Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 maart 2010, 19:14   #1
Mitch.91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2010
Berichten: 7
18 en al inhammen?

Hai!

Ik maak me al een aantal maanden zorgen om mijn haar(lijn). Ik ben blond en heb eigenlijk altijd al vrij dunne haren gehad. Ook heb ik nooit echt een haarlijn gehad om van te juichen. Ik weet wel dat ik op de plekken waar ik nu wat inhammen krijg wel haar zat, ook al was dit niet heel veel en ook niet heel dik. Maar nu ben ik bijna 19 en ik maak me er steeds meer zorgen om, dit omdat iedereen wel op een leeftijd komt waarop diegene meer op zijn of haar uiterlijk let.
Vorige week ben ik al bij de huisarts geweest, ik kreeg van mevrouw Finasteride voorgeschreven. Ik gebruik het echter nog niet omdat ik eerst meer informatie wil winnen.
Wat ik me dus af vraag is of ik die medicijnen moet gaan slikken in de hoop dat het zich stabiliseert en wellicht een beetje teruggroeit, of dat ik een transplantatie moet overwegen. Via deze discussie hoop ik van jullie tips en informatie te krijgen, zodat ik uiteindelijk een goede keuze kan maken.

Alvast erg bedankt!
Mitch.91 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 20:15   #2
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
Vind het erg bizar dat je huisarts je op een dusdanig jonge leeftijd finasteride heeft voorgeschreven!
Ik zou het goed overwegen. Misschien eerst eens proberen met minox of evt Rooscure...Maak ook eens foto's van je haar(lijn) en dan over een half jaar weer dan kun je zien of er echt achteruitgang is.

Succes!
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.


sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 20:22   #3
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd12345 Bekijk bericht
Vind het erg bizar dat je huisarts je op een dusdanig jonge leeftijd finasteride heeft voorgeschreven!
Ik zou het goed overwegen. Misschien eerst eens proberen met minox of evt Rooscure...Maak ook eens foto's van je haar(lijn) en dan over een half jaar weer dan kun je zien of er echt achteruitgang is.

Succes!
Waarom is dat bizar?

Het is getest en goedgekeurd voor mensen vanaf 18 jaar, hij zit daar een jaar boven.

Ik ben btw ook op mn 19e begonnen.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2010, 22:53   #4
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Ik ben ook in 2009 begonnen met fina en minoxidil en ik zie achteruitgang... Beter begin je zo snel als je kan...

Ik ben 19 trouwens. Word pas over 5 maanden 20.
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2010, 17:24   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Een haartransplantatie zou ik niet voor mijn 25e laten doen.

Inderdaad eerst de boel proberen te stabiliseren en dan als je 25 bent nog maar eens over een HT gaan nadenken!

Succes en sterkte!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 17:34   #6
Mitch.91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2010
Berichten: 7
Goedemiddag..

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb aan mijn verhaal nog wat toe te voegen, misschien handig om te weten..
Zoals ik al zei heb ik nooit een geweldige haarlijn gehad.. vroeger was het, op de plek waar nu mijn 'inhammetjes' zitten, best dun behaard. Ook heb ik krullend haar op de zijkant van mijn hoofd, boven mijn oren zeg maar.. Terwijl ik voor de rest stijl haar heb. Waar mijn haarlijn begint, in de buurt van mijn inhammetjes is het best dun. Ik vroeg mij of dit allemaal met beginnend haarverlies te maken kan hebben?
Ook was ik best vaak mijn haar, dit omdat het anders elke dag niet te doen is.. Ik merk hierbij dat ik vrijwel geen haar verlies, misschien een paar haren.. maar dat lijkt mij vrij normaal. Ook als ik daarna er met de borstel doorheen ga, zitten hier nauwelijks haren aan. Als ik geslapen zie ik er ook erg weinig op mijn bed liggen.
Dus aan de ene kant maak ik mij weinig zorgen, maar aan de andere kant ook weer wel.. omdat ik er natuurlijk wel inhammetjes zitten maar ik weet niet zeker of ik dit altijd al heb gehad, of dat dit sinds 'kort' is.. Én ik vind het ook gewoon niet fijn, om zo'n haarlijn te hebben. Maak me constant zorgen als bijvoorbeeld de wind erin slaat, dat mensen het zien..

Ik moet wel zeggen, mocht het zo zijn dat dit altijd al zo geweest is en dat ik eigenlijk geen haaruitval heb, dan heb ik vrede met mijn haar(lijn).. Dan is het maar zo.
Ook overweeg ik om te beginnen met mijn voorgeschreven medicijnen, dit omdat mijn vader vertelde dat hij rond mijn leeftijd ook haar begon te verliezen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Mitch
Mitch.91 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 17:37   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch.91 Bekijk bericht
Goedemiddag..

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb aan mijn verhaal nog wat toe te voegen, misschien handig om te weten..
Zoals ik al zei heb ik nooit een geweldige haarlijn gehad.. vroeger was het, op de plek waar nu mijn 'inhammetjes' zitten, best dun behaard. Ook heb ik krullend haar op de zijkant van mijn hoofd, boven mijn oren zeg maar.. Terwijl ik voor de rest stijl haar heb. Waar mijn haarlijn begint, in de buurt van mijn inhammetjes is het best dun. Ik vroeg mij of dit allemaal met beginnend haarverlies te maken kan hebben?
Ook was ik best vaak mijn haar, dit omdat het anders elke dag niet te doen is.. Ik merk hierbij dat ik vrijwel geen haar verlies, misschien een paar haren.. maar dat lijkt mij vrij normaal. Ook als ik daarna er met de borstel doorheen ga, zitten hier nauwelijks haren aan. Als ik geslapen zie ik er ook erg weinig op mijn bed liggen.
Dus aan de ene kant maak ik mij weinig zorgen, maar aan de andere kant ook weer wel.. omdat ik er natuurlijk wel inhammetjes zitten maar ik weet niet zeker of ik dit altijd al heb gehad, of dat dit sinds 'kort' is.. Én ik vind het ook gewoon niet fijn, om zo'n haarlijn te hebben. Maak me constant zorgen als bijvoorbeeld de wind erin slaat, dat mensen het zien..

Ik moet wel zeggen, mocht het zo zijn dat dit altijd al zo geweest is en dat ik eigenlijk geen haaruitval heb, dan heb ik vrede met mijn haar(lijn).. Dan is het maar zo.
Ook overweeg ik om te beginnen met mijn voorgeschreven medicijnen, dit omdat mijn vader vertelde dat hij rond mijn leeftijd ook haar begon te verliezen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr. Mitch
Voor je gemoedstoestand is het wellicht goed om met medicatie (in een lage dosis) te gaan beginnen...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2010, 17:48   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch.91 Bekijk bericht
Ook overweeg ik om te beginnen met mijn voorgeschreven medicijnen, dit omdat mijn vader vertelde dat hij rond mijn leeftijd ook haar begon te verliezen.
Het heeft geen zin om je haardos met die van je vader te vergelijken.
Als je überhaupt AGA hebt, heb je dat geërfd van de vader van je moeder, dus kijk naar die opa.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2010, 03:41   #9
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het heeft geen zin om je haardos met die van je vader te vergelijken.
Als je überhaupt AGA hebt, heb je dat geërfd van de vader van je moeder, dus kijk naar die opa.
Hier geloof ik niet in,
Omdat AGA gewoonweg niet voorkomt in mijn moeders familie.
En ik wel hetzelfde AGA gebied krijg als me vader....

Ik denk dat je overal kans op hebt. Het is net de Lotto....
Als het in je genen zit heb je gewoon kans.
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....
wax is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2010, 13:28   #10
thomaspomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 77
tja het kan altijd nog dan...
die genen het is me iets,
in ieder geval ik snap niets van die aga, wat is het nut ervan en waarom gebeurt het bij sommigen wel en bij sommigen niet.

Ik dacht dat alles wat in het lichaam gebeurt, ergens nut voor heeft maar aga... haar valt uit en juist op zo'n zichtbare plek, moest het nu door aga enkel je beenhaar uitvallen dan hadden er weinigen een probleem van gemaakt.

hoe meer ik er over nadenk hoe vreemder ik het vind. achja de periode dat ik mij er zorgen over maakte is gelukkig al voorbij. en daar ben ik blij voor want stress helpt echt niet.
thomaspomas is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 00:16   #11
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Het heeft geen zin om je haardos met die van je vader te vergelijken.
Als je überhaupt AGA hebt, heb je dat geërfd van de vader van je moeder, dus kijk naar die opa.
Idem, net als wax, heb ik het ook gewoon van mijn vader.
Mijn opa van moeders kant had altijd n behoorlijke bos haar, zelfs op relatief hoge leeftijd. Of het zou een generatie overgeslagen moeten zijn, mja tot dus ver ga ik er gewoon vanuit dat ik het heb van mn pa, gezien hij het ook heeft, en zijn vader het ook had.
M1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 03:20   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M1989 Bekijk bericht
Idem, net als wax, heb ik het ook gewoon van mijn vader.
Interessant! Daarop zou ik de reactie van onze genen-expert Kniekous wel willen lezen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 11:35   #13
ThinkVision
HaarWeb lid
 
ThinkVision's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2007
Berichten: 94
Een kalende vader zorgt ook voor een significant grotere kans om kaal te worden. In de regel zal de vader van de moeder de doorslag geven, maar ook je vader is van belang.
ThinkVision is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 16:45   #14
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThinkVision Bekijk bericht
Een kalende vader zorgt ook voor een significant grotere kans om kaal te worden. In de regel zal de vader van de moeder de doorslag geven, maar ook je vader is van belang.
Tsja was het maar zo...

Mijn opa is gestorven ( van moeders kant ) met een haarlijn van een 10 jarige. Met overal dik maar wel grijs haar.

Mijn andere opa had NW 3 maar ook niet "helemaal" kaal.
Daarentegen heeft mijn vader echt norwood maximaal... dus alleen een kransje.

Toch vraag ik me af waar die "vader van moeders" kant verhaal vandaan komt..
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....
wax is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2010, 17:37   #15
Mitch.91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2010
Berichten: 7
Hai

Wat de vader van mijn moeder betreft, hij heeft opzich nog een redelijke bos haar. Niet een geweldige haarlijn maar een toupetje zal hij niet nodig hebben..

Ook heb ik nog wat aanvullende informatie, en zal misschien morgen foto's plaatsen:

Wat mij ook opvalt, is dat de haren bij mijn haarlijn(bij mn inhammen zeg maar) dun is, en ook niet lang is. Het groeit een stuk minder hard lijkt het, ook krult het lichtelijk. Ook de haren boven mijn oor krullen behoorlijk terwijl ik voor de rest stijl haar heb. Ook voelt mijn hoofdhuid soms erg droog aan..

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Mitch.91 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraagjes over inhammen Hans90 AGA - Algemeen 30 13 januari 2010 16:50
22 en inhammen illuminatie AGA - Algemeen 2 11 juni 2009 16:54
Inhammen moet je dan perse kaal worden? cartel1905 AGA - Algemeen 22 11 februari 2009 00:24
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen? SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 17 25 september 2006 16:20
inhammen ? of haargrens EEC AGA - Algemeen 15 11 oktober 2005 15:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.