Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 juni 2010, 21:10   #1
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Overige haren na een HT

Hallo,

Ik vroeg mij het volgende even af.

Als voorbeeld zal ik even mij eigen situatie nemen. Ik heb last van langzame haaruitval, dus de inhammen worden steeds groter. Ik ben nu 20 en gebruik dus nu minox en finas.

Wat ik mij dus afvraag is het volgende.

Stel ik doe een 1e HT rond mij 25e levensjaar, dan zal het er op dat moment waarschijnlijk weer goed uitzien, maar ik neem aan dat je op hogere leeftijd (laten we zeggen op mijn 50 a 60e) ook met gebruik van finasteride de rest van mijn DHT gevoelige haren zijn uitgevallen ( niet de getransplanteerde haren).

Ik neem aan dat je niet je hele hoofd kunt bedekken met donorharen, omdat dat daar te weinig van zijn. Hoe los je dit dan op? Kun je dan nog wel de boel kaalscheren? of ziet dat er dan niet uit?

Ik lees namelijk wel eens berichten van mensen die dan met te weinig donorharen zitten en dan vervolgens verder kaal worden. Dit kun je dan toch gewoon kaalscheren met een scheermes zonder dat je ziet dat je een HT hebt gehad? (Fue methode).

De reden dat ik dit vraag is puur voor de toekomst, want ik wil natuurlijk ook op latere leeftijd (als ik bejaard ben) nog normaal over straat kunnen ookal scheer ik dan de boel kaal, omdat ik dan geen HT meer kan doen om de kale plekken te bedekken.

Hoe zien de mensen hier op het forum die een HT hebben gedaan de toekomst voor zich? hebben jullie een soort plan?
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2010, 21:25   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Zelf hoop ik dat finasteride het kaler worden gewoon blijft uitstellen. Natuurlijk zet het de klok niet stil, maar het vertraagt de boel aanzienlijk. En met het ouder worden vertraagt het tempo van kalen sowieso, de hormonen razen niet zo hard meer.

We hebben nog niet het geheim van het eeuwige leven ontdekt, dus kijk ik niet verder vooruit dan 50 jaar

Zelf heb ik heel bewust gekozen voor FUE om ook op hoge leeftijd nog de optie te hebben om helemaal kaal te zijn zonder dat een litteken me aan mijn jeugdzonde van ijdelheid herinnert. Als FUE al sporen nalaat, dan zullen die over 40 jaar wel wegvallen tussen de rimpels, de levervlekken en andere onzuiverheden. Ik ga er van uit dat ik er ook op hoge leeftijd nog zo goed mogelijk wil uitzien (in tegenstelling tot sommigen hier die menen dat ze er op hun 40e al niet meer om zullen malen )

Ik heb nu een stevige haarlijn laten implanteren en mocht de kaalheid verder gaan, dan ga ik net zo lang door met het gebied daarachter (steeds dunner) op te vullen tot ofwel mijn kruin bedekt is ofwel mijn donorgebied uitgeput is. Maar natuurlijk hoop ik dat het nooit zover komt. Het is, gezien de mate van kaalheid onder mijn voorouders, ook niet waarschijnlijk dat ik op mijn 90e veel verder heen ben dan een NW4.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwerken FAQ - concept versie [1.0] Webmaster Haarwerken 3 24 april 2009 13:44
haren; verschil in diameter petraa Haarproblemen bij vrouwen 5 7 juni 2008 17:32
hoeveel haren vallen er bij jullie uit nevret AGA - Algemeen 4 5 februari 2006 23:12
Fabeltje: 100 haren per dag Tiuri AGA - Algemeen 15 2 december 2005 22:26
blonde haren: ook overbeharing? knorretje Hirsutisme - Algemeen 3 2 juni 2005 12:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.