Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 februari 2011, 14:31   #1
Martijn-76
HaarWeb lid
 
Martijn-76's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2011
Berichten: 4
Over van fina > minoxidil (gebruikerservaringen?)

Hallo,

Ik heb me formeel nog niet voorgesteld, maar lees al een tijdje mee. Mijn naam is Martijn, 34 jaar en 't verloop en status m.b.t. mijn haaruitval is als volgt samen te vatten:

-Eind NW1 (start 06-2007)
-Stabiel/zeer vertraagde uitval (01-2008 tot 11-2010)
-Ineens weer uitval en haar in versneld tempo in zijn geheel dunner geworden; op naar NW2/A... (01-2011)

Omdat mijn haar, ondanks gebruik fina, ineens weer zo enorm uitvalt heb ik even besloten met de fina te stoppen (nu 3 weken). Mijn conclusie ?? is dat de fina z'n werk niet meer helemaal doet, of zijn er soms tijdelijke dipjes is jullie ervaring? Niet alleen gaat er een wereld voor mij open op 't gebied van libido (echt, wist niet dat het zo onderdrukt was) maar ook voel ik 'n lichte 'psychische ontlading' omdat ik geen medicijnen meer gebruik die met mijn hormoonhuishouding klooien, hoe miniem misschien ook... En ergens ben ik wel benieuwd in hoeverre fina nu echt iets gedaan heeft, maar dat is alleen gissen helaas.

Maar klaar om kaal te worden ben ik nu ook weer niet, dus zoek ik een redelijk alternatief. Is het gebruik van minoxidil na fina effectief genoeg is jullie ervaring, m.a.w. stabiliseert minoxidil (als het bij mij werkt uiteraard) ook voldoende, in vergelijking met fina? Ik gebruik overigens ook graag wax, anders heb ik 'n enorme pluizenbol, dringt de minoxidil daar nog redelijk door heen, of is 't dan altijd wassen geblazen? Ik gebruik het dan overigens tezamen met ketoconazol.

Tot slot, is deze deal ok? 87,95 voor 12 maanden is zeer zeker ok! http://minoxidil-bestellen.com/minoxidil_5_12_maanden
__________________
Regime:
-Finasteride, 1mg per dag (start 03-2008, (tijdelijk) gestopt 01-2011)
-Ketoconazol (Revita), 4x per week (start 02-2011)

Status:
-Eind NW1 (start 06-2007)
-Stabiel/zeer vertraagde uitval (01-2008 tot 11-2010)
-Ineens weer uitval en haar in versneld tempo in zijn geheel dunner geworden; op naar NW2/A... (01-2011)

Laatst gewijzigd door Martijn-76; 11 februari 2011 om 14:40
Martijn-76 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2011, 15:06   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-76 Bekijk bericht
Tot slot, is deze deal ok? 87,95 voor 12 maanden is zeer zeker ok! http://minoxidil-bestellen.com/minoxidil_5_12_maanden
Niet echt.
Woekerprijzen op die site.

http://cgi.ebay.nl/12-MONTHS-KIRKLAN...item588be46b3c

Ik zou 50 euro besparen.

jammer dat je er zo laat pas mee begint, fina + minox is het beste.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2011, 17:45   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-76 Bekijk bericht
Ik gebruik overigens ook graag wax, anders heb ik 'n enorme pluizenbol, dringt de minoxidil daar nog redelijk door heen, of is 't dan altijd wassen geblazen?
Je mag van minoxidil niet verwachten dat 't dwarsdoor een laag wax weet te dringen. Bovendien dien je minox aan te brengen op de hoofdhuid en niet op de haren.
Je kunt beter geen grote hoeveelheid minoxidil bestellen als je nog niet eens weet hoe je daarop zult reageren. (misschien huidirritatie/jeuk/allergie, etc.)
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2011, 18:50   #4
Martijn-76
HaarWeb lid
 
Martijn-76's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2011
Berichten: 4
norwood2: Thanks voor de link, dat scheelt idd nog meer

Hanna: Helder! Ik weet gelukkig al wel hoe mijn hoofdhuid op minoxidil reageert. Ik ben daar ooit eens mee begonnen een maandje, voor de fina. En uiteraard moet 't op de hoofdhuid maar die kan dan wel wat vettig zijn van de wax en ik begrijp dat de ruimte waar een haar je huid uitkomt wat verstopt kan raken en dan dringt de minoxidil er idd mogelijk niet in. Kan er vrij weining over vinden...

Maar gebruikers met een leven met minoxidil na fina?

Oh btw, is fina 1mg om de dag slikken evt. effectief en zijn er mensen die hierbij evt. verbetering van bijwerkingen hebben gemerkt?
__________________
Regime:
-Finasteride, 1mg per dag (start 03-2008, (tijdelijk) gestopt 01-2011)
-Ketoconazol (Revita), 4x per week (start 02-2011)

Status:
-Eind NW1 (start 06-2007)
-Stabiel/zeer vertraagde uitval (01-2008 tot 11-2010)
-Ineens weer uitval en haar in versneld tempo in zijn geheel dunner geworden; op naar NW2/A... (01-2011)
Martijn-76 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2011, 19:24   #5
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik ben een week of twee terug overgestapt van circa 1.25 mg naar circa 0.625 mg per dag (1/8e tablet proscar).

Wat de gevolgen hiervan zijn weet ik niet, ik merk nu wel meer uitval bij het haren wassen/haren doen en daarnaast (meer) jeuk op mijn hoofd. Iets dat ik eigenlijk helemaal niet meer had met 1/4e proscar.

Waar het precies van komt is gissen, maar ik denk van deze mindering in gebruik. Heb ook een week een ander goedje gebruikt (ASC-J9) maar daar kreeg ik ook jeuk van en een hele gele hoofdhuid. Het lijkt me sterk dat die jeuk nog steeds komt doordat ik dat gebruikt heb, maar dat weet niemand...

Voor wat betreft lagere hoeveelheid fina, je leest vaak dat eerder aangeraden wordt elke dag 0.5 dan wel 0.625 mg dan om de dag 1 mg.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2011, 01:30   #6
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Balou, haarproducten hebben pas werking na maanden, zeker niet na 2 weken. Meer jeuk bij minder grote dosis van een product dat normaal niet gelinkt wordt aan jeuk lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Zal wel aan iets anders liggen. En het blijkt dat lagere dosis van fina nog altijd een goede werking heeft. Iets minder, maar het verschilt niet veel. En of je nu 0.625 of 0.5 mg pakt, dat maakt niet uit, je doet gewoon wat voor jou het handigste is.

http://www.baldingblog.com/2008/02/2...apanese-study/
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2011, 14:13   #7
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Ik heb het idee dat jeuk en haaruitval wel degelijk samen kan gaan. Daarbij ben ik teruggegaan van 1,25mg naar 0,625mg. Dat dit effect heeft weet ik zeker, want ik verlies veel meer haren dan voorheen.

Ik snap dat finasteride an sich niet gelinkt wordt aan jeuk, er zijn echter veel meer mensen met aga die jeuk hebben op hun hoofdhuid. Verder op mijn lichaam heb ik hier nergens last van. Dit zou veroorzaakt kunnen worden door inflammation, een theorie die ook verband kan houden met haaruitval. Dus de mindering van finasteride en de grotere hoeveelheid dihydrotestoteron zou wel degelijk verband kunnen houden met de jeuk.

Je laatste punt snap ik ook wel, dat het niet uitmaakt of je 0,625 of 0,5 pakt, ik heb ook nooit geclaimd dat dit uitmaakt. 5mg tabletten delen door 8 is nou eenmaal makkelijker dan delen door 10, waardoor je om en nabij de 0,625 komt te zitten. Gebruik je echter 1mg tabletten, dan deel je deze door 2 en kom je op 0,5mg.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minoxidil Ixlee Medicijnen/haargroeimiddelen 15 12 augustus 2010 20:57
Haaruitvalbehandeling.com minoxidil 5% en minoxidil 15%? tips? baldandbold Medicijnen/haargroeimiddelen 21 11 maart 2010 18:34
6% Minoxidil Plus (Dr. Lee) HairCoach Koopjeshoek 0 23 januari 2010 17:50
finasteride vs. minoxidil yakisikli032 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 26 oktober 2007 22:46
minoxidil en overige Patrick Medicijnen/haargroeimiddelen 2 28 november 2001 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.