Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,75 gemiddeld. Weergave
Oud 11 januari 2012, 23:09   #676
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik gebruik nu al weer een tijdje minoxidil, en bij het aanbrengen komt de minoxidil eigenlijk nooit op ieder plekje op mijn hoofdhuid. Nu vraag ik me eigenlijk af hoe goed het eigenlijk werkt voor de plekken waar het niet terecht komt? Ik weet wel dat het zich zou moeten verspreiden, maar ik vraag me af hoeveel dat eigenlijk is. Kan iemand hier iets meer over vertellen?

En ik gebruik het maar 1x per dag, 1x is natuurlijk te weinig vanwege de half waarde tijd maar het past 's morgens gewoon niet in mijn planning omdat ik dan mijn haarweb topical aanbreng. Heeft minoxidil dan eigenlijk wel nut?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2012, 09:58   #677
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja, minoxidil heeft dan alsnog nut.
De helft van de dag (ofja in jouw geval nacht) is het nog steeds effectief.

Het verspreid zich vrij fors onder de huid, maak je daar maar niet teveel zorgen om.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2012, 14:36   #678
T.I.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 71
iemand ervaring met de site www.solutions4hairloss.com ?
T.I. is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2012, 18:02   #679
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Ik heb al flink gezocht maar ben helaas nog geen Nederlandse webshop (die vanuit Nederland levert) tegengekomen die Rogaine 5% foam levert. Minoxidilbestellen.com is er wel, maar de levering die ik van hen heb gekregen kwam vanuit Amerika. Kent iemand een webwinkel (of een fysieke winkel) waar Rogaine 5% snel geleverd kan worden?

80 euro is ook een boel, hopelijk gaat de 4 month supply ook echt 4 maanden mee.
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2012, 18:46   #680
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Iemand enig idee hoeveel minoxidil bij de apotheek kost? Ongeveer? Ik snap dat het veel duurder is dan kirkland of rogaine maar ik heb het erg snel nodig. Maakt de apotheek de 5% versie zelf of ligt het al klaar?

Als ze het zelf maken is het dan handig om er wat aan toe te voegen?
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2012, 19:42   #681
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Iemand enig idee hoeveel minoxidil bij de apotheek kost? Ongeveer? Ik snap dat het veel duurder is dan kirkland of rogaine maar ik heb het erg snel nodig. Maakt de apotheek de 5% versie zelf of ligt het al klaar?

Als ze het zelf maken is het dan handig om er wat aan toe te voegen?
5% minoxidil verkrijgen bij een Nederlandse apotheek kan alleen met recept. De 2% oplossing zal zo'n 35 euro zijn voor 100 ml.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2012, 19:52   #682
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Apothekers zijn DIEVEN! Heb altijd (bijna 20 jaar!) mijn minox bij de apotheek gehaald en DIK betaald ervoor. Ze maakte het (5%) altijd zelf en vragen nu voor 100 ml €80! Heb ooit Kirkland geprobeerd maar was niks, ik weet niet of het nou te vettig was en daardoor jeuk kreeg of wat? Nu heb ik ook Minox van een andere apotheek maar die heeft gewoon een bestelling geplaatst bij Fagron: €45 voor 100 ml. Is nog een boel geld maar heb er geen bijwerkingen van en nog altijd ongeveer de helft van wat ik altijd heb betaald. Dus dat is helaas het goedkoopste wat ik weet als je bij de apotheek haalt. Wel met recept natuurlijk.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2014, 15:23   #683
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Iemand ervaring met www.minoxidil-kopen.nl en biovea.com?

Laatst gewijzigd door themen; 16 april 2014 om 16:25
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2014, 12:04   #684
steventje
HaarWeb lid
 
steventje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2006
Berichten: 62
In Belgie bij apotheek rond de 40 euro voor minoxidil 5% en dan krijg je 3 flesjes van 60ml. Kom je 4 à 5 maand toe wat meevalt
steventje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2014, 21:26   #685
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steventje Bekijk bericht
In Belgie bij apotheek rond de 40 euro voor minoxidil 5% en dan krijg je 3 flesjes van 60ml. Kom je 4 à 5 maand toe wat meevalt
Via internet betaal je ongeveer 25 euro voor dezelfde hoeveelheid. Is daarmee een stuk goedkoper; maar is maar wat je voorkeur heeft.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2014, 11:38   #686
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Mijn dermatoloog heeft mij 2% minoxidil voorgeschreven maar blijkt nu voor vrouwen te zijn als ik het hier lees. Ik ga nu 5% bestellen of nanoxidil, ik ben er nog niet uit. Ik mag pas over 2 weken starten want heb juist een fue ondergaan.
Ik verkoop dus 3 ongeopende flacons van 60ml nog nieuw in de verpakking en bij de apotheek aangekocht. Doe mij een bod en ik stuur ze op (liefst binnen België)
IMG_20140925_112937.jpg

IMG_20140925_113004.jpg
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2014, 15:44   #687
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
2% kan ook door mannen gebruikt worden; het is gewoon wat minder sterk. Om te beginnen is het niet zo erg, je lichaam kan dan ook even wennen aan het nieuwe middel.

Misschien had dermatoloog een goede reden om je de 2% voor te schrijven, heb je dat hem of haar gevraagd? Je hebt geen hartproblemen of iets dergelijks?

Overigens is het voor mannen we vaak wel goed om inderdaad over te stappen naar 5% of inderdaad nanoxidil. Wanneer je last hebt van bijwerkingen is de 2% variant een optie.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2014, 16:17   #688
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Hier geen hartproblemen of iets dergelijks.
Weet niet waarom ze het voorgeschreven heeft maar ik denk dat ze geen 5% voorschrijft maar altijd 2%.
20 oktober moet ik er nog eens heen dan vraag ik het eens.
Nanoxidil lijkt op papier aanlokkelijk maar ik heb hier nog niet veel positiefs gelezen over resultaten.
Ik zal dan toch misschien beginnen met die 2% en dan overschakelen naar de 5%.
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2014, 23:02   #689
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
2% kan ook door mannen gebruikt worden; het is gewoon wat minder sterk. Om te beginnen is het niet zo erg, je lichaam kan dan ook even wennen aan het nieuwe middel.

Misschien had dermatoloog een goede reden om je de 2% voor te schrijven, heb je dat hem of haar gevraagd? Je hebt geen hartproblemen of iets dergelijks?

Overigens is het voor mannen we vaak wel goed om inderdaad over te stappen naar 5% of inderdaad nanoxidil. Wanneer je last hebt van bijwerkingen is de 2% variant een optie.
Als je hartproblemen hebt, mag je minox dan niet gebruiken ofz?
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2014, 10:45   #690
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drakenjager Bekijk bericht
Als je hartproblemen hebt, mag je minox dan niet gebruiken ofz?
Minoxidil heeft een zeer kleine kans op bijwerkingen met het hart, met name je bloeddruk. Indien je hartproblemen hebt is het sterk aan te raden eerst te overleggen met je huisarts voordat je met minoxidil begint (is sowieso altijd beter om dit eerst te doen).

Er zijn duizenden mensen met hartproblemen die dit middel zonder probleem gebruiken; maar jij wilt niet degene zijn waarbij het mis gaat omdat je minoxidil gebruikt
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[fluridil] Hoe kom ik eraan? klaas Medicijnen/haargroeimiddelen 82 31 maart 2014 11:47
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
hoe begin je eraan? sem Haarwerken 27 13 oktober 2004 15:37
Fina onderschept! hoe kom ik eraan? haardos Medicijnen/haargroeimiddelen 0 5 juli 2004 20:49
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.