wil komende maand weer met een halve dosering beginnen bij mijn inhammen) maar niet meer op de kruin en hoofdhuid ivm huidirritatie.

Maar uiteindelijk wil over 3 jaar ik toch een kleine HT laten doen bij de inhammen, idan hoop ik het geld te gebben, intussen wil ik stabilistie bereiken op de iin hammen en de rest ziet er bij mij tiptop uit, genoeg (lang) haar voor een kleine HT.

Ik wordt dit jaar 47 en wil tot op oude leeftijd mijn lag haar behouden, sterker ik wil mijn haar binnnen 3 jaar voordat ik 50 ben op taille of heuplengte hebben.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 21:55   #3657
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Mensen die het miss interessant vinden, het volgende kwam ik net tegen. Het is geen verkoopadres, dus die moet je mogelijk zelf zoeken.
http://appletherapeutics.in/showprod...cat=Trichology
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2012, 15:07   #3658
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Zou er werkelijk ooit al iemand zijn aga hebben kunnen stil leggen of stoppen op de (middel)lange termijn met énkel minoxidil? Minox blokkeert geen DHT, dus de vraag is hoe lang minox überhaupt kan 'helpen' als stand-alone product.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2012, 11:44   #3659
26jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 43
Op het vlesje staat, apply 1ml 2 times a day. Op het pipetje is netjes 1ml aangegeven. Als ik mij niet vergis dien je dus 2x 1ml per dag aan te brengen. Dit heb ik gedaan maar dan doe ik dus maar 9 dagen met 1 vlesje? Ik heb wel wat druppeltjes gemorst maar dat is niet erg veel. Nu heb ik voor een half jaar besteld. 6 vlesjes kreeg ik op gestuurd maar als ik met 1 vlesje 1 week doe kom ik dus niet verder dan 6 weken...

Mijn engels is prima, toch heb ik het gevoel het verkeerde te begrijpen.

Kan iemand dit bevestigen.
__________________
Regime:
Kirkland minoxidil 5% (9-2-2012 gestart)
Zaagbladpalm (de Tuinen 2x per dag 450mg)
Kruidvat Multi Vitaminen & Mineralen Voor Sporters (1x per dag)
26jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2012, 13:42   #3660
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Is er iemand die weet waar je Rogain Foam 2 % kan kopen?
agatha is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.