Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 september 2010, 22:09   #1
chriscross
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2010
Berichten: 1
wat is wijs om te doen

Hoi beste leden van dit forum,

Ik heb net als jullie een haarprobleem, ik ben nu 36 jaar ik had vroeger best veel haar en in de loop van de tijd is dit aanzienlijk minder geworden, midden op mijn voorhoofd begint het minder te worden. Ik las dat haartransplantatie erg duur is, kan de zorgverzekeraar dit vergoeden ? Verder wat is de beste kliniek voor mij ? Graag wil ik meer info hebben of een consult vragen. Is het verstandig om ook de huisarts te consulteren voor advies. Aub geen moeilijke termen of zaken ik hou het graag duidelijk voor mijzelf ik ben maar een gewone jongen.
chriscross is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2010, 22:58   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Nee, je verzekering vergoed niks. Je huisarts zal je niet goed van advies kunnen dienen omdat het een puur cosmetische ingreep betreft. En de beste kliniek bestaat niet, je zult je goed moeten informeren (dat kan hier) en vervolgens eens op consult gaan.

Verdiep je eerst in de methode die je wil kiezen en vervolgens in de klinieken die die methode aanbieden. Ook over klinieken is hier veel informatie.

Informatie kun je ook actief zoeken, we kunnen je niet alles in hapklare brokken aanreiken. Je zult zelf wat moeite moeten doen, al is het maar het formuleren van duidelijke vragen en wensen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2010, 20:15   #3
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Je kan ook on-line een consult krijgen d.m.v. goede foto's. Dit is uiteraard niet te vergelijken met een echt consult door een arts.

Ik ben zelf eerst bij twee klinieken op bezoek geweest, het advies wat ze gaven was echter niet gelijk.
Omdat ze bij de eerste kliniek tijdens het gratis gesprek op het oog mijn haarsituatie beoordeelden, en bij de andere de arts zelf met apparatuur die je mag verwachten, heb ik voor de laatste gekozen. Dit consult kostte me 50 euro, maar dit was het meer dan waard.

Nadat ik mijn besluit had genomen ben ik met de voorgeschreven medicatie naar mijn huisarts gegaan, hij was het eens met het gekregen advies en heeft een recept geschreven voor de finasteride. (het ziet er naar uit dat de verzekering dit gaat vergoeden)
Het geeft me ook een goed gevoel dat mijn huisarts op de hoogte is.

Het is een investering in je leven, en ik weet niets wat nog belangrijker is dan dat.
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2010, 15:36   #4
Systemhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2007
Berichten: 6
Inderdaad, zoveel mogelijk informatie vergaren en dat kan op dit uitstekende forum. Hier zijn inmiddels veel ervaringen beschreven over de behandelingen en de diverse klinieken. Zoals je zal gaan merken, springen er een aantal klinieken voor wat betreft kwaliteit eruit.
Systemhair is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Al mijn lichaamshaar valt uit op me 16e wat moet ik doen? JaRule17 Overige (haar)discussies - Algemeen 26 30 oktober 2009 00:43
Help! Moii. Hirsutisme - Behandelingen 91 30 maart 2009 15:45
Wat te doen? T.I. AGA - Algemeen 9 19 november 2008 00:46
wat doen jullie met de haren die jullie trekken eva2001 TTM - Algemeen 6 3 oktober 2006 13:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.