Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 augustus 2010, 17:04   #1
najim79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2010
Berichten: 8
Littekencorrectie of tricho-closing???

Beste Leden,

Ik heb sinds 2001 een HTaan de voorkant laten uitvoeren door LA in haarlem. Ik heb er dus een grote litteken aan overgehouden. De litteken is verre v h beloofde potloodstreepje. Betreft de implantaten moet ik zeggen dat ik gemengde gevoelens er aan overgehouden heb. Dit omdat de kwaliteit vh donorhaar nooit geëvenaard kan worden(althans bij mij). Het resultaat is dus dan ook dat je wat kroezige haar heb.(ik heb het lang laten worden aan de voorkant om de kalende plek aan de achterkant enigszins te camoufleren. Naar mate de jaren verstreken werd het moeilijk om de kruin te camoufleren.

Nu zit ik in een dilemma nl;

Mijn haarvelies is zo vergevorderd dat ik niet meer weet wat ik wil en kan doen.

optie a: alles scheren maar dan zit ik met een groot litteken v 1 cm breed en nog het feit dat een kaal koppie me niet staat.

optie b: de fue methode om de litteken op te vullen.

optie c: tricho-closing waarbij de litteken wordt verbeterd.

optie d: een stamceltransplantatie voor mijn litteken op te vullen.

Alleen zit ik met een aantal vragen.


Ik ben v mening dat mocht ik nog een HT zal ondergaan (dus geen litteken correctie) dat ik nooit een betere kwaliteit zal krijgen betreft het geïmplanteerde haar of heeft dit met de behandeling te maken? Een dermatoloog heeft me ooit verteld dat het het de kwaliteit krijgt vd kale plek en niet van het donorhaar uit de haarkrans. dus ik zou echt niet willen dat ik in een nog verder stadium met kroezige haar zou lopen op mn kop wat erg onnatuurlijk is. Ik gebruik nu al een stijltang om het haar aan de voorkant mooi recht en glad te krijgen om het wat makkelijk in model te brengen. kan iemand dit beamen betreft de kwaliteit?

ten tweede wil ik dus eventueel een littekencorrectie(waar ik meer naar neig) ondergaan volgens de fue methode. Is het litteken dan niet meer te zien mocht ik mn haren korter gaan knippen? en wat als ik mn haren ga millimiteren.

tricho closing.

hoe zit het daarmee eigenlijk? is het echt een methode om mn litteken weg te werken. dit zou nl ideaal zijn mocht een alles gaan scheren. ik weet natuurlijk wel dat 100% nooit gerealiseerd kan worden. zou dit icm een fue methode(erna dan) om mn litteken weg te werken?

stamceltransplantatie

Heb begrepen dat het ook erg duur is en ook een baanbrekende methode. zou dit dan een optie kunnen zijn om de litteken weg te werken aangezien er niet gesneden of wat dan ook wordt.

hoop dat jullie me kunnen helpen.

bvd
najim79 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 17:24   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een tricho zou je litteken zo klein moeten kunnen maken dat je daarna geen FUE meer nodig hebt om het te camoufleren. Je zou een tricho samen met een laatste FUT-ingreep kunnen plannen.

Voor wat betreft stamceltransplantatie, die kun je -afgezien van de belofte dat in het donorgebied haren zullen teruggroeien- vergelijken met een gewone FUE. Of HSI ook littekens behandelt weet ik niet. Niet iedereen is even happig op het terugplaatsen van grafts op littekens, de kans is namelijk altijd aanwezig dat ze daar niet goed zullen aanslaan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 17:48   #3
najim79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2010
Berichten: 8
fut ingreep icm trico-closing

aha dus je bedoelt dat men een extra strip met donorhaar snijden en dat via de tricho closing kunnen dichten. hoe gaat dat in zn werk dan?tegelijkertijd dichten en vullen v donorhaar?
najim79 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 18:23   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door najim79 Bekijk bericht
aha dus je bedoelt dat men een extra strip met donorhaar snijden en dat via de tricho closing kunnen dichten. hoe gaat dat in zn werk dan?tegelijkertijd dichten en vullen v donorhaar?
Volgens mij snijden ze dan het oude litteken samen met een stripje haar weg. Het gat dichten ze op de 'tricho-manier'. En de haren kun je dan gebruiken om je oude transplantatie een natuurlijker aanzien te geven. Maar als je dat laatste niet nodig hebt, dan kun je alleen het litteken laten wegsnijden.

Ze kunnen sowieso niet op een verse wond FUE-grafts implanteren. Ik neem aan dat je eerst het litteken moet laten behandelen en dan als de boel goed genezen is (jaartje of zo) bekijken of nog iets aanvullends nodig is.

Maaruh, ik hoop dat een van de ervaringsexperts hier je er meer over kan vertellen. In deze discussie vindt je er alvast iets meer over.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 22:39   #5
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.282
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Volgens mij snijden ze dan het oude litteken samen met een stripje haar weg. Het gat dichten ze op de 'tricho-manier'. En de haren kun je dan gebruiken om je oude transplantatie een natuurlijker aanzien te geven. Maar als je dat laatste niet nodig hebt, dan kun je alleen het litteken laten wegsnijden.

Ze kunnen sowieso niet op een verse wond FUE-grafts implanteren. Ik neem aan dat je eerst het litteken moet laten behandelen en dan als de boel goed genezen is (jaartje of zo) bekijken of nog iets aanvullends nodig is.

Maaruh, ik hoop dat een van de ervaringsexperts hier je er meer over kan vertellen. In deze discussie vindt je er alvast iets meer over.
Ik zou zelf dan misschien voor een FUE en trycho kiezen. Tenzij de deskundigen me zouden kunnen overtuigen om een FUT met trycho te nemen.
Ik heb altijd het idee dat als je er nog een reep huid uit gaat halen dat het dan nog strakker gaat staan. En dat je dan kans hebt op een breder litteken.
Misschien heb ik het mis.

Wat ik wel gehoord hebt van Feriduni is dat ze prefereren om pas FUE in een litteken te zetten een jaar na het maken van dat litteken.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 06:45   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Ik zou zelf dan misschien voor een FUE en trycho kiezen. Tenzij de deskundigen me zouden kunnen overtuigen om een FUT met trycho te nemen.
Ik heb altijd het idee dat als je er nog een reep huid uit gaat halen dat het dan nog strakker gaat staan. En dat je dan kans hebt op een breder litteken.
Misschien heb ik het mis.

Wat ik wel gehoord hebt van Feriduni is dat ze prefereren om pas FUE in een litteken te zetten een jaar na het maken van dat litteken.
Daar zit ook wel iets in. Ik las ergens dat ze met een reep tot 1,3 cm de mooiste resultaten haalden en in datzelfde stukje klaagde de chirurg dat de slechtste resultaten vaak behaald werden met clienten die al een litteken van een andere kliniek hadden.

Het hangt verder ook wel af van Najim's persoonlijke situatie. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het er uit ziet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 14:04   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Er is nog een methode om je litteken minder op te laten vallen: ben zelf erg tevreden over het plaatsen van tattoohaartjes op mijn litteken (en de rest van mijn hoofd).
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 19:20   #8
najim79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2010
Berichten: 8
littekencorrectie

Hi beste Leden,

Ik heb effe een foto kunnen maken van mij litteken en tevens het resultaat van mijn HT in 2001. Zoals je kan zien zijn de jaartjes erg dun en dit effect is nog gerealiseerd door mn haren te wassen en droog te föhnen en de voorkant met een stijltang in bedwang te houden zeg maar. Het ziet er een beetje kroezig uit nl.

Ik wil ook graag weten of een 2e HT een beter resultaat zal opleveren of niet? de kwaliteit v h haar is nl niet hetzelfde als het haar aan de achterkant.
Heeft dit met de techniek te maken destijds?

Mocht het resultaat beter zijn dan zal ik nl een 2e HT overwegen om het een beetje op te vullen in eerste instantie. Mocht dit niet zo zijn
zou ik dan mn litteken willen opvullen cq verwijderen. Weet alleen niet wat de beste resultaat zal zijn. ik weet nl nog niet welk kapsel ik zal dragen.
want hoe het er nu uitziet kan eigenlijk niet meer. Ik ben bang als ik dus mn litteken ga verwijderen en een heel kort kapsel ga knippen(wat sowieso nog maar de vraag is of het zal staan) wat het effect is. Zal deze duidelijk te zien zijn of niet? Het liefst wil ik een oplossing waardoor ik nog alle kanten op kan gaan; oftewel de rest opvullen en mn litteken of gewoon de schade beperken als het ware en de litteken proberen te redden en genoegen nemen met een kort kapsel waarbij de voorkant dus heel kaal eruit zal zien.

Wie helpt me aub!

ps hoop dat de fotos duidelijk zijn
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 005.jpg‎ (144,8 KB, 81x gelezen)
Bestandstype: jpg 007.jpg‎ (156,1 KB, 83x gelezen)
Bestandstype: jpg 004.jpg‎ (134,4 KB, 78x gelezen)
najim79 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 19:44   #9
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
tryco en fue....

gewoon de boel verdichten vooraan met die fue en je zal heel blij zijn met het resultaat....
dan zoek je best een kliniek dat beide wil doen....
mischien kan je nog een mooie prijs verkrijgen voor beide ingrepen samen...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 19:55   #10
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door najim79 Bekijk bericht
Hi beste Leden,

Ik heb effe een foto kunnen maken van mij litteken en tevens het resultaat van mijn HT in 2001. Zoals je kan zien zijn de jaartjes erg dun en dit effect is nog gerealiseerd door mn haren te wassen en droog te föhnen en de voorkant met een stijltang in bedwang te houden zeg maar. Het ziet er een beetje kroezig uit nl.

Ik wil ook graag weten of een 2e HT een beter resultaat zal opleveren of niet? de kwaliteit v h haar is nl niet hetzelfde als het haar aan de achterkant.
Heeft dit met de techniek te maken destijds?

Mocht het resultaat beter zijn dan zal ik nl een 2e HT overwegen om het een beetje op te vullen in eerste instantie. Mocht dit niet zo zijn
zou ik dan mn litteken willen opvullen cq verwijderen. Weet alleen niet wat de beste resultaat zal zijn. ik weet nl nog niet welk kapsel ik zal dragen.
want hoe het er nu uitziet kan eigenlijk niet meer. Ik ben bang als ik dus mn litteken ga verwijderen en een heel kort kapsel ga knippen(wat sowieso nog maar de vraag is of het zal staan) wat het effect is. Zal deze duidelijk te zien zijn of niet? Het liefst wil ik een oplossing waardoor ik nog alle kanten op kan gaan; oftewel de rest opvullen en mn litteken of gewoon de schade beperken als het ware en de litteken proberen te redden en genoegen nemen met een kort kapsel waarbij de voorkant dus heel kaal eruit zal zien.

Wie helpt me aub!

ps hoop dat de fotos duidelijk zijn
Hoi Najim, waar ben je geweest en hoeveel grafts heb je gekregen ?

Een 2e FUE zal zeker baanbrekend voor je worden. Ik kan me voorstellen dat je na dit resultaat je bedenkingen hebt gekregen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 20:20   #11
najim79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2010
Berichten: 8
tricho closing

Hoi Norwood,

Ik heb deze HT (FUT)destijds bij LA in haarlem laten uitvoeren. Ik weet mijn god niet hoeveel grafts het er waren. IK meen rond de 1200 a 1300. maar weet dit niet zkr. weet alleen dat het erg duur was, maar ja. Je bent jong en naïef en nu moet ik helaas de consequenties ondervinden.

ps helpt minoxidil of finasteride? voornamelijk het geinplanteerde haar? zou het de kwaliteit vh verbeteren?
najim79 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 20:30   #12
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Zou niet meer aan de fina gaan nu, als ik alle voor -en nadelen tegen elkaar afweeg. Waarom nog zo'n 'zwaar' medicijn slikken, enkel om het haar dikker te laten worden. Nee dat ga je toch niet merken, het lijkt ook dun alleen al omdat er zo weinig staat.

Tijden zijn veranderd gelukkig, maar vind het echt schandalig dat men hier nog geld voor vroeg ook. Ok, het waren er enkel 1200-1300, maar waarom wordt zoiets dan aangeboden als het toch niet cosmetisch bevredigend kan worden. Begrijp dat niet.

Heb je je kruin nog goed ? Ik zou dan voor een grote FUE van 3500-4000 grafts gaan of de hele boel eraf.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 20:39   #13
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Dat resultaat is niet het beste wat ik gezien heb (ook niet van LA)...

LA had de irritante eigenwijze methode om na twee weken korsten te verwijderen. Daar werden veel transplantaten onherstelbaar mee beschadigd en de rood/paarse gloed die over is van de laser is duidelijk zichtbaar.
(vergelijkbaar met hans van breukelen, steven seagal en Raymond van Barneveld).

Ik durf te wedden dat deze foto's zijn genomen direct na blootstelling aan hitte (fohn of zon). Dit heeft vrijwel iedereen die met die kl*te laser is behandelt.

Een FUE geeftover het algemeen minder kans op het uitkomen van de getransplanteerde haren.

Maar goed....een tweede FUT geeft een 2x zo groot litteken.

Ik zou gaan voor kortscheren en een medische pigmentatie.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1

Laatst gewijzigd door HairCoach; 9 augustus 2010 om 20:42
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 21:53   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairboy2008 Bekijk bericht
Een FUE geeft over het algemeen minder kans op het uitkomen van de getransplanteerde haren.
Men gaat in het slechtste geval uit van 10%. Ik zou dat nooit als reden zien om af te zien van deze mogelijkheid om een oude haartransplantatie optisch te verbeteren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 23:07   #15
najim79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2010
Berichten: 8
tricho closing

beste Hairboy,

Deze foto is vers vd pers en net gemaakt, dus 9 jaar na de behandeling.
Maar dit is inderdaad met föhn en stijltang behandeld. zo ga ik nl elke dag naar mn werk. zie je het al voor je . achter op de kruin heb ik weinig tot niets. heb een hele kale plek achter en camoufleer ik omdat ik dus mn haren aan de zijkant heel lang laat groeien. als ik het nu zou scheren de zijkanten
dan zou ik dus een kale knikker zijn van bovenaf gezien. snap je nu mijn dillema? het haar ad voorkant is zo dun dat ik gwn niet meer durf een volgende HT. ben gwn bang dat het onnatuurlijk eruit gaat zien. heb al nu moeite met de voorkant en laat staan als het hele gebied zou doen. Je weet niet wat het eindresultaat zal zijn, dus dat maakt het erg moeilijk om te bepalen wat het beste zou zijn voor mij.

Een ding staat vast moet er heel goed over nadenken en niet zoals 9 jaar geleden.(destijds 21 jaar)
najim79 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie heeft al een littekencorrectie ondergaan? Voor en na foto's aub getekend Chirurgische behandelingen 42 26 januari 2012 15:32
littekencorrectie hair81 Chirurgische behandelingen 23 1 augustus 2010 15:36
Littekencorrectie bij Aesthetic Clinics test123 Chirurgische behandelingen 96 18 januari 2009 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.