Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2010, 18:04   #1
fleurxx
Banned user
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 1
nieuw hier, kaal plekje ontdekt...

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en lees al jullie verhalen en kom nu tot het besef dat ik altijd blij heb moeten zijn met mijn haar. Ik zat altijd te klagen dat het nooit zat en dat ik de kleur nooit mooi vond (welke kleur het ook was). En nu denk ik: wat zat ik te zeuren zeg...
Ik heb het drie weken geleden helemaal kort laten knippen (a al Mia Farrow). En hoewel ik het kort heel leuk vond, ondekte ik meteen een kalend plekje boven op mijn hoofd. Of het er al lang zit weet ik niet, maar omdat mijn haar nu zo kort is, valt het heel erg op. Het zit op een nare plek, want krijg de plek niet goed bedekt met mijn korte haar. Ik hoop dat de plek (nu ongeveer een euro munt) niet groter gaat worden en dat ik er niet meer plekken bij krijg zodat ik het kan bedekken als mijn haar weer groeit, maar ik ben wel erg geschrokken..En nog steeds een beetje van slag bij de ontdekking ervan. Ik ben 29 jaar, leef heel gezond en heb weinig stress.

Ik ben ermee naar de huisarts gegaan en die deed er een beetje laconiek over, omdat het maar 1 plekje is. De dermatoloog heeft een hormoonzalf meegegeven, maar dacht in eerste instantie aan eczeem, omdat er nog wel wat dunne haartjes opzitten. Daar komt hij nu van terug, omdat het plekje steeds kalender lijkt te worden. Het was ook wel beetje ontstoken op die plek, kennen jullie dat?

Ik doe er nu wat oogschaduw op, zodat je op die plek niet zo op mijn hoofd kijkt, maar weet niet of dat wel zo goed is voor je hoofdhuid. Kennen jullie nog andere cammouflage-tips om plekken te bedekken? Ik hoop het.

Ik moet vrijdag weer naar de dermatoloog. Hij wilde zien hoe het er nu uitzag. Ik ben benieuwd of hij me nog iets nieuws gaat vertellen. Ik sta er wel versteld van dat huisartsen en dermatologen er zo laconiek over doen...

Heel veel groetjes van Fleur
fleurxx is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2010, 09:49   #2
papatata
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2010
Berichten: 8
Hey fleur,

Meestal ondekt de kapper de plekken op je hoofd.
Ik kreeg ook een plekje van ong 0.5 cm na 2 maanden had ik veel haaruitval dus besloot me hoofd kaal te scheren en toen kwam het, me hoofd leek wel een voetbal.
ben nu 4 jaar verder en heb al me haren weer terug gehad dus wees positief het komt wel terug.
papatata is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2010, 15:30   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Fleur,
Oogschaduw kan zelfs geen kwaad voor de tere huid van oogleden, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ook is er bij oogschaduw heel veel keuze in kleuren, zodat je de goede kleur vrij makkelijk kunt vinden (of 2 kleuren mengen).
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kaal plekje bully AA - Algemeen 1 16 november 2003 20:50
kaal plekje bully AGA - Algemeen 0 4 november 2003 23:00
hallo ik ben nieuw hier carin39 TTM - Algemeen 5 17 september 2002 23:03
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45
kaal plekje bully AGA - Algemeen 1 18 april 2002 18:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.