Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 februari 2010, 12:50   #1
Belle2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2010
Berichten: 15
plotseling haaruitval

Hallo allen,

sinds een aantal weken heb ik last van haaruitval, meer dan normaal het geval is. ik ben onlangs nog naar de kapper geweest maar van mn nieuwe kapsel is niets meer over ( volgens anderen zit het tussen mn oren maar ik zie het toch echt)
ik ben naar de kapper geweest en die wijdt het aan het feit dat ik in december keelontsteking heb gehad....ik heb bloed laten prikken en hier blijkt ook niets uit.
wat kan ik verder doen? maak ik me zorgen om niets?
Belle2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2010, 14:43   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik neem aan dat de kapper geen agressieve behandelingen heeft uitgevoerd (zoals permanenten of haarverven), waardoor de haren bij de wortel afgebroken zouden kunnen zijn.
Als je bij die keelontsteking medicijnen hebt geslikt die haaruitval als bijwerking hebben, is het mogelijk dat de haren een paar maanden later uitvallen, maar die haren komen wel weer terug, al heb je daarvoor erg veel geduld nodig.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2010, 16:47   #3
Belle2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2010
Berichten: 15
ik heb antibiotica geslikt.
ik maak me gewoon zorgen aangezien het echt veel haren zijn. heeft iemand een idee hoelang deze vorm van uitval duurt?
Belle2 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2010, 13:09   #4
Belle2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2010
Berichten: 15
de haaruitval gaat maar door!
ik begin momenteel radeloos te worden. ik had bloed gerpikt, maar mijn schildklier werkt schijnbaar prima. na lang aandringen heb ik toch een doorverwijzing gekregen naar een dermatoloog.
iedereen in mn omgeving verklaart me voor gek, wordt gek van mn "gezemel" over mn haar aangezien niemand het ziet. maar voor mij is het wel degelijk zichtbaar!
de wachttijd bij de dermatoloog is 4 weken, ik zit nu met mn kop vol wonderolie, hopend dat dit een beetje werkt.
als ik zo al jullie verhalen lees wordt ik zo bang, het overheerst mn leven compleet, maakt me radeloos en depressief.

andere kant is, ik heb geen kale plekken. ook bij mijn scheiding zie je weinig hoofdhuid. ik heb het idee dat het mijn hele hoofd beslaat. ook zit kaalheid niet in de familie.

stel, het is van de keelontsteking die ik heb gehad, hoelang duurt deze haaruitval dan? het is nu al vanaf begin januari en wordt steeds erger
Belle2 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2010, 21:02   #5
hannes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2009
Berichten: 31
Beste Belle2

Op welke momenten bemerk je de uitval? Onder de douche? als je er met je handen doorheen gaat? Op je kleding?
Het kan een telogeen effluvium zijn. Dit is een tijdelijke haaruitval en meestal diffuus (over het gehele hoofd). Moet je maar eens op googelen voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
4 weken wachten op een dermatoloog is inderdaad erg lang als je haar maar blijft uitvallen. Echter een schrale troost is dat een dermatoloog de uitval niet kan tegenhouden.
Ik hoop voor je dat de uitval snel stopt zodat het weer een beetje kan gaan groeien.

Liefs
Hannes
hannes is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2010, 21:22   #6
Belle2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2010
Berichten: 15
ik verlies continu haar. na het douchen, tijdens het douchen, als ik met mn handen door mn haar ga etc. ik draag het in een losse knip omdat anders mn rug er continu onder zit.

als ik voorzichtig door mn haar voel, op mn hoofdhuid, lijkt het alsof ik stoppeltjes voel maar weet het niet zeker, zal er morgen een vriendin naar laten kijken. misschien zijn het wel gewoon de haren die ik nog heb.
Belle2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2010, 09:01   #7
Belle2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2010
Berichten: 15
vraagje, stel, het is tijdelijke haaruitval, hoelang houdt dit dan aan? ik heb het idee dat ik nu al ruim 30% minder haar heb in verhouding tot een maand geleden..

ik heb nog nooit gehoord dat iemand na een keelontsteking zoveel haar heeft verloren/ uiteindelijk kaal werd.
Belle2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2010, 14:28   #8
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Dat van die 30% haarverlies zal wel meevallen. Het lijkt altijd veel erger dan het is, zeker als je er ook nog eens heel erg op gefixeerd bent. Maar dat neemt niet weg dat het heel vervelend en frustrerend is. Waarschijnlijk is het een tellogeen effluvium, dat je over hebt gehouden aan ziek zijn en een verminderde weerstand. Dat kan wel een paar maanden duren, maar wees gerust, dan ben echt nog niet kaal! Ook komt je haar daarna gewoon weer terug, al duurt dit wel een flink aantal maanden. Maar in de tussentijd kan het natuurlijk helemaal geen kwaad om naar de dermatoloog te gaan en vooral ook te zorgen dat je gezondheid weer op peil komt. Misschien wat extra vitamines slikken, veel groenten en fruit eten, rotzooi laten staan, bewegen en goed uitrusten?

Sterkte!
Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 16:51   #9
Belle2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2010
Berichten: 15
ik ben er misschien te veel op gefocussed maar mn haar is echt aanzienlijk minder. het model dat ik had is er compleet uit, er blijft een vlasje over...
ik ga er maar van uit dat het een tijdelijke vorm van haaruitval is en dat het uiteindelijk weer terug komt. het lezen van sommige verhalen op dit forum stelt me nou ok niet bepaald gerust. ik heb echt diepe respect voor degene, echt, ik zou niet weten wat ik zou doen als dit een chronisch iets zou zijn.

volgende week woensdag kan ik naar de dermatoloog, buiten de plaats aangezien er hier een wachtlijst is. ook gaat donderdag mn mirena eruit. hopen dat het wat oplevert. tot die tijd doorgaan met mn ijzer en vitamine b slikken en duimen dat het stopt.
Belle2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 10:38   #10
Belle2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2010
Berichten: 15
mn spiraaltje is er nu inmiddels uit, ik hoop dat mn haaruitval hiermee in verband staat...
woensdag kan ik naar de dermatoloog.

de haaruitval is nog steeds niet minder. hele trossen haal ik er eruit. en anderen in mn omgeving gaan het steeds vaker zien, ze merken op dat er iets anders is aan mn haar.
ik vraag me af, verlies je bij TE ook korte haren? de haren die ik verlies zijn namelijk niet alleen lang, maar er zitten ook korte tussen..
Belle2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2010, 23:53   #11
DunHaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 170
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belle2 Bekijk bericht
mn spiraaltje is er nu inmiddels uit, ik hoop dat mn haaruitval hiermee in verband staat...
woensdag kan ik naar de dermatoloog.

de haaruitval is nog steeds niet minder. hele trossen haal ik er eruit. en anderen in mn omgeving gaan het steeds vaker zien, ze merken op dat er iets anders is aan mn haar.
ik vraag me af, verlies je bij TE ook korte haren? de haren die ik verlies zijn namelijk niet alleen lang, maar er zitten ook korte tussen..
Ik verlies ook babyhaartjes en lange haren. Nog steeds niet weet ik of ik TE heb of AGA. Ik ga een second opinion vragen bij de dermatoloog.
DunHaar is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2010, 17:09   #12
Belle2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2010
Berichten: 15
morgen kan ik eindelijk bij de dermatoloog terecht

mn kapsel is compleet naar de hel, ik kan het alleen nog maar in een knip
Belle2 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2010, 17:26   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sterkte! We lezen later graag je verslag.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 20:13   #14
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Anders voorlopig aan de Dianepil?
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2010, 20:15   #15
Belle2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2010
Berichten: 15
vandaag dus bij de dermatoloog geweest en moet zeggen dat ik best gerust ben gesteld.
volgens hem heb ik een telogeen effluvium, die op zn retour is. hij deed de trektest ( OMG wat vond ik dat KUT!) maar er kwam volgens hem geen een haar los. hij checkte zelfs mn oksels.
dus, met deze info ga ik heel hard duimen dat ik snel geen haar meer verlies en dat de boel snel weer terug groeit.
volgende week ga ik naar de kapper om de boel wat bij te knippen en in model te maken.
Belle2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanzienlijk minder haaruitval door behandeling.....mijn verhaal CMariel Haarproblemen bij vrouwen 25 16 december 2009 11:00
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27
plotseling haaruitval Maaike18 Haarproblemen bij vrouwen 1 10 december 2004 22:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.