Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2013, 17:43   #1
Fightclub72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2013
Berichten: 23
Tot welke leeftijd ontwikkelt zich een volwassen haarlijn?

Vraag me dit al een tijdje af. Een paar maanden geleden ontdekte ik aan de rechterkant een kleine inham. Ik werd helemaal panisch (voorheen liep m'n haarlijn altijd kaarsrecht, kon er een liniaal naast leggen bij wijze van spreken) Naar de huisarts gegaan, bleek niks aan de hand. Sindsdien is m'n haarlijn niet meer verandert. Aan de linkerkant van m'n haar zit echt helemaal niks. NW1 lijkt het wel aan die kant. Dus tot welke leeftijd kan je haarlijn veranderen? Ben btw 20, bijna 21.

Thanks.
Fightclub72 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2013, 17:48   #2
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
ja daar ben ik ook naar benieuwd want me haarlijn schuift op en ik denk dat het nu 2cm is opgeschoven in de afgelopen jaren. ik ben nu 27 jaar en ben benieuwd wanneer dit stopt of wanneer ik het ergste gehad heb.
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2013, 23:43   #3
Fightclub72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2013
Berichten: 23
Iemand??
Fightclub72 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2013, 00:05   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fightclub72 Bekijk bericht
Iemand??
Het antwoord dat je misschien niet wilt horen en dat ook niks zegt .... tot jij vindt dat het geen volwassen haarlijn meer is, maar toch echt 'kaler worden'.

Met mazzel duurt die ontwikkeling dus tot je 100e, met pech ben je al op je 20e op dat punt. Er is echt niks zinnigs over te zeggen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2013, 12:50   #5
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Heb dat begrip ''volwassen haarlijn'' nooit goed begrepen, alsof je plotseling van het ene dag op de ander kaler gaat worden. Ik heb inhammen NW 1,5- 2, maar die had ik 10 jaar geleden ook al. Maar je kunt wel voorkomen dat het erger wordt, zoals de bekende middelen gebruiken.

Verder hoor je mij niet klagen over mijn haar. Maargoed ik ben ook niet meer de allerjongste.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2013, 00:08   #6
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
De volwassen haarlijn is gewoon een vorm van kaal worden. Die stopt dus niet! Het tempo waarin hij doorzet wisselt, das alles.

Elke man wordt kaal. Je hebt 20 haarcycli die maximaal 5 jaar duren, maar in vrijwel alle gevallen korter. een volwassenhaarlijn is het begin van het verkorten van die cycli.

geen pijl op te trekken hoe snel die verkorting optreed. Niet teveel zorgen over maken. Kaal worden is K, kaal zijn is geen issue. We zitten namelijk op een bol en die hangt in een vacuüm. Het gaat nergens over.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2013, 04:24   #7
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht

Elke man wordt kaal. Je hebt 20 haarcycli die maximaal 5 jaar duren, maar in vrijwel alle gevallen korter. een volwassenhaarlijn is het begin van het verkorten van die cycli.
Met Minoxidl en Fina kan je wel de groeicyclus behoorlijk verlengen, en dat is wat ik en velen anderen hier doen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2013, 12:26   #8
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Een volwassen haarlijn bestaat wel. De meeste niet kalende mannen van westerse komaf krijgen rond hun 18e een iets hogere haarlijn, met kleine inhammen. Bij hen gaat dit niet verder. Dit komt waarschijnlijk door de hormonale piek van de puberteit.

Er lopen meer niet kalende mensen van 80 met een NW2 rond die ze vanaf hun 20e hebben, dan mensen met een NW0 op late leeftijd.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2013, 18:56   #9
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Er lopen meer niet kalende mensen van 80 met een NW2 rond die ze vanaf hun 20e hebben, dan mensen met een NW0 op late leeftijd.
En dit zijn de statistieken. Ieder kent zijn eigen hoofd het beste.

Laatst gewijzigd door Elser; 11 augustus 2013 om 19:02
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2013, 13:42   #10
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Wil je dat ik hier onderbouwd op reageer of is dit wederom een losse flodder? Genuanceerd blijven is lastig in dit geval. Een volwassen haarlijn bestaat wel degelijk. Of je een NW2 als eindpunt kalend mag noemen? Dat lijkt me vreemd als 96% van de niet kalende mannen het krijgt.

En wat wil je nou eigenlijk met jouw vacuüm zeggen? Dat het universum uitzet, en dat dit steeds sneller gaat? En dat als het universum een bubbel in een vacuüm is, dat de kans reëel is dat ons universum zich in een vals vacuüm bevindt? Dat alles toch maar zo kan stoppen? En bedoel je dit alles als goede reden om je niet druk te maken over je haar?

Voor iemand die wil relativeren omdat hij zijn nietigheid begrijpt ben je dan toch wel aardig egocentrisch als je vindt dat statistieken er niet te doen, maar alleen het eigen hoofd.

Offtopic; Stellige beweringen van mensen met beperkte intellectuele vermogens maken de wereld soms een erg deprimerende plek.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2013, 00:48   #11
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Kniekousen zijn bijna overal te koop tegenwoordig. Maar als ik eerlijk ben, trek ik ze vooral onder mijn broek aan zodat niemand ze ziet.
Elser is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.