Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2008, 18:27   #1
Janklaassen28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 38
Haar kort en nu kaler!?

Ik heb een tijdje geleden mijn haar gemilimeterd (5-6mm). Hiervoor werd ik al een beetje kaler op mijn kruin (maar het viel zelden iemand op) en ik gebruikte 1x per dag een beetje minoxidil sinds een half jaar.

Nu heb ik het dus kort geschoren en het leek wel ineens een stuk kaler.Inmiddels is de lengte weer hard op weg richting het oude niveau (is nu 2-3cm) maar nog steeds lijkt het veel kaler dan ervoor en het valt nu ook stuk meer mensen op.

Nou lijkt het mij sterk dat het kaler is geworden van het kort scheren maar toch lijkt het zo. Of duurt het op plekken waar het dunner word gewoon langer voor het haar de oude dikte terug heeft?
Ik ben sindsdien ook maar fina gaan gebruiken (heb ik er tenminste alles aan gedaan). En sinds ik het heel kort gedaan heb, heb ik ook het aantal keren minoxidil van 1 naar 2 keer per dag verhoogd (kan het dan shedding zijn waardoor het nu kaler is)

Enige voordeel is dat kort haar me ook goed staat dus in het uiterste geval dan maar weer alles kort. Hoop toch alleen het nog een tijdje langer te kunnen houden.
Janklaassen28 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2008, 18:45   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Door je haar te milimeteren zul je het kaal worden echt niet hebben versneld. Wat wel kan is dat de haren bij je kruin en inhammen al enigszins zijn aangetast en dat ze daardoor langzamer en dunner uitgroeien dan het niet aangetaste haar, waardoor het contrast nu wat groter lijkt.

Wat ook meespeelt is dat je zelf en de mensen om je heen meer op je haar zijn gaan letten juist omdat je het zo kort hebt gewiekt.

Wat verder kan is een shedding door het gebruik van finasteride. Dat zou met een aantal maanden weer helemaal goed moeten gaan komen.

Of je verhoogde minoxidilgebruik nog tot een shedding heeft geleid weet ik niet, maar het lijkt me veel minder waarschijnlijk. Wat ook nog kan, maar nog weer minder waarschijnlijk is, is dat je AGA om onduidelijke redenen ineens is versneld.

Je hebt zoveel dingen ineens gedaan (milimeteren, fina gebruiken, minoxidilgebruik verdubbelen), dat het onmogelijk is om met enige zekerheid de oorzaak te achterhalen.

Mijn gevoel zegt dat je gewoon nog een half jaar door moet gaan met wat je nu doet, zolang je tenminste geen negatieve bijwerkingen ondervindt. Laat je haar -als je het toch weer langer wilt- gewoon rustig langer groeien, maar ga tussentijds wel regelmatig naar de kapper om vooral opzij en van achter de boel een beetje te laten knippen. Daar groeit het waarschijnlijk sneller en door vaker te knippen verminder je het contrast met bovenop (evenwicht).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 20:57   #3
Janklaassen28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 38
Bedankt voor je reactie.

Ik heb vandaag nog eens goed gekeken maar het is niet zomaar minder maar echt 50% minder haar dan dat er zat voor het kort ging. Dat het gewoon is uitgevallen lijkt me sterk. Dan zou ik in 2 maanden tijd 50% haar moeten zijn kwijt geraakt en dit terwijl het de 6 maanden ervoor nauwelijks minder werd en ik al 6 maanden aan de minoxidil zat. Bovendien vind ik nooit haren in bed of het doucheputje en haal ik mijn handen door mijn haar dan zit er zelden een haar aan.

Dat het door shedding van fina komt dat kan niet want dat slik ik pas 12 dagen. Wel zie ik ook dat de haren die er nog op staan allemaal erg licht van kleur zijn en ook erg dun (niet zoals de haren op andere plekken donker bruin en dik).
Janklaassen28 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haar kort scheren na FUE Picard Chirurgische behandelingen 12 11 april 2011 19:07
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Vettig hoofdhuid en lang haar versus kort haar en constant wassen ycelik Overige (haar)discussies - Algemeen 4 22 augustus 2005 00:16
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.