Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 maart 2006, 16:04   #121
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tekkel
Maarre, wat ik me afvroeg: Iedereen hier snijdt Proscar in stukjes of bijt er hapjes uit. Kun je fina niet ook op een andere manier innemen? Bijvoorbeeld door het op te lossen in alcohol of water en dan een beetje ervan te drinken? Dat is makkelijker dan in stukjes snijden en nauwkeuriger.

Een andere mogelijkheid zou zijn om een tablet te verpulveren in een mortier of vijzel en 1/5 ervan te snuiven? Als je een hoopje poeder hebt, is het makkelijker 1/5 ervan te nemen. Zou dat kunnen of moet het echt via je maag gaan?
Niet iedereen deelt proscar in stukjes en volgens mij bijt niemand er hapjes uit. Er zijn mensen die de proscar bij de apotheek laten verpulveren en laten verwerken in pillen van 1 mg.

Ik zie verder niet zo goed in waarom je het zou willen snuiven of in alcohol oplossen. Ik heb wel eens gelezen dat mensen dat laatste deden om finasteride als topical te kunnen gebruiken.

En over nauwkeurig, zo vreselijk nauw luistert het allemaal nou ook weer niet.

Wel een goede vraag over de manier van inname, ik weet eigenlijk niet of het wel perse via de maag moet. Misschien is het als zetpil wel veel effectiever!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 15 mei 2006 om 16:45
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 12:35   #122
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Argh, dilemma.. Vrijdag kwam ik tot mijn grote schrik erachter dat ik nog maar 2 caps 1mg fina had in het potje (ik pak ze er altijd uit zonder te kijken...). Nu heb ik vrijdag 1 mg fina gehad, zaterdag overgeslagen, zondag weer eentje en vandaag sla ik weer over, want het is op (morgen hoop ik duta voorgeschreven te krijgen van de dokter, na lang te hebben na gedacht etc.).

Nu is mijn vraag, is dit heel erg? Op dit soort momenten zie ik dat de lange halveer tijd van duta toch ook wel weer een voordeel heeft..
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 19:22   #123
mhogen
HaarWeb lid
 
mhogen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Berichten: 417
is niet zo erg hoor als het geen gewoonte wordt.
ik kan je btw ook vertellen dat duta minder slikken ook niet alles is. toen ik het iedere dag slikte wist ik het wel te onthouden, maar nu ik het eens in de 3 dagen slik moet ik het gewoon bijhouden in mijn phone
ben nog steeds niet naar de derma geweest voor bloedwaarden, slechte zaak
plan is nu om op deze voet verder te gaan en over twee maanden mijn waarden te late testen (staat ook in mijn phone )
__________________
Huidig regime:
RU met Lipogaine (5%).
Resultaat: haaruitval volledig gestopt

Verleden:
10 jaar lang allerlei combinaties zonder enig resultaat, waaronder: Duta, Fina, Minox, etc.

mhogen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2006, 14:49   #124
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
positief

hai,
ik zal ff mijn situatie schetsen,

mijn uitval is zo goed als gestopt eindelijk, veel en veel minder gelukkig, valt nu gewoon op, en geen jeuk meer niets, dankzij 4 en half maand aan de proscar.
nu hoop ik dat het door blijft gaan en beter word en veel gezonder haar krijg en stukje dikker.

ik heb ook iets van 4 maand minoxidil gebruikt, maar vind het zon iritand vies spul, altijd dat opdoen enzo. pff en je haar gaat er alleen maar dood en dof van worden en volgens mij ook best meer uitval, en ik werd er soms gewoon licht en moe van in me hoofd, je gaat door minoxidil trouwens ook veels te veel aan je haar denken, waardoor je strest vind ik, gewoon 2 pilletjes in de avond, vitamine en proscar en denk ik er niet aan en af en toe x wassen met rooscure..
andere shampoo gebruik ik trouwens niet..

dan even een vraag , vind iemand dat ik ook gewoone shampoo moet gebruiken en dan een link er bij waar ik hem kan bestellen, want ik heb al 3 maand me haar niet vaker of iets anders gewassen dan 2x in de week met rooscure en anders gewoon alleen water, om de gel er uit halen..
goede gel is trouwens Lagoom Jam van goldwell , ik haal het altijd bij de kapper, relax spul is meer gel achtig maar dan iets stijver, voller haar effect en wild,

maarja dit wou ik gewoon ff kwijt mssn dat sommige mensen er wat aan hebben, trouwens door dat het goed gaat , kijk ik bijna niet eens meer op dit forum, want je denkt er niet meer aan,
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2006, 16:45   #125
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
hai,
ik zal ff mijn situatie schetsen,

mijn uitval is zo goed als gestopt eindelijk, veel en veel minder gelukkig, valt nu gewoon op, en geen jeuk meer niets, dankzij 4 en half maand aan de proscar.
nu hoop ik dat het door blijft gaan en beter word en veel gezonder haar krijg en stukje dikker.

ik heb ook iets van 4 maand minoxidil gebruikt, maar vind het zon iritand vies spul, altijd dat opdoen enzo. pff en je haar gaat er alleen maar dood en dof van worden en volgens mij ook best meer uitval, en ik werd er soms gewoon licht en moe van in me hoofd, je gaat door minoxidil trouwens ook veels te veel aan je haar denken, waardoor je strest vind ik, gewoon 2 pilletjes in de avond, vitamine en proscar en denk ik er niet aan en af en toe x wassen met rooscure..
andere shampoo gebruik ik trouwens niet..

dan even een vraag , vind iemand dat ik ook gewoone shampoo moet gebruiken en dan een link er bij waar ik hem kan bestellen, want ik heb al 3 maand me haar niet vaker of iets anders gewassen dan 2x in de week met rooscure en anders gewoon alleen water, om de gel er uit halen..
goede gel is trouwens Lagoom Jam van goldwell , ik haal het altijd bij de kapper, relax spul is meer gel achtig maar dan iets stijver, voller haar effect en wild,

maarja dit wou ik gewoon ff kwijt mssn dat sommige mensen er wat aan hebben, trouwens door dat het goed gaat , kijk ik bijna niet eens meer op dit forum, want je denkt er niet meer aan,
Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar ik heb wel een vraag voor jou. Hoe deel jij die tabletjes? Ik heb het ooit gebruikt, maar het delen ging zo moeizaam dat ik er na 3 dagen mee stopte.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 11:46   #126
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
ow ik ben trouwens overgegaan op propecia, kost wel 50 euro in de maand maarja, ik deelde ze altijd met een mesje in ongeveer 4 stukken, maar ben toch maar overgegaan op de echte propecia kan zo elke maand nieuw pakje ophalen voor 50 euro en dat heb ik er wel voor over..

en ik heb weleda rozemarijn lotion besteld. moet erg goed zijn voor de doorbloeding van je hoofd want zeg maar zelfde staat aan een hoofd masage, en goede doorbloeding is altijd makkelijk, die shampoo gebruik ik straks mooi na het trainen en voetbalwedstrijd. hopen dat het nog beter word met mijn haar. ik word gauw 21 en zit op een nw 2 ofzo denk ik, mijn kruin is trouwens weer vol gegroeit door finastride, niemand kan meer zien dat ik daar kaal word en een jaar terug wel
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 13:34   #127
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar ik heb wel een vraag voor jou. Hoe deel jij die tabletjes? Ik heb het ooit gebruikt, maar het delen ging zo moeizaam dat ik er na 3 dagen mee stopte.
Je kunt er toch gewoon elke keer een stukje van af bijten.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 19:32   #128
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Je kunt er toch gewoon elke keer een stukje van af bijten.
Weet je wat het probleem is met dat delen? De hoeveelheid finasteride in zo'n proscar-pil is niet gelijkmatig verdeeld. Je kan het wel door 4 delen, maar dan krijg je straks (slechtse geval) dat in 1/4deel 5mg zit, en de overige delen bevatten geen finasteride. Slik je 3 dagen geen fina en dan weer 1 dag 5mg. En de dag daarop is de verhouding weer anders...
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 22:08   #129
Rogieros
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 36
hm nooit over na gedacht over die verdeling...

ik pak gewoon een aardappelscheelmesje en chop hem gewoon in 4en
en dan neem ik als ik er aan denk altijd 1 voor het eten...en anders snachts voor het slapen gaan
Rogieros is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 23:00   #130
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogieros
hm nooit over na gedacht over die verdeling...

ik pak gewoon een aardappelscheelmesje en chop hem gewoon in 4en
en dan neem ik als ik er aan denk altijd 1 voor het eten...en anders snachts voor het slapen gaan
Die angst voor ongelijke verdeling binnen een pil is ook helemaal nergens op gebaseerd.

In de farmaceutische industrie worden pillen met vele tienduizenden tegelijk gemaakt. Als verdeling binnen 1 pil dus al een probleem zou zijn, dan zou de fabrikant onmogelijk per pil een dosering kunnen aangeven ... voor hetzelfde geld zit dan alle finasteride voor 6 procartabletten wel in 1 tablet en hebben er 5 tabletten bijna niks ...

Gelukkig is het niet zo. Ze werken met enorme hoeveelheden en daarom met zeer fijne korrels finasteride en toeslagmateriaal, zodat een homogene massa ontstaat waaruit de pillen kunnen worden gedraaid. Daarom wisselt de dosering van pil tot pil binnen heel strikte grenzen (minimaal). En daarom is ook binnen de pil de verdeling van finasteride homogeen.

Grootste probleem is nog om die rottige 5 hoekige pil in 4 ongeveer even grote stukken te delen, maar daar word je al gauw handig in hoor.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 01:44   #131
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
mijn arts zei dat er verschil in finaverhouding zat

misschien is het een idee om een pillensnijder te kopen (weet de officiële naam niet)

die deelt de pillen veel beter
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 07:15   #132
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
mijn arts zei dat er verschil in finaverhouding zat

misschien is het een idee om een pillensnijder te kopen (weet de officiële naam niet)

die deelt de pillen veel beter
Over de finaverhouding heeft je artst gelijk, de verhouding vulmateriaal-finasteride is bij proscar inderdaad anders. In proscar zit veel meer mg finasteride per gram vulmateriaal. Als een Propeciapil even groot is, zelfs wel 5x zoveel.

Maar dat doet er helemaal niet toe. Een kwart van 5mg is en blijft 1,25 mg en met die weet-ik-veel-hoeveel gram vulmateriaal doe ik toch niks nuttigs in mijn lichaam, dat zit er alleen maar om de pil nog een beetje omvang te geven en dus hanteerbaar te maken. Probeer maar eens een korreltje van 5 mg finasteride beet te pakken, of eentje van maar 1 mg ...

Ik deel nu met een scalpeltje en ik moet toegeven dat het me niet lukt om vier exact gelijke stukken te krijgen. Soms zit er wel eens een stukje bij waarvan ik denk 'oei, tikje klein, beter mikken voortaan' ... misschien toch eens een pillensnijder aanschaffen inderdaad, als iemand mij kan verzekeren dat ik dan trefzekerder kan werken!

Is er trouwens iemand hier die zelf zijn pillen maakt? Pakje proscar fijnmalen, extra vulmateriaal toevoegen en van 1 pakje met 30 pillen, 150 nieuwe pillen draaien?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 10:04   #133
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Je hoeft toch niet perse 4 gelijke stukken te hebben.

Je hebt maar 1 mg per dag nodig, dus je hebt 0,25 mg speling.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2006, 10:53   #134
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Je hoeft toch niet perse 4 gelijke stukken te hebben.

Je hebt maar 1 mg per dag nodig, dus je hebt 0,25 mg speling.
Dat weet ik en finasteride schijnt bovendien zelfs bij 0,2 mg/dag bijna even goed te werken als bij 1 mg/dag. Zo vreselijk nauw luistert het dus niet.

Zelfs een erg klein uitgevallen stuk (zeg 1/6e van de pil) bevat nog altijd 0,8 mg. Toch hou ik zelf van regelmaat en probeer ik dus wel zo nauwkeurig mogelijk te snijden.

Ik was op zoek naar een grafiekje waar dat in te zien was en ik vond uiteindelijk de originele aanvraag uit 1997 van Merck Research bij de FDA. Interessant leesvoer, ik was vooral getroffen door het geringe effect op testosteronconcentratie in het bloed. Dat ligt in de orde van grootte van maar 10%.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg finasteride.JPG‎ (21,7 KB, 93x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 14:50   #135
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
ik wil dus fina gaan delen en dan wel in vieren. ik wil de dosis zo laag mogelijk houden omdat ik denk gevoelig te zijn voor bijwerkingen. dus dat zij 0,25 per keer zijn. dit zou al iets moeten doen maar wat kan ik hier ongeveer van verwachten. is dit de moeite of geldverspilling. iemand die dit eerder al geprobeerd heeft?
hardrocker is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Bijwerkingen Lars Medicijnen/haargroeimiddelen 1577 24 juli 2019 23:26
[finasteride] Het delen van Proscar niek1224 Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 januari 2017 01:02
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 10:02
[dutasteride] Dosering husa Medicijnen/haargroeimiddelen 63 17 februari 2009 22:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.