Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 april 2011, 08:42   #1
Stoeptegels
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 5
pas 16 jaar, en nu al kalend?

Hallo,

Zoals de titel al deed vermoeden, ben ik een jongen van 16 jaar. Sinds vorige maand begon ik te merken dat ik wel heel veel last van haar verlies op. Soms zit daar een wit puntje aan en soms niet. Nu heb ik nooit zo'n hele mooie haarlijn gehad, maar ik merk de laatste tijd dat hij nu wel erg ver terugtrekt. Ik kan mij moerlijk voorstellen dat je op je 16 al kaal kunt worden van ouderdom.. Ik kan het ook maar moeilijk accepteren, ik ben altijd een zelfverzekerde jongen geweest, maar het feit dat ik misschien wel kaal aan het worden ben knaagt heel erg aan me. Ik ben er 24 uur per dag mee bezig en in elke spiegel die ik tegenkom kijk ik naar mijn haar..

Weten jullie hoe het komt, en hoe ik het terug kan draaien of stop zetten? En als het dan toch doorzet, zou zo'n full lace wig zinvol zijn? Ik heb gehoord dat voornamelijk veel "zwarte" vrouwen hier gebruik van maken waaronder beyonce en dit zag er erg mooi en natuurlijk uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp ik zal vanmiddag ook een foto plaatsen..
Stoeptegels is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2011, 11:20   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Even rustig ademhalen S.T. Ik vermoed dat het nog veel te vroeg is om te gaan nadenken over haarwerken. Als de nood ooit echt hoog is, dan kun je heel snel een goed haarwerk vinden, wees daar maar niet ongerust over.

Ik kan begrijpen dat je je zorgen maakt, maar op je 16e is er alle kans dat het iets van voorbijgaande aard is. Je kunt het beste toch je huisarts er even naar laten kijken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2011, 18:42   #3
Stoeptegels
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 5
HHier zijn de fotos
Stoeptegels is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2011, 18:59   #4
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
hmm...dat is wel een teruggetrokken (mannelijke) haarlijn.

Vroeg voor iemand van 16, maar (nog) geen reden om je zorgen te maken.

Ik had op mijn 16e ook al last van een mannelijke "iets" teruggetrokken haarlijn.
Ik ben nu 38 en heb dezelfde status als toen.
Sterker nog...ik heb mijn haarlijn op mijn 27e laten verlagen , dus een betere lijn dan op mijn 16e, maar dat heeft niets met jouw verhaal te maken.

Een terugtrekkende haarlijn stabiliseren of verbeteren is trouwens onbegonnen werk omdat die juist testosteron gevoelig is i.p.v. DHT.
Als je aan de finasteride of dutasteride gaat (waar je nog veel te jong voor bent) verhoog je dit probleem alleen maar.

succes.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2011, 20:49   #5
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Ik zie daar echt geen beginnende kaalheid in hoor.
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2011, 00:23   #6
Rotterdammert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2011
Berichten: 2
Ik zie hier ook echt geen beginnende kaalheid in. No worries
Rotterdammert is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2011, 22:06   #7
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Ieders mening is evenveel waard hier dus bij deze verkondig ik je de mijne.

Ik zie hier een haarlijn bij die ik niet bij een zestienjarige vind passen. Ik zie trouwens ook een leuke vent met een jolige kop die zich ook met wat minder haar leuk in het leven kan begeven.

Laatst gewijzigd door moksel; 26 april 2011 om 22:09
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2011, 14:34   #8
Stoeptegels
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 5
Bedankt voor de reacties, en bedankt voor het compliment moksel Ik overweeg nu om binnenkort toch eventjes naar de dokter te gaan.

Ik heb trouwens wel nog een paar vraagjes betreft een haarwerkje.
Ziet dat er natuurlijk uit? Hoeveel kost het? Hoe lang gaat het mee, En kun je daar gewoon mee zwemmen sporten voetballen, gel/wax in doen en wassen?

thanks
Stoeptegels is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2011, 18:51   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoeptegels Bekijk bericht
Ziet dat er natuurlijk uit? Hoeveel kost het? Hoe lang gaat het mee, En kun je daar gewoon mee zwemmen sporten voetballen, gel/wax in doen en wassen?
ad 1. Dat ligt er aan welke kwaliteit je kiest.
ad 2. Dat ligt eraan welk type basismateriaal, welke haarsoort, welke mate van onderhoud.
ad 3. Ja, ja, ja, ja, ja, behalve als je onderwater bent geweest met lelijk basismateriaal, dan zouden buitenstaanders kunnen zien dat je een haarwerk hebt; dus bij lelijk basismateriaal niet duiken, verder is alles mogelijk.

Een sliertje haarwerk plakken vóór de haarlijn, is echter niet aan te raden/ geen succes. Voor het mooiste resultaat kan het beste de hele bovenkant van het hoofd kaalgeschoren worden.
En daar ben jij in de verste verte nog niet aan toe.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2011, 16:44   #10
Stoeptegels
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 5
Hallo allemaal,

Het is inmiddels nog erger geworden aan de voorkant en ben net naar de dokter geweest. Hij zegt dat ik erg ongeluk heb en het bij sommige heel vroeg kan beginnen. Ik ben er echt kapot van.. 30 en kaal kan ik nog wel accepteren maar 16 is gewoon raar.

Ik ben nu op het internet aan het zoeken voor nep haar.. word er best ongelukkig van! Volgens mij is het heel duur en ziet het er nep uit.. heeft iemand toevallig een advies voor nephaar?

Groetjes
Stoeptegels is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2011, 16:56   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De huisarts heeft jou geen medicijn voorgeschreven? En ook geen doorverwijzing naar een dermatoloog?

Voor een mooi effect bij een haarwerk moet je een groot gedeelte van de bovenkant kaalscheren en dat lijkt mij zonde. Bij Haarweblid Salvatore in Veldhoven kun je je laten voorlichten over de mogelijkheden en hij heeft voorbeelden in huis. Het laten vervaardigen van een maatwerk kost sowieso 2-3 maanden tijd, dus dat kan niet even snel.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2011, 17:04   #12
Stoeptegels
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
De huisarts heeft jou geen medicijn voorgeschreven? En ook geen doorverwijzing naar een dermatoloog?

Voor een mooi effect bij een haarwerk moet je een groot gedeelte van de bovenkant kaalscheren en dat lijkt mij zonde. Bij Haarweblid Salvatore in Veldhoven kun je je laten voorlichten over de mogelijkheden en hij heeft voorbeelden in huis. Het laten vervaardigen van een maatwerk kost sowieso 2-3 maanden tijd, dus dat kan niet even snel.
Hij zei dat hij een dermatoloog onzin vond, je kan er volgens hem toch maar weinig aan doen. Hij heeft wel een shampoo voorgeschreven, iets met monoxide? Maar deze word niet verzekerd en m'n moeder wilt eventjes kijken of het echt wel helpt of het gewoon weggegooid geld is.
Stoeptegels is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2011, 17:15   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Minoxidil is geen shampoo, maar een lotion die je 2 x daags moet gebruiken op een droge hoofdhuid en minstens een uur laten intrekken. Het is een serieus medicijn.
Nee, de verzekering betaalt niet, want ze vinden het geen medische kwestie, slechts een cosmetische aangelegenheid.
Lees Haargroeimiddelen voor Dummies en het Haarwoordenboekje (zie linken onder mijn bericht)en laat je moeder dat ook maar lezen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.