Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2015, 14:41   #1
8.6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Question 22 en haaruitval. oorzaak/tijdelijk/permanent?

Beste mensen.

Ben een jongeman van 22, half afrikaans maar als ik momenteel naar mijn haar kijk is dat er niet vanaf te zien mocht je het met bepaalde dingen hieronder niet eens zijn begrijpelijk, maar hou het gezellig!

Genen:
- Beide opa's begonnen pas te kalen op late leeftijd.
- Vader (afrikaans) heeft een teruggetrokken haarlijn, begonnen op 35.
- Moeder is blond, dik en veel haar.
- Zelf vroeger altijd lange pijpenkrullen gehad, niet dik niet dun.

Bio:
- Laatste 2-3 jaren heb ik een soort drankprobleem, maak extreem lange werkdagen, rook en blow véél te veel, slaap en eet veel te slecht en weinig. Vooral het eten kon stukken beter het afgelopen jaar, mijn gezicht is ook goed dun geworden volgens andere.

- Tot aan begin dit jaar was er echt helemaal niks aan de hand. Wel heb ik altijd al een soort dunnere plek gehad op het midden van mijn haarlijn bij het voorhoofd maar dit is nooit echt erg opgevallen.

- Vanwege mijn leefstijl heb ik 3-4 weken geleden mijn bloed laten testen. Resultaat: ijzer, zink en vitamine-d tekort. Dus sinds die uitslag ben ik een stuk gezonder aan het leven, drink ik veel minder en probeer ik geleidelijk te stoppen met blowen en roken.

- Van januari tot maart een erg stressvolle periode gehad, waarna ik eind maart weer super nieuws kreeg en die stress voorbij was. Maar moet zeggen dat het me erg sterk lijkt dat het hierdoor komt.

- Na begin april is het begonnen en merk ik dat het haar dof, slap, lichter en vooral dun is geworden. Als ik er goede gel in doe is het weer zwart, vol en sterk en is het heel goed te camoufleren, maar het gaat erg snel. Elke keer als ik met mijn hand door mijn haar ga komen er zeker 5 haren mee met wit puntje, dat van maat verschilt per haar van klein naar nog kleiner.

Heb erg het idee dat ik het grotendeels aan mezelf te danken heb, maar ergens in mijn achterhoofd zegt iets dat het ook met mijn hormonen te maken kan hebben. Er is bv nog geen echte baard, maar als ik het 43 weken niet scheer kan je hem ook zien bij zonlicht - zonder haar op de kaken. Ook borsthaar is niet langer dan 2 mm en ligt plat op de borst beenhaar daarentegen..
Daar komt ook nog bij dat ik 22 ben en nog steeds gynaecomastie heb wat ook met hormoonhuishouding te maken heeft. Iets waar haaruitval etc ook mee te maken kan hebben. Nu lees ik veel dat drank en wiet hier ook een grote invloed op hebben, en sinds ik al zeker 10 jaar blow en 5 jaar drink.. In dat baardje heb ik trouwens alle vertrouwen, met de tijd breid het zich lichtjes uit

Telkens als ik een haar zie bekijk ik hem in effe in het licht om te kijken of er dikteverschil bestaat (misschien een gekke gedachte hoor) tijdens ongezonde of iets gezondere tijden maar daar kan ik met het blote oog zo niet uitkomen

Word er in iedergeval helemaal gek van want m'n haar is toch wel altijd heilig geweest zoals voor de meeste hier. Ik ben dan ook echt nog even aan het afwachten om te beginnen met minoxidil maar ben bang dat als ik hier een keer mee stop ik wél direct kaal wordt in plaats van geleidelijk.

Zou het komen door de leefstijl of ongelukkige genen? Ik zal zodadelijk even de foto's posten die ik door de tijd heb gemaakt en van eerst had. Hoe zit het nou met shampoo's met die saureth sulfate erin bv.? Bijna elke shampoo maakt mijn haar óf te vet óf te droog, en ik heb al het soort haar dat niet héél direct nat wordt wanneer het nat wordt zeg maar.

Foto's van 2014 naar nu klik hier, het valt me wel op dat het echt pas vanaf begin mei echt is begonnen..

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door 8.6; 13 september 2015 om 16:31
8.6 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2015, 14:47   #2
8.6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
En de haren die uitvallen tijdens douchen - een hoop - komen die nog terug als lange haar? of valt de nieuwe over een week weer uit?

Misschien een gekke vraag ook maar ik verlies bv ook redelijk veel beenhaar als ik douche.. staat dat allemaal in verband met elkaar of?
8.6 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2015, 17:14   #3
Lord Zedd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2009
Berichten: 208
Geslacht:
Ik begrijp niet zo goed wat je punt is. Vind je het erg dat je te maken krijg met haaruitval (die indruk krijg ik wel een beetje) of vind je het juist niet erg? (je doet er namelijk alles aan om haaruitval te stimuleren: drankprobleem, lekker veel roken/blowen, slecht en weinig eten/slapen). Soort van dweilen met de kraan open.
__________________
1ste FUE-haartransplantatie Esteworld 2920 grafts + PRP (25 maart 2015)
6 MHP-behandelingen BeautyCare Nederland (2016)
2de FUE-haartransplantatie Esteworld 2100 grafts + PRP + ACELL (2 augustus 2017)
Lord Zedd is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2015, 17:29   #4
8.6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Je hebt de beginpost blijkbaar niet gelezen. Maar goed, ik vraag me dus af wat de nummer 1 oorzaak hier is en of het nog 'recht te trekken is' op deze leeftijd met een betere leefstijl of dat het er alleen verder op achteruit gaat.

Er zullen er hier vast meer zijn met een soortgelijk verhaal, al kon ik er op google niet veel over vinden. Vandaag dus die openheid, met de hoop dat er iemand hier ervaring mee heeft of zodat een latere googler er misschien wat aan heeft.
8.6 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2015, 17:49   #5
Lord Zedd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2009
Berichten: 208
Geslacht:
Verloren haren krijg je niet meer terug (tenzij je een haartransplantatie laat doen), maar het is zeker nog recht te trekken (verdere haarverlies is te voorkomen). Je levensstijl aanpassen is een begin en als je de haren wilt behouden die je nog hebt kunnen middelen als minoxidil / finasteride je helpen.

Om weer een volle bos haar te krijgen zou je een haartransplantatie moeten laten doen, wat een hoop gedoe / lijdensweg is: kost duizenden euro's, drank is niet toegestaan, je mag weken lang niet roken (daarna bij voorkeur ook niet), de eerste twee weken mag je bijna niets doen (ook geen sport of fitness) en moet je soms wel 3 keer per dag verschillende medicijnen gebruiken, je kan de eerste dagen niet fatsoenlijk slapen, je hebt pas na een jaar goede resultaat en tot die tijd gaat je kapsel er verrot uit zien (veel puistjes, rode plekken, irritatie, dunne / kale plekken), , enzovoort.

Je zou ook toppik haarverdikkers kunnen gebruiken ('s morgen inbrengen, 's avonds uitwassen). Soort van make-up voor je haar. Dan lijkt het alsof je een volle bos haar hebt. Gebruik ik zelf ook. Verder heb je ook Couvre en Dermmatch haarverdikkers, maar die zien er minder natuurlijk uit (bij mij lijkt het dan net alsof m'n haar "geverfd" zwart is).
__________________
1ste FUE-haartransplantatie Esteworld 2920 grafts + PRP (25 maart 2015)
6 MHP-behandelingen BeautyCare Nederland (2016)
2de FUE-haartransplantatie Esteworld 2100 grafts + PRP + ACELL (2 augustus 2017)

Laatst gewijzigd door Lord Zedd; 13 september 2015 om 18:05
Lord Zedd is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2015, 21:09   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Wow, zo rampzalig heb ik het proces van een haartransplantatie nog nooit zien beschrijven

Maar een beetje gelijk heb je wel, men moet er niet te licht over denken.

Ik denk dat het haar van 8.6 nog heel wat kan winnen aan kwaliteit door aan zijn algemene gezondheid te werken en door stressfactoren als roken, drugs, voedsel- en slaaptekorten weg te nemen. Het zal niet alle verlies goed maken, maar wellicht komt ie een heel eind.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2015, 00:31   #7
8.6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Ik merk deze dagen extreem veel haren in mijn handen bij het wassen van mn haar. en als ik in de gel of kokos pot ga. Komt dit door het wassen/trekken van de haren of vallen deze zowieso uit (vandaag of morgen)? Als ik er zo aan trek blijven ze gewoon zitten dus het kan zijn dat het door de gel komt dat de losgeraakte haren blijven zitten tot het uitwassen van de gel.

Heb momenteel nog (op weg naar) langere haren en wou het laten groeien omdat ik bang ben dat ik het anders nooit meer een keer lang krijg, heeft dit zin of...

Laatst gewijzigd door 8.6; 17 september 2015 om 00:36
8.6 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2015, 00:32   #8
8.6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
En hoelang leven de nieuwe haren die terugkomen voor de uitgevallen haren? Normaliter 3/4 jaar, nu 3/4 weken? Anders wil ik minoxidil toch eens gaan proberen ondanks de shredding ofzo.. Finasteride ben ik dan toch wel bang voor want ben sexueel nog best actief dus twéé lage koppen zie ik totaal niet zitten..

Laatst gewijzigd door 8.6; 17 september 2015 om 00:34
8.6 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2015, 07:36   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Normaal gesproken groeien haren steeds dunner terug en wordt de uitvaltijd steeds korter. Je zult niet meteen van 3 jaar naar 3 weken gaan, maar misschien wel naar 2 jaar.

Minoxidil verlengt de groeicyclus. Dus val je wellicht van 3 jaar niet terug, maar blijft het 3 jaar of wordt het nog iets meer.

En er is geen garantie dat je van finasteride bijwerkingen krijgt. Meer dan 9 op de 10 mensen gebruikt het zonder een enkel probleem.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2015, 12:46   #10
Lord Zedd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2009
Berichten: 208
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 8.6 Bekijk bericht
En hoelang leven de nieuwe haren die terugkomen voor de uitgevallen haren?
Ligt eraan of de nieuwe haartjes zijn ontstaan door finasteride, minoxidil of door een haartransplantatie. Bij een haartransplantatie leven de nieuwe haartjes de rest van je leven, die vallen niet meer uit.

Van finasteride en/of minoxidil krijg je maar heel weinig nieuwe haargroei. Die middelen zijn meer geschikt voor stabilisatie zodat de haren die je nog hebt niet verder uitvallen. Bij finasteride en/of minoxidil vallen de nieuw haartjes zowiezo uit zodra je ermee stopt. Je moet finasteride en/of minoxidil de rest van je leven blijven gebruiken.

Ik heb zelf overigens nog geen slechte bijwerkingen van finasteride ervaren sinds 1 mei. Wel een shedding, maar dat is tijdelijk (een paar maanden). Verder geen bijwerkingen als minder sexlust of minder sperma. Niet iedereen krijgt met bijwerkingen te maken.
__________________
1ste FUE-haartransplantatie Esteworld 2920 grafts + PRP (25 maart 2015)
6 MHP-behandelingen BeautyCare Nederland (2016)
2de FUE-haartransplantatie Esteworld 2100 grafts + PRP + ACELL (2 augustus 2017)

Laatst gewijzigd door Lord Zedd; 17 september 2015 om 12:57
Lord Zedd is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2015, 19:35   #11
8.6
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Bedankt voor de reacties! En Lord ik bedoelde meer de huidige haren (dus zonder minox of fina). Want soms vallen er ook best korte haren mee, die zouden evt van de zijkant kunnen zijn maar bovenop heb ik eigenlijk alleen lang haar, vandaar. En aangezien haren zo'n 1,5 cm per maand groeien en die haartjes 2/2,5 cm waren..

Wel een raar gedoe allemaal hoor. Begin dit jaar had ik nog een rechte haarlijn zonder inhammen met kort haar en nu het lang is gaat het allemaal ineens op Schumacher tempo achteruit.
8.6 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2015, 21:15   #12
Lord Zedd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2009
Berichten: 208
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 8.6 Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties! En Lord ik bedoelde meer de huidige haren (dus zonder minox of fina).
Zie hier: http://hairweb.nl/haar/haargroei/
__________________
1ste FUE-haartransplantatie Esteworld 2920 grafts + PRP (25 maart 2015)
6 MHP-behandelingen BeautyCare Nederland (2016)
2de FUE-haartransplantatie Esteworld 2100 grafts + PRP + ACELL (2 augustus 2017)
Lord Zedd is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2015, 20:57   #13
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
8.6

Ik vraag me af wat er allemaal in je lichaam afspeelt. Gyno en haaruitval tegelijkertijd klinkt vreemd, het kan zijn dat je hormoonbalans flink verstoord is, ik zou hier wel even achteraan gaan als ik jou was.

Je levensstijl moet zeker gezonder worden, werk daar aan, niet alleen voor je haar maar ook voor je algehele gezondheid. Begin eens met een onderzoek bij de huisarts naar je hormoonbalans en verbeter daarna je gezondheid. Wacht een poosje af, als de situatie alsnog verslechterd dan moet je pas naar de sectie aga beginnen te kijken.

suc6!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2015, 15:45   #14
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Een levensstijl pas je niet zomaar even aan. Ik ben zelf ook 10 jaar verslaafd geweest aan wiet en de een stopt er wat makkelijker mee dan de ander. Ik stopte er helemaal niet makkelijk mee. Maar zelfs als je een terugval krijgt, zal de poging te stoppen je extra voordeel geven voor de volgende poging. Belangrijkst voor mij was de wilskracht, om uiteindelijk een kans te vinden om te proberen met stoppen.

Persoonlijk zou ik zeggen; in plaats van te drinken, dan toch hiervoor in de plaats een jointje te nemen. Alcohol is namelijk echt rotzooi, alhoewel dit natuurlijk alleen geld voor mensen met een alcohol probleem. En over alcohol laat ik mij dan, als onervaren, verder niet in. Wel weet ik dat alcohol tijdens het uitgaan, voor mij het makkelijk maakte om weer de koffieshop in te duiken.

Om te stoppen met blowen heb ik verder een goede tip. Ga op met de vliegtuig op vakantie naar het buitenland (maar niet naar een jongeren feestoord!!). Op de manier dat je geestelijk even wegvlucht naar bijvoorbeeld Italie, kun je geestelijk even flink aansterken, de rust zoeken van de bergen en alles even overzien. De stres, het werk en de ellende, die laat je dan even achter, zo ook de wiet (daar zijn geen koffie shops). Het enige probleem is natuurlijk de drank. Dit overkwam mij ook. Hiervoor kwam ik tot het idee om kamille te drinken. Je zult daar ook het vervelende gevoel van het geestelijke afkicken ervaren, maar met een zee van rust. Ik ging veel schrijven, van mij af schrijven en schreef veel dingen op toen. En ja, het ging net zoals in mijn dromen uiteraard bijna alleen over wiet. Maar ook over andere leuke belevingen Ik prijs de dag dat het mij toch eens volledig is gelukt.

Stel dat je dit wilt doen zul je, voordat je op vakantie gaat, vast geneigd zijn dat je graag kneiterstoont de vliegtuig in wilt stappen. Neem gerust een joint van tevoren, maar overdrijf niet. Je neemt dan uiteraard geen wiet mee! Op het vliegveld in Italie hebben ze drugs en wiethonden die aan iedereen snuffelen! Tot zover zou ik melatonine nemen voor in de avond, probeer de ritme erin te vinden. Ook kun je het beste op alleenstaande wijze of met je ouders gaan, of met een goede vriend of vriendin waarvan jij weet dat die jou op het rechte pad houd. Hoe dan ook zijn dit slechts mijn tips en ik hoop dat je er bovenop komt.

Er is uiteraard niets mis met het zoeken en advies vragen aan een psycholoog of een psychiater. Ikzelf had ook een goede psychiater. Dat zijn echte zielendokters Vooral in zo`n hectische tijd als waarin wij nu leven. Ik wens je veel succes en hoop dat je een goede levensweg wilt.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 27 september 2015 om 17:40
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.