Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2003, 09:14   #1
Ida
HaarWeb lid
 
Ida's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 augustus 2003
Locatie: lommel
Berichten: 15
Thumbs up goh niet te geloven

goh dat is bijna te mooi om waar te ,ik moest eens goed slikken ,en dacht potverdorie ,sinds een jaar weet ik dat mijn pluk probleem ook een naam heeft,en dan ontdek ik ook nog dat er een forum is daarover,meer mensen met dat zelfde.
Ik ben ida trek al sinds mijn 10 a 11 de en ben nu bijna 47.
De engelse site heb ik ook bezocht,daar werd de vraag gesteld of je ook eentje van een tweeling was ? dat ben ik ook,deze vraag zal wel te maken hebben met een onderzoek naar ttm?
wat ik wel raar vind is dat ik links trek en eigenlijk rechtshandig ben,is dat de straffende hand? of hebben jullie een ander gevoel daarbij?
groetjes
__________________
ida
Ida is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2003, 09:22   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hi

Welkom op onze site. Ik hoop dat je er wat aan gaat hebben. Links- en rechtshandig maakt bij bij een verschil. Ik trek aan beide kanten en vaak nogal gelijkoplopend. Hiermee bedoel ik dat rechts er na een tijd hetzelfde uitziet als links. Op dezelfde plaatsen trekken dan.

Wat heb je juist gelezen over tweelingen? Doen ze daar ook onderzoek naar? Veel leesplezier en ik ben blij van nog eens een Belgje te verwelkomen! Ik ben 26 jaar en kom uit Antwerpen.

Groetjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2003, 11:51   #3
Ida
HaarWeb lid
 
Ida's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 augustus 2003
Locatie: lommel
Berichten: 15
Wel oilily mijn engels is slecht ,maar ik kon er toch uit opmaken dat men ook naar tweelingen zocht die allebei of enkel aan hun haar trokken ,eender of je eeneiig of tweeeiig was,wellicht is dit een gedeelte van een onderzoek dat daar loopt.
zijn er niet zo veel belgen dan?
Ja iedereen heeft geen internet he meisje,je ziet wel ,ik heb het ook pas ontdekt ,ik praat er pas sinds kort met enkele vriendinnen over,maar de meeste denken gewoon dat het haaruitval is ;en over dat plukken ben ik nu ook minder beschaamd,erover spreken met iedereen is moeilijker,weet je na zoveel jaar(36) da's nie niks é
groetjes ida
__________________
ida
Ida is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2003, 19:40   #4
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Idaferdi,

'Niet te geloven', dat begrijp ik best ja en zeker na 36 jaar. Welkom hier! Hopelijk kun je hier een stukje herkenning vinden en kun je zonodig je 'ei' kwijt. Veel succes met het vele leesvoer dat er inmiddels al is.
Groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2003, 21:38   #5
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Hoi Idaferdi!

hier een welkomstwoordje van een reserve-Belg. We kennen hier het gevoel van : "Goh, het heeft een naam en er zijn er meer die het ook doen". En dan is het erg fijn om ook met die anderen te kunnen communiceren, dus: hartstikke goed dat je ons gevonden hebt!!!
Je eigen kinderfoto van toen je nog jong (en behaard ) was? Lief koppie!!!
En wat betreft het links-rechts verhaal: ik ben rechtshandig en trek ook met die hand... Op de een of andere manier heb ik met links "geen goede grip"op de haartjes...
Ik ben ook erg geinteresseerd (hoe krijg je hier een trema op de i ??? Normaal doe ik dat met alt+136 geloof ik, maar zit nu achter een laptop en daar gaat dat blijkbaar niet bij...) in dat tweelingenonderzoek! Zal ook eens een kijkje gaan nemen op die engelse site.

Goed, hopelijk lezen we meer van je! (en dan hopen we natuurlijk te kunnen lezen hoe goed het met je gaat en dat je alweer een prachtige haarbos aan het kweken bent, al is het in realiteit meestal iets minder rooskleurig hier...) En als het echt even niet goed gaat en je even moet lachen moet je maar Do's blunders lezen, of Jam, of Champagne, onder Vanallesennogwat of overige zaken (Monique3 is goed in het bijplakken van links, ikke nog niet zo heel erg... Succes met zoeken dus )

Groetjes van Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2003, 19:28   #6
nijntje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 15
ik ook...

Hoi,

Ik ben er ook zo één (en ook een belgje) die nog maar pas ontdekt heeft dat het trekken TTM heet en dat er nog zijn die het doen.
Ik ben blij dat ik dit hier gevonden heb.
Groetjes allemaal!
nijntje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2003, 22:03   #7
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Dan ook aan Nijntje: van harte welkom hier!!!
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2003, 23:34   #8
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Welkom Idaferdi en Nijntje!!!

Ook namens mij welkom op dit forum!!!
Fijn he...om te kunnen lezen over ttm en dat er meer zijn die het hebben/doen.
Ik hoop dan ook dat jullie veel hebben aan het lezen en schrijven op dit forum.
Sterkte aan jullie beiden.

P.s En over dat plukken met links en met rechts, ik kan het met beiden, maar net zoals Oilily zegt, heb ik met rechts ook meer grip. Bij mij hoeft het niet symetrisch te gebeuren, en op het moment ben ik een maand plus 4 dagen plukvrij.....

groenten en fruit, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2003, 20:47   #9
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Nijntje en Idaferdi !

IK wil jullie ook een warm welkom heten hier !!!
Wat mij betreft helpt het me een heleboel om hiet met lotgenoten
over te kunnen praten !
Ik ben rechtshandig , maar pluk aan 2 kanten....Ik kan wel met mijn linkerhand eraan voelen, maar het plukken gaat steeds voornamelijk met rechts........
Ik hoop dat jullie bij ons steun en kracht kunnen vinden om er beter mee om te kunnen gaan , net zoals dat voor mij het geval was !
Veel sterkte , groetjes Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2003, 17:39   #10
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
aan alle nieuwkomers,

Heel goed dat jullie dit forum gevonden hebben, gedeeld leed is maar half leed...
Ik ben rechtshandig maar pluk alleen links vandaar dat surfen op het net voor mij lastig is... met de muis in het rechter hand en met de linker in het haar !! maar als ik op dit forum zit ben ik me meer bewust van wat mijn linker hand aan het doen is.
Ik ben niet plukvrij maar pluk heel wat minder de laatste tijd!
Straks heb ik bezoek van iemand die ik niet zo goed ken, en toen ik mijn boodschappenlijstje maakte voor het etentje, dan heb ik toch wel wat geplukt... stom !

Sterke aan allen,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2003, 17:13   #11
nijntje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 15
Talking Wat leuk! Dank je wel Miejefke, Fara, Monique 3 en Ellis

Zo fijn dat er direct reactie is! Wat is eigenlijk de bedoeling van dit forum, de hele tijd op elkaar inspelen? Of eens een nieuw thema beginnen? Hoe doe je dat dan, want ik ken de gewoontes op dit forum niet zo goed...

Sterkte allemaal,bij mij gaat het beter (dwz: helft wimpers links en bijna allemaal rechts) VOLHOUDEN

Doei
nijntje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2003, 22:07   #12
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Nijntje.

Hoi Nijntje, ik snap dat het je nog onduidelijk is hoe het forum werkt.
Misschien kun je je vraag opnieuw stellen onder de rubriek: Hoe gebruik ik het forum?
Die rubriek staat onderaan op de beginpagina van dit forum.
Succes ermee, lukt het niet dan wil de webmaster je misschien wel een handje helpen....

En verder, je hoeft helemaal niets hier. Je mag reageren op andere stukjes, of zelf een nieuw onderwerp (thread) aanmaken.
Of je kunt gewoon lezen wat er geschreven is, en dat is best al veel.....


groeten van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2003, 22:48   #13
suus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 20
Re: Wat leuk! Dank je wel Miejefke, Fara, Monique 3 en Ellis

Citaat:
Originally posted by nijntje
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit forum, de hele tijd op elkaar inspelen? Of eens een nieuw thema beginnen?
Dat is dus wat ik me ook afvroeg...
Op een ander forum waar ik op zit, hebben we voor elke dag een apart topic, waar we van alles kunnen vertellen wat we die dag hebben gedaan, en dat soort dingen...
Maar ik weet niet zo goed waar ik dat soort dingen nu kwijt kan, bvb of ik een goede dag heb of een slechte...
Ik denk niet dat het op prijs wordt gesteld als ik dat soort dingen in iemand anders zn topic zet, en wil er ook geen nieuwe voor aanmaken omdat ik het niet dermate belangrijk vind...
suus is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2003, 08:26   #14
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
zo veel nieuwe mensen!

Pfff, wat een hele boterham als je een paar maanden bent weg geweest...

Welkom aan Suus, Nijntje, Miejefke (jou kende ik al, dacht ik...), Ellis, Fara en Madeliefje... (ook al bekenden), Ida en Oilily (Kim, wij moeten eens afspreken in Antwerpen hé!),

Ik denk dat het belangrijk is dat we hier ALLES kwijt kunnen wat we willen vertellen, er rekening mee houdende dat dit een Internet-forum is en dat zodoende andere mensen mee-lezen. Maar belangrijker is misschien te weten en te beseffen dat het beter is om die dingen die ons dwars zitten uit te praten met de betreffende personen. Tenminste dat is wat ik geleerd heb; alles is bespreekbaar, ga niet op de vlucht, heb geen angst, de ander heeft het net zo moeilijk met gevoelens als jij...

In mijn boek vertel ik ook over de schaamte die ik al die jaren heb meegedragen. Lieve mensen, het hoeft echt niet... we hebben geen schuld en we hoeven ons niet te schamen. Zoek hulp en laat jullie helpen, we zijn dat waard!
Ik ben nu alweer een tijdje trekvrij, kan me zelfs gewoon niet herinneren wanneer en hoeveel ik laatst getrokken heb. Zullen maar een paar haartjes geweest zijn, weet het niet. Heb die hele strijd gestaakt en leef nu 'liever met mezelf'... een bevrijdend gevoel!

ps: ik merk dat er toch wel heel wat Belgen zijn bijgekomen... misschien tijd om eens bij elkaar te komen??
Denken jullie d'er eens over na?!

Groetjes en geniet van de laatste mooie warme dagen!
Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2003, 09:33   #15
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Lightbulb [Hoe gebruik ik het forum]: 'Wanneer moet ik een nieuwe thread aanmaken?'

Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by nijntje
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit forum, de hele tijd op elkaar inspelen? Of eens een nieuw thema beginnen?
--------------------------------------------------------------------------------

Dat is dus wat ik me ook afvroeg...
Op een ander forum waar ik op zit, hebben we voor elke dag een apart topic, waar we van alles kunnen vertellen wat we die dag hebben gedaan, en dat soort dingen...
Maar ik weet niet zo goed waar ik dat soort dingen nu kwijt kan, bvb of ik een goede dag heb of een slechte...
Ik denk niet dat het op prijs wordt gesteld als ik dat soort dingen in iemand anders zn topic zet, en wil er ook geen nieuwe voor aanmaken omdat ik het niet dermate belangrijk vind...
Hoi Nijntje en Suus,

Zoals Monique3 al correct aangaf: eigenlijk horen deze vragen thuis in de 'Hoe gebruik ik het Forum'-rubriek, maar aangezien jullie 'nieuw' zijn, zal ik de vraag hier direct beantwoorden:

* Als je een NIEUW topic/thema/onderwerp wilt aansnijden/bespreken, dan moet je hiervoor ook een NIEUWE thread (thread = topic/thema/onderwerp) aanmaken. Dit doe je d.m.v. de button [New Thread].

Voorbeeld (van Suus)
'Je wilt kwijt of je een goede dag hebt of een slechte.'

Als er géén recente thread beschikbaar is waarin een soortgelijk onderwerp besproken wordt, dan moet je hiervoor dus inderdaad een [New Thread] aanmaken. Wat ons (HaarWeb) betreft is èlk onderwerp (gericht op TTM), wat jij met andere TTM-ers wilt delen, belangrijk. De uiteindelijk keuze ligt uiteraard bij jezelf, maar je bent ten aller tijden geheel vrij om nieuwe onderwerpen (threads) aan te maken : it's up to you!

Groetjes,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.