Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 februari 2006, 16:39   #1
goedie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 47
minox, geen weg meer terug?

hi,
ik ben 21 ,heb terugtrekkende haarlijn en verdunnende kruin.

Ik neem al fina. Van FINA is het geweten dat je daar best zo snel mogelijk mee begint als je je haar gaat verliezen.

Ik ben nu aan het twijfelen om te beginnen met MINOX.
Is het zo dat je best zo snel mogelijk begint ?, of is dit product eerder bedoeld om haar te 'produceren' als je het al kwijt bent ?
Eenmaal gestart met Minox is er geen weg meer terug dachtik, omdat je de gewonnen haren dan verliest.
Dit schrikt me wat af.

Wat raden jullie me aan , een beetje afwachten met minox ? of zo snel mogelijk beginnen ?
goedie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 17:38   #2
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Hele goede vraag...ik zou het antwoord namelijk echt niet weten en ben er ook best benieuwd naar. Het is best tijdrovend volgens mij om aan de minox te zijn...dat is zowieso een min om meteen te beginnen
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 17:45   #3
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goedie
hi,
ik ben 21 ,heb terugtrekkende haarlijn en verdunnende kruin.

Ik neem al fina. Van FINA is het geweten dat je daar best zo snel mogelijk mee begint als je je haar gaat verliezen.

Ik ben nu aan het twijfelen om te beginnen met MINOX.
Is het zo dat je best zo snel mogelijk begint ?, of is dit product eerder bedoeld om haar te 'produceren' als je het al kwijt bent ?
Eenmaal gestart met Minox is er geen weg meer terug dachtik, omdat je de gewonnen haren dan verliest.
Dit schrikt me wat af.

Wat raden jullie me aan , een beetje afwachten met minox ? of zo snel mogelijk beginnen ?
Zo snel mogelijk beginnen als 2x per dag smeren je niks uit maakt.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 18:18   #4
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goedie
Eenmaal gestart met Minox is er geen weg meer terug dachtik, omdat je de gewonnen haren dan verliest.
Als de hergroei minimaal is met het gebruik van minoxidil (meestal weinig tot niets bij veel gebruikers), dan zal de uitval ook minimaal zijn als je ermee stopt. Stoppen met minoxidil zal dus niet voor extra uitval zorgen, want minoxidil zal de omringende, gezondere haren niet beinvloeden tijdens de behandelingen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 19:50   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs2
Hele goede vraag...ik zou het antwoord namelijk echt niet weten en ben er ook best benieuwd naar. Het is best tijdrovend volgens mij om aan de minox te zijn...dat is zowieso een min om meteen te beginnen
Dat tijdrovende valt wel mee hoor, met bijvoorbeeld gel in je haar doen en een beetje modelleren ben je veel langer bezig.

PS. net getimed, 21 seconden, dus meer dan 40 seconden per dag
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 19:56   #6
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Maar je moet het bijv ook 2 uur voor het slapen doen toch? Bedoel toch best lastig als je (iemand zoals ik dan) Donderdagavond sport en daarna in de kantine zit, vrijdagavond zaalvoetbalt en dan nog een pilsje erna drinkt en soms zaterdag ook uit gaat...
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 20:52   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs2
Maar je moet het bijv ook 2 uur voor het slapen doen toch? Bedoel toch best lastig als je (iemand zoals ik dan) Donderdagavond sport en daarna in de kantine zit, vrijdagavond zaalvoetbalt en dan nog een pilsje erna drinkt en soms zaterdag ook uit gaat...
Zo vreselijk nauw luistert het heus niet. Gebruik het gewoon 2x goed gespreid over de dag (bijvoorbeeld rond 8 uur 's morgens en 8 uur 's avonds).

Ik douche zelf na het opstaan en een half uurtje later breng ik het op. Dat dat doordeweeks wat vroeger is dan in het weekend kan nooit veel uitmaken. 's Avonds breng het ergens zo tussen een uur of 7 en een uur of 9 op. Ik zou me dus kunnen voorstellen dat je het voor het sporten of het uitgaan doet.

Overigens gebruik ik een niet vettige soort minoxidil. De reden om het ruim voor het slapen gaan aan te brengen lijkt me eerder voor de vettige variant te gelden die je weer aan je lakens af kunt vegen.

Ik heb heel positieve ervaringen met minoxidil. Het is twee jaar lang het enige middel geweest dat ik gebruikte.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 22:03   #8
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
En het heeft je haarstatus die 2 jaar lang in staat gehouden?
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 10:06   #9
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Mjnox lijkt misschien veel werk, maar is het echt niet, zoals hierboven al beschreven. Ik gebruik Minox en Spiro als topical, en het valt erg mee.

Ik breng de spiro aan, ga ondertussen de tandjes poetsen e.d., en tien minuten later de minox. Als ik 's avonds weg moet herhaal ik de procedure vroeg in de avond, blijf ik thuis dan ongeveer 12 uur later. Als ik èn weg moet, en vroeg in de avond niet thuis ben dan als ik 's avonds laat thuis kom. Dat vind ik inderdaad wat lastiger, omdat ik dan wel even een half uurtje wacht voor ik naar bed ga. De minox van Dr. Lee droogt gelukkig wel heel snel en maakt het haar absoluut niet vet.
En wat ik ook wel eens doe, als het allemaal moeilijker te plannen is: 1x per dag 2 ml aanbrengen.
Al met al ben ik er misschien 5 minuten per dag mee bezig.

Ik heb het vermoeden dat het voor veel mensen belastend is tweemaal daags met hun haar bezig te zijn. Elke dag een pilletje slikken is natuurlijk ook veel makkelijker, en je hoeft je niet echt bezig te houden met je haar.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 12:14   #10
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Ik gebruik minoxidil 1x per dag, 2 ml. Gewoon net voor te slapen gaan giet ik t op mn hoofd, beetje inmasseren en slapen. Ik heb goede resulaten geboekt hiermee...

De rede dat er in de beschrijving staat 1ml, 2x daags is omdat dit de manier is waarop het product getest is. Hoogstwaarschijnlijk ook de beste methode, maar ik denk dat 1 maal daags, 2ml ook goed is...
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 16:22   #11
Dushi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: Holland
Berichten: 59
Mag ik vragen hoe jullie de Minoxidil aanbrengen op je hoofd? Ik doe het altijd met een watje en dan deppen, maar ik heb het idee dat er veel betere manieren zijn.
Dushi is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 18:15   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thijs2
En het heeft je haarstatus die 2 jaar lang in staat gehouden?
Sterker, op de kruin begon het dunner te worden en door het gebruik van minoxidil werd het zichtbaar voller. Bij de inhammen kreeg ik wat donshaartjes erbij. Ik ben uiteindelijk finasteride gaan gebruiken na 2 jaar, met de gedachte die donshaartjes te laten uitgroeien tot heuse haren (wat redelijk lijkt te zijn gelukt vlak voor en vooral achter de haarlijn van destijds en nog sterker op de kruin).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dushi
Mag ik vragen hoe jullie de Minoxidil aanbrengen op je hoofd? Ik doe het altijd met een watje en dan deppen, maar ik heb het idee dat er veel betere manieren zijn.
Met een watje lijkt me zonde, dan blijft er een hoeveelheid minoxidil achter in het watje, wat je vervolgens weggooit.

Ik heb een verstuivertje. Beetje spuiten op de kruin en een beetje in mijn scheiding halverwege met mijn rechterhand, beetje deppen met de linker wijs- en middelvinger tussen het haar. Dan op de rechterinham, op de linkerinham en in het midden een wat spuiten en weer uitdeppen langs de haarlijn. Werkje van niks.

Ik meet niet precies af of ik 1 ml per keer gebruik ... ik denk toch wel minder, ik doe in ieder geval langer dan 2 maanden met een 100ml flesje. Ik weet ook niet hoe 'hard' die ene ml is. Ik denk dat je het moet zien in verhouding tot het oppervlak dat je bevochtigt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 19:11   #13
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik gebruik een plastic pipetje met maatverdeling (wordt meegeleverd bij mijn minox). Je weet precies hoeveel je gebruikt, en kunt goed 'mikken'. Ik heb geen kale plekken of inhammen, dus moet het echt op de scheidingen doen, anders wordt er teveel haar nat.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 19:20   #14
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
wat is de beste minox dan?
en hoe lang duurt het voordat het droog is en je je haar kunt stylen?

ik zit er toch serieus over na te denken aangezien ik wel wat meer hergroei in mijn inhammen wil hebben ...

ps wat is dat msm wat iedereen erbij slikt en waar kun je dat kopen?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2006, 22:29   #15
Thijs2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Berichten: 115
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Sterker, op de kruin begon het dunner te worden en door het gebruik van minoxidil werd het zichtbaar voller. Bij de inhammen kreeg ik wat donshaartjes erbij. Ik ben uiteindelijk finasteride gaan gebruiken na 2 jaar, met de gedachte die donshaartjes te laten uitgroeien tot heuse haren (wat redelijk lijkt te zijn gelukt vlak voor en vooral achter de haarlijn van destijds en nog sterker op de kruin).
Wow, dit moet echt een droomresultaat voor jou geweest zijn...ook nog een met een 2% minoxidil oplossing. Nu hopen dat de fina ervoor zorgt dat de nieuwe haren blijven zitten...2% heb jij hier gewoon gehaald bij de apotheek ? (in nederland)
Thijs2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zou het echt? Savior AGA - Algemeen 30 25 januari 2019 13:44
Nog meer geluk..... marly TTM - Algemeen 42 13 februari 2006 11:26
Interview HaarWeb met C.G. Gho over HaarStamcel Transplantatie Tiuri Chirurgische behandelingen 0 18 september 2005 20:32
Ik vind geen oorzaak van't trekken! ringba TTM - Algemeen 5 22 februari 2005 22:38
Hoog testosteron? Eet meer eiwit! pindakaas AGA - Algemeen 3 21 mei 2004 15:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.