Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2012, 14:19   #196
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldplayer~ Bekijk bericht
Al vanaf mijn 12e lig ik in een oorlogsgebied met mijn moeder, dus van haar verwacht ik niets. Enkel negatieve opmerkingen over mij, naar mij toe. Maar ze bedoelt het goed, dus ik zal het maar accepteren. (:
Hoi Coldplayer,

Negatieve opmerkingen waarover? Over je TTM of over jezelf?
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2012, 00:04   #197
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
@ Webmaster,

Ik word al jaren, af en toe (ligt aan haar stemming) gekleineerd en gechanteerd door mijn moeder. Dat heeft ze zelf niet door. Jammer. Waardoor ik, voor haar, haar probleem ben. Terwijl mijn gedrag voortkomt uit wat zij heeft aangericht bij mij.
Ik ben gestopt er energie in te steken. Het zal wel. En ze helpt me wel hoor en ze is ook wel aardig voor me, maar overal ligt weer een vervelende, negatieve, opmerking voor mij op te loer. En vaak raakt ze frustreert en boos en mag ik het uitzoeken met mijn probleem. En na een paar dagen zegt ze weer dat we het samen gaan doen.

Ze vertrouwt me niet meer, denkt constant dat ik lieg. Dan ben ik opeens weer haar mooie meisje en daarna ben ik weer een zielig hoopje mens. Er is geen pijl op te trekken. Het zal wel. Ik doe alles alleen en dit ook.

Mijn vader is nooit echt in beeld gekomen in deze situaties. Hij was er wel, maar hield zich stil. Mijn moeder gebruikte hem vooral om haar gelijk te krijgen. Tenminste, zo ervoer ik dat.
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2012, 15:31   #198
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldplayer~ Bekijk bericht
Ik word al jaren, af en toe (ligt aan haar stemming) gekleineerd en gechanteerd door mijn moeder. Dat heeft ze zelf niet door. Jammer. Waardoor ik, voor haar, haar probleem ben.
Wat ik mij afvraag is: komt dit ook ter sprake in de therapieën die je volgt/gevolgd hebt? Wat je meemaakt in je jeugd kan een enorme invloed hebben op de gedachten/overtuigingen over jezelf... wat weer invloed heeft op je gedrag naar buiten en binnen toe.

Citaat:
Terwijl mijn gedrag voortkomt uit wat zij heeft aangericht bij mij.
Welk gedrag? Je gedrag naar haar toe of naar jezelf (waaronder ook je TTM valt)?
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2012, 00:33   #199
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
@ Webmaster,

Je hoeft me niets daarover vertellen. Daar weet ik inmiddels alles van. Niets komt en is ooit te sprake gekomen. Ik heb inmiddels 8 jaar hulp en ik heb altijd 'mijn grote mond' moeten houden. Ik heb altijd het idee gehad dat mijn moeder hen ompraatte. Het zal wel. Inmiddels heb ik me daar allang overheen gezet.

Ik bedoel mijn gedrag over het algemeen. Maar voornamelijk naar haar toe. Maar zij heeft het, onbewust (omdat ze het zelf niet doorheeft), nooit ingezien. Ook daar steek ik geen energie meer in. Waarom zou ik energie steken in iemand die te blind is om naar zichzelf te kijken?

Ik geloof best dat mijn verleden invloed kan hebben op wat er nu speelt. Maar die één op één gesprekken ben ik, na 8 jaar, wel zat. Ook omdat het me niet veel verder heeft gebracht. Ik heb 2 'aandoeningen' gehad voordat het op TTM uitkwam. En TTM is het gebleven. Maar TTM uit zich bij mij niet alleen bij negatieve, maar ook bij positieve spanning. Daarbij heb ik geen enkele reden om het te doen. Ik weet het niet.
Dus eerlijk gezegd geloof ik niet helemaal dat het verleden zich via TTM bij mij uit. Er zal vast wat achter zitten, maar waarom doe ik het dan ook als ik blij ben?!

We zien wel. En het zal ook allemaal. Ik ben klaar met TTM. En vroeger wil ik graag zo snel mogelijk vergeten. Het is tijd voor actie! En daarna een fijn zorgeloos leven.
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2012, 00:54   #200
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldplayer~ Bekijk bericht
Niets komt en is ooit te sprake gekomen. Ik heb inmiddels 8 jaar hulp en ik heb altijd 'mijn grote mond' moeten houden.
Niets is ooit ter sprake gekomen over de relatie met je moeder in 8 jaar therapie? Of bedoel je wat anders?

Citaat:
Ik geloof best dat mijn verleden invloed kan hebben op wat er nu speelt. Maar die één op één gesprekken ben ik, na 8 jaar, wel zat. Ook omdat het me niet veel verder heeft gebracht.
Ja, dat is de ervaring van veel mensen (met voor issues dan ook): gesprekstherapie kan zeker zijn waarde hebben, maar heeft ook z'n grenzen. Het verkrijgen van inzichten in jezelf is belangrijk, maar je kunt na 30 gesprekken nog steeds in hetzelfde cirkeltje rond blijven praten waarmee er feitelijk niet veel transformeert.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2012, 18:24   #201
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke, Fleurr, Piekes en alle andere ..

Hoe komt het dat het zo stil is? hopelijk gaat het goed met jullie allemaal en hebben jullie met volle teugen van de zon genoten, helaas kregen we ze vandaag niet veel te zien.
Met mij gaat het redelijk goed, er sneuvelen maar weinig haren, helaas pluk ik nu aan een wondje en kan dat blijkbaar ook moeilijk afleren, ik heb dat eigenlijk vroeger nooit gedaan, ik moet dus constateren dat ik compensatie zoek en wat is nu het meest belastend haar trekken of prutsen aan velletjes? brrrr

Bolleke, ik hoop dat het goed gaat met jou, je bent zo stilletjes..?

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2012, 23:58   #202
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Lang geleden dat ik hier nog was. Waarom? Geen idee. Ik blijf trekken en misschien heb ik de hoop wat opgegeven, misschien was ik te beschaamd om hier te posten. Ik heb het trekken precies 'aanvaard', ik heb de laatste tijd niet de moeite gedaan om ertegen te vechten. Veel te veel andere - belangrijkere - dingen aan mijn hoofd.
Hoewel ik op dit moment niet 100% de vechtlust heb om er tegenin te gaan, ga ik vanaf NU proberen om toch terug wat meer trekvrij te zijn. Hopelijk doen jullie mee.

Miejefke, proficiat dat je zo goed bezig bent. Ik begrijp de 'compensatie', als ik een tijd niet trek heb ik de neiging om de (gespleten) puntjes van mijn haar af te knippen, dat is ook zoiets denk ik. Zelf ben ik tevreden met alles behalve haren trekken, maar zie maar dat het ook geen slechte gewoonte wordt!

Coldplayer, ik herken wat van je verhaal in mezelf. Ook ik heb op privé-vlak al veel meegemaakt en heb ook een wisselvallige relatie met m'n moeder. Of ttm nu voortkomt uit het verleden of niet - ik denk dat het er wel mee te maken kan hebben - het belangrijkste is om het trekpatroon te doorbreken. Probeer anders mee te noteren wanneer je wel/niet trekt. Mij motiveert het om trekvrije momenten waar te nemen, om deze momenten de overhand te laten nemen.

Hoe gaat het nog met de anderen?
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2012, 08:47   #203
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Fleurr,

Ik steun je ten volle, ik probeer zo weinig mogelijk te trekken, vechten tegen het feit "ik mag niet trekken" valt bij mij helemaal verkeerd uit, aanvaarden, beseffen dat je trekt en onmiddelijk stoppen (iets anders doen want met wat je dan bezig bent is stressvol of frustrerend) is volgens mij het beste.
Ik wens je veel energie..


Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2012, 10:11   #204
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Héhé, ben er terug... Vlak voor ons verlof is onze pc gecrascht... daarna kreeg ik af en toe beeld, en dan plots niets meer...
Sinds gisteren een nieuwe, maar 't is nog effe wennen (ben echt een oen op digitaal vlak )
Hoe gaat het met mij? Pff op en af, beetje dipje op het werk, ttm zoals gewoonlijk, goede perioden afgewisseld met minder goede...

MAAR!
Sinds 5 april (eergisteren dus) heb ik een pact gesloten met mezelf.
Op 5 mei trouwt onze oudste dochter. De viering gaat door in de Carolus Borremeuskerk in Antwerpen, gevolgd door een open receptie op het plein voor de kerk. Gewaagd met ons Belgische weertje, I know!! Dus dacht ik bij mezelf: als ik vanaf nu, 5 april, geen enkel haartje meer trek, dan schijnt op 5 mei de zon! Belachelijk, ik, weet het, maar.... het HELPT!! En dat is het belangrijkste hé .
Duimen jullie mee voor de zon en nog vier trekvrije weken???????????????
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2012, 11:45   #205
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Natuurlijk duimen we mee voor vééél zon ! en trekvrije weken.
Spijtig dat je een dipje hebt op het werk, je komt er heus wel weer bovenop, laat de moed niet zakken hé.
Geniet van de nieuwe computer, het is allemaal veel gemakkelijker dan het lijkt, durven en doen.

groetjes

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2012, 14:47   #206
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hoi bolleke en iedereen

Bij mij is het 3! jaar geleden dat ik op het forum actief was, maar ik ben wel blijven lezen (afentoe). Met mijn ttm gaat het in vergelijking met een aantal jaar geleden wel beter, ik trek nog wel elke dag maar het aantal haren is heel hard gezakt,soms maar 2 haartjes. en het gaat beter of slechter met periodes. Soms is het echt zo weinig dat m'n haar echt een boost krijgt, goed groeit, ... maar dan gaat het toch weer wat minder. Ik ben gelukkig op het punt dat ik eigenlijk nog maar heel weinig keer zo veel haren trek dat ik er kale plekken van krijg (nu is het gewoon hier en daar wat dunner). maar toch, het is nog steeds niet weg. en dat stoort me maar soms ook niet, dan kan het me weinig schelen precies. heel raar vind ik dat.

Ik heb vorige week op skivakantie een slechte week gehad (slecht weer, iedereen skiën en ik alleen in het appartement ...) en wil daarom nu de draad terug oppikken en er weer voor vechten. ik moet even uit die slechte flow gehaald worden precies. en op zo'n moment lees ik hier. en nu schrijf ik zelfs terug een stukje.

Bolleke, ik ga met jou proberen 4 weken trekvrij te zijn! Ik weet niet of het zal lukken, ik heb op dat gebied echt heel weinig zelfdiscipline precies, maar ik ben wel bereid ervoor te vechten, vooral omdat ik me er nu zo slecht door voel.

du-us: bolleke, veel succes! weet dat er nog iemand hard aant vechten is de komende dagen/weken

xxx
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2012, 15:08   #207
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
ik ga trouwens sinds een half jaar om de drie maanden naar de kapper (haha heb het dus nog maar 2 keer gedaan), maar geloof me, na 15 jaar niet naar de kapper te gaan was dat wel een openbaring. en eerlijk gezegd geniet ik er ook wel van. ze doen er dan een (natuurlijke) kleuring op, knippen het wat bij en geven een zalige hoofdmassage. Maandag heb ik terug een afspraak (wilde ze afzeggen omdat het wat slecht ging maar nu moet ik net gaan!) en dat is voor mij ook weer een goede boost om er terug tegenaan te gaan. en de kapster is zo lief om altijd te zeggen dat het best allemaal wel meevalt met die dunne plekken (heb haar verteld over de ttm), al weet ik wel beter
x
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2012, 00:05   #208
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
@ Webmaster,

Ik weet het. Met die theorieën, ben ik nu op de leeftijd van 19 gekomen.
Met mijn gedrag bedoelde ik niet TTM. Ik weet niet waarom ik het doe. En het gebeurd niet bij negatieve, maar ook bij positieve spanning. Het is nogal een raadsel, maar vooralsnog gaat het deze afgelopen weken behoorlijk goed; bezitster van een mooi haarwerk en mijn haar groeit goed.

Met gedrag bedoel ik iets anders. Doordat ik in mijn jeugd in zo'n lange periode heb gezeten, heb ik nooit de ruimte en kansen gehad mijzelf te ontwikkelen naar volwassen - en zelfstandigheid. Die zaken beginnen nu pas op te bloeien. Voor mijn ouders had ik al veel eerder volwassen moeten zijn, in ieder geval voor mijzelf kunnen zorgen. En ik probeer, maar het eindigt steeds weer in een soort ramp.
Ik bots met mijn moeder. Ik kan niet met haar door een deur. En dat zal nog lang zo blijven.
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2012, 14:15   #209
Passiebloem
HaarWeb lid
 
Passiebloem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2010
Berichten: 11
Ik ben lange tijd dat ik minder aan mijn haar plukt, mijn haar werd voller en mooi. En ik dacht YESS !!! zie je nu wel het lukt me wel om van mijn haar te blijven.
Maar nu komt het weer terug.
Ik haat het zo van mezelf.

Maar ik wil zeker mee vechten met jullie
Dus houd het bij vandaag nummer 1 dat ik er braaf van afgebleven ben.

Passiebloem is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2012, 00:37   #210
Coldplayer~
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 44
Geslacht:
Voor de geïnteresseerden;

Vandaag ligt de nieuwe CosmoGIRL in de winkel, met mijn verhaal erin over TTM.
Coldplayer~ is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.