Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 maart 2015, 19:41   #1
timo4800
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Vandaag geweest bij Hairplus Medical Care te Barendrecht

Hallo Allemaal...

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag mijn verhaal kwijt en wat meningen horen. Sinds mijn 24e begon ik inhammen te krijgen, welke steeds dieper werden. Vervolgens kreeg ik ook bovenop steeds dunnen haar en ik werd er eerlijk echt een beetje depressief van. Ik en de dames waren verzot op de krullen die ik eerst had. Er ging geen spiegel voorbij of ik keek erin. Echt vreselijk. Ik ben iemand die dingen niet makkelijk accepteert. Mijn moeder zegt: pfff stel je niet aan, je bent gezond, ziet er goed uit en je hebt geen kanker ofzo en je krijgt elke dag je eten binnen.
Punt is ik durfde echt het huis niet meer uit op gegeven moment, toen zei ik tegen mezelf oke Thats it, ik ga een haartransplantie doen of me in ieder geval laten informeren.

Vanmiddag dus in Barendrecht geweest voor een intake gesprek. Het was een aardige kerel die veel empathie toonde. Hij snapte mijn zorgen en adviseerde mij een transplantie met 1250 grafts en met onmiddelijke ingang moest ik minoxidil gaan gebruiken om mijn bovenkant en kruin te redden. Ik kon deze haren redden, maar hij zag dat het dunner werd en ik dus niet echt moest beginnen.

In de folder van hun stond een prijs van 4100 euro voor deze 1250 grafts, waarna hij zei, als je binnen nu en 2 maanden een besluit neemt, betaal je 3200 euro, in eerste instantie was ik zeer blij, wat een prijsverschil...maar is het elders dan zoveel duurder/goedkoper, ik heb namelijk niet zo veel zin om overal op gesprek te gaan. 3200 euro lappen met 1000 euro voorschot en de rest 2200 kan ik in termijnen betalen. valt allemaal mee dus.

Punt is; hij gaf aan dat na de transplantatie er 30% ongeveer terug gegroeid zal zijn van mijn originele haar, en wanneer je een jaar later weer een transplantatie zou doen, kan dit oplopen tot 60%, mits je goed je haar verzorgd hebt, en ook de minoxidil gebruikt.

30% komt terug bij mijn inhammen, ik had op een hoger percentage gehoopt, maargoed, wat zijn jullie ervaringen? zal ik het doen? Ik twijfel...is de prijs goed? zal het resultaat verbluffend zijn?

Hopelijk kunnen jullie me nog verder helpen

oja ik zal snel een foto uploaden....
timo4800 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2015, 19:49   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Plaats inderdaad eerst die foto en ga dan onthaasten. Je moet eerst goed weten in welk avontuur je je stort en wat je mag verwachten.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2015, 19:53   #3
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Ik zou er over nadenken, hij was er ook
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg MM.jpg‎ (143,8 KB, 143x gelezen)
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2015, 19:56   #4
timo4800
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Ik zal snel een foto posten...

Ik heb alleen fikse inhammen en bovenop wat dunner haar, zo kun je het ongeveer voorstellen....1250 crafts werd er gezegd, dus dat valt ook wel mee...doodnerveus ben ik er voor...

@msr
Klopt haha, en Andy van der Meijde ook, gerard ekdom ook, joling ook dacht ik, dus best goed verhalen gehoord...twijfel twijfel twijfel..
punt blijft wegen de kosten op tegen het resultaat...

Laatst gewijzigd door timo4800; 25 maart 2015 om 19:58 Reden: aanvulling
timo4800 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2015, 19:56   #5
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Naar belgische en nederlandse normen is dit een goede prijs. In turkije betaal je 2500 euro voor het maximale dat ze oo één dag kunnen inplanten, zit meestal rond de 3000 grafts. Enkel u vliegticket van 200 euro zit hier niet in de prijs. Voor sommige mensen is turkije geen optie omdat het wat afschrikt om een ht in het buitenland te laten uitvoeren en sommige klinieken hebben een slechte reputatie. Lees je hier eens goed in alvorens je een beslissing neemt. Wil je in belgië of nederland blijven zou ik nog eens een consult vragen bij Prohair. Overweeg je Turkije lees dan mijn topic http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34047 eens. Er is hier een schat aan informatie te vinden op het forum.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2015, 20:09   #6
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Tja... voor 3200 euro gooien ze in Turkije je hele schedel vol, als het dan allemaal gaat groeien heb je (voorlopig) geen zorgen meer. Belangrijk is om in te schatten hoe kaal je gaat worden (erfelijke lijn) en wanneer het een goed moment is om in te grijpen..

Wees je bedacht dat Minox bijwerkingen kan opleveren. Beter is Nanoxidil maar is wel een duur goedje..
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2015, 12:14   #7
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Gerard Ekdom is er ook geweest en zijn resultaat is echt goed m.i.:

2012:

2015:

2550 grafts.
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar

Laatst gewijzigd door Promise; 31 maart 2015 om 12:17
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2015, 13:06   #8
Zuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Andy van der Meyde is er ook behandeld en Dean Saunders nu ook las ik, na te zijn uitbehandeld bij HASCI. Had er misschien ook wel voor gekozen als de tarieven niet wat lager waren in vergelijking met Turkije. Daarnaast is ook natuurlijk de hoeveelheid grafts hier in vergelijking met Turkije een beperkende factor. Dat ze een goede naam hebben momenteel dat geloof ik wel.
Zuid is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2015, 21:03   #9
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
Kun je nagaan wat een marketing hype Hasci toen maakte! Onbeperkte hoeveelheid donor, pfff en nu zit Dean weer bij Hairplus reclame te maken?
Free lunch zeker.
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2015, 21:06   #10
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
Zuid, soms gaat het niet alleen om het aantal grafts maar ook om de groei hoeveelheid die na je transplantatie overblijft. Mechanisch boren schijnt niet altijd goed te zijn voor wat betreft graft kwaliteit. We zullen het tzt wel zien.
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2015, 21:28   #11
Zuid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Dat klopt als je misschien nog niet helemaal kaal bent en bijvoorbeeld tzt nog een behandeling wil ondergaan inderdaad. In mijn geval waren een grote hoeveelheid grafts nodig om te komen tot enige vorm van bedekking. Enerzijds hier niet te betalen, gewoon asociaal duur, en twee in 1 behandeling niet uit te voeren. Dan ga je simpelweg wel de richting van Turkije ook op natuurlijk. In Nederland wordt je als kale kip ook letterlijk schandalig kaal geplukt ook moet ik zeggen. Over de toegepaste techniek durf ik geen uitspraken te doen. Kan echter niet zeggen dat de resultaten die ik hier nu zie van de Turkse klinieken nou onder doen voor de Nederlandse en daar heb ik mijn keuze dus wel met name op gebaseerd.
Zuid is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2015, 21:45   #12
vslop
Banned user
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Berichten: 87
Geslacht:
Ah ik snap het Zuid, kost inderdaad een hele duit, zeker als je grote hoeveelheden nodig hebt.
Veel klinieken hier in Nederland zijn matig zeker wat betreft Fue. Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat ze vnl van oorsprong fut klinieken waren en nog steeds zijn.
vslop is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2015, 15:29   #13
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Ik ben ruim 2 weken geleden behandeld bij Hairplus medical care en ben hier zeer over te spreken. Het resultaat van Gerard Ekdom is prachtig, die foto had ik nog niet eerder gezien! Laatste zag ik Marc-Marie Huibregts op tv, kort na de tweede haartransplantatie bij Hairplus, dat begint ook al mooi te worden!
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2015, 17:15   #14
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Hmmm,

Als ik het zo een beetje goed zie wordt hier indirect reclame gemaakt voor Hairplus.

EvW, Edwin van Wooning, bent u niet de directeur van de Nederlandse Haarstichting?
Zag uw foto onlangs ook op hun website en een idem op hun andere site.
Volgens mij wordt u gesponsord door Hairplus Medical Care.

Al deze BN érs krijgen hun behandelingen gratis waardoor ze zichzelf commiteren aan deze kliniek. Wij daarentegen mogen hiervoor betalen en krijgen vaak een matig resultaat. Vind zelf deze methode van reclame maken niet meer zo deze tijd.

Gerard Ekdom had nog redelijk haar voor 2014. Google maar wat afbeeldingen.
Waarschijnlijk beter maar toch graag met de voeten op de aardbodem blijven staan.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2015, 12:04   #15
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Ik ben open over mijn werkzaamheden! De reden dat de Haarstichting veel samenwerkt met Hairplus medical care, is omdat deze haarkliniek goede kwaliteit behandelingen aanbiedt en dergelijke video's mensen goed kunnen helpen tijdens hun oriëntatiefase (het helpen van mensen met haarproblemen, dat is waar de Haarstichting voor staat, ongeveer hetzelfde doel als dit prettige forum). Dit is een reden voor mij om te kiezen voor de behandeling bij een specifieke kliniek, daar hebben andere zaken niets mee te maken.
EvW is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.