Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2008, 18:15   #31
RobinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
In die zin is het inderdaad dubbel negatief, maar je zult niet slechter af zijn dan wanneer je nooit finasteride had gebruikt.

Ik heb een grafiekje bijgevoegd zoals het in het ergste geval dus zou kunnen gaan (in rood zoals het gaat zonder fina, dalende lijn, afnemend aantal haren).

Ik ben zelf niet helemaal zeker of dat inhaaleffect ook zo sterk zal zijn. Misschien ben je netto toch beter af omdat je een paar jaar lang je haren beschermd hebt.
Bedankt voor jullie reacties. En bedankt voor je duidelijke uitleg AnthonieH. Het is voor mij duidelijk dat het bij mij op de kruin aan het beginnen is. Zelf denk ik dat ik er nog vroeg bij ben en het geheel weer in zo goed als normale staat terug kan keren.

Met Finasteride en Minoxdil vertrouw ik erop dat ik een heel eind in de goede richting moet komen, tot op het moment dat ik er toch echt aan moet geloven. Maar over 10 a' 15 jaar zijn er wel weer nieuwe technieken betreffende Alopecia Androgenetica.

Gr
RobinK is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 18:24   #32
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bombarie Bekijk bericht
hehe ik vind het geen lelijke haarlijn, maar is het zoals je haarlijn nu is of zoals die was?

Nw2 vind ik volgens mij wel erg ver gevorderd

Ojah, ziet het er erg aga achtig uit hahaha?
Het is ook geen lelijke haarlijn.

Als jij NW2 al vergevorderd vind, dan zou ik maar alvast gaan duimen en hopen op 't beste voor jezelf.

Laatst gewijzigd door norwood2; 13 november 2008 om 18:27
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 18:32   #33
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
tjah ben al bijna 30 dus ik vind het nog meevallen! Misschien kan ik met wat fina erbij nog wel jaren een nw2 blijven
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2008, 18:38   #34
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bombarie Bekijk bericht
tjah ben al bijna 30 dus ik vind het nog meevallen! Misschien kan ik met wat fina erbij nog wel jaren een nw2 blijven
Great minds think alike. Valt zeker mee, ik zou er dik tevreden mee zijn. We willen allemaal nog een strakke haarlijn, maar met NW2 heb je nog een prima bos.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 20:21   #35
RobinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 15
Vandaag bij de dokter geweest en hem gevraagd Propecia voor te schrijven. Dit vond hij geen probleem. Ik mocht het uitproberen, maar ik moest de bijwerkingen wel goed in de gaten houden mochten die naar voren komen (hoeft niet). Voor Proscar wou hij geen recept uitschrijven ivm. dat je het gewoon weg niet mag delen. Helaas!

Minoxdil wou hij niet eens over beginnen, wat de reden daarvoor is weet ik nog steeds niet aangezien ik de 2% en 5% zonder recept kan bemachtigen.

Na veel lezen en informatie opgezocht te hebben doe ik er verstandig aan te beginnen met;

*PROPECIA 1MG 1x per dag (verminderd de binding van testosteron aan het enzym 5-alpha-reductase type II )
*ROOSCURE 3 a 4x per week (androgeenreceptoren blokkeren, waardoor DHT zich niet aan de haarzakjes kan hechten)

Heeft iemand nog een bepaalde toevoeging aan mijn persoonlijke basis wat verstandig is erbij te gebruiken?

En heeft het effect om de binding van testosteron te verminderen aan het enzym 5-AR typt I. Zo ja, wat moet er gebruikt worden (Groene thee etc.)?

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door RobinK; 15 november 2008 om 01:56
RobinK is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 20:27   #36
kelme
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobinK Bekijk bericht
Vandaag bij de dokter geweest en hem gevraagd Propecia voor te schrijven. Dit vond hij geen probleem. Ik mocht het uitproberen, maar ik moest de bijwerkingen wel goed in de gaten houden mochten die naar voren komen (hoeft niet). Voor Proscar wou hij geen recept uitschrijven ivm. dat je het gewoon weg niet mag delen. Helaas!

Minoxdil wou hij niet eens over beginnen, wat de reden daarvoor is weet ik nog steeds niet aangezien ik de 2% en 5% zonder recept kan bemachtigen.

Na veel lezen en informatie opgezocht te hebben doe ik er verstandig aan te beginnen met;

*PROPECIA 1MG 1x per dag (verminderd de binding van testosteron het enzym 5-alpha-reductase type II )
*ROOSCURE 3 a 4x per week (androgeenreceptoren blokkeren, waardoor DHT zich niet aan de haarzakjes kan hechten)

Heeft iemand nog een bepaalde toevoeging aan mijn persoonlijke basis wat verstandig is erbij te gebruiken?

En heeft het effect om de binding van testosteron te verminderen aan het enzym 5-AR typt I. Zo ja, wat moet er gebruikt worden (Groene thee etc.)?

Alvast bedankt.
minoxidil niet eens over beginnen?? wat zou daar dan de reden voor zijn? Lijkt me toch minder "gevaarlijk" spul dan propecia
kelme is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 20:33   #37
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ja niet te begrijpen, sommige huisartsen...en ik had er al geen hoge pet van op.

Staat in de bijsluiter inderdaad dat je proscar niet mag delen. Maar uiteraard is die bijsluiter gebaseerd op de doelgroep waar het eigenlijk voor bestemd is (mensen met goedaardige prostaatvergroting)...


Ik zou iets van biotine erbij gaan gebruiken, of silicium..omega/3 misschien nog.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 21:29   #38
RobinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 15
En heeft het effect om de binding van testosteron te verminderen aan het enzym 5-AR typt I. Zo ja, wat moet er gebruikt worden (Groene thee etc.)?

RobinK is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2008, 23:55   #39
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelme Bekijk bericht
minoxidil niet eens over beginnen?? wat zou daar dan de reden voor zijn? Lijkt me toch minder "gevaarlijk" spul dan propecia
Misschien heeft RobinK een zeer lage bloeddruk. Om dan ook nog minoxidil te gaan gebruiken kan gevaarlijk zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 01:55   #40
RobinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Misschien heeft RobinK een zeer lage bloeddruk. Om dan ook nog minoxidil te gaan gebruiken kan gevaarlijk zijn.
Nee, dat heb ik niet (normaal zoals het hoort). Dit heeft hij ook niet gemeten trouwens. Hij vertrouwd het waarschijnlijk niet omdat het niet officieel gekeurd is?
RobinK is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 02:29   #41
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Volgens mij is minoxidil wel hartstikke officieel goedgekeurd.
Met finasteride krijg je meestal stabilisatie, geen hergroei, wat minoxidil wèl doet.
Als je géén schilfers hebt en géén overdreven talgproductie, zou ik geen Rooscure adviseren; velen krijgen dan een haardos die meer lijkt op een bos stro of een vogelnestje.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 19:45   #42
RobinK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2008
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Volgens mij is minoxidil wel hartstikke officieel goedgekeurd.
Met finasteride krijg je meestal stabilisatie, geen hergroei, wat minoxidil wèl doet.
Als je géén schilfers hebt en géén overdreven talgproductie, zou ik geen Rooscure adviseren; velen krijgen dan een haardos die meer lijkt op een bos stro of een vogelnestje.
Nee, dat heb ik niet. Mijn hoofdhuid is kerngezond. Dus niet doen? Soms weet ik ook niet meer wat ik nu wel of niet moet gebruiken. We zitten hier niet helemaal op 1 lijn met elkaar volgens mij. De een adviseerd dit de ander weer dat. Voor een nieuweling maakt het er allemaal niet makkelijker op.
RobinK is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 20:09   #43
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Iedereen heeft zo zijn ervaringen, RobinK. Die delen we hier zo eerlijk mogelijk. Uiteindelijk ben jij de enige die een keuze kan maken. En dat keuzes maken niet makkelijk is, dat ben ik met je eens. Je zult moeten lezen, vragen, overwegen en uiteindelijk beslissen.

Finasteride is een heel goed werkend middel als je klassieke mannelijke kaalheid hebt. In de meeste gevallen stopt het haaruitval of het vertraagt het in ieder geval tot een slakkengang. Het eerste jaar mag je er op rekenen dat je haardos in zijn geheel wat dichter wordt. Maar je kunt er bijwerkingen bij krijgen die heel vervelend zijn, hoe klein de kans ook mag zijn.

Minoxidil is een middel dat ook velen naar tevredenheid gebruiken. Vooral op de kruin kan het voor hergroei zorgen, maar een enkeling meldt ook positieve resultaten bij de inhammen. Ook hier zul je het maximale resultaat met een jaar of hooguit 2 jaar zien. Het is een middel dat je op je hoofd moet aanbrengen, dus de kans op bijwerkingen is niet heel groot. Toch zijn ze er wel, hartkloppingen, hoofdpijn, lagere bloeddruk ...

Ketoconazol, de werkzame stof in Rooscure, heeft volgens onderzoeken ook een positief effect. Ik ben nog niemand tegengekomen die zijn haar heeft behouden dankzij Rooscure alleen, maar als middel naast de eerste twee kan het goed werk doen. Ik was er zelf heel blij mee, maar helaas -zoals Hanna meldde- ik krijg er vreselijk droog klitterig strohaar van.

En bij alles geldt dat je zicht moet hebben op de oorzaak. Het juiste medicijn voor de verkeerde kwaal kan heel negatief uitpakken!

O ja, de strijd tegen haaruitval is een levenslange strijd. Kuurtjes werken niet. Je zult middelen dag in dag uit, jaar in jaar uit, moeten gebruiken. In ieder geval tot het moment waarop kaalheid je niet meer hindert of tot het moment waarop een wondermiddel wordt ontdekt
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 23:14   #44
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
!

O ja, de strijd tegen haaruitval is een levenslange strijd. Kuurtjes werken niet. Je zult middelen dag in dag uit, jaar in jaar uit, moeten gebruiken. In ieder geval tot het moment waarop kaalheid je niet meer hindert of tot het moment waarop een wondermiddel wordt ontdekt
Ben hier al een tijdje niet geweest, deels omdat ik al mijn antwoorden heb gekregen toendertijd, wat niet weg neemt dat mijn loyaliteit verdwenen is..

Mensen zoals jij (Hanna enz) draag ik op handen.....

Gebruik, op aanraden van ''jullie'' nu al 2/2,5 jaar de door HW-members aangeraden medicijnen, en ik ben van 2 (tegen type 3) terug gedrongen naar begin 2, wat opzich gewoon niet storend is..

De rust die de tips van jullie mij hebben bezorgd, nog steeds ben ik daar heel dankbaar voor... dus af en toe mogen jullie ook wel even een schouderklopje krijgen

Niets dan respect.
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2008, 23:41   #45
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dank je, NokiaNokia, wegblijven was in jouw geval duseen goed teken! Ik vind het leuk te horen dat het zo goed met je gaat en dat je rondzoeken hier op HaarWeb daaraan heeft bijgedragen.

Ik adviseer niet echt he, ik vertel wat mijn ervaring is, ik deel de kennis die ik heb en ik hoop dat ik daarmee lotgenoten kan helpen om goede keuzes te maken. Ik ben dus heel blij dat de keuzes die jij gemaakt hebt voor jou zo goed uitgepakt hebben!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies gevraagd met foto's henk1106 AGA - Algemeen 59 15 oktober 2008 01:27
Advies gevraagd!! Pharell Chirurgische behandelingen 2 11 juli 2008 13:24
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 15:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.