Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2012, 18:06   #1
geenhaar
Banned user
 
Geregistreerd: 9 april 2012
Berichten: 40
vraagje over Haartransplantatiek

Ik heb 2 maanden terug in Belgie een haartransplantatie ondergaan van 3000 grafts. Nu ga ik binnenkort terug om de kruin met 1100 grafts te bewerken.

Nu wilde ik graag weten van:

Toen ik 2 weken na de eerste haartransplantatie van mijn voorhoofd in de spiegel keek zag ik dat de korstjes vrijwel weg waren, toen zag het er echt super goed uit. Dus mijn hoofd leek echt vol met haar en donker en dat al met een zeer korte kapsel. (haar was een kleine 8 mm lang) Vanaf de 3de week begon het geleidelijk af te vallen of ook wel af te breken (meeste haartjes leken in te krimpen.

Mijn vraag is nu of ik dus na een jaar echt dezelfde terugkrijg als hoe het eruitzag toen ik in de spiegel keek rond de tweede week. Dus komt het haar exact zo terug en in die sterkte en hoeveelheid?

Ik wil dat graag weten omdat ik dus mijn kruin wil behandelen maar ik dus nu steeds meer plekken zie met openingen op mijn voorhoofd. En ze dus wil vragen om dit op te vulen. Maar nu weet ik niet of dat dan de eerdere grafts zal beschadigen. Ik zag ook in de eerste 2 weken een perfecte haarlijn en die is nu dus heel licht en bijna niet meer te zien.

Dus komt het haar exact terug zoals ik het zag in de eerste 2 weken?
Overigens heb ik helaas geen fotos.

Bedankt voor de komende reacties. Ik ben een beetje bankg dat het niet zo sterk terugkom als hoe het eruitzag.

Laatst gewijzigd door geenhaar; 13 april 2012 om 18:34
geenhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2012, 20:52   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ja, die haren komen zo ongeveer wel weer terug. Maar het zag er misschien wel rooskleuriger uit met 2 weken omdat de huid wat donkerder rood was. Optisch kan het dus wel iets minder zijn na een jaar. En het kan ook zijn dat bestaande haren ondertussen wel iets achteruit gaan.

Ik denk niet dat een kliniek zal gaan terugplanten in een gebied dat 3 maanden eerder is 'beplant'. Liefst wachten ze toch een jaar, wanneer de geïmplanteerde haren allemaal zijn teruggegroeid.

Met 2 maanden zit je echt op het rotste moment. Wacht even rustig af. Over 2 maanden gaan je haren (en je zelfvertrouwen) groeien en besluit je waarschijnlijk dat je getob van nu totaal onnodig was.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 00:39   #3
geenhaar
Banned user
 
Geregistreerd: 9 april 2012
Berichten: 40
nee het gekke was dat ik alleen de eerste 6 dagen wat rood huid had en daarna niets en de korstjes zijn ook heel snel volgens de dokter verdwenen.

Maar ik zag heel duidelijk het haar wat geplanteerd was want had echt niets op mijn voorhoofd, het zag heel goed vol uit. De eerste 2 weken heeft het geplanteerde haar ook een zeker 5 mm meegegroeid ongeveer.

Dus het haar zal exact zo terugkomen als hoe het geplanteerd is?

overigens doe ik het in een ander kliniek dichterbij huis dus die heb ik niet vertelt over dat ik de voorkant heb laten doen maar dat zullen ze wel zien neem ik aan. Het gaat me alleen voor de tweede behandeling om de kruin want die hebben ze neit gedaan omdat het veels te veel werd en onmogelijk voor 1 keer.

Laatst gewijzigd door geenhaar; 14 april 2012 om 00:47
geenhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 12:02   #4
Expert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 152
Mijn ervaring is dat als het allemaal perfect loopt dat het toch net iets minder eruit ziet na 12 maanden dan net na je behandeling. Wat antonie zegt die haren komen zo ongeveer wel weer terug impliceert dat ook een beetje en het rose achtige laat het allemaal ook iets mooier eruit zien want je huid hoeft niet echt rood te zijn. Je mag ook enigzins rekening houden met een 10% wat niet zal groeien. Afwachten. Ik zal wel oppassen met een te snelle tweede behandeling voor de kruin. Je zegt dat er 3000 grafts zijn uitgehaald en ik weet niet of het verstandig is dat een andere kliniek daar enkele maanden later weer 1100 grafts uit gaan halen. Je donorgebied heeft wel rust nodig om te herstellen, je kan met shockloss te maken krijgen en dan ben je nog niet jarig. 10 maanden rust is wat mij betreft toch wel het minimum. Fijn dat je zo blij al bent en begrijp dat goed, haartransplantaties zijn een verslaving als het goed lukt en als je jarenlang met middeltjes in de weer bent geweest.
Expert is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 12:42   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Oei geenhaar, je had je wel wat beter kunnen voorbereiden!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2012, 12:23   #6
geenhaar
Banned user
 
Geregistreerd: 9 april 2012
Berichten: 40
het moet toch kunnen om op de kruin verder te gaan omdat voor niets wordt aangeraakt aan de voorkant? of heb je het echt over de gebied waar de donoren worden getrokken?

Laatst gewijzigd door geenhaar; 15 april 2012 om 12:30
geenhaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.