Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juni 2011, 23:29   #1
armageddon
HaarWeb lid
 
armageddon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2009
Berichten: 15
dht onderdrukken gigantisch slecht?

Hallo mensen,

DHT zorgt voor:
1. Stimuleren secundaire geslachtskenmerken tijdens pubertijd (zware stem, schaamhaar/okselhaar, grotere geslachtsdelen, groei etc.)
2. Competitie met oestrogenen, DHT breekt oestrogeen af
3. Waarborgen spermatogenese na pubertijd (aanmaken semen/sperma)
4. Intacte agressie-respons bewerkstelligen (vb. als iemand je slaat, zul je agressief optreden, dit komt door 2 hormonen: adrenaline en DHT)
5. Seksualiteit: libido en paardrang stimuleren
6. DHT is ook nodig om andere hormonen te krijgen (DHT wordt continu omgezet in andere hormonen/androgenen met behulp van enzymen)
7. Spier-arbeid: DHT is nodig om spier-arbeid te verrichten (let wel: met testosteron kweek je spieren, met DHT verricht je spier-arbeid...laag DHT kan leiden tot spierpijn en moeheid bijv.)

Volgens dit stukje is het dus gigantisch slecht om je dht te onderdrukken
armageddon is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 07:23   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik denk dat je in ieder geval 'zorgt voor' moet vervangen door 'speelt een rol bij'. Waar komt dit heel stellige lijstje vandaan?

Je begint trouwens meteen wel bij de belangrijkste en tegelijk ook de minst belangrijke ... je geeft precies de reden waarom je niet al in je pubertijd of heel krap daarna met fina moet beginnen. Later is je leven is het dus om die reden niet gigantisch slecht.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 11:22   #3
DirkieConFlirki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 152
Citaat:
4. Intacte agressie-respons bewerkstelligen (vb. als iemand je slaat, zul je agressief optreden, dit komt door 2 hormonen: adrenaline en DHT)
Iedereen verplicht aan de fina dus...
DirkieConFlirki is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 12:51   #4
Bishop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 224
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DirkieConFlirki Bekijk bericht
Iedereen verplicht aan de fina dus...
Mooi gezegd.
Trouwens dat dht je baardgroei beinvloedt kan ik wel geloven, maar de grootte van je geslachtsdelen?...

Oke na wat opzoekingswerk kan het dus wel de penisgrootte bepalen, maar dat gedurende de periode dat de testikels zich ontwikkelen en 4 tot 6 jaar later.
Dus reken een periode van +/- 14 jaar tot +/- 20 jaar. Daarna heeft DHT geen invloed meer op je penisgrootte.
Gelukkige ben ik begonnen aan 20 jaar ^^
__________________
Fina 1mg/dag
Minoxidil 5%: 2x per dag 1ml
Nizoral: 3 à 4x per week
Zink: 100%
Omega: 100%

Gestopt:
2,5 jaar finasteride 1mg: 1x per dag
Dit heeft in het begin voor hergroei gezorgd en het haar wat verdikt, maar nu gaat het haarverlies verder...

Laatst gewijzigd door Bishop; 8 juni 2011 om 13:15
Bishop is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 20:58   #5
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Bischop bronnen voor je stelling?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 21:38   #6
armageddon
HaarWeb lid
 
armageddon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2009
Berichten: 15
Hey Hallo,

Hier de ''bron'':

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4456
armageddon is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2011, 21:42   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sonofsam is nou niet bepaald een betrouwbare bron.....integendeel.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 07:39   #8
Klaas2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2009
Berichten: 176
Vind hem betrouwbaarder dan mensen die beweren dat DHT zonder consequenties onderdrukt kan worden.
Klaas2 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 17:10   #9
pvhh25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 8
hoe slecht DHT onderdrukken "kan" zijn is duidelijk te lezen op tal van websites. Allerlei complicaties kunnen optreden, van verlies van libido tot hoge bloeddruk en verhoging slecht cholesterol. Lees bv. www.propeciahelp.com en bekijk het forum eens.
Jammer dat op haarweb een gedeelte van een thread over "bijwerkingen van Finasteride" blijkbaar verwijderd is. Ik vind dat heel merkwaardig, en vraag me af wat de reden hier van is????
pvhh25 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 20:15   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvhh25 Bekijk bericht
hoe slecht DHT onderdrukken "kan" zijn is duidelijk te lezen op tal van websites. Allerlei complicaties kunnen optreden, van verlies van libido tot hoge bloeddruk en verhoging slecht cholesterol. Lees bv. www.propeciahelp.com en bekijk het forum eens.
Jammer dat op haarweb een gedeelte van een thread over "bijwerkingen van Finasteride" blijkbaar verwijderd is. Ik vind dat heel merkwaardig, en vraag me af wat de reden hier van is????
Er zijn nooit delen van discussie verwijderd, tenzij de ruzie wel heel hoog opliep en mensen elkaar voor rotte vis uitmaakten.

Zelf wijs ik erop dat finasteride een serieus middel is en dat je je goed moet informeren voor je eraan begint. Dat je daarvoor alleen op panieksites kijkt is natuurlijk je goed recht en als je dat allemaal voor waar aanneemt, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat je ooit aan finasteride zult beginnen. Ik zou daar dan ook verder geen energie in steken, richt je op een middel als minoxidil of accepteer gewoon dat je kaal wordt.

Overigens, wat op die sites beweerd wordt, wordt niet waarderder naarmate meer mensen het navertellen. Jij maakt het dus niet waarderder door ons erop te wijzen. Een misvatting die een miljoen keer naverteld wordt blijft een misvatting en een verkeerde aanname die tienduizend keer gekopieerd wordt blijft een verkeerde aanname.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 22:28   #11
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
armageddon ik denk dat je hier een heel goed punt te pakken hebt, maar je drukt het te sterk aan.
Ik denk dat iedereen het wel eens dat DHT niet zonder gevolgen onderdrukt kan worden..het is niet voor niks in je lichaam.
Echter zien sommige mensen deze gevolgen niet als negatieve effecten/bijwerkingen.

Ik zou liever wetenschappelijk onderzoek zien naar DHT onderdrukking, dan persoonlijke verhalen op websites.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2011, 23:10   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
armageddon ik denk dat je hier een heel goed punt te pakken hebt, maar je drukt het te sterk aan.
Ik denk dat iedereen het wel eens dat DHT niet zonder gevolgen onderdrukt kan worden..het is niet voor niks in je lichaam.
Echter zien sommige mensen deze gevolgen niet als negatieve effecten/bijwerkingen.

Ik zou liever wetenschappelijk onderzoek zien naar DHT onderdrukking, dan persoonlijke verhalen op websites.
Precies, als iemand denkt dat DHT zomaar weggehaald kan worden uit je systeem zonder effecten, dan denkt persoon er wel heel simpel over. Maar zelfs een heel krachtig middel als dutasteride laat nog DHT vrij door je systeem zwerven. Totaal zonder zit het lichaam dus niet snel. Ik zie het zelf alsof het lichaam op een zwaar DHT-arm dieet is gezet. Natuurlijk hakt dat erin, maar het lichaam kan zich ook goed aanpassen en andere processen zullen gaten opvullen die DHT laat vallen. Er zijn dus altijd effecten, alleen zijn die niet altijd waarneembaar. En gelukkig is haarbehoud of zelfs haargroei het belangrijkste wél waarneembare effect bij lage dosering.

Ik zie zelf trouwens iets pas als een bijwerking als ik er iets van merk. Het werkwoord 'werken' zit er niet voor niets in. Als ik er niks van merk, dan werkt het niet
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2011, 10:30   #13
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Precies, als iemand denkt dat DHT zomaar weggehaald kan worden uit je systeem zonder effecten, dan denkt persoon er wel heel simpel over. Maar zelfs een heel krachtig middel als dutasteride laat nog DHT vrij door je systeem zwerven. Totaal zonder zit het lichaam dus niet snel. Ik zie het zelf alsof het lichaam op een zwaar DHT-arm dieet is gezet. Natuurlijk hakt dat erin, maar het lichaam kan zich ook goed aanpassen en andere processen zullen gaten opvullen die DHT laat vallen. Er zijn dus altijd effecten, alleen zijn die niet altijd waarneembaar. En gelukkig is haarbehoud of zelfs haargroei het belangrijkste wél waarneembare effect bij lage dosering.

Ik zie zelf trouwens iets pas als een bijwerking als ik er iets van merk. Het werkwoord 'werken' zit er niet voor niets in. Als ik er niks van merk, dan werkt het niet
Vind je verhaaltje goed, moest een beetje denken aan een auto die nog maar 30% olie heeft. Alleen heeft de auto geen herstellend vermogen..Anyhow, je slotzin is natuurlijk totaal niet waar..Is dit iets wat je jezelf voorhoudt? Of geloof je dit echt?

Denk aan onvruchtbaarheid, verminderde zaadkwaliteit, ontwikkelen van chronische ziektes die we nog niet hebben geassocieerd met laag DHT (dit is ook van mijn kant nergens op gebasseerd, maar het zou kunnen ), etc.
Het feit dat je in het andere forum al aangeeft dat het je herstenstam en als ik het goed heb ook je HPA-as aantast, zegt al vrij veel. Je lichaam is gevoelig, maar je brein is daar nog eens een stapje bovenop..70% is een HELE GROTE verandering.

Maar goed, zolang jij geen last (denkt te hebben) van bijwerkingen is dat opzich een goed iets
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2011, 11:27   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Vind je verhaaltje goed, moest een beetje denken aan een auto die nog maar 30% olie heeft. Alleen heeft de auto geen herstellend vermogen..Anyhow, je slotzin is natuurlijk totaal niet waar..Is dit iets wat je jezelf voorhoudt? Of geloof je dit echt?
Ja, ik geloof echt dat het werkwoord 'werken' in het zelfstandig naamwoord 'bijwerkingen' zit

En dat als iets niet merkbaar is, dat het dan ook niet werkt. Als ik een aspirientje slik tegen mijn hoofdpijn en ik hou nog steeds evenveel hoofdpijn, dan werkt het niet.

Maar goed, wat schiet je op met gespeculeer over alles wat heel misschien mogelijk ooit wel eens ergens waarschijnlijk een keertje in enige mate onder zekere omstandigheden bij iemand voor zou kunnen doen? Zaken die zich overigens ook bij mensen voordoen die niet eens weten hoe je het woord finasteride moet spellen

Ik schaar dat onder het creeëren van ongefundeerde paniekverhalen. Niet erg zinvol. Ik heb al eens beredeneerd dat het enige nut van het doorvertellen van deze paniekverhalen een psychologisch nut is voor de vertellers. Een vorm van zelfrechtvaardiging. Ze durven niet aan finasteride te beginnen en zoveel mogelijk anderen overtuigen van het kwaad helpt hun bij het verwerken van hun eigen probleem. Ik bedoel maar, hoe meer mensen er toch maar niet aan beginnen, hoe verstandiger hun eigen besluit om toch maar kaal te worden was ....

Ik kan heel goed begrijpen als iemand niet aan finasteride wil beginnen overigens. Zoiets besluit je niet licht. Maar het is je eigen besluit en je hoeft niet anderen met paniek te sturen in hun besluit. Maar ja, dat is wel iets heel Nederlands/Calvinistisch. Mensen tot je geloof overhalen door preken over hel en verdoemenis

En inderdaad, het lichaam is geen auto, een auto heeft geen herstellend vermogen. Het lichaam wel! Het lichaam past zich aan, vindt nieuwe balansen. Een prachtig robuust adaptief mechanisme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Maar goed, zolang jij geen last (denkt te hebben) van bijwerkingen is dat opzich een goed iets
Inderdaad, zolang ik geen andere bijwerkingen dan haargroei ervaar is dat goed
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 10 juni 2011 om 11:31
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2011, 15:08   #15
Chueff
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2010
Berichten: 12
Dat fina en duta sterke middelen zijn en waarschijnlijk een aanzienlijke impact hebben op je lichaam ( zelfs wanneer je er "niets" van blijkt te merken) is algemeen geweten denk ik. Het is het afwegen van de pro's en contra's.
Maar wat hier wordt gezegd, geldt dat dan bijvoorbeeld ook voor middelen zoals Saw Palmetto? Die stopt ook, weliswaar in veel mindere mate, de aanmaak van DHT.
Fill me in..
Chueff is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.