Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 mei 2010, 12:05   #1
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Vragen over FUE op erg jonge leeftijd

Hallo,

Ik lees in veel topics dat je minimaal 25 jaar moet zijn om een FUE te laten doen. Ik vroeg mij af of iemand mij een duidelijke uitleg kan geven waarom je perse 25 jaar moet zijn voor een haartransplantatie.

Ik ben zelf 20 jaar oud en gebruik Finasteride en Minoxidil en wil heel misschien in de toekomst een haartransplantatie laten doen.

Als ik nu alles al kan stabbiliseren, waarom zou ik dan wachten tot mijn 25e levensjaar? Wat is nou 5 jaar op een leven?

Mijn status:

NW2+
Kruin Intact + Rest van haar is nog volledig dik.
Frontaal ietsjes dunner

mvg,

Hans
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2010, 12:15   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het gaat om risico's voor de toekomst, Hans. Op jouw leeftijd is het meestal minder goed in te schatten welke kant je kaalheid op zal gaan en in welk tempo. Je loopt dus het risico dat het zich ineens heel negatief ontwikkelt en in sneltreinvaart naar een hoge NW schiet. In dat geval valt er nauwelijks tegenop te transplanteren en gaat het heel veel geld kosten (wat de meesten in die levensfase niet hebben).

Jij hebt het risico behoorlijk beperkt door een goede combinatie van medicatie. Dat is veel waard. Maar ook daar kun je niet 100% op rekenen. Als je uit gaat van het zwartste scenario, dan kun je een allergie ontwikkelen voor minoxidil bijvoorbeeld en je kunt ernstige bijwerkingen gaan krijgen van finasteride.

Maar je kunt het ook zonniger bezien. De middelen blijven waarschijnlijk echt wel goed werk doen en het proces gaat maar langzaam verder. En zelfs als je tegen je 25e nog aan een volgende stap toe bent, wellicht heb je dan een wereldbaan en voldoende spaarcenten om die stap naar de kliniek makkelijk weer te zetten.

Er zijn er wel meer hier, hoor, die op lage leeftijd een HT hebben gehad en die daar (nog) geen spijt van hebben. Maar je zult het helemaal voor jezelf moeten uitdokteren, wellicht na een goed gesprek met een kliniek.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2010, 15:22   #3
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het gaat om risico's voor de toekomst, Hans. Op jouw leeftijd is het meestal minder goed in te schatten welke kant je kaalheid op zal gaan en in welk tempo. Je loopt dus het risico dat het zich ineens heel negatief ontwikkelt en in sneltreinvaart naar een hoge NW schiet. In dat geval valt er nauwelijks tegenop te transplanteren en gaat het heel veel geld kosten (wat de meesten in die levensfase niet hebben).

Jij hebt het risico behoorlijk beperkt door een goede combinatie van medicatie. Dat is veel waard. Maar ook daar kun je niet 100% op rekenen. Als je uit gaat van het zwartste scenario, dan kun je een allergie ontwikkelen voor minoxidil bijvoorbeeld en je kunt ernstige bijwerkingen gaan krijgen van finasteride.

Maar je kunt het ook zonniger bezien. De middelen blijven waarschijnlijk echt wel goed werk doen en het proces gaat maar langzaam verder. En zelfs als je tegen je 25e nog aan een volgende stap toe bent, wellicht heb je dan een wereldbaan en voldoende spaarcenten om die stap naar de kliniek makkelijk weer te zetten.

Er zijn er wel meer hier, hoor, die op lage leeftijd een HT hebben gehad en die daar (nog) geen spijt van hebben. Maar je zult het helemaal voor jezelf moeten uitdokteren, wellicht na een goed gesprek met een kliniek.
Oke dat klinkt allemaal best logisch. Dan wordt het nog even een paar jaar wachten voor mij. Bedankt voor je uitleg Anthonie
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 17:24   #4
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Ik had nog wat aanvullende vragen over een haartransplantatie.

Ik ben nu 20 jaar en dit is het 1e jaar dat ik Finasteride en Minox gebruik. Nou lees ik ook dat de werking van Finasteride op den duur afneemt dus stel dat ik op mijn 25e een HT laat doen, dan werkt de finasteride en Minoxidil niet meer zoals eerst? Want anders heb ik er natuurlijk erg weinig aan en ben ik straks tegen mijn 40e ofzo alsnog kaal en zit ik met een voorkant dat niet kaal word.

even ter info: Heb last van trage haaruitval (langzaam groter wordende inhammen).

En mijn 2e vraag: Ik neem aan dat je op den duur toch kaal word? ook met finasteride?

Want ik lees hier en daar wat verhalen van mensen die zeggen dat het er echt niet uitziet als je alsnog kaal wordt en je hebt een HT laten doen. Kun je dan niet gewoon alles eraf scheren (incl. getransplanteerde haren)?
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 18:03   #5
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
@ Hans De werking van Finasteride neemt niet af, door de vermindering van DHT in je lichaam vertraagt het proces van kaal worden. In de beginfase zullen zich zelfs sommige haartjes die onderhevig zijn aan AGA herstellen, andere haren die nog redelijk 'gezond' zijn zullen behouden blijven. Het is wel een feit dat je na een aantal jaren ( 5 tot 8) weer terug bent bij af. Je hebt dan weer evenveel haar als toen je begon met het slikken van finasteride. Feit is wel dat je over die hele periode geen achteruitgang hebt gehad maar het kaalwordingsproces daarna (in vertraagde vorm) door zal gaan.

Ik ben zelf ook vrij jong (26), maar denk door middel van minox ( nu) en finasteride (in de toekomst) en een of meerdere HT's ( nog een tijdje daarna) het proces van kaalworden te kunnen vertragen. Stel dat lukt me nu een jaar of tien/ vijftien dan ben ik ervan overtuigd dat er dan betere technieken zijn op het gebied van HT. wellicht is de scepsis rondom de HST methode van GHo dan verdwenen waardoor de donor welhaast onuitputtelijk wordt of zijn er andere technieken waardoor wij- die nu nog relatief jong zijn- uiteindelijk geholpen kunnen worden en ons geen zorgen meer hoeven te maken over onze haren.

Het is natuurlijk een hele investering maar dit complexe probleem kan nou eenmaal niet eenvoudig bestreden worden.
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 21:20   #6
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass885 Bekijk bericht
@ Hans De werking van Finasteride neemt niet af, door de vermindering van DHT in je lichaam vertraagt het proces van kaal worden. In de beginfase zullen zich zelfs sommige haartjes die onderhevig zijn aan AGA herstellen, andere haren die nog redelijk 'gezond' zijn zullen behouden blijven. Het is wel een feit dat je na een aantal jaren ( 5 tot 8) weer terug bent bij af. Je hebt dan weer evenveel haar als toen je begon met het slikken van finasteride. Feit is wel dat je over die hele periode geen achteruitgang hebt gehad maar het kaalwordingsproces daarna (in vertraagde vorm) door zal gaan.

Ik ben zelf ook vrij jong (26), maar denk door middel van minox ( nu) en finasteride (in de toekomst) en een of meerdere HT's ( nog een tijdje daarna) het proces van kaalworden te kunnen vertragen. Stel dat lukt me nu een jaar of tien/ vijftien dan ben ik ervan overtuigd dat er dan betere technieken zijn op het gebied van HT. wellicht is de scepsis rondom de HST methode van GHo dan verdwenen waardoor de donor welhaast onuitputtelijk wordt of zijn er andere technieken waardoor wij- die nu nog relatief jong zijn- uiteindelijk geholpen kunnen worden en ons geen zorgen meer hoeven te maken over onze haren.

Het is natuurlijk een hele investering maar dit complexe probleem kan nou eenmaal niet eenvoudig bestreden worden.
Je zegt dat het in een vertraagde vorm zal verder gaan, maar in welke snelheid moeten we dan denken? Ik bedoel traag kun je op verschillende manieren bekijken, wat voor de 1 traag is, is voor de ander snel.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:12   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Je zegt dat het in een vertraagde vorm zal verder gaan, maar in welke snelheid moeten we dan denken? Ik bedoel traag kun je op verschillende manieren bekijken, wat voor de 1 traag is, is voor de ander snel.
Vertraging is inderdaad relatief. Vertraag een straaljager met 50% en hij dendert nog steeds je steppie voorbij.

Wat vertraagt is de 'aanval' van DHT op je haarwortels. Als je haarwortels heel hevig onder vuur liggen (lees: erg gevoelig zijn) dan kan het betekenen dat je nog steeds merkbaar kaler wordt. Zeg van NW2 naar NW4 in 5 jaar. Maar zonder finasteride zou je het misschien in 1 jaar al zijn geworden. Bij een ander kan het betekenen dat ie nu in 40 jaar van NW2 naar NW3 gaat, in plaats van zonder finasteride in 10 jaar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:16   #8
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Vertraging is inderdaad relatief. Vertraag een straaljager met 50% en hij dendert nog steeds je steppie voorbij.

Wat vertraagt is de 'aanval' van DHT op je haarwortels. Als je haarwortels heel hevig onder vuur liggen (lees: erg gevoelig zijn) dan kan het betekenen dat je nog steeds merkbaar kaler wordt. Zeg van NW2 naar NW4 in 5 jaar. Maar zonder finasteride zou je het misschien in 1 jaar al zijn geworden. Bij een ander kan het betekenen dat ie nu in 40 jaar van NW2 naar NW3 gaat, in plaats van zonder finasteride in 10 jaar.
Oke, dus als je pech hebt ben je na een HT je haar straks op de kruin kwijt, maar heb je voorop nog haar zitten.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:23   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Oke, dus als je pech hebt ben je na een HT je haar straks op de kruin kwijt, maar heb je voorop nog haar zitten.
Dan heb je geen pech, dan ben je dom bezig geweest of heb je verkeerde verwachtingen gehad.

Ook bij een HT draait het om risico's. En het grootste risico (en een heel waarschijnlijke) is dat je kaalheid verder gaat. Je zult dus altijd moeten incalculeren dat er een vervolgtransplantatie nodig is om een natuurlijk resultaat te behouden.

Dat kost geld en het vraagt voldoende donorhaar. Als een van beiden tekort schiet op een moment dat je niet meer naar een natuurlijk resultaat kunt toewerken, dan heb je een probleem.

Grootste probleem in mijn ogen is namelijk niet zozeer een kale kruin en haar voorop. Dat hebben veel mannen die op een natuurlijke manier kaal worden. Grootste probleem is een kale kruin met een heel onnatuurlijk dikke strook haar voorop.

En ach, voor een kale kruin heb je altijd nog een toupet
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:29   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als de werking van finasteride afneemt, kun je misschien op dutasteride overstappen?
En misschien is t.z.t. door de transplantatietechniek van dr. Gho het donorgebied toch inderdaad schier onuitputtelijk gebleken.
Maar de wetenschap staat niet stil en wie weet is straks hier en daar een Botox-spuitje in je hoofdhuid voldoende.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:29   #11
mario
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Dan heb je geen pech, dan ben je dom bezig geweest of heb je verkeerde verwachtingen gehad.

Ook bij een HT draait het om risico's. En het grootste risico (en een heel waarschijnlijke) is dat je kaalheid verder gaat. Je zult dus altijd moeten incalculeren dat er een vervolgtransplantatie nodig is om een natuurlijk resultaat te behouden.

Dat kost geld en het vraagt voldoende donorhaar. Als een van beiden tekort schiet op een moment dat je niet meer naar een natuurlijk resultaat kunt toewerken, dan heb je een probleem.

Grootste probleem in mijn ogen is namelijk niet zozeer een kale kruin en haar voorop. Dat hebben veel mannen die op een natuurlijke manier kaal worden. Grootste probleem is een kale kruin met een heel onnatuurlijk dikke strook haar voorop.

En ach, voor een kale kruin heb je altijd nog een toupet
hey Anthonieh wanneer komen jou foto,s op je blog. Ik zie nog niks!!!
mario is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:48   #12
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als de werking van finasteride afneemt, kun je misschien op dutasteride overstappen?
En misschien is t.z.t. door de transplantatietechniek van dr. Gho het donorgebied toch inderdaad schier onuitputtelijk gebleken.
Maar de wetenschap staat niet stil en wie weet is straks hier en daar een Botox-spuitje in je hoofdhuid voldoende.
van Dutasteride kun je op termijn toch blijvend onvruchtbaar van worden of heb ik dat nou verkeerd begrepen?
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 22:51   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat weet ik niet. Na een bepaalde leeftijd vind ik 't ook niet zo verstandig om nog aan kinderen te beginnen.

Als minoxidil-lotion niet meer zo goed werkt, kun je ook nog besluiten daarvoor in de plaats b.v. Spectral DNC(-L) te nemen, zodat je een topical DHT-blokker hebt.
En natuurlijk Rooscure-shampoo vanwege de ketoconazole die daarin zit.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 25 mei 2010 om 23:43
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2010, 23:39   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mario Bekijk bericht
hey Anthonieh wanneer komen jou foto,s op je blog. Ik zie nog niks!!!
Er staat er eentje, van direct na de ingreep. Maar ik ga morgen wel eens kijken. Zondag heb ik wat foto's gemaakt, maar mijn camera doet raar. Alle foto's lijken wel overbelicht en ik kan maar niet bedenken waar dat aan kan liggen. Alleen met flits krijg ik er nog iets uit dat enigszins redelijk is
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2010, 23:00   #15
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Waarom zou het niet kunnen eigenlijk..? Ik denk er ook aan namelijk. Vooral nu ik mezelf volgens mij aan het ontwikkelen ben tot een NW3 II. Zwaar kut dus.

Het zou toch kunnen dat je een minimaal aantal grafts transplanteerd naar voren, dat het alsnog een veel dunner effect heeft dan normaal? En dat je dan de rest van de binnenkort kalende plekken opvult met iets meer.

Tenminste, ik begin heel desperate te worden van deze situatie. Heb er echt wel al mn geld voor over om weer aceptabel haar te hebben. Leningen zou ik dr ook wel voor willen afsluiten, geen probleem. Dus is het mogelijk?
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kaalheid op zeer jonge leeftijd inham AGA - Algemeen 298 1 maart 2008 10:58
grijs haar op jonge leeftijd Marte Overige (haar)discussies - Algemeen 4 7 juni 2007 18:27
Ervaringen dragen haarstuk op (relatief) jonge leeftijd Facile Haarwerken 13 8 juli 2005 21:16
Haaruitval op jonge leeftijd Johan999 Medicijnen/haargroeimiddelen 8 29 juli 2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.