Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 april 2010, 14:51   #1
Lap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2010
Berichten: 6
poll?

Hallo, eerst en vooral wil ik zeggen dat dit een geweldige site is. Ik wist niet dat er zoveel over AGA te vertellen viel Maar tegelijk is dit vind ik ook één van de pijnpunten van deze site: er staat teveel op Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort 'poll' waar info staat over de verschillende haargroeimiddelen. Zodat ik gewoon een beetje 'statistisch' kan evalueren wat werkt en wat niet, zonder hiervoor 2000 posts te moeten lezen. Weet iemand mss een (buitenlandse) site hierover of zou het moeilijk zijn zoiets op te starten, gewoon met knopjes waarop je dan kan stemmen. Ik denk bijvoorbeeld aan iets als:

Finasteride, ik geloof dat:
a) het werkt voor mij
b) het werkt, maar ik ben er mee gestopt door bijwerkingen
c) het niet werkt

Minoxidil, ik geloof dat:
a) het werkt voor eeuwig
b) het werkt voor slechts 2 a 3 jaar
... etc voor saw palmetto, groene thee, rooscure,...

Want ik denk dat 80% van de bezoekers gewoon op zoek is naar: wat gebruik ik best en dan is dit een enorme bundeling van info, weliswaar enkel gebasseerd op ervaringen en niet op wetenschappelijk onderzoek. Bovendien geloof ik dat mensen met bijwerkingen over bijv. fina rapper zullen posten op een forum, terwijl in een stemming de bijwerkingen mss relatief een kleinere groep zullen zijn, omdat stemmen voor mensen die geen bijwerkingen hebben een kleinere moeite is. En uiteraard zullen mensen met belangen voor verkoop van hun product de stemming wat beinvloeden, maar bon da kunde ni vermijden.


En dan heb ik nog een kort vraagje: Hoe vermijd ik vettig haar? want dan klit men haar wat samen en zie je er wel sterk door. Ik gebruik nu enkel minox 2% en wat groene thee, maar zou nizoral(ben belg) hier ook tegen kunnen helpen? want ik lees veel verhalen over strooien kopkes (dus niet vettig) haar na het gebruik van rooscure? Of zijn er nog andere tips?

Alvast bedankt!
Lap is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2010, 15:13   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Er zijn her en der al enquetes hoor.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3752 (werking fina)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1293 (werking duta)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2848 (bijwerkingen fina)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5741 (bijwerkingen duta)

De reacties geven een beeld, maar betrouwbaar, maatgevend of objectief zijn ze natuurlijk niet.

Voor gebundelde kennis kun je in Haarwoordenboekje (zie mijn handtekening) kijken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 09:36   #3
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lap Bekijk bericht

Want ik denk dat 80% van de bezoekers gewoon op zoek is naar: wat gebruik ik best en dan is dit een enorme bundeling van info, weliswaar enkel gebasseerd op ervaringen en niet op wetenschappelijk onderzoek. Bovendien geloof ik dat mensen met bijwerkingen over bijv. fina rapper zullen posten op een forum, terwijl in een stemming de bijwerkingen mss relatief een kleinere groep zullen zijn, omdat stemmen voor mensen die geen bijwerkingen hebben een kleinere moeite is. En uiteraard zullen mensen met belangen voor verkoop van hun product de stemming wat beinvloeden, maar bon da kunde ni vermijden.



Alvast bedankt!
Juist persoonlijke ervaringen kloppen niet. Wellicht zijn er mensen met een fantastisch resultaat, die hier helemaal niet posten... Juist mensen met slechte resultaten en veel bijwerkingen blijven op fora zoeken naar 'middelen'. Degenen die tevreden zijn, posten hier vaak niet (meer) of nauwelijks.
Alleen wetenschappelijk onderzoek is in deze materie betrouwbaar. Dat wordt uitgebreid behandeld in de eerste post van "Haargroeimiddelen voor dummies". Voor iedereen gemakkelijk te vinden én in te zien.

Een andere in het oog springende post is: "Ik word kaal en nu?" Ook heel handig.

Ik krijg vaak het idee dat mensen hier maar in het wilde weg gaan zitten lezen en dan een vraag stellen omdat ze het allemaal niet snel genoeg naar hun zin kunnen vinden.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 12:29   #4
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Ik krijg vaak het idee dat mensen hier maar in het wilde weg gaan zitten lezen en dan een vraag stellen omdat ze het allemaal niet snel genoeg naar hun zin kunnen vinden.
Mee eens! Aan de andere kant is het misschien een tip voor haarweb.nl om het haarwoordenboekje wat makkelijker vindbaar te maken voor de nieuwelingen hier.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2010, 16:06   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Mee eens! Aan de andere kant is het misschien een tip voor haarweb.nl om het haarwoordenboekje wat makkelijker vindbaar te maken voor de nieuwelingen hier.
Het lijkt mij nog beter om Haargroeimiddelen voor Dummies (waar ook een link in staat naar het Haarwoordenboekje) helemaal bovenaan te plaatsen in de afdeling AGA, zodat de kans groter is dat men dat eerst leest, en/of de titel te veranderen in: Haaruitval? Lees dit Eerst.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minoxidil Poll Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 22 maart 2004 17:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.