Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 januari 2016, 13:26   #16
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
@Man25

Die heb ik ook een keer gebruik. Ik spoot het schuim van de minoxidil-foam op mijn kruin, een beetje voor-midden en achter-midden, liet de schuim oplossen (zodat ik het goed mijn hoofdhuid voelde raken) en bewoog mijn hoofd een beetje links rechts, zodat het een beetje alle kanten van bovenin raakte.

Ik heb echter wel lang haar en het gebruik was voor mij misschien anders.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2016, 02:04   #17
Sub-Zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2016
Berichten: 24
Geslacht:
Vraagje, ik krijg redelijk veel schilfers op mijn hoofdhuid bij gebruik van Minoxidil (Kirkland heb ik). Ik heb seborroïsch eczeem, hoe gebruik ik ketoconazol shampoo voor. Voordat ik aan minox begin hield de keto het over controle. Tijdens minox gebruik heb ik gemerkt dat de schilfer hoeveelheid Is toegenomen, en het zijn soms grote stukjes. Hebben jullie misschien tegen de schilfer vorming? Op het internet lees ik dat Foligain minox schilfer vorming beperkt en nanoxidil ook. Wat denken jullie?
Sub-Zero is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2016, 04:54   #18
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Bij minoxidil van kirkland heb ik ook de schilfers gehad. Ik weet niet of je nog een hele voorraad thuis hebt van Kirkland, maar je kunt inderdaad de foligain proberen.

Als je de minox niet kunt vinden, google dan naar deze (staat dat deze minder vettig is):

Spectral.UHP - Minoxidil 5% <= deze verkopen ze vast (hopelijk) op verschillende websites.
Bij verbeterhaar.nl en goedeshampoos.nl is die momenteel niet binnen.

Hier is -ie nog op voorraad:
https://www.fruugo.nl/ds-laboratoria...rk7RoClsbw_wcB
Maar je kan 'm zelf ook vast vinden op google shopping

Bij nanoxidil heb ik geen last van schilfers en voelt prima op de hoofd, maar is wel 3 keer duurder.

mijn ervaring met minox versus nanox:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35522
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2016, 17:36   #19
Sub-Zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2016
Berichten: 24
Geslacht:
Hallo allemaal,

Na 2 maanden kan ik melden dat:
- Haaruitval is verminderd
- Schilfervorming hoofdhuid verminderd

Wat bijwerkingen betreft heb ik een irritante: bevorderd haargroei waar eerst geen haargroei was. Op de zijkanten van mijn voorhoofd zit nu merkbaar haar en met blote oog duidelijk te zien, dit was eerst niet zo. Mijn vraag: als ik stop met minox weet ik dat geleidelijk de behouden haren en haren die door minox op het hoofd gegroeid zijn, afnemen en uuitvallen. Geldt dit ook voor haren die als bijwerking gegroeid zijn, zoals op het voorhoofd? Ik zit er aan te denken de haren op mijn voorhoofd weg te laseren.
Sub-Zero is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2016, 17:52   #20
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Na 2 maanden kan ik melden dat:
- Haaruitval is verminderd
- Schilfervorming hoofdhuid verminderd

Wat bijwerkingen betreft heb ik een irritante: bevorderd haargroei waar eerst geen haargroei was. Op de zijkanten van mijn voorhoofd zit nu merkbaar haar en met blote oog duidelijk te zien, dit was eerst niet zo. Mijn vraag: als ik stop met minox weet ik dat geleidelijk de behouden haren en haren die door minox op het hoofd gegroeid zijn, afnemen en uuitvallen. Geldt dit ook voor haren die als bijwerking gegroeid zijn, zoals op het voorhoofd? Ik zit er aan te denken de haren op mijn voorhoofd weg te laseren.
Bizarre man, haar op voorhoofd, is het zo erg?
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2016, 23:38   #21
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Als je stopt met minoxidil verminderen geleidelijk de haren die door de minoxidil zijn gegroeid of verbeterd.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2016, 10:04   #22
Sub-Zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2016
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Als je stopt met minoxidil verminderen geleidelijk de haren die door de minoxidil zijn gegroeid of verbeterd.
Van haren op het hoofd weet ik dat het geleidelijk minder wordt als je stopt. Ik bedoel meer de haren die als bijwerking zijn gegroeid, verminderen die ook geleidelijk?

Laatst gewijzigd door Sub-Zero; 21 februari 2016 om 10:22
Sub-Zero is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2016, 12:50   #23
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
dat denk ik wel
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2016, 13:06   #24
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Een vrouw die Minoxidil gebruikte boekte goede resultaten maar is er toen toch mee gestopt ivm haargroei op haar voorhoofd. Superzonde natuurlijk als je om die reden stopt met het middel want het werkt dan goed voor je. Na het stoppen heb ik haar niet meer horen klagen of geen Chewbacca voorhoofd gezien ofzo, dus denk wel dat ook die haren verdwijnen na verloop van tijd. Je kunt de haren toch eruit trekken, harsen, scheren of whatever?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2016, 14:05   #25
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Chewbacca?? (even google gecheckt) dan werkt de minox iets te goed!
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2016, 12:50   #26
Sub-Zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2016
Berichten: 24
Geslacht:
Hallo allen. Even een korte update en een vraag/ zorgpunt.

Ik ben begin deze maand met het 6e flesje minox begonnen van mijn 6 maanden set van Kirkland 5% minoxidil. Ik moet zeggen dat voor de afgelopen 5 maanden het middel goed gewerkt heeft bij mij (maar dat konden jullie denk ik wel opmaken uit mijn wolverine transformatie ). Het haaruitval was sterk verminderd en ik had zelfs degelijke terug groei.

Ik zeg bewust "was". Sinds begin deze maand maak ik mij namelijk weer zorgen. Ik ben begonnen met het 6e en laatste flesje van mijn set en mijn 6e maand. Ik heb gemerkt dat sinds begin deze maand:

- Mijn hoofdhuid bij de kruin weer erg droog wordt van de minox
- Mijn haaruitval weer helemaal terug is.

Wat het droog worden van mijn huid betreft, bij het begin van het gebruiken van minoxidil had ik hetzelfde probleem, dat is terug te lezen in deze topic. Wat ik toen gedaan had is gewoon door gaan met gebruik van minox en het was vanzelf over.

Het haaruitval weet ik echter geen raad mee. Mijn vraag is of het normaal is dat een aantal maanden na het gebruik van minox haaruitval terug komt? Ik heb bij het begin van het gebruiken van minox geen last gehad van overmatige shedding zoals sommigen dat hebben. Kan het een vorm zijn van uitgestelde shedding? Moet ik mij zorgen maken over de uitgewerkte werking van minoxidil in mijn geval?

Wederom wend ik mij tot jullie toppers voor advies over het laatste alinea. Mochten jullie vragen hebben over mijn resultaten zal ik die uiteraard ook beantwoorden!

Edit: Wat mij persoonlijk doet denken dat dit tijdelijke shedding is dat, zoals 123hallo op 20 februari aangaf, bij stoppen van minoxidil het haar geleidelijk uit valt. Mijn situatie nu is dat als ik in de ochtend met mijn hand mijn haren schud boven de wasbak er toch een behoorlijke hoeveelheid in de wasbak ligt. Dit is denk ik niet geleidelijk ben benieuwd naar jullie mening!

Laatst gewijzigd door Sub-Zero; 15 juni 2016 om 12:56
Sub-Zero is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2016, 18:14   #27
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een shedding na 6 maanden? Ik heb er wel van gehoord, maar of het echt een shedding in de klassieke zin was, weet ik niet. Ik vind het wat laat als reactie op het gebruik van een middel.

Bij mijzelf zijn mei en juni doorgaans de maanden dat ik meer haren verlies. Seizoensgebonden. Als je in je geheugen graaft, zie je dan bij jezelf ook niet zo'n patroon? Bij mij duurt dat een maandje en dan is alles weer normaal. Ik verlies nooit zoveel dat mijn haardos zichtbaar dunner wordt.

Als minoxidil in de eerste maanden al voor je werkte, dan is het met 6 maanden niet ineens uitgewerkt. De meeste onderzoeken laten de eerste twee jaar vooruitgang zien zelfs. Ook na die twee jaar werkt het nog, maar dan om de boel op peil te houden.

Een beetje droge huid is geen probleem, maar je huid is hopelijk toch niet rood en geïrriteerd?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2016, 19:40   #28
Sub-Zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2016
Berichten: 24
Geslacht:
Dank voor je bericht. Mijn hoofdhuid rondom de kruim is wel echt droog en er zitten veel grote schilfers. Vanzelf is het niet rood. Als ik de schilfers wegkrab kan er wel eens een rood plekje ontstaan waar ik de huid heb weggekrabt.

Maar het is vanzelf niet rood nee.

Ik denk dat ik gewoon door moet gaan met gebruiken van Minox en hopen op dat het een seizoensgebonden shedding is..
Sub-Zero is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2016, 22:30   #29
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Seizoensgebonden zou ook best kunnen, dan ben ik hiermee een les rijker. Ik vind het moeilijk te schatten of te begrijpen, zeg ik eerlijk en vraag mij af of hier een duidelijke richtlijn in is. Want ineens lijken sommige mensen, pats boem, een shedding (of iets wat op een shedding lijkt) te krijgen, na een goede resultaat van minoxidil.

Hier wat waardevolle info: https://minoxidil.wordpress.com
Misschien al bekend, maar deze info vind ik nog steeds de moeite waard om in te lezen.

Zelf was ik stomweg overgestapt van minoxidil op nanoxidil, daarna weer terug gegaan, maar dan op beiden. Ik ervoer toen wel ineens dat ik extreem veel haar verloor, lijkt nu weer verminderd.
Mijn ervaring is: Blijf altijd aan minox trouw!
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2016, 10:40   #30
Sub-Zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2016
Berichten: 24
Geslacht:
Ik heb echt geen idee waar het door komt.. vanmorgen weer behoorlijk wat haren in mijn hand bij het shampoo'en van mijn haar.. ik hoop zo dat dit tijdelijk is, ik werd net blij van de resultaten van minox

Edit: Oke ik weet dat ik er niet aan moet zitten, maar soms jeukt het droge huid een beeeeetje en in plaats van te krabben ga ik er met de puntige kant van een potlood in prikken.. maar dat maakt het erger. Ik ging net even een klein stuk op de kruin krabben en ik pakte/trok een schilfer van de hoofd en er zaten een hoop haartjes in Zie bijgevoegde foto's voor foto kruin (schilfering niet goed te zien) en foto van schilfer met haar erin.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC_1267.jpg‎ (152,7 KB, 27x gelezen)
Bestandstype: jpg _20160616_155753.jpg‎ (150,5 KB, 29x gelezen)

Laatst gewijzigd door Sub-Zero; 16 juni 2016 om 16:04
Sub-Zero is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.