Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2007, 13:30   #1
kkk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Berichten: 1
hoofdhuid verven om kale plekken te camoufleren??

Hallo,

ik heb al redelijke inhammen en en op mijn achterhoofd begin ik ook kaal te worden (gebruik langer dan een half jaar propecia)

Ik heb mijn haar gemillimeterd en dat ziet er een stuk beter uit, maar toch zie je mijn hoofdhuid er erg doorheen. Nu wil ik eigenlijk dat de kale plekken niet zo opvallen, dus zat ik te denken om mijn haar+hoofdhuid te verfen..

Heeft iemand hier ervaringen mee, en denken jullie dat dit slecht is voor de hoofdhuid(irritaties etc.)? of weet iemand nog een andere oplossing voor mijn probleem?


alvast bedankt!
kkk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2007, 14:27   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij gemillimeterd haar zie je de hoofdhuid nog veel eerder, want bij langer haar kun je kalende plekjes nog camoufleren.
Gebruik van haarverf is niet aan te raden; die is veel te agressief.
Je kunt wel met Couvré-pasta de hoofdhuid bij kleuren: heel dunnetjes opbrengen op de hoofdhuid en tussen de haren verder verspreiden. Vervolgens Toppik-vezeltjes strooien, kan ook nog. Alhoewel dit met langer haar een mooier resultaat geeft. Over die produkten is al veel geschreven op dit forum, dus gebruik de Zoek-functie maar.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 12:21   #3
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kkk Bekijk bericht
Hallo,

ik heb al redelijke inhammen en en op mijn achterhoofd begin ik ook kaal te worden (gebruik langer dan een half jaar propecia)

Ik heb mijn haar gemillimeterd en dat ziet er een stuk beter uit, maar toch zie je mijn hoofdhuid er erg doorheen. Nu wil ik eigenlijk dat de kale plekken niet zo opvallen, dus zat ik te denken om mijn haar+hoofdhuid te verfen..

Heeft iemand hier ervaringen mee, en denken jullie dat dit slecht is voor de hoofdhuid(irritaties etc.)? of weet iemand nog een andere oplossing voor mijn probleem?


alvast bedankt!
Als je heel kort haar hebt, zijn kale plekken geen ontsierend probleem voor veel andere mensen. Je kunt je hoofdhuid veilig bruiner maken met een zelfbruinende crème met dihydroxyaceton (DHA). Maar dat moet je wel twee keer per week aanbrengen.

Gemillimeterd haar kun je moeilijk verven, omdat je daarbij snel uitgroei ziet. Je kunt wel overwegen om je hoofdhaar helemaal kaal te scheren met een scheermesje.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 12:25   #4
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je kunt wel met Couvré-pasta de hoofdhuid bij kleuren: heel dunnetjes opbrengen op de hoofdhuid en tussen de haren verder verspreiden. Vervolgens Toppik-vezeltjes strooien, kan ook nog. Alhoewel dit met langer haar een mooier resultaat geeft. Over die produkten is al veel geschreven op dit forum, dus gebruik de Zoek-functie maar.
Kun je Toppik-vezeltjes misschien ook vastplakken aan de hoofdhuid met Couvré-pasta of met een ander product?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 12:29   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Kun je Toppik-vezeltjes misschien ook vastplakken aan de hoofdhuid met Couvré-pasta of met een ander product?
Ik heb mijn haar ook gemillimeterd en heb me in de tattoowereld gestort dit jaar. Eerst bij een gewone tattoo shop en afgelopen vrijdag bij een salon die fijnere naalden en betere kleuren gebruikte...

Misschien ook een idee voor jou?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 20:29   #6
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Ik heb mijn haar ook gemillimeterd en heb me in de tattoowereld gestort dit jaar. Eerst bij een gewone tattoo shop en afgelopen vrijdag bij een salon die fijnere naalden en betere kleuren gebruikte...

Misschien ook een idee voor jou?
Ik ben bang dat die tatouages er nooit meer helemaal afgaan.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2010, 21:18   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Ik ben bang dat die tatouages er nooit meer helemaal afgaan.
Dat klopt!

Maar de meesten hier willen juist 'haar' dat nooit meer zal uitvallen...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2010, 20:52   #8
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je kunt wel met Couvré-pasta de hoofdhuid bij kleuren: heel dunnetjes opbrengen op de hoofdhuid en tussen de haren verder verspreiden. Vervolgens Toppik-vezeltjes strooien, kan ook nog. Alhoewel dit met langer haar een mooier resultaat geeft.
Wat is het verschil tussen Couvré en een gewone 'afveegbare' bruinende crème, zoals foundation? En hoeveel ml zit er in een tube Couvré? Want zo'n tube is duur, zag ik op zo'n website. Bestaat er ook een afveegbare bruinende crème die er mat uitziet?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2010, 00:01   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Couvré zit in een tube die iets kleiner is dan een tube tandpasta en je hebt er heel weinig van nodig.
Foundation in diepdonkerbruin of zwart heb ik nog nooit gezien.
Je kunt ook bij een drogist als Etos zo'n klein doosje oogschaduw in de juiste tint proberen te vinden; dat is er ook vaak in matte kleuren en je mag uit de test-exemplaren een beetje op je hand smeren om uit te proberen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2010, 01:02   #10
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Couvré zit in een tube die iets kleiner is dan een tube tandpasta en je hebt er heel weinig van nodig.
Foundation in diepdonkerbruin of zwart heb ik nog nooit gezien.
Je kunt ook bij een drogist als Etos zo'n klein doosje oogschaduw in de juiste tint proberen te vinden; dat is er ook vaak in matte kleuren en je mag uit de test-exemplaren een beetje op je hand smeren om uit te proberen.
Bedankt, zou er geen donkere foundation te koop zijn voor negerinnen? Misschien bij een afro-kapper? Of bij een Surinaamse winkel?

Is Couvré donkerbruin en mat?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2010, 11:52   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Waar negerinnen hun foundation vandaan moeten halen, weet ik niet.

Couvré is te krijgen in diepdonkerbruin/bijna zwart en is mat.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2010, 17:05   #12
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Couvré zit in een tube die iets kleiner is dan een tube tandpasta en je hebt er heel weinig van nodig.
Foundation in diepdonkerbruin of zwart heb ik nog nooit gezien.
Je kunt ook bij een drogist als Etos zo'n klein doosje oogschaduw in de juiste tint proberen te vinden; dat is er ook vaak in matte kleuren en je mag uit de test-exemplaren een beetje op je hand smeren om uit te proberen.
Mischien bestaat er ook wel een matte lipstick in bruin waarmee je kale plekken kunt camufleren? Foundation, oogschaduw en lipstick zijn misschien makkelijk te verkrijgen in allerlei kleuren en zijn mogelijk goedkoper dan camouflageproducten zoals Couvré en Dermmatch.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2010, 17:45   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Oogschaduw in poedervorm is prima en niet vettig zoals lipstick.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2010, 19:43   #14
isabelle33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 maart 2010
Locatie: Noordwijk ZH
Berichten: 77
Geslacht:
even tussendoor...'christian' wenkbrauw poeder is er in 12 verschillende bruin tot zwart tinten, is mat, niet vet, maar blijft wel tot 24 uur zitten!
Ik gebruik het heel veel! Top spul! 25 euro dacht ik dat het kost, bij iedere parfumerie te koop.
__________________
Beauty Care Nederland

Instituut voor medische pigmentatie.
Litteken camouflage, Micro Hair Pigmentation e.a.

info@beautycarenederland.nl

http://www.beautycarenederland.nl
isabelle33 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2010, 23:44   #15
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Oogschaduw in poedervorm is prima en niet vettig zoals lipstick.
Zou bruine oogschaduw meer geschikt zijn voor camouflage van een kale plek op de schedel dan bruin gezichtspoeder dat je vastplakt met haargel of door er een gewone dagcrème onder te smeren?

Het nadeel van oogschaduw kan namelijk zijn dat het soms wat glanst. Maar de voordelen van oogschaduw zijn dat het plakt en er toch niet vet uitziet.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kale plekken camoufleren met afgeknipt haar en huidlijm theo sluis Camouflage 6 27 mei 2010 14:48
aga: ook met kale plekken? barbaravr Haarproblemen bij vrouwen 12 2 februari 2008 22:17
Tip om dunne/kalende plekken te camoufleren: Madelief TTM - Algemeen 14 9 februari 2005 23:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.