Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 6 maart 2012, 17:57   #3676
Vici
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2012
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Als je de 245 pagina's van het Minoxidil topic goed door gelezen had had je het antwoord op deze vraag al gevonden.
Jij mag ook wel eens wat beter (begrijpend) lezen Spider..
Maar bedankt voor je antwoord!
Afgezien van de bijwerkingen, zal minoxidil mét PPG meer kans op effect hebben dus?
Vici is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2012, 18:17   #3677
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vici Bekijk bericht
Jij mag ook wel eens wat beter (begrijpend) lezen Spider..
Maar bedankt voor je antwoord!
Afgezien van de bijwerkingen, zal minoxidil mét PPG meer kans op effect hebben dus?
Afgezien van een mogelijke negatieve reactie, ja. Al zal bij de samenstelling van zoiets als Rogain Foam ook wel aandacht zijn besteed aan het goed laten opnemen in de huid.

Die opname in de huid is van nog veel meer afhankelijk he. Je huid is slecht doorlatend, met opzet, om stoffen en bacteriën van buiten tegen te houden. Talg op je huid zorgt voor een nog betere bescherming. Een vetvrije schone huid is dus beter doordringbaar. Een zachtgeweekte natte huid ook. Een goed gepeelde huid ook. Dus kun je een agressieve shampoo overwegen, aanbrengen op een natte hoofdhuid, een variant met vitamine A zuur, ...

Nog meer bomen voor je bos

Wil je serieus met minoxidil beginnen? Probeer dan gewoon wat. Je zou kunnen beginnen met de (dure) 2% minoxidil van Fagron (online drogist of apotheek). Gebruik dat 3 maanden, dan vermijd je waarschijnlijk een heftige shedding en je huid went aan de minox, de alcohol en de ppg. Geen problemen (hartkloppingen, duizeligheid, geïrriteerde huid)? Koop dat een goedkopere 5% online. Kirkland of spectral of zo. Wel problemen? Probeer dan toch maar de foam en/of lagere doses.

Na een half jaar weet je of minoxidil wat doet en hoe je het verdraagt. Je kunt in de tussentijd ook experimenteren met de wijze van aanbrengen (ikzelf zweer bij een verstuivertje). En na dat halve jaar kun je eens kijken naar specials. Minoxidil met toevoegingen. Als je daar zin in hebt en nut in ziet, natuurlijk.

En tot slot op je andere vraag, ja, finasteride is makkelijker. Pilletje naar binnen en klaar. Maar er is een kans op bijwerkingen. En die bijwerkingen liggen op het vlak van je seksuele apparatuur ... dus dubbel eng. Velen durven dat (niet heel grote) risico niet aan.

Ik ben er zelf voorstander van om eerst met minoxidil te beginnen omdat dit minder ingrijpend is en om de beslissing om finasteride te gebruiken minimaal een half jaar uit te stellen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2012, 09:47   #3678
Vici
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2012
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Al zal bij de samenstelling van zoiets als Rogain Foam ook wel aandacht zijn besteed aan het goed laten opnemen in de huid.

Koop dat een goedkopere 5% online. Kirkland of spectral of zo. Wel problemen? Probeer dan toch maar de foam en/of lagere doses.

Na een half jaar weet je of minoxidil wat doet en hoe je het verdraagt. Je kunt in de tussentijd ook experimenteren met de wijze van aanbrengen (ikzelf zweer bij een verstuivertje).

En die bijwerkingen liggen op het vlak van je seksuele apparatuur ....
Hieruit concludeer ik, dat als je kijkt naar hedendaagse samenstellingen, problematische bijwerkingen en handelingen, de Rogain Foam de beste keus zal zijn.

De bijwerkingen van het apparatuur is niet van belang bij een relatie langer dan pak hem beet 1,5 jaar

Bedankt!
Vici is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2012, 10:09   #3679
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vici Bekijk bericht
Hieruit concludeer ik, dat als je kijkt naar hedendaagse samenstellingen, problematische bijwerkingen en handelingen, de Rogain Foam de beste keus zal zijn.

De bijwerkingen van het apparatuur is niet van belang bij een relatie langer dan pak hem beet 1,5 jaar

Bedankt!
Na 1.5 jaar relatie heb jij geen sex meer of wat?

Overigens, de bijwerkingen van minox zijn niet daarop gericht, maar hebben met name (maar niet alleen) met je hart te maken. Je kunt een vergroot hart krijgen, hartkloppingen en te lage bloeddruk. Dit kan weer als gevolg hebben dat je snel duizelig bent, veel hoofdpijn hebt en soms moeite met slapen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2012, 15:21   #3680
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Even een vraag is er minoxidil zonder ppg te krijgen?

En welk merk is het mildst in het gebruik? is dat die van Fagron AnthonieH?

ik wil een minoxidil bestellen bij m'n apotheker...
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.

Laatst gewijzigd door donniedarko; 16 april 2012 om 16:19
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2012, 21:18   #3681
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Ik merk toch wel dat ik vaak duizelig en misselijk ben na het aanbrengen van minoxidil.
Moet ik meer zout eten om mn bloeddruk hoog te houden?
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2012, 22:16   #3682
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik heb geen idee waar nog minox zonder ppg te krijgen is (alleen dan de rogaine foam). En de Fagron minoxidil is 2%, dus inderdaad het 'lichtst'. Maar er zit vast ppg in ...

Enne, R-yan, ik zou oppassen met te veel zout. Probeer dan liever minder minox!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2012, 15:10   #3683
Hafidel36
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2012
Berichten: 10
Heeyy, even snel een vraagje. Ik zag vandaag kirkland minoxidil te koop staan met een blauwe etiket. Voor de rest is alles hetzelfde als andere verpakkingen, ook percentage en beschrijving, alleen wat zwart is bij de normale is hier blauw. Dit geld voor zowel de flesjes als de handleiding en verpakking zelf.

Zit er verschil in??
Hafidel36 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2012, 16:25   #3684
Spriet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 16
Ik gebruik nu bijna 2 maanden minox kirkland 5%. Sinds 3 dagen heb ik droge rode vlekken op mijn voorhoofd en rond mijn ogen, en kleine rimpeltjes (ben 24). Ziet er niet uit, zie er uit alsof ik 3 weken geen slaap heb gehad. Ik smeer er nu wat vochtinbrengende creme op. Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Gaat dit weg? Is er wat aan te doen? Ik wil het nog een paar dagen aankijken. Kan het kwaad om een paar dagen te stoppen met minox?
Spriet is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2012, 21:07   #3685
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik heb geen idee waar nog minox zonder ppg te krijgen is (alleen dan de rogaine foam).
Minoxidilmax.com

Minox 5% zonder PPG.
Werkt goed.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2012, 12:23   #3686
levii
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2010
Berichten: 20
Zijn er hier mensen die na het stoppen met minox door een helse shedding gegaan zijn? Zoja, recupereer je hier weer van?
levii is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2012, 23:05   #3687
Beemerke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2012
Berichten: 6
Beste,

Ik gebruik al 3 jaar minoxidil, eerst de rogaine lotion maar die was toen niet meer verkrijgbaar en dan de neoxidil lotion alletwee 2 %
Nu ben ik sinds een maand overgestapt op 5% en eerst de labo bailleul biorga gehad. Maar mijn apotheker heeft nu zelf een 5% gemaakt omdat deze maar 16 euro is.
Maar nu heb ik zeer veel kristalisatie, beneden op de bodem ligt een hele witte laag.
Als ik schud gaat deze wel weg maar 3 minuten later ligt alles terug op de bodem.

Werkt deze minoxidil nog wel? Want als het korreltjes zijn trekt dit dan nog goed in je haar?
Ben hier zeer benieuw naar want wil mijn behouden haren hierdoor nu niet verliezen.

Recept is:
5% Minoxidil
10% PPG
20% Gezuiverd water
96% Ethanol
100 ml Gedenatureerd Ad

Mvg.
Beemerke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2012, 22:56   #3688
FerdiV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2012
Berichten: 22
Sinds kort ben ik ook gebruiker van finasteride + minoxidil, maar ik heb het idee dat ik voor minoxidil te veel betaal.

Ik heb in ieder geval geluk met de finasteride, want de apo maakt ze zelf en ik betaal 20 euro voor 30 x 1mg pillen. Dan de minoxidil. Voor 30 euro een spray met 100ml en ik moet 2 maal daags 1ml sprayen. Het komt er op neer dat ik een 2% minoxidil voor 50 dagen voor 30 euro koop.

Ik heb het idee dat ik ergens anders voor minoxidil minder zou moeten betalen, maar waar kan ik nou goede en betrouwbare minoxidil kopen? De apotheek vertrouw ik natuurlijk goed, maar al die 100den websites veel minder. Ik vind de spray trouwens vrij irritant, want ik moet nu alles verdelen in 1 druk. Best lastig! En heb het idee dat er nou ook niet zo veel op mijn hoofd komt.

Moet minoxidil op het haar of de hoofdhuid komen?
FerdiV is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2012, 23:34   #3689
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je betaalt ook voor finasteride best veel, 360 euro per jaar. Dat kan ook voor minder dan 100 euro, maar je krijgt het nu tenminste wel op een betrouwbaar adres.

Zelf heb ik mijn laatste partij minoxidil gekregen via minoxidil-bestellen.com. Voor 80 euro een jaarvoorraad. Maar er zijn vast nog goedkopere adressen te vinden via Ebay.

En aanbrengen van minoxidil moet op de huid. Uiteindelijk wil je de follikels in de hoofdhuid ermee stimuleren. De haren zelf zijn dood materiaal, daar minoxidil op aanbrengen is niet zo zinvol. Al is het zelden te vermijden dat er toch wat op het haar komt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2012, 11:49   #3690
juzizo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2011
Berichten: 23
Ik ben ongeveer 2 weken bezig met minoxidil van Kirkland. Nu krijg ik 30 minuten na het aanbrengen last van jeuk, niet heel ernstig maar af en toe een beetje irritant. Ook zie ik nu opeens stukjes wit huid (?) in me haren. Dit was allemaal niet zo op het begin. Is dit schadelijk? Of moet mijn huid er nog aan wennen.
juzizo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 22:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 16:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.