Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 maart 2009, 20:30   #1
Wimpiewim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 2
Advies haarproblemen

Hoi allemaal! Ik ben 23 en ik merk dat ik wat haarproblemen begin te krijgen. Mijn inhammen beginnen groter te worden en ik merk dat er steeds minder (en dunner) haar groeit bij mijn kruin.

Een half jaartje terug las ik op Internet over behandelingsmiddelen tegen kaalheid (Rograin) en ging ik dus naar de huisarts om hierover na te vragen. Gesprek ging ongeveer zo:

Ik: “Ik merk dat ik kaal begin te worden en heb op internet gelezen over behandelingsmiddelen tegen kaalheid”
Huisarts: “Nee, die bestaan niet. Het is niet wetenschappelijk bewezen dat ze werken.”
Ik: ”okay…”

Ik kwam dus terug van de huisarts zonder wijzer te zijn geworden. Laatst zocht ik weer op internet informatie over haaruitval en kwam dus op dit forum terecht. Kunnen jullie mij misschien advies geven wat ik nu moet doen? Moet ik teruggaan naar de huisarts en eventueel vragen of ik doorverwezen kan worden naar de dermatoloog, of zal ik gewoon zelf bij de apotheek behandelingsmiddelen moeten kopen?
Wimpiewim is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2009, 20:53   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Wimpiewim,

Wat een waardeloze huisarts! Er bestaan wel degelijk wetenschappelijk bewezen haargroeimiddelen!
Als je geen te lage bloeddruk hebt en geen hartaandoening, kun je starten met minoxidil, waarvan je al na 2-4 maanden zichtbaar resultaat kunt verwachten.
Ik zou je wel willen aanraden om minoxidil-topical zonder propyleenglycol te nemen, want die stof kan jeuk/huidirritatie veroorzaken. Dus: nr. 540 van minoxidil.com of Rogaine Foam (via rogaine.nl of goedkoper via ebay) Het wordt gezien als cosmetisch middel en daarom niet vergoed door de verzekering.

Mocht je na een jaar niet tevreden zijn, dan kun je er finasteride bij gaan gebruiken.
Tegelijkertijd starten met beide medicijnen, vind ik niet verstandig, omdat je dan niet weet welke werking of bijwerking aan welk middel moet worden toegeschreven.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2009, 20:58   #3
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik zou hem nog eens bezoeken en wat informatie door de strot douwen. Door die knakker heb je al een half jaar verspild.

Dat is mijn advies.

norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2009, 23:27   #4
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Toen ik naar de huisarts was gegaan vanwege mijn echt pijnlijke inflammation kreeg ik ook te horen dat ze er nog nooit van had gehoord. Vervolgens leek het net of ze wilde zeggen dat ik het niet had. Dat is best kut als je dan tegenover je arts staat terwijl je kop gewoon echt pijn doet...

Nu snap ik ook wel dat huisartsen lang niet alles kunnen weten, dus dat ze die inflammation niet kende.. ach... Maar dat jouw huisarts niet wil spreken over mogelijke hulpmiddelen is echt idioot. Ik zou als ik jou was nog een afspraak maken met een huisarts (desnoods een andere) en inderdaad de informatie voor zijn neus schuiven. Anders doorverwijzing vragen naar een dermatoloog.

Je kunt altijd nog vrij veilig beginnen aan minox, als je bloeddruk geen probleemfactor is (en je zeker weet dat je last hebt van erfelijke kaalheid!).
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2009, 09:43   #5
Wimpiewim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2009
Berichten: 2
Nadat ik hier een beetje had rondgekeken had ik ook zo'n idee dat mijn huisarts toch gewoon echt niet gelijk had. Wel een beetje stom, zo een half jaartje verspilt.
Maar goed, ik probeer dan wel minoxidil-topical zonder propyleenglycol van rogaine.nl te bestellen. Voor zover ik het weet heb ik geen lage bloeddruk en ook geen hartaandoeningen, dus dat zal geen probleem zijn. Ik laat over een paar maandjes wel horen hoe het gegaan is dan
Wimpiewim is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moderator Haarproblemen bij Vrouwen gezocht Webmaster Haarproblemen bij vrouwen 12 11 januari 2018 02:41
advies gevraagd kel123 Haarwerken 18 28 februari 2009 03:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.