Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 maart 2006, 12:03   #151
laurens7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 46
ooit van hepatitis gehoord?


btw ik stop met alle producten,is toch zo goed als hopeloos.
__________________
dé oplossing!
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...4432#post94432
laurens7 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2006, 21:33   #152
CrazyX
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 6
Ik lees net op een site voor het bestellen van proscar, dat je tijdens het gebruik niet zonder condoom mag vrijen. Oke, iedereen weet dat het veiliger is met condoom, maar ja, heb al een tijdje een vaste vriendin, duzz jullie weten wel hoe dat gaat? Maar is dit schadelijk voor vrouwen of hoe zit het ermee? Heeft iemand ervaring hiermee?
CrazyX is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2006, 21:57   #153
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
fina

Maar is dit schadelijk voor vrouwen of hoe zit het ermee? Heeft iemand ervaring hiermee?
--------------------------
Ervaring heb ik er niet mee maar wat ik wel weet is dit. Mocht een vrouw zwanger raken van een man die fina gebruikt dan bestaat de kans dat als de vrouw in verwachting is van een jongetje dat deze dus kans heeft op afwijkingen bij de aanleg van zijn, dus mannelijke, geslachtsorganen. Dat zal niem. op zijn geweten willen hebben vandaar de voorzorgswaarschuwing.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2006, 22:42   #154
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
De kans dat het ongeboren jongetje geslachtsafwijkingen kan krijgen als gevolg van dat de vader fina gebruikt, is uiterst klein. Maar het is natuurlijk altijd het beste om het zekere vóór het onzekere te nemen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 16:23   #155
El koeño
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 4
Exclamation

Gister bij de huisarts geweest en op zijn aanraden gestopt met propecia.Mijnhuisartsen praktijk schrijft het in ieder geval niet meer voor en alleen de bestaande gebruikers krijgen het nog mee op recept (hier gaan ze mee ook mee stoppen, momenteel worden alle gebruikers er uit gefilterd en bij hun 1e bezoek aan de huisarts hierover voorgelicht).

Dit alles na onderzoeken van urologen die aangeven dat kans op prostaatkanker aanzienlijk wordt vergroot. Deze urologen hebben klaarblijkelijk aan de alarmbel getrokken. alles leuk aan aardig wat er op mijn hoofd uitvalt maar iets wat cosmetisch is gaat NOOIT boven mijn gezondheid. naast alle andere eventuele bijwerking zoals onvruchtbaarheid was dit voor mij de druppel.

Ik wil niemand bang maken maar wil in ieder geval wel iedereen hierover waarschuwen, vraag het eventueel zelf na bij de huisarts. Mijn huisarts raad ook iedereen aan die propecia 9dit is toch het zelfde als finestaride of zit ik er nu naast???) wil blijven gebruiken om zich in ieder geval 1 keer jaar op prostaatkanker te laten testen.

Ik heb mijn propecia de prullenbak in gemikt en ga nu over op minoxidil, hopelijk wordt ooit voor ons nog het wondermiddeltje uitgevonden, zo snel mogelijk hopen we dan maar.
El koeño is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 16:54   #156
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El koeño
Gister bij de huisarts geweest en op zijn aanraden gestopt met propecia.Mijnhuisartsen praktijk schrijft het in ieder geval niet meer voor en alleen de bestaande gebruikers krijgen het nog mee op recept (hier gaan ze mee ook mee stoppen, momenteel worden alle gebruikers er uit gefilterd en bij hun 1e bezoek aan de huisarts hierover voorgelicht).

Dit alles na onderzoeken van urologen die aangeven dat kans op prostaatkanker aanzienlijk wordt vergroot. Deze urologen hebben klaarblijkelijk aan de alarmbel getrokken. alles leuk aan aardig wat er op mijn hoofd uitvalt maar iets wat cosmetisch is gaat NOOIT boven mijn gezondheid. naast alle andere eventuele bijwerking zoals onvruchtbaarheid was dit voor mij de druppel.

Ik wil niemand bang maken maar wil in ieder geval wel iedereen hierover waarschuwen, vraag het eventueel zelf na bij de huisarts. Mijn huisarts raad ook iedereen aan die propecia 9dit is toch het zelfde als finestaride of zit ik er nu naast???) wil blijven gebruiken om zich in ieder geval 1 keer jaar op prostaatkanker te laten testen.

Ik heb mijn propecia de prullenbak in gemikt en ga nu over op minoxidil, hopelijk wordt ooit voor ons nog het wondermiddeltje uitgevonden, zo snel mogelijk hopen we dan maar.
Euh volgens mij gaat de kans op agressieve tumoren omhoog maar de kans op prostaat kanker gaat juist omlaag! Enig idee wat de namen van die urologen waren of welke onderzoek het over gaat?
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 17:16   #157
El koeño
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 4
nee, maar ik wil dit wel voor je navragen bij mijn 1e bezoek. Mijn vraag aan de arts was ook:"Proscar is toch juist een middel tegen prostaatkanker in de 5 mg variant." Dat klopte inderdaad maar toch had onderzoek volgens deze urologen aangetoond dat gebruikers zonder prostaataandoening een verhoogds risico liepen het door propecia (en aanverwante) juist te krijgen.Ik zal proberen volgende week mijn huisarts te bellen en de namen van de urologen op te vragen. Mijn besluit staat echter, ik ga het risico niet nemen. En zo'n mooie glimmende schedel in de helder zon is niet lelijk, maak ik mezelf dan maar wijs
El koeño is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 17:24   #158
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El koeño
nee, maar ik wil dit wel voor je navragen bij mijn 1e bezoek. Mijn vraag aan de arts was ook:"Proscar is toch juist een middel tegen prostaatkanker in de 5 mg variant." Dat klopte inderdaad maar toch had onderzoek volgens deze urologen aangetoond dat gebruikers zonder prostaataandoening een verhoogds risico liepen het door propecia (en aanverwante) juist te krijgen.Ik zal proberen volgende week mijn huisarts te bellen en de namen van de urologen op te vragen. Mijn besluit staat echter, ik ga het risico niet nemen. En zo'n mooie glimmende schedel in de helder zon is niet lelijk, maak ik mezelf dan maar wijs
Goed dat je dit besluit voor jezelf genomen hebt! Iets wat ik zeker respecteer. Voor mezelf zou ik iig willen weten welk onderzoek het is zodat ik het op kan zoeken op pubmed of ergens anders! Als ik weer buiten de tentamen periode ben ga ik mij nog eens verdiepen in Finasteride en de risico's. Maar vooral waarom het niet echt aanslaat bij mij...
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 17:59   #159
El koeño
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 4
Hoe je het went of keert het is en blijft pappen en nat houden. Een mooie coupe haar krijgen we er toch nooit meer mee terug met minoxidil en finasteride. maar je hebt voor jezelf in ieder geval het gevoel dat je er wat aan gedaan hebt. zodra ik bericht heb van mijn huisarts laat ik het je even weten.
El koeño is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 18:29   #160
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El koeño
Hoe je het went of keert het is en blijft pappen en nat houden. Een mooie coupe haar krijgen we er toch nooit meer mee terug met minoxidil en finasteride. maar je hebt voor jezelf in ieder geval het gevoel dat je er wat aan gedaan hebt. zodra ik bericht heb van mijn huisarts laat ik het je even weten.
Aha heel fijn. Ik ben benieuwd

Het is alleen zo dat mij soms het gevoel bekruipt van wat als ik nou niet aan de fina was gegaan?!? Was het dat misschien juist minder snel gegaan of helpt die fina toch wel op een of andere manier.

Ik wacht vol verwachting op je bericht
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 18:54   #161
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El koeño
nee, maar ik wil dit wel voor je navragen bij mijn 1e bezoek. Mijn vraag aan de arts was ook:"Proscar is toch juist een middel tegen prostaatkanker in de 5 mg variant." Dat klopte inderdaad
Proscar, dus finasteride, tegen prostaatkanker? Proscar is een middel ter behandeling van een goedaardige prostaatvergroting. Ik denk dat de arts het juiste heeft gezegd en jij het verkeerd hebt begrepen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 19:31   #162
El koeño
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2006
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Proscar is een middel ter behandeling van een goedaardige prostaatvergroting.
Daar heb me inderdaad in vergist maar dat wist ik wel ergens in mijn grijze massa.

Wat mijn arts dus wél zei was dat urologen zich ernstig zorgen maken op het vergroten van de kans op prostaatkanker door gebruik van propecia. hierin heb ik me zeker niet vergist. Feit blijft dat het risico niet ga lopen.
El koeño is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 19:36   #163
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El koeño
Daar heb me inderdaad in vergist maar dat wist ik wel ergens in mijn grijze massa.

Wat mijn arts dus wél zei was dat urologen zich ernstig zorgen maken op het vergroten van de kans op prostaatkanker door gebruik van propecia. hierin heb ik me zeker niet vergist. Feit blijft dat het risico niet ga lopen.
feit blijft dat urologen en andere medici zich altijd zorgen maken over het slikken van medicatie ten behoeve van cosmetische redenen.

waarschijnlijk zullen urologen een toename zien in het aantal gevallen van prostaatkanker en zullen ze ook een toename zien in het aantal mannen die propecia slikken.

om dan gelijk het verband tussen die twee te leggen zonder andere factoren te onderzoeken.

de klassificatie van ziekten en opsporingsmethoden worden ook steeds veranderd (verbeterd) waardoor je meer prostaatkankergevallen zult zien...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 19:47   #164
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El koeño
Daar heb me inderdaad in vergist maar dat wist ik wel ergens in mijn grijze massa.

Wat mijn arts dus wél zei was dat urologen zich ernstig zorgen maken op het vergroten van de kans op prostaatkanker door gebruik van propecia. hierin heb ik me zeker niet vergist. Feit blijft dat het risico niet ga lopen.
Klopt, maar niet door finasteride zelf. Door het gebruik van finasteride daalt je PSA spiegel. PSA (prostaat specifiek antigeen) in hoge mate is als het ware een waarschuwingslampje die vroegtijdige prostaatkanker detecteert, als PSA teveel daalt dan kan er tijdens een onderzoek geen tekenen van prostaatkanker worden bespeurd. Hoge PSA waardes, hoger dan normaal, duidt dus aan op prostaatkanker. Maar omdat finasteride die waardes laat dalen, lijkt alles in orde, terwijl dat dus niet het geval kan zijn. Hier hoef je je overigens geen zorgen over te maken als je nog jong bent, het gaat meestal om oudere mannen vanaf de 50 of zo.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 8 juni 2006 om 20:48
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2006, 18:35   #165
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ook niet echt goed nieuws voor Fina gebruikers. Het gaat hier wel om ratten, maar toch niet echt leuk. Het gaat erom dat Finasteride een gevaar kan zijn voor de voortplanting.

Citaat:
5alpha-reductase 2 inhibition impairs brain defeminization of male rats: reproductive aspects.

The present study was carried out to determine whether 5alpha-reductase 2 (5alpha-R2) metabolic pathway plays a key role in brain sexual differentiation. The inhibition of 5alpha-R2 by finasteride (20 mg/kg/day) from gestational day 19 to postnatal day 5 has long-term effects on sexual behavior and reproductive physiology detected only in adult life. Sexual maturation assessed by timing of preputial separation was unchanged. Finasteride-treated males were able to mate with untreated females which became pregnant but exhibited increased rate of pre-implantation loss. The subfertility observed was probably due to abnormally shaped sperm, since the sperm number was not altered. While plasma testosterone was enhanced, LH levels were not changed. The copulatory potential was not affected and all finasteride-treated rats presented male sexual behavior. Despite this, 53% of them showed homosexual behavior when pretreated with estradiol, suggesting an incomplete brain defeminization. These results indicate that 5alpha-R2 acts in brain sexual differentiation of male rats. Moreover, we suggest that 5alpha-R2 not only produces essential metabolites that act together with estradiol in brain sexual differentiation but also protects the brain from the damaging effects of estradiol excess.
Bron: Hier.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Het delen van Proscar niek1224 Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 januari 2017 01:02
[finasteride] Shedding maart84 Medicijnen/haargroeimiddelen 236 28 mei 2009 10:02
AA invloed op zwangerschap? Evi AA bij kinderen 11 12 juni 2005 15:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.