Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 23 december 2006, 16:57   #91
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Normaal een anti roos shampoo, daar zitten ook soms anti jeuk stoffen in zoals mentol.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 12:44   #92
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
Een jaar geleden heb ik 5% minoxidil van kirkland gebruikt. Hier kreeg ik enorme kriebel van op mijn hoofdhuid, dus ben ik er mee gestopt.

Heeft het zin om een ander merk of type minox te proberen? Zo ja welke zouden jullie mij aanraden?
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 13:33   #93
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansworst1
Een jaar geleden heb ik 5% minoxidil van kirkland gebruikt. Hier kreeg ik enorme kriebel van op mijn hoofdhuid, dus ben ik er mee gestopt.

Heeft het zin om een ander merk of type minox te proberen? Zo ja welke zouden jullie mij aanraden?
Het is natuurlijk nooit zeker te zeggen waar die kriebel door veroorzaakt werd, maar je zou eens een versie minoxidil 5% zonder propyleen glycol kunnen proberen, bijvoorbeeld van minoxidil.com.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 18:26   #94
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Het is natuurlijk nooit zeker te zeggen waar die kriebel door veroorzaakt werd
Meestal dooor de propyleen glycol inderdaad [bron].
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2007, 04:11   #95
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ik gebruikte minoxidil 5% 2 maanden en had ook enorme jeuk ,en kreeg rode bobbeltjes op mijn hoofd .Toen is dat erger geworden ,echt om gek van te worden ,dit breide uit naar mijn oren (dikke rode droge oren), mijn nek vooraan en achteraan ,en ook sommige plaatsen rond mijn neus en mond. Ik ben er dan naar de dokter ermee gegaan . Conclusie : acute eczeem . Ik heb daar dan zalf voor gekregen ,en pilletjes ,en alles was mooi genezen (enorm vervelt) trouwens .Na 2 weken ,en op controle geweest te hebben bij de dokter, mocht ik weer starten met de minox ,maar na een week begint dit opnieuw , zou dit ook door die propyleen glycol komen, heeft iemand hetzelfde ervaren ? . Weet het echt niet meer anders


Bedankt
Dundee

Laatst gewijzigd door Dundee; 15 januari 2007 om 04:14
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 14:36   #96
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee
Ik gebruikte minoxidil 5% 2 maanden en had ook enorme jeuk ,en kreeg rode bobbeltjes op mijn hoofd .Toen is dat erger geworden ,echt om gek van te worden ,dit breide uit naar mijn oren (dikke rode droge oren), mijn nek vooraan en achteraan ,en ook sommige plaatsen rond mijn neus en mond. Ik ben er dan naar de dokter ermee gegaan . Conclusie : acute eczeem . Ik heb daar dan zalf voor gekregen ,en pilletjes ,en alles was mooi genezen (enorm vervelt) trouwens .Na 2 weken ,en op controle geweest te hebben bij de dokter, mocht ik weer starten met de minox ,maar na een week begint dit opnieuw , zou dit ook door die propyleen glycol komen, heeft iemand hetzelfde ervaren ? . Weet het echt niet meer anders


Bedankt
Dundee
Dr Lee heeft ook minox zonder propylene glycol. Kost maar een paar dollar meer.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2007, 21:24   #97
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Bedankt ,heb de minoxidil (zonder propyleen glycol) ,ondertussen al eens gebruikt ,om te proberen. Een vriend van me gebruikt deze ook ,dus mag ik even testen ,en ben ik zeker voor ik bestel en men geld verspil eigenlijk ,stel dat het nog niet helpt ? .Deze trekt iets minder snel in dan de minox (met) propyleen glycol. Nu word men hoofdhuid ook niet roodachtig, wat vroeger wel het geval was,en ook geen witte residu meer. De apotheek maakt ook minox zonder propyleen glycol ,dit word dan vervangen door glycerin ,is 2 euro duurder ,maar als je blijft minox afnemen ,word de prijs idem als de gewone. (12€ -60ml)

Dikke vuiligheid is het die propyleen glycol ... wat zou je willen, iets dat in antivries en verf zit ,maakt je hoofdhuid kapot toch na een tijdje ?

Laatst gewijzigd door Dundee; 17 januari 2007 om 19:25
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 01:30   #98
el duderiño
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2006
Berichten: 20
Ik ben van plan Minox te gebruiken uitsluitend voor de kruin, ik ben echter bang voor jeuk en schilfers.. Ik meende ergens een keer gelezen te hebben dat dit ligt aan de alcohol die erin zit, maar het ligt dus aan de propyleen glycol?

Kunnen jullie me misschien helpen met de keuze van de juiste Minox? Het liefst dus één die bovenstaande side effects zo min mogelijk met zich mee brengt. Dat klinkt nogal logisch natuurlijk en ik weet ook dat het verschilt per persoon, maar ik weet ook dat bij het éne middel meer een patroon in bijwerkingen gezien wordt dan bij andere...

Het punt is even, ik heb gemilimeterd haar (ongeveer 6 tot 10 mm) en ik zit er niet echt op te wachten om de hele dag rond te lopen met een olie-achtige, glanzende kruin Laat staan rode bulten en schilfers.. Maar dat duidt meestal op een allergische reactie / eczeem begrijp ik. Ik ben best bereid om iets meer te betalen als de kans op bijwerkingen minder is.

Ook heb ik nog 1 vraag over het aanbrengen, ik weet dat er meerdere manieren zijn, zo is er een pipetje en een verstuiver geloof ik? Wat zou voor mij het handigst zijn, lettende op mijn kapsel (gemilimeterd dus, en kruin is al behoorlijk kaal ) ?

Alvast bedankt, ik hoop dat ik in het goeie topic zit.
el duderiño is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 20:49   #99
Gideon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2006
Berichten: 52
Vraagje over schilfers van de Minox

Hey ik gebruik nu al een aantal maanden (ik denk een stuk of 5) minoxidil. Ik heb vanaf toen ik begon van die droge witgele schilfers aan de hoofdhuid zitten (misschien opgedroogde ethanol ofzo?).
Als ik ze los haal met een kam komen er altijd een paar haren mee.

Hoe kan ik die schilfers weghalen, of moet ik ze laten zitten? Ik dacht namelijk eerst dat mijn huid moest wennen aan de minox, maar nu ze er na bijna een half jaar nog steeds zitten vraag ik me af of ze nog weg gaan, of dat ik ze handmatig weg kan halen (liefst zonder dat er haren meegaan).
Gideon is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 21:50   #100
thermaltaker
HaarWeb lid
 
thermaltaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 47
Geslacht:
Hier heb ik dus ook last van. Eerst had ik Minoxidil van Kirkland. Nu heb ik minox van Dr Lee en is het een stuk minder. Ik vond dat Kirkland spul ook altijd tien keer zo vettig. Wat je zou kunnen proberen is om eens minox zonder propyleen glycol te nemen, omdat je daar wat minder huidirritatie van krijgt. Heb het zelf ook ondervonden.
__________________
  • Minoxidil 5% Linn sinds januari 2023
  • Finasteride sinds jan 2001
  • Omega-3 sinds 2006
  • MSM sinds feb 2007
  • Spectral DNC-L sinds okt 2008 —> gestopt
  • Tricomin/Folligen creme sinds nov 2007 —> gestopt
thermaltaker is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 22:07   #101
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gideon Bekijk bericht
Hey ik gebruik nu al een aantal maanden (ik denk een stuk of 5) minoxidil. Ik heb vanaf toen ik begon van die droge witgele schilfers aan de hoofdhuid zitten (misschien opgedroogde ethanol ofzo?).
Als ik ze los haal met een kam komen er altijd een paar haren mee.

Hoe kan ik die schilfers weghalen, of moet ik ze laten zitten? Ik dacht namelijk eerst dat mijn huid moest wennen aan de minox, maar nu ze er na bijna een half jaar nog steeds zitten vraag ik me af of ze nog weg gaan, of dat ik ze handmatig weg kan halen (liefst zonder dat er haren meegaan).
Waarschijnlijk ben je een beetje allergisch voor propyleenglycol. Probeer anders een een minoxidil variant zonder propyleenglycol, bijvoorbeeld rogaine foam. Dat spul is niet vet, en droogt snel op.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 22:16   #102
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ja die Kirkland minox is een vettige troep. Ik herken perfect je verhaal, ik had in het begin net hetzelfde van die kirkland minox ,allemaal wit/gele velletjes ,en de haren die meekwamen...als je het maar eens kamde. Mijn haar hing nog tot midden mijn voorhoofd ,die klotezooi minox ,heeft het frontaal compleet vernielt ,en uitgedunt + dat mijn inhammen er een koe groter van geworden zijn...en nog totaal geen hergroei (na 4 maanden). Nadien kreeg ik er ook nog 2keer acute eczeem van ook ,zodat ik nu niet veel haar meer heb. Ik walg gewoon van die minox. In september laat ik een HT doen....dan hoef ik al die ongezonde troep niet meer te gebruiken .

Idd met minox zonder ppg verdwijnen die schilfers wel.
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 17:18   #103
Gideon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2006
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie Bekijk bericht
Waarschijnlijk ben je een beetje allergisch voor propyleenglycol. Probeer anders een een minoxidil variant zonder propyleenglycol, bijvoorbeeld rogaine foam. Dat spul is niet vet, en droogt snel op.
Mja ik gebruik regaine lotion, ik zal de foam eens proberen zodra die hier uitkomt (zal toch niet meer zo heel lang duren of wel?).
Maar is die propyleenglycol voor mij schadelijk voor de haren of huid, als ik het blijf gebruiken? Of kan ik er in principe zonder risico mee door gaan voor nog een paar maandjes totdat ik de foam ga gebruiken?
En is die propyleenglycol belangrijk voor de werking, of werkt de minox zonder die stof net zo goed?
Gideon is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 17:34   #104
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Propyleenglycol is een oplosmiddel ,en je kan het vervangen door minox met glicerin...ook een oplosmiddel (maar huidvriendelijker) ,en dan ga je ook die schilfertjes zo niet meer hebben volgens mij .

Propyleenglycol word ook gebruikt in verf en antivries ..en in nog veel middeltjes ....goed voor je huid kan die troep allezins niet zijn .
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 17:39   #105
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Gideon,
Volgens mij moet je eerst al die schilfers (= laag dode huid) kwijt zien te raken. Het heeft immers ook geen nut om Minoxidil aan te brengen op een dode huidlaag.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
Kans op bijwerkingen Finasteride ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 8 26 juni 2003 19:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.