Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2009, 23:47   #1
messi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 12
Graag hulp bij kliniekkeuze

Hallo allemaal,

Ik volg al een tijdje berichten op dit forum en wil graag hulp bij het kiezen van een kliniek voor ht.

Ik heb al enkele jaren last van kaalheid. Ik maak mij er heel erg druk om en kan het helaas niet accepteren. Het is zelfs zo verregaande dat het een belemmering wordt voor mijn dagelijkse activiteiten. Zo depressief aan het worden hierdoor (of beter gezegd ben ik al geworden).

Eerder onderging ik in 2006 een fut-behandeling voor inhammen maar het resultaat was echt WAARDELOOS!!! Liever helemaal geen haar dan wat daar nu zogenaamd geimplanteerd is, zo erg is het gewoon. Het was in een kliniek in Istanbul, ging via een NL kliniek als tussenpersoon.

Ik wil nu het nog eens proberen met een ht maar dan met een fue behandeling (heb trouwens ook nog eens een mega litteken overgehouden aan dat rampzalige eerste fut). Ik ben op zoek naar een goede kliniek en uiteraard wat ook nog te betalen is voor een 24-jarige student.

Ik ben op zoek naar een kliniek die het gewoon GOED kan. Graag hoor ik van lotgenoten of zij wel tevreden zijn met de eigen fue-behandeling en zo ja wil ik graag weten welke kliniek dit i. Ik wil echt een goed resultaat bereiken en wil niet weer op de gok een kliniek uitkiezen.

Ik dacht zelf aan een kliniek in turkije, gezien het daar minder duur is dan hier in nl.. Ik las eerder dat Mustafa/MLSBUTT ook een behandeling onderging in tr dus hem heb ik zowieso al een bericht verstuurd.

Graag jullie hulp mensen!

Vriendelijke groet,

Messi!
messi is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2009, 00:29   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik ben zelf heel tevreden over mijn behandeling (en het resultaat) bij ProHair in België. Volgens mij hebben ze nog steeds een heel scherpe prijs voor FUE, waarbij het verschil met Turkije (inclusief reis en verblijf) vast niet heel groot is.

Overigens denk ik dat het heel onverstandig is om puur op de goedkoopte af te gaan. Zeker na je eerste ervaring. Spaar dan liever een jaartje door.

Wat ik me ook afvraag is waarom je nu een FUE wil. Zou je niet bij een goede kliniek een FUT nemen en daarbij meteen het litteken laten corrigeren? Waarschijnlijk is dat niks duurder dan een FUE in Turkije en je bent (hopelijk) meteen van dat 'mega litteken' af.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2009, 01:49   #3
messi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 12
Thx voor je reactie AntonieH,

Ik ga zeker niet voor de goedkoopste, maar ik kan de klinieken in NL gewoon niet betalen.. Dan heb ik het over een behandeling van +-3000 grafts..

De reden voor een FUE behandeling is omdat ik gewoon een afschuwlijke litteken heb overgehouden aan een fut.. Plus dat mijn achterhoofd nu na 2,5 jaar nog steeds zo pijn doet (bij het litteken). Ik durf niet nog een keer het risico te nemen om nog zo een strip op me hoofd te krijgen vandaar ga ik absoluut voor de fue.

Zou ik nog eens een voor en na foto van jou mogen zien om een idee te krijgen wat ik mag verwachten bij PH (als je dat hebt, indien je dat wilt kun je ook prive posten).

Zijn er ook nog anderen die ervaring hebben met prohair?
messi is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2009, 10:03   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door messi Bekijk bericht
Zou ik nog eens een voor en na foto van jou mogen zien om een idee te krijgen wat ik mag verwachten bij PH (als je dat hebt, indien je dat wilt kun je ook prive posten).
Je kunt een goede indruk krijgen van de foto's in mijn blog, denk ik. Je leest daar over mijn hele ervaring.

Bedenk wel dat mijn ingreep een hele andere is dan wat jij kennelijk van plan bent. Bij mij is alleen de haarlijn stevig aangepakt met 1400 grafts. Dat was toen de limiet van wat mogelijk was op 1 dag. Nu kunnen ze meer dan 2000 grafts op 1 dag aan.

Heb je trouwens al bedacht dat je met een FUE van die omvang (3000 grafts) toch echt gemilimeterd moet worden? Je litteken zal zeker een maand lang voor iedereen goed zichtbaar zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2009, 11:12   #5
messi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Heb je trouwens al bedacht dat je met een FUE van die omvang (3000 grafts) toch echt gemilimeterd moet worden? Je litteken zal zeker een maand lang voor iedereen goed zichtbaar zijn.
Ik wil ook op mijn litteken haren implanteren.. En een maandje met petje op lopen vind ik niet zo erg, als het resultaat dit keer maar wel naar behoren wordt!
messi is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2009, 13:43   #6
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door messi Bekijk bericht
Ik wil ook op mijn litteken haren implanteren.. En een maandje met petje op lopen vind ik niet zo erg, als het resultaat dit keer maar wel naar behoren wordt!
Daar staan ze niet bij te juichen om dat te doen bij ProHair (ben trouwens ff kwijt of je het daar wil laten doen...). Het kost je een hoop grafts die elders ook zeer welkom bij je zijn en ze zijn ook nog zeer terughoudend dat de grafts op je litteken zullen aanslaan.

Littekencorrectie lijkt me een beter plan voor jou!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2009, 15:54   #7
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Hey Messi

Ik ben zelf ook 24, bijna 25 , heb ook eerst een fut ht laten uitvoeren met niet al te best resultaat en een flink litteken en ook de pijn die jaren nadien nog voelbaar was, toch heb ik opnieuw gekozen voor de fut(weliswaar andere kliniek,chirurg) omdat de kans er dan wel inzit dat het litteken verbeterd kan worden , als je er niets aan laat doen zal het een lelijk litteken blijven. Het is natuurlijk jou hoofd,haar en beslissing , maar als je voor Fue gaat en nu een volgens jou mega litteken hebt, dan moet je beseffen dat jou haardichtheid van de haarkrans met Fue zal afnemen en misschien de kans er in zit dat het litteken opeens nog extra in de verf gezet wordt hierdoor.
Als je echt een lelijk groot litteken hebt dan moet je al heel wat grafts hierin plaatsen om tot een bevredigend resultaat te kunnen komen en moet je ook weten dat hiervoor geen enkele kliniek of chirurg groeigaranties geeft dus het is een dure wilde gok die je dan neemt.
Ik heb gekozen voor fut voor : - littekencorrectie; kans dat het litteken verbeterd kan worden, - groter aantal grafts in een sessie, en de prijs uiteraard ook wel alhoewel tegenwoordig fut en fue niet meer de helft of het dubbele bedraagt.
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 22:12   #8
messi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 12
Hoi Allen,

Ik heb even een vraagje aan de 'gevorde' haarwebbers.
Ik heb vandaag gebeld met Doc. Keser van Derma-Plast/Ankara en heb hem verteld dat ik rond de 3000 grafts nodig heb (dat denk ik zelf). Ik onderging enkele jaren terug een ht van 800 grafts. Hierop reageerde hij dat dat niet mogelijk meer is voor mij (hij heeft mij niet gezien, niet eens een foto)! Volgens hem zou ik nog hooguit 2500 grafts hebben (erg toevallig dat hij alleen behandelingen van hooguit 2500 grafts doet). Mijn vraag aan jullie: Klopt het dat iemand hooguit 3000-3500 grafts te doneren heeft??

Ik heb nog steeds geen keuze kunnen maken voor een kliniek. Willen degenen die EGT tevreden zijn met hun ht resultaat aub dit even laten weten.

Alvast bedankt!!
messi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 22:30   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik zou zonder je gezien te hebben, zelfs zonder een foto gezien te hebben, geen enkel zinnig advies durven geven. De meeste mensen hebben toch wel meer dan 800+2500=3300 grafts in hun donorgebied.

Voor je vraag om tevreden respondenten ... besef dat mensen hier soms maar even komen en dan maanden niet meer, of zelfs nooit meer. Er hangen hier maar een paar mensen vast rond. Wellicht moet je dus even graven in de archieven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 01:47   #10
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Er hangen hier maar een paar mensen vast rond.
Wat zijn dat voor mensen dan?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 03:24   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Wat zijn dat voor mensen dan?
Wat vage types. Ik zie er iedere morgen eentje bij het tandenpoetsen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2009, 15:46   #12
Kiran
HaarWeb lid
 
Kiran's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2009
Berichten: 244
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je kunt een goede indruk krijgen van de foto's in mijn blog, denk ik. Je leest daar over mijn hele ervaring.

Bedenk wel dat mijn ingreep een hele andere is dan wat jij kennelijk van plan bent. Bij mij is alleen de haarlijn stevig aangepakt met 1400 grafts. Dat was toen de limiet van wat mogelijk was op 1 dag. Nu kunnen ze meer dan 2000 grafts op 1 dag aan.

Heb je trouwens al bedacht dat je met een FUE van die omvang (3000 grafts) toch echt gemilimeterd moet worden? Je litteken zal zeker een maand lang voor iedereen goed zichtbaar zijn.
Dag AnthonieH,

Ik heb je blog eerder eens gelezen, mooi omschreven allemaal per dag!
Wat ik me afvroeg hoe is het eindresultaat geworden ben je tevreden ermee? en hoe is het verder met de status van jouw haar?

groetjes,
Kiran
Kiran is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2009, 16:12   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kiran Bekijk bericht
Ik heb je blog eerder eens gelezen, mooi omschreven allemaal per dag!
Wat ik me afvroeg hoe is het eindresultaat geworden ben je tevreden ermee? en hoe is het verder met de status van jouw haar?
Ik ben nu 2 1/2 jaar verder en nog steeds heel tevreden. Ik heb momenteel mijn haar wat lang met een slag erin en ik kan me niet heugen ooit eerder zo'n bos op mijn hoofd te hebben gehad

Mijn haarstatus is sinds de ingreep niet achteruit gegaan. Niet merkbaar in ieder geval.

Soms twijfel ik wel eens of ik niet toch nog de inhammen iets verder zou laten verondiepen, maar het komt er uiteindelijk nooit van.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg tuur.jpg‎ (17,1 KB, 72x gelezen)
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2009, 16:20   #14
Kiran
HaarWeb lid
 
Kiran's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2009
Berichten: 244
Citaat:
=AnthonieH;210458]Ik ben nu 2 1/2 jaar verder en nog steeds heel tevreden. Ik heb momenteel mijn haar wat lang met een slag erin en ik kan me niet heugen ooit eerder zo'n bos op mijn hoofd te hebben gehad
Ziet er goed uit man!

Citaat:
Mijn haarstatus is sinds de ingreep niet achteruit gegaan. Niet merkbaar in ieder geval.
Beter. Ik zie ook in je regime dat je het e.e.a. gebruikt.

Citaat:
Soms twijfel ik wel eens of ik niet toch nog de inhammen iets verder zou laten verondiepen, maar het komt er uiteindelijk nooit van.
Dit kun je altijd nog overwegen. Het belangrijkste is dat je haar niet meer uitvalt.
Kiran is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2009, 20:58   #15
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik zou als ik jou was toch gewoon een kliniek in Nederland gaan opzoeken, AC of Prohair en dan kijken wat ze eventueel met de prijs kunnen doen.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag serieuze hulp scholro Medicijnen/haargroeimiddelen 10 25 november 2008 12:49
graag jullie mening over het uiterlijk van dit meisje anoniem666 Van alles en nog wat... 29 20 augustus 2008 20:35
Enquête (beetje hulp van jullie aub) Salvamia Haarwerken 4 21 oktober 2004 15:03
graag informatie?? + (mening over Mr F. haardos) WHsBigRoy AGA - Algemeen 6 26 januari 2002 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.