Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juni 2016, 20:46   #31
Sub-Zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2016
Berichten: 24
Geslacht:
Ik ga denk ik een weekje stoppen met gebruik van minoxidil en wachten tot de schilfervorming weg is. Wanneer het weg is zal ik weer beginnen... Ik heb net weer mijn haren gewassen ter voorbereiding om minox en er kwam weer een hoop uit Zelfs voordat ik minox gebruikte was het niet zo erg.

Ik wacht gewoon een paar daagjes met gebruiken van minox dus.. Kan dat trouwens kwaad? In de zin van, ik gebruik het nu 5 maanden 2x per dag, als ik het nu een weekje niet gebruik krijg ik dan sterke achteruitgang, los van de schilfervorming?
Sub-Zero is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2016, 21:04   #32
Arne78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Hallo,

Ik gebruik nu een maandje een half minoxdil 2 procent en ik merk dat mijn haar enorm droog is en zijn glans verliest..

Iemand die hier iets tegen weet?
Arne78 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2016, 21:11   #33
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Sub-zero, ik denk dat een gebruikspauze verstandig is. Zulke schilfers zijn zeker niet standaard. Hou je hoofdhuid even goed vet.

En Arne, de minoxidil moet niet op je haar komen bij het aanbrengen. Gebruik een milde shampoo.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2016, 14:13   #34
Sub-Zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2016
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Sub-zero, ik denk dat een gebruikspauze verstandig is. Zulke schilfers zijn zeker niet standaard. Hou je hoofdhuid even goed vet.

En Arne, de minoxidil moet niet op je haar komen bij het aanbrengen. Gebruik een milde shampoo.
Ik merk dat sinds ik gestopt ben met minox mijn hoofdhuid gezonder is. Wat hoofdhuid vet houden betreft, heb 2 dagen gen shampoo gebruikt en mijn hoofdhuid was van nature vettig. Haaruitval heb ik nog wel. Ik ga denk ik eind deze week weer beginnen met minox. Het is voor mij een wondermiddel en het zou zonde zijn als ik het niet meer kon gebruiken.
Sub-Zero is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2016, 15:12   #35
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Ik heb in totaal 3 jaren gebruik gemaakt van Kirkland Foam, en nooit het idee gehad dat ik hiermee veel deed voor mijn haar (zowel in goede als slechte zin).
Behalve dat had ik regelmatig last van droge haren in mijn haarlijn, wat door de minoxidil zou kunnen komen.

Nu ben ik 2/3 weken geleden hiermee gestopt en benieuwd wat er verder gebeurd, ook was ik nog 2 maal per week mijn haren sinds de stop.
Tot op het moment van vandaag heb ik het gevoel dat mijn haren meer glanzen en dus minder droog ogen. Ook heb ik geen last van extra haaruitval tot dusver.
Wat ik hiermee wil zeggen is, vooral niet bang laten maken door veel verhalen.
Uiteraard pak het voor iedereen anders uit maar stoppen met een middel heeft niet voor iedereen dramatische effecten.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2016, 02:22   #36
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
@Sub-zero.

Hopelijk heb je bij de tweede poging minox wat meer gemoed.

Desnoods is overstappen naar een andere minixidil merk een optie. Niet voor reclame of zo, maar ik vind persoonlijk Foligain prettiger dan Kirkland.

Je zult het beste wel rekening moeten houden dat je bij de volgende poging ook schilfers krijgt. Ik heb dit ook gehad, en ook bij een soort tweede poging. Ik vermoed dat dit een soort 'roos' is als reactie op het gebruik van de lotion. Ik weet niet hoe anderen hierover denken..

Misschien zou je ghassoul kunnen proberen om mee te wassen? Opdat dit de schilfers verminderd. Is misschien wel een aparte ervaring. Dit spul is een klei, wat ook als een gezichtsmasker kan worden gebruikt. Werkt goed tegen onzuiverheden. Daarin tegen doet het ook goed als conditioner en wast het geheel de lichaam.

Zelf was ik om de 2 dagen mijn haar/hoofdhuid (3 x p week). Met (sls vrije) shampoo of met ghassoul, meestal ghassoul. Ik was minstens 2 x per wasbeurt, goed en voorzichtig masseren en vooral niet te kort douchen is mijn bevinding.

Uiteraard is het zelf ervaren en dit ontdekken, zou mooi zijn als je iets hebt gevonden dat de vorming van schilfers vermindert en/ of uiteindelijk doet ophouden.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 21 juni 2016 om 02:45
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2016, 18:34   #37
Sub-Zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2016
Berichten: 24
Geslacht:
Het irritante is.. Ik heb dit allemaal al gehad. Op de eerste pagina zijn mijn bevindingen te lezen na eerste maand gebruik van Minoxidil, hetzelfde probleem: toegenomen schilfervorming. Ik dacht doen nja f*ck it, ik ga gewoon door met gebruik van het middel, en uiteindelijk was mijn hoofd er denk ik aan gewend: wweinig schilfers, erg weinig haaruitval, haar teruggroei zelfs. Maar na 5 maanden had ik het dus weer.. Schilfers, wel heel veel. Alleen nu heb ik er ook haaruitval bij. Ik had gemerkt dat ik eerst paar maanden geleden, toen in Head en Shoulders gebruikte, de schilfervorming toenam. Toen ben ik overgestapt naar Andrelon anti-roos en die deed het prima! Werkte goed tegen de roos! Maarja die werkt ook niet meer.. Heeft een van jullie ervaring met Andrelon Oil en Care? Die wil ik wel gebruiken.

En verder.. Ik heb nu ook haaruitval. Ik ga eind deze week beginnen met minox, zal dan ongetwijfeld ook wat haaruitval hebben en m'n hoofdhuid uitdrogen maar ik zal dan gewoon doorzetten tot minox aanslaat, net zoals eerst. Foligain is het overwegen waard, droogt het hoofdhuid minder uit, maar ik blijf toch liever bij hetzelfde merk/formule.

Voor mij voelt het zuur omdat ik opdracht een aantal weken geleden de resultaten van minox zag. Mijn kruin was aanzienlijk voller leek van voren ook voller. Ik denk dat ik nu 50% van de haren die ik terug had met minox weer kwijt ben...
Sub-Zero is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2016, 09:47   #38
Sub-Zero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2016
Berichten: 24
Geslacht:
Mijn hoofdhuid is hersteld van de schilfers en ben weer begonnen met gebruik van Minoxidil. Dat gezegd te hebben kan ik met zekerheid stellen dat ik op dit sinds begin juni zo veel haar heb verloren dat het nu vergelijkbaar is met hoe mijn haar was voordat ik begon met Minoxidil. Ik hoop weer op goeie resultaten.
Sub-Zero is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.