Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 september 2010, 10:44   #46
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Vandaar dat ik zelf een HT altijd helemaal achteraan plaats in het rijtjes van actie dat je moet willen ondernemen. Nummer 1 met stip is 'accepteren', op nummer 2 zet ik 'smeren', op nummer 3 'slikken' en op '4' pas een HT.
AnthonieH, je bedoelt met accepteren, dat je accepteert dat AGA je overkomt? Of bedoel je de bewustwording van je ijdelheid en daardoor kwetsbaarheid? Wat accepteer je eigenlijk precies als je je er tegen verzet?

Mijn mening is, dat als je 1 in volle overgave doet, dat je 2,3 en 4 namelijk helemaal niet hoeft uit te voeren. 2, 3 en 4 is in mijn ogen gewoon het weglopen/uitstellen/verzetten ten opzichte van 1: acceptatie.

Maar hey! Dat is ook maar een mening
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 12:22   #47
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
Norwood er zijn vast vele waarvan ht niet goed verlopen maar hier hoor je niet echt veel over .Ik denk dat vele hoge verwachtingen soms ook gecreeerd worden door klinieks zelf .IK zet soms vraagtekens bij de oprechtheid van sommige klinieken .BIJ mijn eerste ht werd mij ook dingen verteld om later te horen dat het toch echt anders is.Ik vindt het harstikke mooi dat het bij jouw goed gekomen is en het resultaat mag er zijn ,maar hou er rekening mee dat dat het voor sommige minder goed heeft uit gepakt en dat ze toch echt geen miscalculatie hebben gemaakt.Uit eindelijk is het bij jouw goed gekomen Norwood maar als dit nu niet het geval was geweest?
is niet waar sneu. Mijn 1e ht was allerminst een succes zoals je weet en heb een 2e moeten doen. Dat was niet volgens plan. Ik zei al dat je over de ingreep zelf geen invloed hebt. Maar andere zaken soms wel. Hoe kaal ben ik? Wat kan ik verwachten? Hoe stabiel is de situatie nu? Ben ik bereid medicatie te slikken? Kan ik financieel de dingen aan?Die zaken heb ik bekeken en ben het pad ingeslagen en afgemaakt. Het ging allerminst over rozen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 12:24   #48
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
AnthonieH, je bedoelt met accepteren, dat je accepteert dat AGA je overkomt? Of bedoel je de bewustwording van je ijdelheid en daardoor kwetsbaarheid? Wat accepteer je eigenlijk precies als je je er tegen verzet?

Mijn mening is, dat als je 1 in volle overgave doet, dat je 2,3 en 4 namelijk helemaal niet hoeft uit te voeren. 2, 3 en 4 is in mijn ogen gewoon het weglopen/uitstellen/verzetten ten opzichte van 1: acceptatie.

Maar hey! Dat is ook maar een mening
Ik bedoel het precies als jij. Accepteren dat je kaler wordt en niet grijpen naar medicijnen. Dat is de koninklijke weg. Uiteindelijk ben je meer dan alleen maar iemand met een (uitdunnende) haardos. Ik loop inderdaad weg van het probleem.

Maar tegelijkertijd heb ik de middelen om het niet te hoeven accepteren en dat geeft me een mate van controle waar ik uiteindelijk veel meer zelfvertrouwen uit put dan wanneer ik in een hoekje medelijden met mezelf ga zitten hebben. Ik ben niet sterk genoeg om het te kunnen accepteren, maar ik ben wel sterk genoeg om te kunnen strijden.

Ik zie acceptatie dus als teken van kracht. Maar vol de strijd aanbinden zie ik niet als alleen maar een teken van zwakte. Ik zie zwakte eerder bij mensen die weifelen, twijfelen en zich door allerlei angsten laten remmen om daadwerkelijk in actie te komen. Hun overkomt het kaler worden. Geen strijd, geen acceptatie. Werk aan je zelfbeeld, zoek psychologische hulp, slik feel-good natuurlijke producten of bind de strijd aan met serieuze middelen. Ik doe het eerste en het laatste.

Maar dit alles is mijn heel persoonlijke mening, dus ik hoop niet dat iemand zich in negatieve zin voelt aangesproken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 16:53   #49
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik denk dat je het mooi uitlegt, Kyzl. Feitelijk maak je duidelijk dat men niet in een aanval van 'paniek' een FUE moet nemen. Of in ieder geval dat FUE als dé oplossing zien heel gevaarlijk is. Je moet inderdaad altijd beseffen dat kaalworden een proces is, zowel lichamelijk als geestelijk. En dat je een plan moet hebben voor de rest van je leven.

Vandaar dat ik zelf een HT altijd helemaal achteraan plaats in het rijtjes van actie dat je moet willen ondernemen. Nummer 1 met stip is 'accepteren', op nummer 2 zet ik 'smeren', op nummer 3 'slikken' en op '4' pas een HT.

Er zijn trouwens veel manieren waarop je mentaal kunt reageren. Dat is heel persoonsafhankelijk. Sommigen krijgen juist rust uit de wetenschap dat ze er aan doen wat ze mogelijkerwijs kunnen doen. En anderen, zoals jij, worden zich juist extra bewust van hun strijd. Soms zie je ook verschuivingen. Zo kan de rust ertoe leiden dat sommigen uiteindelijk toch kaler worden gewoon maar accepteren. Vaak helpt de stap naar natuurlijke middelen daarbij. Die werken niet echt, maar ze geven je wel een beter gevoel dan wanneer je met medicijnen in de weer gaat.

Ik hoop in ieder geval dat jij ook een manier vindt om die rust te krijgen.
Hmm hier zit wat in .Tes te meer besef ik dat ik ook een probleem heb .Ik had mijn kaalheid geaccepteerd maar leuk vond ik het niet .Dus heb ik na lang overwegen er besloten toch wat mee te doen .Nu begint bij mij de ergenis dat als je in de spiegel weer kijkt of in winkelcentrums in etalage ruiten je een soort zwarte gloed ziet en/ of een paar zwarte sprietjes .In ieder geval het cosmetisch effect is niet wat mij is voorgespiegeld .Dus mijn ergenis/complex is weer opnieuw begonnen ,want je begint je te ergeren aan wat er nu wel zit waar je voorheen eigenlijk geen last meer van had .Je ging voor de spiegel staan en je wist dat je kaal was maar nu sta je ervoor en je ergert je aan dat gene wat je nu ziet en vooral bij zonlicht .Dit is dus het psychologische effect?
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 16:58   #50
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
is niet waar sneu. Mijn 1e ht was allerminst een succes zoals je weet en heb een 2e moeten doen. Dat was niet volgens plan. Ik zei al dat je over de ingreep zelf geen invloed hebt. Maar andere zaken soms wel. Hoe kaal ben ik? Wat kan ik verwachten? Hoe stabiel is de situatie nu? Ben ik bereid medicatie te slikken? Kan ik financieel de dingen aan?Die zaken heb ik bekeken en ben het pad ingeslagen en afgemaakt. Het ging allerminst over rozen.
Bij mij is zeer zeker besproken wat ik kon verwachten !!Naar aanleiding hiervan heb ik ook de knoop doorgehakt .Moet je naderhand niet bij mij aankomen met het verhaal ja maar u heeft dun haar ,ja maar zoveel grafts heeft u nu ook weer niet gehad etc.,etc .
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 18:01   #51
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneu Bekijk bericht
Hmm hier zit wat in .Tes te meer besef ik dat ik ook een probleem heb .Ik had mijn kaalheid geaccepteerd maar leuk vond ik het niet .Dus heb ik na lang overwegen er besloten toch wat mee te doen .Nu begint bij mij de ergenis dat als je in de spiegel weer kijkt of in winkelcentrums in etalage ruiten je een soort zwarte gloed ziet en/ of een paar zwarte sprietjes .In ieder geval het cosmetisch effect is niet wat mij is voorgespiegeld .Dus mijn ergenis/complex is weer opnieuw begonnen ,want je begint je te ergeren aan wat er nu wel zit waar je voorheen eigenlijk geen last meer van had .Je ging voor de spiegel staan en je wist dat je kaal was maar nu sta je ervoor en je ergert je aan dat gene wat je nu ziet en vooral bij zonlicht .Dit is dus het psychologische effect?
Ik denk dat jouw situatie op die van Kyzl lijkt inderdaad. Het resultaat voldoet niet (meer) aan je verwachtingen en nu krijg je het gevoel dat je beter af zou zijn geweest als je helemaal geen HT genomen zou hebben. In plaats van te zien wat je wel hebt bereikt zie je nu wat je niet hebt bereikt.

Feitelijk heb je nu dan ook twee opties. Als je meent echt klaar te zijn om je kaalheid te accepteren, dan kun je zoals Kyzl of zoals Feniks voor hem beslissen om de transplantatie ongedaan te laten maken. Of je zet door en neemt nog een FUE om het resultaat meer aan je verwachtingen te laten voldoen ... met als risico dat het weer tegenvalt.

Er is natuurlijk een derde optie. Milimeter de hele boel, dan valt het vast een stuk minder op allemaal.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 19:31   #52
Kaal of Kammen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2010
Berichten: 112
Ik heb begrepen dat je bij een fue waarbij ze een punch gebruiken met een diameter van 0,75 je de stipjes bij een geshoren hoofd niet meer kunt waarnemen. Als je wordt behandeld met een punch van 1.0 mm of groter dan valt het natuurlijk wel op.

Gr.
Kaal of Kammen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2010, 20:19   #53
kyzl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 167
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal of Kammen Bekijk bericht
Ik heb begrepen dat je bij een fue waarbij ze een punch gebruiken met een diameter van 0,75 je de stipjes bij een geshoren hoofd niet meer kunt waarnemen. Als je wordt behandeld met een punch van 1.0 mm of groter dan valt het natuurlijk wel op.

Gr.
Als dat klopt dan heb ik waarschijnlijk gewoon de pech gehad van met 1.0mm of groter behandeld te zijn geweest. Ik zal dit eens navragen. Ik dacht dat de diameter van de punch bepaald werd door de dikte van het haar en dat het instrumentarium al op zijn limieten zat qua diamater. Mogelijks is er daar dus de laatste 5 jaar toch nog een evolutie in geweest..
__________________
Regime
Topical:
Ochtend
- Nizoral shampoo 1 x per week
- Minoxidil 5% + ASC-J9
Avond
- Minoxidil 5% + ASC-J9

Laatst gewijzigd door kyzl; 14 september 2010 om 20:21
kyzl is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
reparatie, verwijderen grafts


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
E-mail conversatie met HT klinieken kloete Chirurgische behandelingen 1 31 maart 2005 10:27
FUE of Laser? Not bald yet Chirurgische behandelingen 2 28 januari 2005 19:19
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Haarimplantaat ongedaan maken...iemand ervaring? jan met de pet Chirurgische behandelingen 7 24 augustus 2004 04:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.