Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 juli 2008, 13:53   #811
piekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hyht Bekijk bericht
Ben een half jaartje gestopt met 1mg finasteride aangezien ik wilde weten of de bijwerkingen weer herstelden en aangezien ik dacht dat het toch weinig effect had na ongeveer 21 maanden gebruik. De bijwerking betrof voornamelijk vermindere zaadproductie. De lange termijn effecten van finasteride zijn natuurlijk nog lang niet bekend dus wilde zeker stellen dat de korte termijn bijwerkingen van voorbijgaande aard waren, en dat is het geval. Nu denk ik er weer over om te gaan beginnen met 1 mg finasteride. Mijn haar wordt toch wel weer wat dunner na het stoppen ervan (denk ik). Het verschil is moeilijk aan te geven, aangezien het kaal worden niet geheel tot stand was gekomen alleen de vertraging wat hoger was door de finasteride. Slecht hypothetisch overigens
is het nou verstandig om 0.5 mg finestaride te gebruiken? ik breek pil door tweeen. heeft het wel effect 0.5 mg ? ik heb 3 dagen 1mg geslikt sinds me vierde dag had ik halve pil genomen? is dat een goeie zet?
piekie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2008, 19:20   #812
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piekie Bekijk bericht
is het nou verstandig om 0.5 mg finestaride te gebruiken? ik breek pil door tweeen. heeft het wel effect 0.5 mg ? ik heb 3 dagen 1mg geslikt sinds me vierde dag had ik halve pil genomen? is dat een goeie zet?
Had je binnen drie dagen al het idee dat je bijwerkingen had dan?

Ik kreeg een beetje het gevoel dat je je behoorlijk druk hebt gemaakt over mogelijke bijwerkingen ... misschien wel zo druk dat door de stress daarvan zaken in het honderd liepen, en niet door finasteride

Als het gaat bijvoorbeeld om zoiets als libido, dan is het brein oppermachtig ...

Maaruh, een halve pil zou ook al goed effect moeten hebben hoor. Hopelijk heb je dan geen bijwerkingen!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2008, 20:26   #813
piekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Had je binnen drie dagen al het idee dat je bijwerkingen had dan?

Ik kreeg een beetje het gevoel dat je je behoorlijk druk hebt gemaakt over mogelijke bijwerkingen ... misschien wel zo druk dat door de stress daarvan zaken in het honderd liepen, en niet door finasteride

Als het gaat bijvoorbeeld om zoiets als libido, dan is het brein oppermachtig ...

Maaruh, een halve pil zou ook al goed effect moeten hebben hoor. Hopelijk heb je dan geen bijwerkingen!
ik merk na eerste dag dat ik geen erectie verder niet echt bijwerking misschien beetje moe , maar heb zo hier en daar op haarweb gelezen dat 0,25 mg tot 0,5 mg per dag ook genoeg is nu wil dus vragen, wie heeft ervaring met 0.5 mg per dag en met maanden resultaat? en is het zo dat je dikker word door finestaride ?
piekie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 13:45   #814
Brouwers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 27
De mensen die pijn kregen in hun testikels, kregen die daar pijn of er net boven (waar de ballen vroeger uit het lichaam zijn gedaald) . Want bij mij voelt het na 1,5 week al raar, niet echt pijnlijk maar net of iemand er constant op drukt.
Brouwers is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 16:09   #815
piekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brouwers Bekijk bericht
De mensen die pijn kregen in hun testikels, kregen die daar pijn of er net boven (waar de ballen vroeger uit het lichaam zijn gedaald) . Want bij mij voelt het na 1,5 week al raar, niet echt pijnlijk maar net of iemand er constant op drukt.
maar na hoelang ga het gevoel weg ? of blijf die pijn bij je ballen ?
wie heeft hier ervaring met 0.5mg per dag ???
piekie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 15:51   #816
davidvt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 5
Propecia - bijwerkingen

Beste,

Zag tijdens het douchen dat ik aardig wat haren begin te verliezen.
Heb nu nog een goede kop met haar, maar om te verkomen dat ik meer verlies, wil ik waarschijnlijk propecia gaan gebruiken.

Maar zijn hier veel bijwerkingen aan verbonden? Ik sport namelijk ook veel.

Alvast dank!

David
davidvt is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 16:46   #817
thermaltaker
HaarWeb lid
 
thermaltaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 47
Geslacht:
Wellicht kun je de vele topics die hierover lopen op 't forum doorlezen. mocht je daarna nog vragen hebben kun je ze daar altijd posten!
__________________
  • Minoxidil 5% Linn sinds januari 2023
  • Finasteride sinds jan 2001
  • Omega-3 sinds 2006
  • MSM sinds feb 2007
  • Spectral DNC-L sinds okt 2008 —> gestopt
  • Tricomin/Folligen creme sinds nov 2007 —> gestopt
thermaltaker is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 17:07   #818
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Heb je mss geen last van tijdelijke haaruitval?
Propecia is duur, proscar vele malen goedkoper.
Over bijwerkingen, al dan niet tussen de oren, is idd veel te vinden over dit forum. Maar ook op de website van propecia!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 17:26   #819
davidvt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 5
Laatste paar maanden toch regelmatig wel wat haren tussen de vingers tijdens het douchen. Inhammen beginnen ook een beetje te vormen nu. Ben 20 jaar.

Las over proscar op het forum dat het kankerverwekkend is? Schrok hier wel van... ?
davidvt is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 17:29   #820
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidvt Bekijk bericht
Las over proscar op het forum dat het kankerverwekkend is? Schrok hier wel van... ?
We hebben het over proscar 1 mg. En dan nog. Als dat zo zou zijn zou het niet geslikt worden, toch??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 17:34   #821
davidvt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2008
Berichten: 5
ok, dus je adviseert proscar, maar dit is toch een middel vooor het prostaat, en propecia voor haarverlies, zo staat het teminste op dokteronline.nl..


begrijp er weinig van ..

Laatst gewijzigd door davidvt; 2 augustus 2008 om 17:58
davidvt is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 18:46   #822
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidvt Bekijk bericht
ok, dus je adviseert proscar, maar dit is toch een middel vooor het prostaat, en propecia voor haarverlies, zo staat het teminste op dokteronline.nl..


begrijp er weinig van ..
Ik adviseer niets, daar heb je een dokter voor.

maar proscar 5 mg is voor prostaat, 1 mg is tegen haaruitval. Meestal krijg je pillen van 5 mg die je dan zelf moet versnijden. Een enkeling, waaronder ondergetekende, krijgt van de apo fina in capusles van 1 mg.

By the way: proscar is dus 5 mg finasteride, propecia 1 mg finasteride!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 19:34   #823
Leon4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 2
Pas geregistreerd. Uit het voorsteltopic even aangeplakt wat mijn ervaring met fina is: "Ben met finasteride (propecia) begonnen wat ik inmiddels dus al zo'n 5 jaar heb gebruikt met resultaat. (op m'n 24e gestart, nu 30) Mijn haaruitval is niet erger geworden. Ik heb dit in de tussentijd ook echt ondervonden door tijdelijk een jaar te stoppen omdat we aan de kids wilden. De dokter raadde in ieder geval 6 maanden stoppen aan, ik heb voor het zekere maar het dubbelle genomen. Haargrens liep weer heel lichtjes terug in de tussentijd. Na zo'n 7/8 maanden kon ik dit duidelijk zien." M'n hoofd heb ik een paar jaar terug kaal geschoren, dus kon de haargrens precies vastleggen. Had zelf niet de indruk dat bijv. zaadproductie minder was met fina, maar zoals al genoemd hier zijn we allemaal verschillend, bijwerkingen dus ook.
Leon4 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 20:28   #824
piekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon4 Bekijk bericht
Pas geregistreerd. Uit het voorsteltopic even aangeplakt wat mijn ervaring met fina is: "Ben met finasteride (propecia) begonnen wat ik inmiddels dus al zo'n 5 jaar heb gebruikt met resultaat. (op m'n 24e gestart, nu 30) Mijn haaruitval is niet erger geworden. Ik heb dit in de tussentijd ook echt ondervonden door tijdelijk een jaar te stoppen omdat we aan de kids wilden. De dokter raadde in ieder geval 6 maanden stoppen aan, ik heb voor het zekere maar het dubbelle genomen. Haargrens liep weer heel lichtjes terug in de tussentijd. Na zo'n 7/8 maanden kon ik dit duidelijk zien." M'n hoofd heb ik een paar jaar terug kaal geschoren, dus kon de haargrens precies vastleggen. Had zelf niet de indruk dat bijv. zaadproductie minder was met fina, maar zoals al genoemd hier zijn we allemaal verschillend, bijwerkingen dus ook.
de dokter zeg tegen me dat 0.5mg ook genoeg is voor per dag . alleen het ga langzamer klopt dat of hou hij me voor de gein ?
piekie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 20:47   #825
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piekie Bekijk bericht
de dokter zeg tegen me dat 0.5mg ook genoeg is voor per dag . alleen het ga langzamer klopt dat of hou hij me voor de gein ?
0,7 mg/dag schijnt al voldoende te zijn. Elders op dit forum is daar al aandacht aan besteed!
Ik sla overigens regelmatig een dag over!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.